Inderdaad.quote:Op zondag 20 januari 2019 20:51 schreef illusions het volgende:
[..]
Betekent toch niet dat hij gelijk 3 kilometer naar beneden is gevallen?
Ok, we praten hier niet over exact vrije val, maar dit zegt wel iets he.quote:The first equation shows that, after one second, an object will have fallen a distance of 1/2 × 9.8 × 12 = 4.9 meters. After two seconds it will have fallen 1/2 × 9.8 × 22 = 19.6 meters
Joh.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:16 schreef FANN het volgende:
3 kilometer....dan ben je sowieso toch dood toch?
quote:Op zondag 20 januari 2019 21:18 schreef illusions het volgende:
[..]
Joh.
Intelligentie tiert welig hier, de tering.
De vader heeft hem nog horen huilen, dat kan niet als ie onder het zand zit.quote:Op zondag 20 januari 2019 20:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als vader het zag gebeuren is hij er direct heen gerend dus hoe lang kan dat duren..
Dat ik het vreemd vind betekent niet dat ik denk dat hij er niet zit, maar zeker met het wisselen van de verhalen (en vooral: waarom kwam vader pas een paar dagen later met een gedetailleerd getuigeverhaal..)en de situatie van de put is het wel een vreemde toestand.
Maar dan zou hij hem toch ook gezien moeten hebben?quote:Op zondag 20 januari 2019 21:21 schreef woxxel het volgende:
[..]
De vader heeft hem nog horen huilen, dat kan niet als ie onder het zand zit.
Dat kan wel, hij kan verder gezakt zijn, of er is iets over hem heen gestort.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:21 schreef woxxel het volgende:
[..]
Horen doe je met je oren. Je kan iets horen zoner het te zien, snap je dat?quote:Op zondag 20 januari 2019 21:24 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar dan zou hij hem toch ook gezien moeten hebben?
Ik ben geneigd dat "ik heb hem nog horen huilen" niet als vaststaand feit te zien. Of hij huilde terwijl hij nog hoger zat/nog niet bedolven was, dat kan allicht ook.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:21 schreef woxxel het volgende:
[..]
Dan brokkelt er puin op dat kind (als dat kind er hangt) en heb je kans het kind te raken.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:26 schreef woxxel het volgende:
Ik snap ook niet waarom ze er vanaf de zeikant in willen, waarom kunnen ze het gat zelf niet breder maken zodat ze vanaf bovenaf kunnen. Er is al 2 keer in hetzelfde gat geboord
Jij bent een professioneel geoloog ofzo? Je ziet niet hoe die tunnel er op de helft uit ziet, dus je kan er niks over zeggen. Ook al zie je hoe hij eruit ziet, kan je er zonder daarin een professionele achtergrond te hebben weinig over zeggen.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:32 schreef woxxel het volgende:
Dat overheen gestort kan niet. Ik zag hoe gaaf de tunnel was op t filmpje.
Dat zand schaven wat iemand zei, dat geloof ik wel. En dat ie net onder het laagje vastzit dan.
Maar dan is de hoop op een luchtbel echt valse hoop. Want volgens mij proberen ze op de plek te komen waar die prop zit
Dinsdag ochtend....quote:Op zondag 20 januari 2019 21:21 schreef maily het volgende:
Opnieuw vertraging bij reddingsactie Julen
De verwachting is nu dat hij op zijn vroegst dinsdagochtend gevonden zal worden. Dit komt doordat het boren van de verticale tunnel opnieuw langer duurt dan de reddingsploeg van ingenieur Ángel García Vidal had gehoopt.
De verticale tunnel is inmiddels voor driekwart af. Eigenlijk had García gehoopt dat hij zondagochtend al klaar zou zijn. Maar toen was er 35 van de totale zestig meter geboord – en de laatste tien uur is daar ongeveer tien meter bijgekomen. In totaal hebben de reddingswerkers dus een lengte van 45 meter uitgeboord.
„We moeten naar zestig meter”, zegt García Vidal. „Ik hoop dat we dat gedurende de nacht bereiken. Maar de boorsnelheid is afhankelijk van het terrein waar we mee werken. Dat maakt het complex. We gaan van harde materialen naar steeds weer nóg hardere. Daardoor neemt de boorsnelheid soms af – en dat vertraagt de operatie”, zegt de ingenieur.
Mand
Als de verticale tunnel klaar is, moet de tunnel nog effen worden gemaakt, om de mand met de mijnwerkers uit Asturias goed te laten afdalen. „Dat zal ons naar verwachting tussen de vijf en zes uur kosten”, zegt Vidal. Inmiddels is die kooi waarmee de acht mijnwerkers zullen afdalen, aangekomen op het terrein. Het is een mand van waaruit twee of drie mijnwerkers tegelijk kunnen werken.
Op een diepte van 73 meter zullen ze handmatig een tunnel van een meter of vier naar Julen proberen uit te hakken. De hoop van de ploeg van García Vidal is dat de mijnwerkers net onder de laag aarde uitkomen, waarvan ze vermoeden dat Julen daaronder zit. Hij zou daar terecht zijn gekomen nadat hij vorige week zondag tijdens een familieuitje op de finca van een neef van zijn vader naar beneden in een put viel.
Ik reageer op de post dat de vader hem niet gehoord kan hebben wegens het puin.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:27 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat kan wel, hij kan verder gezakt zijn, of er is iets over hem heen gestort.
[..]
Horen doe je met je oren. Je kan iets horen zoner het te zien, snap je dat?
Verandert niets aan het feit dat je iemand niet hoeft te zien om diegene te horen.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:41 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik reageer op de post dat de vader hem niet gehoord kan hebben wegens het puin.
Ga ergens anders sarcastisch doen. Of zet anders in de titel "meehuil only reacties".
Nee, die worden helemaal gek denk ik. Ergens zul je als ouder altijd willen hopen tot er echt geen hoop meer is, maar anderzijds weet je denk ik ook wel dat de kans op een goede afloopquote:Op zondag 20 januari 2019 21:43 schreef miaeak het volgende:
Dit is toch niet te doen voor die ouders jongens...
Ja en zo kun je het ook niet afsluiten. Voor zover dat uberhaupt mogelijk is.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, die worden helemaal gek denk ik. Ergens zul je als ouder altijd willen hopen tot er echt geen hoop meer is, maar anderzijds weet je denk ik ook wel dat de kans op een goede afloop
vrijwel nihil is.
Doe s niet zo hysterisch johquote:Op zondag 20 januari 2019 21:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Jij bent een professioneel geoloog ofzo? Je ziet niet hoe die tunnel er op de helft uit ziet, dus je kan er niks over zeggen. Ook al zie je hoe hij eruit ziet, kan je er zonder daarin een professionele achtergrond te hebben weinig over zeggen.
Wat een slap gelul.
Hysterisch is eerder op jouw hersenspinsels van toepassing.quote:
Omdat je je kind kwijt bent en je kapot bent en de wereld helemaal geen verhaal schuldig bent? In deze situatie ligt je focus alleen maar op beseffen wat er aan de hand is, en maak je je helemaal niet druk om wat anderen denken. Zolang ze je kind maar gaan zoeken.quote:Op zondag 20 januari 2019 20:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
(en vooral: waarom kwam vader pas een paar dagen later met een gedetailleerd getuigeverhaal..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |