abonnement Unibet Coolblue
pi_184424782
We gaan een weekeindje naar Winterberg. Lui en gemakzuchtig als ik ben heb ik een huisje bij Landal geregeld zodat we 'meteen' op de piste staan. Mijn laatste ski-ervaring stamt echter uit de vorige eeuw, vandaar dat ik nog wel wat vragen heb...

In hoeverre is het ijvoorbeeld verstandig om van te voren al skipassen en materiaalhuur te regelen?

Als ik via https://www.tickets.skiliftkarussell.de skipassen wil regelen dan moet ik éérst keycards á ¤4,90 per stuk kopen waar ik dan later mijn tweedagenkaarten op kan zetten. Hoe werkt dat aan de kassa van de lift? Komt er dan ook een keycard bij of zijn dat disposable kaarten? Die betreffende site heeft als selling point dat ik niet in de rij hoef te staan bij de kassa, ik ga echter vóór de voorjaarsvakantie, hoe druk zou het dan zijn?

We zijn nu fanatiek op een rolbaan aan het oefenen. En ja, ik weet dat dat geen skieen in de sneeuw is maar beter heb ik even niet in de buurt. We willen dus een aantal uren een leraar mee hebben de sneeuw in om even de overstap te maken en om te oefenen met de liften. Is dát vanuit Nederland te regelen? Tips?
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 11:41:49 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184451992
Uitstekende vragen. Ik heb geen flauw idee, want ben nog nooit op wintersport geweest. Check ook even TRV / Lekker Wintersporten #1 , want de TS van dat topic gaat ook naar Winterberg.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_184453545
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Uitstekende vragen. Ik heb geen flauw idee, want ben nog nooit op wintersport geweest. Check ook even TRV / Lekker Wintersporten #1 , want de TS van dat topic gaat ook naar Winterberg.
Ik zal daar crossposten. Ongetwijfeld illegaal maar een mod fluisterde me in dat het een goed idee was!
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 15:40:07 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184455336
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:40 schreef Onaniem het volgende:
Ik zal daar crossposten. Ongetwijfeld illegaal maar een mod fluisterde me in dat het een goed idee was!
Niets illegaals aan. Mijn akkoord heb je.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 17 januari 2019 @ 17:19:10 #5
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_184457132
Winterberg is ideaal om te oefenen. Er zijn veel blauwe pistes waar je makkelijk zelf kunt oefenen. In mijn ogen, als je al ski ervaring hebt al is lang geleden kan je er zonder leraar er wel vanaf.
Er zijn ook rode stukken en enkele zwarte maar totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld oostenrijk.
In het weekend kan het er erg druk zijn. Zorg dat je vroeg bent ( volgens mij gaat alles rond 8.00 uur open ) om skispullen te halen voor de echte drukte komt ( meestal tussen 9 en 10.00 uur loopt het aardig vol )
Ski pas kan je gewoon ter plekke kopen. Je krijgt een pas waar je 2 euro borg voor betaald.

Wij willen ook nog een weekendje naar winterberg maar wachten tot er veel sneeuw ligt en alle liften open zijn.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:38:35 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_184476088
Wij willen ook een weekendje nog gaan, jammer dat het alsnog zo pestpokke duur is voor een simpel weekend
  vrijdag 18 januari 2019 @ 17:05:42 #7
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184476431
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:38 schreef Blik het volgende:
Wij willen ook een weekendje nog gaan, jammer dat het alsnog zo pestpokke duur is voor een simpel weekend
Dit ja :Y
En druk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184486440
Wij zijn nog nooit op wintersport geweest, maar misschien dat we het eind februari eens 5-6 dagen gaan proberen. Heeft iemand een idee waar je het beste als beginner heen kunt gaan en wat dit ongeveer kost (excl. vervoer)?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 08:56:51 #9
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184487429
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 02:33 schreef Cupim het volgende:
Wij zijn nog nooit op wintersport geweest, maar misschien dat we het eind februari eens 5-6 dagen gaan proberen. Heeft iemand een idee waar je het beste als beginner heen kunt gaan en wat dit ongeveer kost (excl. vervoer)?
Het algemene topic lijkt me beter. Neem ‘m ff mee daarheen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 21 januari 2019 @ 09:10:09 #10
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_184527001
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 02:33 schreef Cupim het volgende:
Wij zijn nog nooit op wintersport geweest, maar misschien dat we het eind februari eens 5-6 dagen gaan proberen. Heeft iemand een idee waar je het beste als beginner heen kunt gaan en wat dit ongeveer kost (excl. vervoer)?
Winterberg een prima plek om eens te beginnen maar dan voor een dag of 4 prima ( liefst doordeweek is het minder druk ) . Niet al te ver van huis en prima blauwe routes waar je goed kan oefenen. 3 dagen skipas kost je 78 euro.
Op booking.com vind je prima hotels in de buurt voor niet al te dure prijzen. ( natuurlijk hoe luxer hoe duurder, landal etc zijn ook erg duur )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')