Volgens mij is dit precies waar airbnb voor bedoeld is : hé, ik heb een kamer over. Daar kunnen ook wel toeristen in.quote:
Nee. AirBNB is een kapitalistische organisatie die enkel om het winstbejag draait. Het is erg naief om te denken dat AirBNB sociale verantwoordelijkheid neemt.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:15 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij is dit precies waar airbnb voor bedoeld is : hé, ik heb een kamer over. Daar kunnen ook wel toeristen in.
Prima joh, wat jij wil.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:24 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee. AirBNB is een kapitalistische organisatie die enkel om het winstbejag draait. Het is erg naief om te denken dat AirBNB sociale verantwoordelijkheid neemt.
Geen sprake van.quote:
Woningsplitsing met een luchtje nofi van speculatie wordt sws (terecht) ingewikkeld...... douche/toilet en kitchenette is natuurlijk makkelijk ingeregeld.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:01 schreef static het volgende:
Bij mijn huis (Amsterdam zuid als dat relevant is) hoort een extra kamer op een hogere etage van circa 20 vierkante meter met eigen CV en stromend water (geen toilet/douche).
Ik gebruik dat ding werkelijk nooit; is zoiets te verkopen zonder allerlei ingewikkelde constructies?
huurbescherming? hypotheek?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:31 schreef Vallon het volgende:
Waarom niet gewoon verhuren as-is voor ¤300/maand aan iemand die je daar vast heel blij mee maakt...
Dan komt er zoiets als woningsplitsing bij kijken. Hoe doe je het kadastraal en wat met de nutsaansluitingen? Eigen opgang/voordeur?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:01 schreef static het volgende:
Bij mijn huis (Amsterdam zuid als dat relevant is) hoort een extra kamer op een hogere etage van circa 20 vierkante meter met eigen CV en stromend water (geen toilet/douche).
Ik gebruik dat ding werkelijk nooit; is zoiets te verkopen zonder allerlei ingewikkelde constructies?
Daarom ook as-is. Je hebt de "wet" en de bedoelde omgang daarmee.quote:
Als die 100% toch geen 100% blijkt te zijn, sta jij dan in voor de gevolgen?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:38 schreef Vallon het volgende:
100% zeker dat je voor ¤300 een dankbare bewoner krijgt die niet zal zeuren om zelfstandige huurbescherming.
Als je het als hospita verhuur doet heeft de huurder de eerste 9 maanden geen huurbescherming.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Als die 100% toch geen 100% blijkt te zijn, sta jij dan in voor de gevolgen?
goede langetermijnoplossing wel.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als je het als hospita verhuur doet heeft de huurder de eerste 9 maanden geen huurbescherming.
In steeds meer gemeenten leggen ze daarvoor (terecht, ook) minimale woonoppervlakten aan en kijken ze of een buurt niet al "te veel" aan kamertje splitsen/verhuren doet.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan komt er zoiets als woningsplitsing bij kijken. Hoe doe je het kadastraal en wat met de nutsaansluitingen? Eigen opgang/voordeur?
Je bent wel behulpzaam in het meedenken he?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
goede langetermijnoplossing wel.
Zijn best prima constructies voor te bedenken en te maken.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Als die 100% toch geen 100% blijkt te zijn, sta jij dan in voor de gevolgen?
TS wilt verkopen zonder ingewikkeld gedoe. Dat gaat simpelweg niet. Daar kan ik weinig verandering in brengen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:52 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Je bent wel behulpzaam in het meedenken he?
Zeg dat dan gewoon, in plaats van steeds de nadelen van geopperde ideeën te benadrukken.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:54 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
TS wilt verkopen zonder ingewikkeld gedoe. Dat gaat simpelweg niet. Daar kan ik weinig verandering in brengen.
En Hotels doen dan nietquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:24 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee. AirBNB is een kapitalistische organisatie die enkel om het winstbejag draait. Het is erg naief om te denken dat AirBNB sociale verantwoordelijkheid neemt.
Hotels hebben een andere bestemming. Gemeentes kunnen daarmee prima rekening houden in een bestemmingplan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |