abonnement Unibet Coolblue
pi_184509512
Ik ben van mening dat de mensheid gevaar loopt door de technische ontwikkelingen en digitalisering. Ik probeer het met mijn beperkingen uit te leggen. Een crisis is in mijn optiek voorhanden.
Complete hervormingen in ons dagelijkse leven. Daar waar wij 20 jaar geleden nog geld bij de bank konden opnemen - zonder gebruik te maken van een pinautomaat -, is het tegenwoordig bijna onmogelijk - zij het onmogelijk -, betalingen te doen zonder een computer te hebben.
Wat als digitalisering wegvalt, wat zegt dit over je bewegingsvrijheid waar je zo gewend aan bent geraakt? Wat als van het een op het andere moment alle mobieltjes niet meer werken? Hoe snel zou de mens in paniek raken?
De ontwikkeling gaat in een sneltreinvaart. Nu zijn computers al in staat het instinctieve gedrag van de mens over te nemen. Kan je straks nog wel vertrouwen op je eigen instinct? Dit bezorgt mij misschien nog wel de meeste zorgen.
Waarom remmen of aan het stuur draaien in je auto, als de software het voor je doet? Draagt dit niet bij aan de devolutie van de mens? Kunnen wij straks nog wel op onszelf vertrouwen door het absolute vertrouwen in techniek? Waarom zou jij je kind leren stofzuigen als er robotstofzuigers zijn? Waarom iemand face-to-face aanspreken, als je de persoon ook een digitaal berichtje kan sturen? Zijn ouders in de toekomst nog in staat hun kinderen op te voeden als er een systeem wordt ontwikkeld die het voor je doet?
Zijn mensen door dergelijke vorm van luiheid nog in staat zichzelf te beschermen, fysiek en mentaal? Sterven wij liever met ons mobieltje in handen, dan iemand zijn leven te redden?
Waarom leren hoofdrekenen als er een rekenmachientje bestaat? Draagt gemak nu wel echt bij aan jouw persoonlijke ontwikkeling en geluk? Waarom zou je nog zuiver hoeven zingen als er software bestaat die de onzuiverheden voor je wegfiltert?
Wie zal het zeggen, onze toekomst ons geluk, gemak of luiheid? Waarom nadenken als het voor je gedaan wordt?

[ Bericht 2% gewijzigd door -Chakotay- op 20-01-2019 12:11:00 ]
  zondag 20 januari 2019 @ 12:20:23 #2
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184509898
Zeker wel ergens een goed punt. Ik merk het vaker als ik wat af probeer te spreken omdat ik een echt gesprek prettiger vind ik wel eens "appen is toch net zo makkelijk?" te horen. Voor korte vragen, ja. Voor een gesprek, nee. Met bellen hetzelfde trouwens.

En mijn hoofdrekenen probeer ik altijd wel scherp te houden gezien velen het niet meer kunnen omdat men gelijk de zakcomputer bijpakken.

Ohja, en natuurlijk sinds niet al te lange tijd de 'safe-zones'.... :')


Stel dat er een zonnevlam bijvoorbeeld er voor zorgt dat er een elektromagnetische puls ontstaat en alle elektrische apparatuur uischakeld zullen velen in paniek raken en sterven omdat ze niets op internet kunnen opzoeken en ze met de echte wereld worden geconfronteerd.

Na deze golf met sterfte zal ik daarna ook wel het loodje leggen denk ik.
pi_184509968
Goed punt. Doet me denken aan het (zeer boeiende) manifest van de unabomber waarin hij zeer duidelijk analyseert en uiteenzet dat de technologische revolutie rampzalige gevolgen heeft gehad.

Als je het nog niet gelezen hebt,nu doen. Er is al goed nagedacht over dit onderwerp.

http://jackiewhiting.net/Psychology/AbPsych/TKaczynski.htm

Het is al veel eerder voor het digitale tijdperk begonnen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184510070
Hulde voor de OP TS _O_
pi_184510114
Het zou goed zijn als we ons als samenleving(en) laten leiden door wat we willen met technologie en niet door wat we kunnen met technologie. Nu gebeurt dat laatste veelal onder het mom van ‘alle technische innovatie is per definitie vooruitgang’, wat vanuit een ethisch perspectief pertinent onwaar is. Bovendien gebeurt het ook nog eens op zo’n manier dat het voornamelijk de commerciële belangen van allerlei grote bedrijven bedient.
pi_184511900
Exit Mundi

Als je op die site op de middelste X tussen de twee bovenste plaatjes klikt, lees je over een scenario waarin alle machines plots uitvallen.

"So, what if our machines suddenly broke down? Not just your TV set or your car -- but everything? It wouldn't exactly kill us on the spot, but we can agree on one thing: it would be pretty apocalyptic. Weirdest of all, the Machine Apocalypse could happen for real."
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_184511971
Helemaal mee eens! Probeer al jaren van m'n dukaten af te komen maar kan ze nergens aftikken.
En wanneer ik met m'n paard de stad in rij word ik raar aangekeken.
pi_184511996
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Goed punt. Doet me denken aan het (zeer boeiende) manifest van de unabomber waarin hij zeer duidelijk analyseert en uiteenzet dat de technologische revolutie rampzalige gevolgen heeft gehad.

Als je het nog niet gelezen hebt,nu doen. Er is al goed nagedacht over dit onderwerp.

http://jackiewhiting.net/Psychology/AbPsych/TKaczynski.htm

Het is al veel eerder voor het digitale tijdperk begonnen.

Fijne stem.
pi_184512037
Er is helemaal geen gevaar, je kunt altijd nog in het bos wonen, hutje bouwen en een haas vangen
pi_184517213
1920 kwam net met een postduif, ze willen je terug
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_184518842
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_184519907
Lazer toch op man :') Alsof jij wel een auto uit 1995 in elkaar zou kunnen zetten. Er zit wel een mechanische verbinding op, maar jij weet net zo goed niet hoe dat werkt zeer waarschijnlijk. Zo ja, dan ben je alsnog in de minderheid en gaat hetzelfde op voor een auto uit 2019.
pi_184522512
Terechte klacht en goede OP
pi_184523502
TS is fan van de Unabomber?
  zondag 20 januari 2019 @ 23:45:58 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184523652
01000010 01110101 01101100 01101100 01110011 01101000 01101001 01110100
And so is the past
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 23:49:37 #16
249559 crew  Lavenderr
pi_184523708
Hulde TS.
  zondag 20 januari 2019 @ 23:50:10 #17
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_184523717
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Zijn ouders in de toekomst nog in staat hun kinderen op te voeden als er een systeem wordt ontwikkeld die het voor je doet?
Die dag kan niet snel genoeg komen gezien die kutjong van tegenwoordig :(
pi_184524937
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:32 schreef wawowiewa het volgende:
Er is helemaal geen gevaar, je kunt altijd nog in het bos wonen, hutje bouwen en een haas vangen
Bushcraften _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184526983
Ik denk dat TS wel een punt heeft.
Ik denk echter ook dat het goed is voor de natuurlijke selectie, mocht het allemaal uitvallen dan blijven degenen die niet compleet afhankelijk van techniek zijn wel over :)
pi_184527258
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik ben van mening
Hier gestopt met lezen
pi_184527354
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Wat als digitalisering wegvalt, wat zegt dit over je bewegingsvrijheid waar je zo gewend aan bent geraakt?
Dat je minder bewegingsvrijheid hebt.

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Wat als van het een op het andere moment alle mobieltjes niet meer werken?
Dan bellen we maar niet.
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Hoe snel zou de mens in paniek raken?
De een wat sneller dan de ander.
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Kan je straks nog wel vertrouwen op je eigen instinct?
De vraag is, waarom kan je dat niet meer?

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Waarom remmen of aan het stuur draaien in je auto, als de software het voor je doet?
Eens. Waarom hoofdrekenen als je een zakcomputer hebt?

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Draagt dit niet bij aan de devolutie van de mens?
Nee.

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Kunnen wij straks nog wel op onszelf vertrouwen door het absolute vertrouwen in techniek?
Waarom zou je jezelf niet vertrouwen?
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Waarom zou jij je kind leren stofzuigen als er robotstofzuigers zijn?
Eens. We leren onze kinderen ook niet meer om garen te spinnen, omdat het niet meer nodig is.
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Waarom iemand face-to-face aanspreken, als je de persoon ook een digitaal berichtje kan sturen?
Omdat het net zo makkelijk is? Maar dit is wederom persoonsgebonden. Ondanks alle technologische vooruitgang is de mens eenzamer als ooit.
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Zijn ouders in de toekomst nog in staat hun kinderen op te voeden als er een systeem wordt ontwikkeld die het voor je doet?
Dat weet ik niet.
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Waarom leren hoofdrekenen als er een rekenmachientje bestaat?
Zie bovenstaande.

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Draagt gemak nu wel echt bij aan jouw persoonlijke ontwikkeling en geluk?
Jazeker. Dat draagt zeker bij.

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Waarom zou je nog zuiver hoeven zingen als er software bestaat die de onzuiverheden voor je wegfiltert?
Dat zie je nu al in de top40. Ik hou er niet van, maar genoeg mensen die het de bomb vinden.

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Wie zal het zeggen, onze toekomst ons geluk, gemak of luiheid?
Ok.

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:57 schreef -Chakotay- het volgende:
Waarom nadenken als het voor je gedaan wordt?
Wat een vragen zeg. Ik hoop dat ik alle vragen naar voldoening heb beantwoord.
Tevens - graag 1 topic per vraag openen. Hou het overzichtelijk.
pi_184527810
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:32 schreef wawowiewa het volgende:
Er is helemaal geen gevaar, je kunt altijd nog in het bos wonen, hutje bouwen en een haas vangen
Hey Jos.
pi_184527949
onzin

is toch inherent aan elke vorm van beschaving. vroeger woonde men in een dorpje in plaggenhutten, met helemaal niks. maar als dan de oogst mislkute, ging je ook gewoon dood. so what.
je kan ook in het bos gaan wonen, en muisjes vangen voor je eten. maar zelfs dan, als de muisjes harder leren rennen dan jij, heb je een probleem.

aan de andere kant; techniek en vooruitgang hoeven niet samen te gaan met complete afhankelijkheid. hoe vereder de ontwikkeling gaat, des te meer heb je mensen te leren, over hoe het zo gekomen is. daar ontbreekt het nogal eens aan.
pi_184531655
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:33 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Hier gestopt met lezen
toch maar doorgegaan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')