Misschien een linkje naar de gemeente.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:49 schreef revpolen het volgende:
En zover ik kan weten staat er in APV van het niks!
quote:Een voertuig dat voor recreatiedoeleinden of voor andere
dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt mag niet langer dan drie achtereenvolgende dagen, met een maximum van in totaal zes dagen per periode van vier weken, binnen de bebouwde kom geparkeerd worden.
Het gaat niet over de openbare weg,maar eigen grond van de VvE. APV is m.i. nvtquote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:56 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Misschien een linkje naar de gemeente.
Meestal staat er wel een bepaling in, ongeveer zoals dit:
[..]
Maar als de buurman zo moeilijk doet en TS geeft aan dat zijn auto voor staat, kan hij ze gewoon omwisselen en is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:58 schreef djh77 het volgende:
[..]
Het gaat niet over de openbare weg,maar eigen grond van de VvE. APV is m.i. nvt
Nouja ik ( en 2 andere ) zijn zelf bestuurslid in de VVE.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:02 schreef Fer het volgende:
Ik zou beginnen met kijken wat er opgenomen is in de VvE.
Gemeente Westland.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:56 schreef Armani XL het volgende:
[..]
[..]
Artikel 5.2 lid 4:quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:07 schreef revpolen het volgende:
[..]
Gemeente Westland.
En dan nog... ik heb een huis gekocht MET parkeerplaats. ( heb ik ook meen ik 10K extra voor moeten betalen )
Ok, maar er zijn toch statuten ofzo opgenomen?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:06 schreef revpolen het volgende:
[..]
Nouja ik ( en 2 andere ) zijn zelf bestuurslid in de VVE.
En eigenlijk zien wij geen probleem omdat er nooit parkeerproblemen zijn!
Ah top! Kijk maandag is die weer weg, maar had nou zoiets “en nu ben ik er klaar mee!!” Bedoel zelfs mijn personeel/ouders praten niet zo tegen mij zoals deze klaproos doet... dus nu wil ik wel eens weten hoe of wat!quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:14 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dus 3 dagen mag je dat ding daar sowieso neerzetten.
bron
Is wel versie 2016 maar kon geen nieuwere zo snel vinden
Nee, gaat over openbare parkeerplaatsen.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:19 schreef revpolen het volgende:
[..]
Ah top! Kijk maandag is die weer weg, maar had nou zoiets “en nu ben ik er klaar mee!!” Bedoel zelfs mijn personeel/ouders praten niet zo tegen mij zoals deze klaproos doet... dus nu wil ik wel eens weten hoe of wat!
Maar dit stuk is niet over eigen terrein?
Nope! We hebben VVE opgericht en verder nooit iets gedaan. ( enkel jaarlijks 120,- per huis betalen voor eventuele dingen in de toekomst )quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:18 schreef Fer het volgende:
[..]
Ok, maar er zijn toch statuten ofzo opgenomen?
Hangt ervan af of het als zodanig is aangegeven.quote:
of hoe het feitelijk ingericht isquote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:22 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Hangt ervan af of het als zodanig is aangegeven.
Het is via 1 ingang te bereiken, waar een bord staat “verboden toegang, enkel bewoners”quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:20 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Nee, gaat over openbare parkeerplaatsen.
Maar is jullie parkeerterrein afgesloten of niet?
O in dat geval de gemeente Westland doet iig wat met verwaarloosde auto's en caravans die te lang staan geparkeerd.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:14 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Artikel 5.2 lid 4:
4.
Het is verboden een voertuig:
a.
waarmee als gevolg van andere dan eenvoudig te verhelpen gebreken niet kan of mag worden gereden, langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg te parkeren;
b.
dat rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een kennelijk verwaarloosde toestand verkeert op de weg te parkeren;
c.
dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt langer dan drie achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op een door het college aangewezen weg, waar dit naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte of schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente;
d.
dat is voorzien van een aanduiding van handelsreclame, op de weg te parkeren met het kennelijke doel om daarmee handelsreclame te maken;
e.
op een door het college aangewezen weg te parkeren met het kennelijke doel het te koop aan te bieden of te verhandelen.
Dus 3 dagen mag je dat ding daar sowieso neerzetten.
bron
Is wel versie 2016 maar kon geen nieuwere zo snel vinden
Ik vermoed in geval van TS dus niet openbaar.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:22 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Hangt ervan af of het als zodanig is aangegeven.
Dat is nu wel zeker, maar voor de casus is het mooi om dat even duidelijk te hebben.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vermoed in geval van TS dus niet openbaar.
Is je buurman toevallig een Zwinkelsquote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:49 schreef revpolen het volgende:
( ook zou de man de jaarlijkse kosten van 120,- niet betalen... waarop ik zei dan komt de deurwaarder van zeg wel... het is niet dat ik er 0,01 van krijg in tegendeel zelfs..)
Ik als Haagse ben niet heel bekend met de westlandse uitdrukkingen... maar zwinkels is gier toch?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:47 schreef vipergts het volgende:
[..]
Is je buurman toevallig een Zwinkels
Klopt.. en Nee je mag staan waar je wilt. Aangezien er nog geen parkeer problemen zijn willen we dit zo houden, wellicht in de toekomst komen er toegewezen / klemmenquote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:58 schreef Leandra het volgende:
Je houdt dus geen andere parkeerplaats op de VvE-parkeerplaats bezet, je hebt er alleen een aanhanger ipv een auto staan?
Waar heeft die man het over?
Hebben jullie ieder een eigen parkeerplaats trouwens? Dat iedereen dus altijd op dezelfde plek parkeert?
Als het een afgesloten stuk terrein is (slagboom, bord priveterrein) maakt de avp niet uit.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:56 schreef Armani XL het volgende:
[..]
[..]
Dat is wel jammer, dat er geen bordjes "Dorpsstraat 22" bij de parkeerplaatsen staan.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:01 schreef revpolen het volgende:
[..]
Klopt.. en Nee je mag staan waar je wilt. Aangezien er nog geen parkeer problemen zijn willen we dit zo houden, wellicht in de toekomst komen er toegewezen / klemmen
Hier in de buurt is ook zo'n situatie en daar zijn de parkeerplekken na veel gesteggel genummerd. Wellicht een idee voor TS om als bestuurslid een balletje op te gooien.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is wel jammer, dat er geen bordjes "Dorpsstraat 22" bij de parkeerplaatsen staan.
Ik/we waren er altijd op tegen omdat je dan kan zien wie thuis is ja of nee. ( inbreker gevoelig..) en heb ze toen al gewaarschuwd als iedereen het toch wil ze helemaal niks meer te zeggen hebben als ik er iets parkeer op MIJN parkeerplaats... Heb serieus ook al zitten nadenken om een oldtimer te kopen en die neer te zetten.. want dan mag ineens iets wel er dag en nacht staan?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Hier in de buurt is ook zo'n situatie en daar zijn de parkeerplekken na veel gesteggel genummerd. Wellicht een idee voor TS om als bestuurslid een balletje op te gooien.
Nope, hij stoort zich er aan.. meer niet..quote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:27 schreef MissMSX het volgende:
Heeft de buurman verteld waarom hij niet wil dat die aanhanger er staat?
Dan zou ik hem lekker in zijn sop gaar laten koken.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:43 schreef revpolen het volgende:
[..]
Ik/we waren er altijd op tegen omdat je dan kan zien wie thuis is ja of nee. ( inbreker gevoelig..) en heb ze toen al gewaarschuwd als iedereen het toch wil ze helemaal niks meer te zeggen hebben als ik er iets parkeer op MIJN parkeerplaats... Heb serieus ook al zitten nadenken om een oldtimer te kopen en die neer te zetten.. want dan mag ineens iets wel er dag en nacht staan?
[..]
Nope, hij stoort zich er aan.. meer niet..
Net kwam ik tijdens de hond uitlaten de buurvrouw tegen (3e bestuurslid van de 3 ) die zei ook wat maakt hij ze druk over! Er is genoeg parkeerplaats!
en gewoon hekjes met een sleutel per hekje?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:43 schreef revpolen het volgende:
Ik/we waren er altijd op tegen omdat je dan kan zien wie thuis is ja of nee. ( inbreker gevoelig..)
En heeft iedere buur het recht zijn/haar schouders daarover op te halen.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 19:43 schreef Fer het volgende:
Geen eigen plekken maakt het wel wat gecompliceerder. Dan heeft in feite iedere buur het recht om wat over het gebruik te zeggen.
Wellicht dat er iets in de splitsingsakte staat?
Wauw, in Nederland hebben we gewoon alles nauwkeurig vastgelegd in regels, zodat er niets aan het toeval wordt overgelatenquote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:56 schreef Armani XL het volgende:
[..]
[..]
Klopt en de ene helft van het Westland heet Zwinkels en de andere helft heeft er last van.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 18:56 schreef revpolen het volgende:
[..]
Ik als Haagse ben niet heel bekend met de westlandse uitdrukkingen... maar zwinkels is gier toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |