abonnement Unibet Coolblue
pi_184432638
In februari ga ik waarschijnlijk 7 dagen (zat-vrij) naar Gambia. Nu is het niet zo gek lang, maar voor 385,- leek mij dit nog te doen?! We wouden zon en natuur, en de andere bestemming was Marrakech. Echter, 7 uur vliegen en Afrika waren toch wel een goed begin leek ons. Iemand tips die echt de moeite waard zijn daar?
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  woensdag 16 januari 2019 @ 11:41:37 #2
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_184433056
Ben er inmiddels 4 keer geweest. Waar ga je verblijven?

Ik heb wel leuke tips voor je en weet ook wat de redelijke prijzen zijn. Heb eventueel ook een zeer betrouwbare contactpersoon mocht je daar behoefte aan hebben. Is een local en tevens goeie vriend van me geworden!
pi_184433160
Ik ben er ook geweest, leuk land!
Wel veel irritante mensen die iets van je willen :P
pi_184433179
quote:
4s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:05 schreef Leonos het volgende:
Ik ben er ook geweest, leuk land!
geef tips dan
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184433341
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:59 schreef -mosrednA het volgende:
Ben er inmiddels 4 keer geweest. Waar ga je verblijven?

Ik heb wel leuke tips voor je en weet ook wat de redelijke prijzen zijn. Heb eventueel ook een zeer betrouwbare contactpersoon mocht je daar behoefte aan hebben. Is een local en tevens goeie vriend van me geworden!
Hotel Djeliba in Kololi. Volgens de recenties niet het meest luxe, maar ach. Ik hoef er alleen te slapen, hoop zoveel mogelijk te zien in de dagen dat ik er ben..

ik zal je tip met de contactpersoon onthouden!! Want we willen misschien nog oude kleren etc. meenemen om daar uit te delen. Volgens mij is dat beter als je dat via iemand doet?
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184433360
quote:
4s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:05 schreef Leonos het volgende:
Ik ben er ook geweest, leuk land!
Wel veel irritante mensen die iets van je willen :P
Dat heb ik inderdaad vaak gelezen. Is het zoals in de bekende Mallorca/Barcelona etc. oorden dat je gewoon stilzwijgend erlangs heen moet lopen, of beleefd blijven in deze cultuur? In Thailand was het negeren, sommige landen is een 'no thank you' genoeg, en soms moet je ze van je afslaan - dat vind ik altijd wel verschrikkelijk.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184433498
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

geef tips dan
Weet toch niet waar die zit joh.
Maar ik ben met een gast in een bootje naar een eiland geweest, waar ze een wietplantage hadden.
Heel de dag beetje blowen en zuipen, mooie dag :P

Maar dan moet je wel net iemand kennen waar dat eiland is :P

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:16 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad vaak gelezen. Is het zoals in de bekende Mallorca/Barcelona etc. oorden dat je gewoon stilzwijgend erlangs heen moet lopen, of beleefd blijven in deze cultuur? In Thailand was het negeren, sommige landen is een 'no thank you' genoeg, en soms moet je ze van je afslaan - dat vind ik altijd wel verschrikkelijk.
Afslaan is het wel. Werd ons ook geadviseerd om niet 's avonds laat alleen rond te gaan waggelen.
pi_184433786
quote:
4s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:22 schreef Leonos het volgende:

[..]

Weet toch niet waar die zit joh.
Maar ik ben met een gast in een bootje naar een eiland geweest, waar ze een wietplantage hadden.
Heel de dag beetje blowen en zuipen, mooie dag :P

Maar dan moet je wel net iemand kennen waar dat eiland is :P

[..]

Afslaan is het wel. Werd ons ook geadviseerd om niet 's avonds laat alleen rond te gaan waggelen.
Ja dat hoor je vaker in Afrikaanse landen, dus dat wordt inderdaad even opletten. Of zorgen voor een gids. Wel een verloren dag dan of niet? :P maar het klinkt geniaal. Denk alleen dat ik dan daarna de vakantie in mn eentje verder vier :')
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184433990
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:15 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Hotel Djeliba in Kololi. Volgens de recenties niet het meest luxe, maar ach. Ik hoef er alleen te slapen, hoop zoveel mogelijk te zien in de dagen dat ik er ben..

ik zal je tip met de contactpersoon onthouden!! Want we willen misschien nog oude kleren etc. meenemen om daar uit te delen. Volgens mij is dat beter als je dat via iemand doet?
Als ik straks thuis ben zal ik hier ff een lijstje posten incl. contactpersonen voor de reisverzorging. De kosten voor uitjes zijn echt afhankelijk van wat een chauffeur voor prijs vraagt. Deze prijzen lopen echt ver uiteen.

En wat betreft ‘s nachts over straat lopen; ik doe het wel en voel me meer op mijn gemak dan ‘s nachts in bijvoorbeeld Rotterdam over straat lopen.
pi_184434031
Ohja en oas op met dingen uitdelen (zoals kleren en snoep), want binnen 10 seconden staan er echt 100 kinderen om je heen waarvan je 70% niet eens wat kunt geven. Daar heb je de kans niet voor :P En om die hongerige teleurgestelde snoetjes dan te zien is best wel moeilijk ;(
pi_184434097
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:53 schreef -mosrednA het volgende:
Ohja en oas op met dingen uitdelen (zoals kleren en snoep), want binnen 10 seconden staan er echt 100 kinderen om je heen waarvan je 70% niet eens wat kunt geven. Daar heb je de kans niet voor :P En om die hongerige teleurgestelde snoetjes dan te zien is best wel moeilijk ;(
Ja daarom probeer ik dit ook via een gids te doen, dat heb ik gelezen. Ik heb sinds Gambia als aanbieding voorbij kwam, direct alles een beetje opgezocht. Is de reistijd icm het verblijf wel genoeg? natuurlijk is langer beter maar toch.. gunstige vliegtijden wel: 7uur ochtends heen, vrijdags 14.00u terug. (1 dag verloren)
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184434204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:57 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Ja daarom probeer ik dit ook via een gids te doen, dat heb ik gelezen. Ik heb sinds Gambia als aanbieding voorbij kwam, direct alles een beetje opgezocht. Is de reistijd icm het verblijf wel genoeg? natuurlijk is langer beter maar toch.. gunstige vliegtijden wel: 7uur ochtends heen, vrijdags 14.00u terug. (1 dag verloren)
Ik zou geen vaste gids nemen voor de hele vakantie. Weet niet of dat ook je bedoeling was, maar ik zou dat per dag bekijken :)

Als je dat wel wilt dan heb ik eventueel 3 contactpersonen voor je. Een daarvan is de meest interessante man die ik ooit heb ontmoet in mijn leven. Is in de 60 en vitaler dan de meeste 20’ers die ik ken. Heeft de hele wereld gezien, zelfs het noorderlicht.

En ik persoonlijk zou 9 of 10 gedaan hebben, omdat ik er ook heel erg van houd om 3 dagen alleen maar op een strandbed te liggen :P Maar in 7 dagen kun je een hoop dingen zien :) Het is niet te kort iig
pi_184434544
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:36 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Ja dat hoor je vaker in Afrikaanse landen, dus dat wordt inderdaad even opletten. Of zorgen voor een gids. Wel een verloren dag dan of niet? :P maar het klinkt geniaal. Denk alleen dat ik dan daarna de vakantie in mn eentje verder vier :')
Hoezo verloren dag? Bier in de zon drinken, niks mis mee :P
pi_184434728
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:03 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik zou geen vaste gids nemen voor de hele vakantie. Weet niet of dat ook je bedoeling was, maar ik zou dat per dag bekijken :)

Als je dat wel wilt dan heb ik eventueel 3 contactpersonen voor je. Een daarvan is de meest interessante man die ik ooit heb ontmoet in mijn leven. Is in de 60 en vitaler dan de meeste 20’ers die ik ken. Heeft de hele wereld gezien, zelfs het noorderlicht.

En ik persoonlijk zou 9 of 10 gedaan hebben, omdat ik er ook heel erg van houd om 3 dagen alleen maar op een strandbed te liggen :P Maar in 7 dagen kun je een hoop dingen zien :) Het is niet te kort iig
gebonden aan schoolvakanties, beetje jammer. Het liefst ga ik ook gewoon 3 maand weg, maar helaas. Willen inderdaad geen gids voor de hele rit. Ook daar dingen proberen te regelen, maar de Wildlife Safari in Senegal is misschien wel fijn met een gids.. De aanbieding was zaterdag-vrijdag voor 385, daarna sprongen de prijzen de lucht in. En aangezien we dit jaar nog een keer vaker willen, en net een halfjaar een huis hebben was dit een goedkope oplossing toch?!
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184434770
quote:
4s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:16 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoezo verloren dag? Bier in de zon drinken, niks mis mee :P
Haha, hoe dom kon ik zijn. Maar voor de 'korte' periode wil ik zoveel mogelijk zien. En als sportman drink ik toch geen bier, wat natuurlijk een geintje is. Kijk al uit naar m'n eerste Afrikaanse biertje B:)B Is het qua strand/zee nog een beetje mooi daar? Thailand was de hemel op aarde namelijk..
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184434809
quote:
4s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:16 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoezo verloren dag? Bier in de zon drinken, niks mis mee :P
Julbrew _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184435093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:24 schreef ebtravel het volgende:

[..]

gebonden aan schoolvakanties, beetje jammer. Het liefst ga ik ook gewoon 3 maand weg, maar helaas. Willen inderdaad geen gids voor de hele rit. Ook daar dingen proberen te regelen, maar de Wildlife Safari in Senegal is misschien wel fijn met een gids.. De aanbieding was zaterdag-vrijdag voor 385, daarna sprongen de prijzen de lucht in. En aangezien we dit jaar nog een keer vaker willen, en net een halfjaar een huis hebben was dit een goedkope oplossing toch?!
Jaaa dat zeker! Goeie prijs :) En die wildlife safari in Senegal is idd echt de moeite waard. De reis er naartoe (met de ferry enzo) is ook heel erg leuk! :)

En dan is een gids wel een must inderdaad, maar die krijg je in het park zelf. Wat je die dag zelf zou moeten regelen is vervoer naar de haven (ferry) en aan het einde van de dag weer terug, een kaartje kopen voor de ferry, en aan de andere kant van het water de chauffeur met open jeep die je dan naar en door het park rijdt en vervolgens weer terug brengt naar de ferry.

Een contactpersoon die dat voor je regelt is wel heel fijn dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2019 13:41:20 ]
pi_184435349
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:25 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Haha, hoe dom kon ik zijn. Maar voor de 'korte' periode wil ik zoveel mogelijk zien. En als sportman drink ik toch geen bier, wat natuurlijk een geintje is. Kijk al uit naar m'n eerste Afrikaanse biertje B:)B Is het qua strand/zee nog een beetje mooi daar? Thailand was de hemel op aarde namelijk..
Strand was bij ons wel chill. Maar was te koud om te zwemmen, veel wind enzo.
Was volgens mij dezelfde periode.
pi_184449754
Geboekt!! _O_ _O_
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184449761
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:57 schreef ebtravel het volgende:
Geboekt!! _O_ _O_
*O*
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:36:57 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_184456245
quote:
4s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:22 schreef Leonos het volgende:

[..]

Weet toch niet waar die zit joh.
Maar ik ben met een gast in een bootje naar een eiland geweest, waar ze een wietplantage hadden.
Heel de dag beetje blowen en zuipen, mooie dag :P

Maar dan moet je wel net iemand kennen waar dat eiland is :P

:D :D
Jinack Island?

Daar kon ik bushweed kopen voor 5 euro per kilo! :D
reset
pi_184457530
Om je oorspronkelijke vraag even te beantwoorden TS, had daar nu de tijd voor :P :

Monkey park
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crocodile pool
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lamin lodge
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fatalah safari
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baboon island
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien de tijd die je hebt zouden dit qua natuur wel de hoogtepunten zijn die je naar mijn mening qua tijd zou kunnen meemaken. Houdt er wel rekening mee dat de vervoerskosten lager of hoger kunnen zijn. Voor mij is het bijvoorbeeld maar 50 - 75% omdat ik wat meer mensen ken die me daarbij helpen, maar voor jullie zou het zomaar meer kunnen zijn. Ook zijn de vervoerskosten afhankelijk van met hoeveel jullie gaan.

Verder kan ik je echt adviseren om een local of 2 te contacteren voor advies en hulp. Zoals ik al zei heb ik 2 super leuke en betrouwbare opties voor jullie. Ongetwijfeld dat die aan al jullie verwachtingen zullen voldoen en zelfs overtreffen! DM maar als je contactinfo wilt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 17:40:06 ]
pi_184457847
Vraagje TS; heb je het hotel al geboekt?
  Admin donderdag 17 januari 2019 @ 17:56:23 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_184457964
Reis je alleen?
Of zou je dit alleen kunnen doen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_184471727
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:36 schreef -mosrednA het volgende:
Om je oorspronkelijke vraag even te beantwoorden TS, had daar nu de tijd voor :P :

Monkey park
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crocodile pool
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lamin lodge
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fatalah safari
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baboon island
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien de tijd die je hebt zouden dit qua natuur wel de hoogtepunten zijn die je naar mijn mening qua tijd zou kunnen meemaken. Houdt er wel rekening mee dat de vervoerskosten lager of hoger kunnen zijn. Voor mij is het bijvoorbeeld maar 50 - 75% omdat ik wat meer mensen ken die me daarbij helpen, maar voor jullie zou het zomaar meer kunnen zijn. Ook zijn de vervoerskosten afhankelijk van met hoeveel jullie gaan.

Verder kan ik je echt adviseren om een local of 2 te contacteren voor advies en hulp. Zoals ik al zei heb ik 2 super leuke en betrouwbare opties voor jullie. Ongetwijfeld dat die aan al jullie verwachtingen zullen voldoen en zelfs overtreffen! DM maar als je contactinfo wilt :)
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:51 schreef -mosrednA het volgende:
Vraagje TS; heb je het hotel al geboekt?
Zoooo, veel info die ik nu even vluchtig heb doorgenomen, thanks man!!!! Ik hoop dat ik veel red in de korte tijd dat ik er ben. Al kun je die apen volgens mij makkelijk combineren met een andere korte tocht! Fatalah is sowieso wel 1 van m'n dingen die ik sowieso wil doen, dat tussen de leeuwen lijk me eng (dat heb ik niet snel :')) maar wel een must. Ik ga dit nog rustig 5x doorlezen. Schrok van de 25000 maar dit is natuurlijk Senegal :s)

Het hotel heb ik geboekt, zit bij de reis van 385 in. Voor info, we hebben via vakantiediscounter dit gevonden, en maar hopen dat het bed en de douche in orde zijn. Ik denk dat ik je tzt ga contacten voor de info, als ik dat nu doe ga ik het sowieso weer vergeten.

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide info! Zal vooral even de kosten allemaal gaan optellen, moet wel beetje binnen de perken blijven
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184471759
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:56 schreef yvonne het volgende:
Reis je alleen?
Of zou je dit alleen kunnen doen?
Ik ga niet alleen nee, mis ik daardoor iets?! Zo ja, dan maak ik mij een middagje vrij om wel alleen te zijn :9 _O-
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184472368
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:17 schreef ebtravel het volgende:


Graag gedaan! :) En ik hoor het wel! :D
  Admin vrijdag 18 januari 2019 @ 13:21:21 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_184472782
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:19 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Ik ga niet alleen nee, mis ik daardoor iets?! Zo ja, dan maak ik mij een middagje vrij om wel alleen te zijn :9 _O-
}:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_184472839
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

}:|
fout antwoord? vertel.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184472876
Die apen park en krokodillen shit zou ik niet heen, dieren worden slecht verzorgd en die mensen staan je allemaal geld aftetroggelen.
  Admin vrijdag 18 januari 2019 @ 13:27:41 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_184472888
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:25 schreef ebtravel het volgende:

[..]

fout antwoord? vertel.
Nee nee nee ;)
Nu lijkt het net alsof ik je op wil stoken om iets zonder je partner te doen _O-

Nee, ik ben alleen benieuwd of je ook naar Gambia zou kunnen als vrouw alleen, en dan alleen voor zon en wat tochtjes.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_184473266
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee nee nee ;)
Nu lijkt het net alsof ik je op wil stoken om iets zonder je partner te doen _O-

Nee, ik ben alleen benieuwd of je ook naar Gambia zou kunnen als vrouw alleen, en dan alleen voor zon en wat tochtjes.
Ja zo leek het, dus misschien was er wel iets heel speciaals _O_
Voor alleen vrouw weet ik het niet, moet wel 1 van de meest veilige Afrikaanse landen zijn, correct me if I'm wrong.
Maar mocht het mij zo bevallen maar is het niet verstandig om alleen als vrouw te gaan, dan offer ik mij bij deze vast op ^O^
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184473372
Zeker niet veilig om als vrouw alleen te gaan.
pi_184473380
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:27 schreef Leonos het volgende:
Die apen park en krokodillen shit zou ik niet heen, dieren worden slecht verzorgd en die mensen staan je allemaal geld aftetroggelen.
Crocodile pool kan zeker beter, maar hoe kom je daar zo bij m.b.t. het monkey park?
pi_184473409
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:59 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Crocodile pool kan zeker beter, maar hoe kom je daar zo bij m.b.t. het monkey park?
Toeristische trekpleister, beesten krijgen alles te vreten van dikke toeristen wat niet goed voor ze is.
pi_184473421
Meer benieuwd of de dieren in Senegal wel juist worden behandeld, wel een dierenvriend *;
Zal vast niet zo erg zijn als in Thailand?!
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184473436
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee nee nee ;)
Nu lijkt het net alsof ik je op wil stoken om iets zonder je partner te doen _O-

Nee, ik ben alleen benieuwd of je ook naar Gambia zou kunnen als vrouw alleen, en dan alleen voor zon en wat tochtjes.
Zolang je je als vrouw in openbare gebieden (met veel mensen) begeeft is het sowieso veilig. Alhoewel je er rekening mee moet houden dat je wel eens lastig gevallen kunt worden. Als vrouw in het donker in een sloppenwijk is minder verstandig, alhoewel het dan wel los zal lopen.

Roep één keer om hulp en er staan gelijk 10 man om je heen om eventuele belagers van je af te helpen :P
pi_184473466
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:01 schreef Leonos het volgende:

[..]

Toeristische trekpleister, beesten krijgen alles te vreten van dikke toeristen wat niet goed voor ze is.
In dat bos is ook heel veel fruit te vinden wat ze (wanneer rijp) eten hè? Die bomen en struiken zitten vooral links aan de zeekant

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 14:05:32 ]
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 14:09:10 #40
236264 crew  capricia
pi_184473532
ze hebben daar toch geen echte wildparken alla Serengeti of masai mara?

Het ziet er een beetje ‘fake’ uit.
Definitely not CIA
pi_184473648
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:09 schreef capricia het volgende:
ze hebben daar toch geen echte wildparken alla Serengeti of masai mara?

Het ziet er een beetje ‘fake’ uit.
Daar heb je wel een punt. Maar fatalah is wel een open park. Die beesten daar kunnen weg, maar doen het niet.

Het verschil zit m een beetje in dat dit meer een gamedrive is. Dat is vaak 2 / 4u. Voor een echte safari krijg je een permit voor dagdelen van 12u. Omvang van die parken zijn ook echt gigantisch veel groter.
pi_184576969
Als je naar dat kroko park gaat, onthoud wel dat die beesten er gewoon met valium rustig gehouden worden.

Kwam er zelf later achter, en vond dat niet zo een prettig idee eigenlijk.
  woensdag 23 januari 2019 @ 20:39:31 #43
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_184580591
Als het je echt om natuur gaat kan ik Kiang West nationaal park het meest aanraden. By far het mooiste en trips zijn wel redelijk te organiseren. Je kan dan het beste verblijven in Tendaba.

Abuko nature reserve is ook gaaf, maar erg klein. Wel heel gemakkelijk om wat wildlife te zien, alhoewel het natuurlijk niet vergelijkbaar is met landen zoals Zuid-Afrika, Kenia en Tanzania.

Er zijn nog wel wat toffe plekjes, maar dan moet je specifiek geïnteresseerd zijn in vogeltjes. Voorbeelden zijn dan Tanji bird reserve (is oké) en niumi national park (heel mooi, ook om gewoon te bezoeken)

Dit is iets meer de "echte" natuur, maar het zien van dieren oid is dan ook moeilijker.
pi_184952203
Zaterdag is het zover _O_
heb al veel gezocht maar kreeg nog geen eenduidig antwoord wat betreft het geld.
Waar het beste te wisselen? en we willen het daar proberen zo goedkoop mogelijk te houden (uiteraard wel gewoon alle uitstapjes met de daarbij behorende kosten), maar is dat het dan slim om per 2/3 dagen wat geld te wisselen. of is dat qua koers niet het meest voordelig?

tevens, Lion Walk fathala > gedrogeerd??
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184957881
Van die kleine wisselkantoortjes geven een betere koers dan het hotel of op de luchthaven. Wissel voor 2/3 dagen aan geld, of neem een extra tas mee om geld mee te slepen.

Weet niet of het nog zo is, maar voor mij was pinnen lastig: alleen aan de kop van de strip (enige pin in het land) max 40 euro per keer (meer past er niet door de uitgifte gleuf) en alleen mastercard... neem voldoende cash mee dus :-)
pi_184959223
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:28 schreef ebtravel het volgende:
Zaterdag is het zover _O_
heb al veel gezocht maar kreeg nog geen eenduidig antwoord wat betreft het geld.
Waar het beste te wisselen? en we willen het daar proberen zo goedkoop mogelijk te houden (uiteraard wel gewoon alle uitstapjes met de daarbij behorende kosten), maar is dat het dan slim om per 2/3 dagen wat geld te wisselen. of is dat qua koers niet het meest voordelig?

tevens, Lion Walk fathala > gedrogeerd??
Ik ben zelf ook in 2014 naar Gambia geweest in hotel Djeliba. Zelf heb ik steeds bij het hotel gewisseld. Daar was zo'n man die een soort eigen wisselkantoortje hadden. Redelijke koers en prima te vertrouwen.
pi_184969321
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:51 schreef Shotty het volgende:
Van die kleine wisselkantoortjes geven een betere koers dan het hotel of op de luchthaven. Wissel voor 2/3 dagen aan geld, of neem een extra tas mee om geld mee te slepen.

Weet niet of het nog zo is, maar voor mij was pinnen lastig: alleen aan de kop van de strip (enige pin in het land) max 40 euro per keer (meer past er niet door de uitgifte gleuf) en alleen mastercard... neem voldoende cash mee dus :-)
Thank you sir!
Zal inderdaad goed wat cash meenemen. MasterCard heb ikgelukkig, geen VISA. geen problemen meer las ik ook?!
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184971925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:30 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Thank you sir!
Zal inderdaad goed wat cash meenemen. MasterCard heb ikgelukkig, geen VISA. geen problemen meer las ik ook?!
graag gedaan :-)

wat bedoel je precies met problemen? er was een tijd geleden een "geweldloze" coup, maar de gevolgen daarvan zijn allang voorbij.
pi_184972316
.

[ Bericht 98% gewijzigd door ebtravel op 12-02-2019 14:13:58 (foutje - geen quote ) ]
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_184972322
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:46 schreef Shotty het volgende:

[..]

graag gedaan :-)

wat bedoel je precies met problemen? er was een tijd geleden een "geweldloze" coup, maar de gevolgen daarvan zijn allang voorbij.
Zie nu dat het niet fanatisch er staat..

Mastercard is geen probleem meer las ik? Voorheen was het dus vooral Visa?
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:46:59 #51
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_184973951
In het geval van nood kan je met een creditcard altijd naar een Western Union en die hebben ze wel.
reset
pi_184997482
toen ik er was was het alleen mastercard. het kan zijn dat inmiddels visa geaccepteerd wordt, dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen. maar mastercard is geen probleem.
  Moderator vrijdag 7 juni 2019 @ 22:47:24 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187313072
@ebtravel hoe was het? Ik ben me momenteel aan het verdiepen in Gambia als optie in september/oktober dus ben wel benieuwd naar je ervaringen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 7 juni 2019 @ 23:24:40 #54
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_187313682
Ik weet dat jij wel van een beetje rondreizen houdt MaJo; je kan van Banjul binnen een dag naar Dakar rijden en dan weer terug naar Banjul via McArthy's Island. Jinack Island is ook een pareltje.

reset
  Moderator vrijdag 7 juni 2019 @ 23:36:42 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187313905
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:24 schreef Individual het volgende:
Ik weet dat jij wel van een beetje rondreizen houdt MaJo; je kan van Banjul binnen een dag naar Dakar rijden en dan weer terug naar Banjul via McArthy's Island. Jinack Island is ook een pareltje.

[ afbeelding ]
Je kent me goed :Y Bedoel je dan zelf rijden of met een gids? Lijkt me wel een lange rit voor 1 dag, Google Maps verteld me dat het 5 uur is naar Dakar en 3 uur naar McArthy's Island. Dat is alleen al 16 uur rijden ;) Ook ligt McArthy's heel oostelijk en Dakar juist weer noordelijk. Maar als 2 losse trips zou het goed kunnen :Y

Ik weet nog niet zeker of het Gambia gaat worden maar ik word wel steeds enthousiaster hoe meer ik erover lees!

Ik had ook al Fathala Forest gevonden in Senegal, lijkt me ook gaaf voor een dagtrip ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 7 juni 2019 @ 23:37:46 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187313929
Hoe zijn de prijzen er eigenlijk? Wat betaal je (omgerekend in euro's) aan een diner? Een drankje? Een excursie?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 8 juni 2019 @ 16:30:08 #57
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_187321572
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je kent me goed :Y Bedoel je dan zelf rijden of met een gids? Lijkt me wel een lange rit voor 1 dag, Google Maps verteld me dat het 5 uur is naar Dakar en 3 uur naar McArthy's Island. Dat is alleen al 16 uur rijden ;) Ook ligt McArthy's heel oostelijk en Dakar juist weer noordelijk. Maar als 2 losse trips zou het goed kunnen :Y

Ik weet nog niet zeker of het Gambia gaat worden maar ik word wel steeds enthousiaster hoe meer ik erover lees!

Ik had ook al Fathala Forest gevonden in Senegal, lijkt me ook gaaf voor een dagtrip ^O^
De gids reed en dat is maar goed ook want de wegen waren heel slecht. Daardoor reden we ook niet op de weg maar ernaast door de woestijn heen. We hebben nog gegeten bij de familie van de gids in Dakar.

Dit was dan alweer 11 jaar geleden maar we hebben de gids betaald met oude mobiele telefoons.

Gambia is een bijzonder arm land dus dingen kosten niet veel maar soms moet je wel een beetje onderhandelen om niet 10 keer de prijs te betalen. met een klein beetje geld en een beetje creativiteit kan je heel veel doen. Dingen die niet direct in het reisboekje staan.

Don't forget it's nice to be nice!
reset
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 13:33:04 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187334594
Bedankt voor je reactie Individual, klinkt behoorlijk goed allemaal. Ik ga me er eens goed in verdiepen ^O^

Wat is de beste reistijd? Ik zag dat de toeristenpiek in de winter ligt. Zelf dacht ik meer aan september of oktober, hooguit november.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 9 juni 2019 @ 16:55:20 #59
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_187337257
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 13:33 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor je reactie Individual, klinkt behoorlijk goed allemaal. Ik ga me er eens goed in verdiepen ^O^

Wat is de beste reistijd? Ik zag dat de toeristenpiek in de winter ligt. Zelf dacht ik meer aan september of oktober, hooguit november.
Dat is aan het einde of net na het regenseizoen. Perfect voor veel muggen als dat je ding is. Army dumps hebben wel militaire sterkte DEET.

Wij zijn midden in de lente gegaan en hebben dan ook weinig last gehad van muggen.

In de winter zie je ook veel oudere blanke vrouwen die daar fun and games hebben met lokale jeugd. :P
reset
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 19:47:40 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187339494
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 16:55 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat is aan het einde of net na het regenseizoen. Perfect voor veel muggen als dat je ding is. Army dumps hebben wel militaire sterkte DEET.

Wij zijn midden in de lente gegaan en hebben dan ook weinig last gehad van muggen.

In de winter zie je ook veel oudere blanke vrouwen die daar fun and games hebben met lokale jeugd. :P
Ik heb zelf nooit last van muggen, ze lusten mij niet :P Maar wel een goeie om rekening mee te houden.

Die oudere dames met jonge jongens ja, ik heb daar wel zo mijn mening over :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187386202
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb zelf nooit last van muggen, ze lusten mij niet :P Maar wel een goeie om rekening mee te houden.

Die oudere dames met jonge jongens ja, ik heb daar wel zo mijn mening over :X
Sorry ik ben een aantal dagen niet op FOK geweest merk ik. Gambia was erg 'mooi'. Het land zelf is echt arm, dat geeft ook iedereen aan maar je merkt het pas als je er bent. Toch apart, want als je in de resorts/hotels zit, merk je dat dit door de rijken is gemaakt voor ons. We hebben toch ook wel redelijk relaxed gedaan, maar wel wat van de tips hier gevolgd:

Monkey Park, Fathala, ritjes aangeboden door de maatschappijen in het hotel.

Het kost er allemaal niet veel, alleen de prijzen in de grote straat (Senegambia, God ik moet nu alweer nadenken over hoe alles heet, reden om weer terug te gaan).

Het aangesproken worden op straat is wel extreem, eerste avond beetje onwennig. We liepen daar toch wel echt als bleekscheten door groepen Afrikanen, maar na de eerste avond was dat wel over. Nee zeggen is meestal wel genoeg (of gewoon negeren), alleen spreekt nagenoeg IEDEREEN je aan op straat. Toch vond ik het minder vervelend dan bijv. in de bekende badplaatsen in Europa, maar dat heeft met de armoede/gunfactor te maken.

Het was voor mij in ieder geval een ervaring die ik niet had willen missen.

Wellicht mis ik nog iets, maar heb even kort mijn vakantie samengevat.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_187386241
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je kent me goed :Y Bedoel je dan zelf rijden of met een gids? Lijkt me wel een lange rit voor 1 dag, Google Maps verteld me dat het 5 uur is naar Dakar en 3 uur naar McArthy's Island. Dat is alleen al 16 uur rijden ;) Ook ligt McArthy's heel oostelijk en Dakar juist weer noordelijk. Maar als 2 losse trips zou het goed kunnen :Y

Ik weet nog niet zeker of het Gambia gaat worden maar ik word wel steeds enthousiaster hoe meer ik erover lees!

Ik had ook al Fathala Forest gevonden in Senegal, lijkt me ook gaaf voor een dagtrip ^O^
Fathala was wel leuk, maar vond de trip achteraf wel lang. De beesten stonden bij ons allemaal wel bij elkaar. Maar ach, het was wel een ervaring om zo langs de giraffes en neushoorn te rijden. De hele reis was wel mooi voor dus de 'ervaring'. Ook de grens Senegal/Gambia, daar zijn de kinderen echt nog armer, en worden ze een stuk brutaler. De overtocht op de boot bij Banjul was dan weer indrukwekkend. Alles wordt letterlijk op de boot gepropt (had ik verder geen last van).
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  Moderator woensdag 12 juni 2019 @ 14:07:28 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187387435
Bedankt voor je uitgebreide reactie @ebtravel ^O^ Gambia gaat echter even op het on hold lijstje aangezien ik er net achter ben gekomen zwanger te zijn O+ En dan zie ik Gambia toch even niet zitten. Maar lijkt me zeker tof om eens heen te gaan!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187387478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 14:07 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide reactie @:ebtravel ^O^ Gambia gaat echter even op het on hold lijstje aangezien ik er net achter ben gekomen zwanger te zijn O+ En dan zie ik Gambia toch even niet zitten. Maar lijkt me zeker tof om eens heen te gaan!
Dat is nog een leuk nieuws, gefeliciteerd!!
Ook heel veel gezinnen gezien, dus als de kleine een paar jaar verder is kan dat ook prima ^O^
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  Moderator woensdag 12 juni 2019 @ 14:47:59 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187388103
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 14:10 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Dat is nog een leuk nieuws, gefeliciteerd!!
Ook heel veel gezinnen gezien, dus als de kleine een paar jaar verder is kan dat ook prima ^O^
Bedankt! Lijkt me inderdaad een prima locatie met een kind van een paar jaar :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:34:36 #66
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_187391254
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 14:07 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide reactie @:ebtravel ^O^ Gambia gaat echter even op het on hold lijstje aangezien ik er net achter ben gekomen zwanger te zijn O+ En dan zie ik Gambia toch even niet zitten. Maar lijkt me zeker tof om eens heen te gaan!
Gefeliciteerd MaJo! Het reizen zal wel even op de rem moeten totdat alle 3 groot genoeg zijn om te reizen! :P
reset
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:26:34 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188254629
Aangezien dingen anders zijn gelopen dan voorzien (miskraam) hebben we nu het plan weer opgevat om toch naar Gambia te gaan. Eind augustus al omdat er een paar mooie deals zijn. Ik weet dat het dan regenseizoen is maar ik las dat het dan een paar uur per dag kan regenen en dat het land wel mooi in bloei staat en nog niet overspoeld is door toeristen. Doen, of gaan we hier spijt van krijgen?

Edit: ik zie dat voor 200 euro meer per persoon we ook in oktober kunnen. Wellicht toch een betere tijd om te gaan?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 13:34:39 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188280238
Geboekt *O* 30 augustus tot 6 september gaan wij naar Gambia O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 15:59:12 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188282776
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 12:48 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Fathala was wel leuk, maar vond de trip achteraf wel lang. De beesten stonden bij ons allemaal wel bij elkaar. Maar ach, het was wel een ervaring om zo langs de giraffes en neushoorn te rijden. De hele reis was wel mooi voor dus de 'ervaring'. Ook de grens Senegal/Gambia, daar zijn de kinderen echt nog armer, en worden ze een stuk brutaler. De overtocht op de boot bij Banjul was dan weer indrukwekkend. Alles wordt letterlijk op de boot gepropt (had ik verder geen last van).
Hoe lang was de trip in totaal naar Fathala? Lijkt me erg gaaf maar die volgepakte pont lijkt me best eng :X

Hoe zit het met inentingen? Vorig jaar voor Indonesië hebben we vaccinaties voor DTP en hepatitis A gekregen. Ik zag dat gele koorts ook aangeraden wordt. Ik zal morgen even de GGD bellen of dit nog kan, we gaan over 4 weken al :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 4 augustus 2019 @ 17:32:41 #70
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_188285174
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 15:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Lijkt me erg gaaf maar die volgepakte pont lijkt me best eng :X

Als die volgepakte (voormalig Zeelandse) pont dreigt te zinken door overbelasting duwen ze gewoon wat auto's de rivier in.

Ook bijzonder hoe ze geiten van de boot afladen. :p
reset
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 23:25:06 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188291172
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 17:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Als die volgepakte (voormalig Zeelandse) pont dreigt te zinken door overbelasting duwen ze gewoon wat auto's de rivier in.

Ook bijzonder hoe ze geiten van de boot afladen. :p
Dat stelt me niet bepaald gerust :’)

Ach die geitjes :D gelukkig zwemmen ze vrolijk verder O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188319931
Web
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 15:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe lang was de trip in totaal naar Fathala? Lijkt me erg gaaf maar die volgepakte pont lijkt me best eng :X

Hoe zit het met inentingen? Vorig jaar voor Indonesië hebben we vaccinaties voor DTP en hepatitis A gekregen. Ik zag dat gele koorts ook aangeraden wordt. Ik zal morgen even de GGD bellen of dit nog kan, we gaan over 4 weken al :)
Ochtends in het donker opgehaald, en tegen het begin van de avond terug! Wel te doen hoor!! De inentingen weet ik niet precies meer, wij hadden er wat van Thailand, moesten volgens mij alleen nog gele koorts. Waren we te laat mee, maar is goed gegaan! De pont is juist erg indrukwekkend!!
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:04:19 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188322193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:33 schreef ebtravel het volgende:
Web
[..]

Ochtends in het donker opgehaald, en tegen het begin van de avond terug! Wel te doen hoor!! De inentingen weet ik niet precies meer, wij hadden er wat van Thailand, moesten volgens mij alleen nog gele koorts. Waren we te laat mee, maar is goed gegaan! De pont is juist erg indrukwekkend!!
Ik heb al contact gezocht met een lokale gids om de prijs op te vragen. Mij lijkt het erg gaaf maar mijn man is nog niet overtuigd. Ik denk dat we ter plekke pas beslissen wat we precies gaan doen.

Vandaag de vaccinatie tegen gele koorts ontvangen en een herhaalvaccin voor Hepatitis A. Ook een recept voor malariatabletten meegekregen.

Ik zit nu alleen met het volgende: ik slik vliegangstmedicatie die onder de Opiumwet valt. Nu moet ik een officiële verklaring aanvragen via de ambassade maar ik zie dat er in Nederland helemaal geen ambassade van Gambia is 8)7 Zou zo'n verklaring echt noodzakelijk zijn of zal het wel loslopen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_191790832
Handig topic! Wij gaan de 20ste van deze maand naar Gambia! en nemen bergen met kleding, potloden, schriften etc mee (vroeg een vriendin van ons). voor de lokale bevolking maar zijn er nog meer dingen die daar echt nodig zijn? die we mee kunnen nemen?

Verder weten we nu dat we cash geld mee moeten nemen ivm pinnen... en is het nodig om dit om te wisselen of zijn ze erg blij als ze euro's krijgen?

Wij zitten in Palm Beach in Gambia / West Gambia / Kotu en mogen dat ons huis voor 7 nachten noemen.

Waar moeten we nog meer rekening mee houden?
Is het veilig om geld op de hotelkamer te bewaren?
Just say hi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')