Voor die laatste bewering mag je wel even wat wetenschappelijke onderbouwing geven, kerel.quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:52 schreef Interloper het volgende:
[..]
De implicatie dat de meeste (blanke) mannen slecht gedrag goedpraten en/of er medeplichtig aan zijn. Het idee dat de drang om te stoeien bij jongens onder hetzelfde kopje dient te worden geschaard als aanranding en pesten. Dat tweede is best ironisch, omdat de mensen die sneller en effectiever ingrijpen in dergelijke situaties doorgaans juist die stoeierige testosteron-types zijn.
Nou, dat.quote:
Het wordt letterlijk gezegd ("some men do") en getoond (etnische diversiteit beperkt zich grotendeels tot het vertoon van goed gedrag). En dat van dat stoeien spreekt eveneens voor zich, omdat het wordt gebruikt als voorbeeld van "schadelijk" gedrag.quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zie jij allemaal terug in dat filmpje?
Wow.
quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat mag, niks mis mee. Maar gewerkt heeft het wel. Het heeft Nike ook geen windeieren gelegd door een commercial met Colin Kaepernick te lanceren. Commercie hoeft idealisme niet altijd in de weg te staan. En wat is er mis met een goede boodschap brengen?
Ik heb stoeien altijd een achterlijke bezigheid gevonden... Waardevolle tijd die je beter kunt steken in goede boeken. Hopelijk kost me dit geen masculinity-punten.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:03 schreef Interloper het volgende:
[..]
Het wordt letterlijk gezegd ("some men do") en getoond (etnische diversiteit beperkt zich grotendeels tot het vertoon van goed gedrag). En dat van dat stoeien spreekt eveneens voor zich, omdat het wordt gebruikt als voorbeeld van "schadelijk" gedrag.
Die commercial werd in september gelanceerd omdat dan de verkoop van sportkleding altijd zakt. Kijk naar andere merken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:04 schreef Aquarii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die commercial werd in september gelanceerd, ik zie geen windeieren iig.
Handtastelijkheden en sexistische opmerkingen worden vaak al onder verkrachting geschaard. Als ik een sexitische opmerking maak richting een collega en die doet aangifte ben ik nog niet jarig. Mensen die dit niet snappen zal Gilette toch nooit bereiken. Is het zo duidelijk genoeg voor je?quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een kleine boodschap dat men zich eens bedenkt voordat men sexistische bagger richting vrouwen gooit? Like, don't be a dick simply because you have one? Is dit echt te vreemd voor je?
Dat zeg ik niet, maar dat het Nike veel heeft opgeleverd is overdreven.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die commercial werd in september gelanceerd omdat dan de verkoop van sportkleding altijd zakt. Kijk naar andere merken.
Maar als jij met ontegenzeggelijk bewijs komt dat de daling kwam door die ene commercial neem ik m'n woorden terug.
Schijnbaar kan het voor mensen als jij niet vaak genoeg herhaald worden, gezien je eerste alinea...quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Handtastelijkheden en sexistische opmerkingen worden vaak al onder verkrachting geschaard. Als ik een sexitische opmerking maak richting een collega en die doet aangifte ben ik nog niet jarig. Mensen die dit niet snappen zal Gilette toch nooit bereiken. Is het zo duidelijk genoeg voor je?
Die boodschap behoort thuis bij overheden, onderwijs en ouders. Niet bij een commercieel bedrijf. En nogmaals het zou wat worden als iedere leverancier met die politieke correctheid komt. Dan gaat het op lange termijn zeker al niet meer werken. Je kunt het vergelijken met die plaatjes op de pakjes sigaretten. Een roker kijkt er niet meer naar.
Op een gegeven moment worden mensen de boodschap zat. Misschien heb jij die boodschap nodig omdat je anders vergeet hoe je sociaal met mensen moet omgaan. Dat kan natuurlijk ook. Dan kan het schijnbaar niet vaak genoeg herhaald worden.
Tja, er zijn wel meer dingen "achterlijk". Zoals klaverjassen en griesmeelpudding eten. Maar die horen niet allemaal thuis in het rijtje "seksuele intimidatie".quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb stoeien altijd een achterlijke bezigheid gevonden... Waardevolle tijd die je beter kunt steken in goede boeken. Hopelijk kost me dit geen masculinity-punten.
Misschien. Maar niet zo overdreven als het gehuil over deze commercial.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:13 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar dat het Nike veel heeft opgeleverd is overdreven.
En dat is aan jou om te bepalen? En zo ja, vanwege vrije meningsuiting en bewegingsvrijheid, waarom mag Gillette dat niet?quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:19 schreef Interloper het volgende:
[..]
Tja, er zijn wel meer dingen "achterlijk". Maar die horen niet allemaal thuis in het rijtje "seksuele intimidatie".
Wie zegt dat ze het niet mogen "bepalen"?quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En dat is aan jou om te bepalen? En zo ja, vanwege vrije meningsuiting en bewegingsvrijheid, waarom mag Gillette dat niet?
Ik neem die SJW-bullshit sowieso niet serieus, laat staan dat ik mij daar druk over ga maken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien. Maar niet zo overdreven als het gehuil over deze commercial.
Heel veel mensen, het is zelfs topicwaardig.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:23 schreef Interloper het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze het niet mogen "bepalen"?
Ik denk niet dat het op de lange termijn uit zal maken, het is marketing. Werkt het, gaan ze ermee door. Werkt het niet, slaan ze een andere weg in.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:25 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ik neem die SJW-bullshit sowieso niet serieus, laat staan dat ik mij daar druk over ga maken.
Gilette laat zien waar ze voor (willen) staan, mensen hebben nu de keus of ze daar mee geassocieerd willen worden of niet. Persoonlijk denk ik niet dat deze commercial positief is voor de verkoop, maar de tijd zal het leren.
Impliceer je hiermee dat het Gilette alleen te doen is om geld?quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het op de lange termijn uit zal maken, het is marketing. Werkt het, gaan ze ermee door. Werkt het niet, slaan ze een andere weg in.
Nee. Marketing is niet het een of het ander. Marketing gaat om wat werkt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:31 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Impliceer je hiermee dat het Gilette alleen te doen is om geld?
Nou, griesmeelpudding...quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:19 schreef Interloper het volgende:
[..]
Tja, er zijn wel meer dingen "achterlijk". Zoals klaverjassen en griesmeelpudding eten. Maar die horen niet allemaal thuis in het rijtje "seksuele intimidatie".
Soms weten bedrijven helemaal niet wat werkt en proberen ze gewoon wat.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Marketing is niet het een of het ander. Marketing gaat om wat werkt.
Het was zeker te seksistisch geweest om 'Gilette' op de voorkant/venusheuvel te zetten?quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:28 schreef PluggieOD het volgende:
Goede reclames wel dat Gillette:
[ afbeelding ]
Beetje wispelturig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |