Ik wist niet eens wat het was, maar ik ga het wel laten maken, ik word gek van het gepiep.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 16:26 schreef henkkeumus het volgende:
Als je ze gewoon uit kan zetten nee.
Kunnen ze niet uit of aan dan ja.
https://www.apkkeuringsei(...)en-voor-verlichting/
Nee, is iets anders, meedraaiende verlichting is volgens mij puur elektrisch, maar verlichting hoort gewoon te werken zoals het ontworpen is, en dus is het afkeur (mits de APK meneer door heeft dat het meedraaiende verlichting betreft).quote:Op vrijdag 18 januari 2019 20:48 schreef Fer het volgende:
Volgens mij wordt deze functie ook gebruikt om koplamphoogte te verstellen en dat systeem moet werken voor de APK.
nee hoor, gewoon schakelaar eruitwippen en het is prima. Zelfs alleen het draaiwieltje eruit wippen is voldoende.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 20:48 schreef Fer het volgende:
Volgens mij wordt deze functie ook gebruikt om koplamphoogte te verstellen en dat systeem moet werken voor de APK.
Dat soort kosten moet je gewoon rekening mee houden als je in zo'n auto gaat rijden. Zeker bij de premium merken.quote:Op maandag 21 januari 2019 10:36 schreef Sounddragon het volgende:
Een kennis had die shizzle op zijn E-klasse, was ook defect, zat in de unit zelf, 700 euro per stuk, en bedankt
Van TS ga je geen antwoord meer krijgen, maar inderdaad:quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ontopic: het is me niet helemaal duidelijk wat topicstarter met 'adaptive lights' nu precies bedoelt. ben ik wel even benieuwd naar. edit: meedraaiende koplampen ofzo?
Zo’n auto heeft geen knopje, gaat automatisch.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:38 schreef funnywell het volgende:
[..]
nee hoor, gewoon schakelaar eruitwippen en het is prima. Zelfs alleen het draaiwieltje eruit wippen is voldoende.
Enige wat altijd hoort te kloppen is het lichtbeeld bij dimlicht en dat meten ze voor de auto op met dat apparaat.
Zo is het wel eens gedaan in een oude auto van mij inderdaad. Verstellen werkte niet meer maar de stand was prima dus hebben ze het knopje eruit gehaald toen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:38 schreef funnywell het volgende:
[..]
nee hoor, gewoon schakelaar eruitwippen en het is prima. Zelfs alleen het draaiwieltje eruit wippen is voldoende.
Enige wat altijd hoort te kloppen is het lichtbeeld bij dimlicht en dat meten ze voor de auto op met dat apparaat.
Waarop stel je hoogte automatisch af? Mag APK technisch niet eens, want dan valt er niks af te stellen als de auto denkt dat zelf automatisch even te kunnen doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Zo’n auto heeft geen knopje, gaat automatisch.
Geen idee, ik vroeg het aan hem. Maar hij wilde het niet verklappen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 15:42 schreef funnywell het volgende:
[..]
Waarop stel je hoogte automatisch af? Mag APK technisch niet eens, want dan valt er niks af te stellen als de auto denkt dat zelf automatisch even te kunnen doen.
Ik zal je die antwoord geven .quote:Op woensdag 13 februari 2019 15:42 schreef funnywell het volgende:
[..]
Waarop stel je hoogte automatisch af? Mag APK technisch niet eens, want dan valt er niks af te stellen als de auto denkt dat zelf automatisch even te kunnen doen.
Kansloze troep die je niet op je auto wilt dus. Nondeju, reden dat ik ben blijven hangen bij mn E39 uit 1999.quote:Op donderdag 14 februari 2019 04:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ik zal je die antwoord geven .
Het is dus computer gestuurd
Mag deze afwijken door slijtage of iets anders
Kunnen de dealers het afstellen .
Dat gaat via de test kast .
Een test bord
Een uitlijnbrug .
De monteur gaat eerst de wagen uitlijnen zodat de auto goed recht uit rijd .
Maar ook dat stuurhoek sensor juist staat.
Dan gaat de test kast er op .
De test voer je de gegevens in en zet je de computer op leren .
Dan heb je een test bord die voor de wagen staat .
Die weerkaatst dus de sensors terug.
Dan draai je op de oude manier de koplamphoogte af.
Ja zoals we jaren doen dus met een schroevendraaier.
Dat geven we door aan de computer dat dit de basis stand is van de wagen .
Dan proef rijden en testen .
Hoe werk het systeem hier na?
Simpel.
Er zit op je draagarmen en schokbreker een hefboom die een arm beweegt.
Hierdoor weet de computer dat de auto voor hoger staat dan achter.
Achter in zit soms ook zo sensor.
De stuurhoek sensor weet de computer welke kan je gaat sturen .
Een sensor in de raam of een rader in de bumper .
Weet of je een tegenliger komt en gaat de Groot licht uit en aan.
Zo werk het systeem
En het is klote om het te programmeren.
Zeker als een klant verwacht dat je dit even in een uurtje doet
En jouw werkgever die nog nooit dit gedaan heeft , jouw even vertelt dat je sneller moet werken.
Ik ben blij dat ik deze klote werk niet meer hoef te doen.
Wat is een E39 ?quote:Op donderdag 14 februari 2019 08:19 schreef funnywell het volgende:
[..]
Kansloze troep die je niet op je auto wilt dus. Nondeju, reden dat ik ben blijven hangen bij mn E39 uit 1999.
Nope .quote:
Ik snap dat je dat jezelf wijs wil maken maarquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |