abonnement Unibet Coolblue
pi_184328581
[HET GROTE WINTERSPORT TOPPA]

En, hebben jullie al plannen?

Dit jaar heb ik het te druk om er een weekje tussenuit te knijpen richten de sneeuw. Voor mij wordt het een weekendje Winterberg.

Binnenkort:
- Sneeuwhoogtes
- Tips / Tops
- En nog veel meer!
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 januari 2019 @ 22:43:15 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_184328671
Een week Bodenmais vanaf zondag, maar om te kijken ipv het zelf te doen :+

Wel wintersport (biatlon), dus het telt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_184332838
29 januari voor het eerst echt op wintersport. Plaats van bestemming: Riezlern in Oostenrijk :)
pi_184419832
We gaan in februari naar Laax (CH)
Ligt nu 130 - 305 cm sneew, 250% meer dan normaal :D

pi_184453548
We gaan een weekeindje naar Winterberg. Lui en gemakzuchtig als ik ben heb ik een huisje bij Landal geregeld zodat we 'meteen' op de piste staan. Mijn laatste ski-ervaring stamt echter uit de vorige eeuw, vandaar dat ik nog wel wat vragen heb...

In hoeverre is het ijvoorbeeld verstandig om van te voren al skipassen en materiaalhuur te regelen?

Als ik via https://www.tickets.skiliftkarussell.de skipassen wil regelen dan moet ik éérst keycards á ¤4,90 per stuk kopen waar ik dan later mijn tweedagenkaarten op kan zetten. Hoe werkt dat aan de kassa van de lift? Komt er dan ook een keycard bij of zijn dat disposable kaarten? Die betreffende site heeft als selling point dat ik niet in de rij hoef te staan bij de kassa, ik ga echter vóór de voorjaarsvakantie, hoe druk zou het dan zijn?

We zijn nu fanatiek op een rolbaan aan het oefenen. En ja, ik weet dat dat geen skieen in de sneeuw is maar beter heb ik even niet in de buurt. We willen dus een aantal uren een leraar mee hebben de sneeuw in om even de overstap te maken en om te oefenen met de liften. Is dát vanuit Nederland te regelen? Tips?

[edit]
Dit is een crosspost van TRV / Winterberg 2019
[\edit]
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_184456060
U kunt hier kijken - https://www.sport2000rent.com/nl/skiverhuur/skiverhuur/ Het bedrijf heeft locaties in heel Europa.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 17:08:51 #7
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184476468
Wij gaan in februari naar Maria Alm. 2 meter in het dal en 3 meter op de berg. Maar ja waar niet aan de noordkant :D
Zin in *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:00:51 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184487455
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 02:33 schreef Cupim het volgende:
Wij zijn nog nooit op wintersport geweest, maar misschien dat we het eind februari eens 5-6 dagen gaan proberen. Heeft iemand een idee waar je het beste als beginner heen kunt gaan en wat dit ongeveer kost (excl. vervoer)?
Ik zou een klein gebied nemen met veel blauwe pistes.
Sites als wintersport.nl hebben veel info over skigebieden en ook een forum waar je wel dit soort vragen en antwoorden kan vinden.
Gezien je aantal dagen zou ik niet te ver gaan. Zuid Duitsland voor de grens met Oostenrijk bijvoorbeeld.

Qua kosten ligt het er aan of je in een schoolvakantie moet of niet. En een huisje huren is goedkoper dan een hotel vaak. Dan hoef je niet elke avond uiteten.
Neem je zelf je lunch mee of ga je op de berg in het restaurant eten etc.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184583356
Ik zit momenteel in Gargellen. Klein dorpje aan het einde van een dal en onderdeel van de silvreta Montafon. Veel blauwe pistes voor beginners. En het is mooi overzichtelijk.. En wat zijn de pistes hier heerlijk! De sneeuw is fantastisch. Maar daar schijnt het hier om bekend te staan (wisten wij niet)

Morgen helaas alweer de laatste dag. Maargoed misschien maar goed ook. De schenen zijn blauw, bovenbenen hebben er geen zin meer in en gisteren gigantisch op mijn bek gegaan :') dus het lichaam wil ook wel weer wat rust _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 januari 2019 @ 23:25:01 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184584534
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit momenteel in Gargellen. Klein dorpje aan het einde van een dal en onderdeel van de silvreta Montafon. Veel blauwe pistes voor beginners. En het is mooi overzichtelijk.. En wat zijn de pistes hier heerlijk! De sneeuw is fantastisch. Maar daar schijnt het hier om bekend te staan (wisten wij niet)

Morgen helaas alweer de laatste dag. Maargoed misschien maar goed ook. De schenen zijn blauw, bovenbenen hebben er geen zin meer in en gisteren gigantisch op mijn bek gegaan :') dus het lichaam wil ook wel weer wat rust _O-
Gargellen O+ Daar ben ik ten huwelijk gevraagd.
Mooi sneeuw zeker dorp.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184587181
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 23:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Gargellen O+ Daar ben ik ten huwelijk gevraagd.
Mooi sneeuw zeker dorp.
Oh het is ook wel een mooie romantische plek O+

Wij zijn hier nu voor de tweede keer. Zo nog heel eventjes skiën O+ en dan richting huis :{ Wat vliegen die dagen toch altijd he

Plaatjes bij het praatje.

Uitzicht vanaf ons appartement


En beetje van de pistes enzo.





De oefenweide die vaak gewoon leeg is. Was ideaal voor iemand die we mee hadden en nog niet zo veel op skies had gestaan. Al gingen eigenlijk boven alle pistes wel op 9 en 7 na die vond hij wat pittig. We hebben met hem dal afdaling 2B gedaan. Die is in het begin ietsjes stijl voor beginners maar breed genoeg om gewoon brede bochten te maken en de tweede helft is heerlijk cruisen over de sneeuw O+


En de laatste
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator donderdag 24 januari 2019 @ 13:50:04 #12
45833 crew  Fogel
pi_184592035
Mijn spierpijn van het weekend is over, dus ik ga vanavond maar weer eens testen of ik nu meer overeind kan blijven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_184592144
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:50 schreef Fogel het volgende:
Mijn spierpijn van het weekend is over, dus ik ga vanavond maar weer eens testen of ik nu meer overeind kan blijven.
Veel plezier!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184592780
Andere jaren altijd een weekje naar Branäs of Sälen (Zweden) geweest, dit jaar kan helaas niet, gelukkig wel nog een dagje Winterberg :)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_184593789
8 februari richting La Plagne. Volgens sneeuwhoogte momenteel niet overdreven veel sneeuw 150cm berg, 85cm dal... komt de komende 5 dagen nog 57 om 39cm naar het schijnt.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:03:00 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_184594399
Paar daagjes Mayrhofen met werk, helaas verder geen plannen. Met kinderen in het hoogseizoen wordt het gewoon wel een erg duur geintje om jaarlijks op wintersport te gaan
pi_184727195
Over twee weken naar Gerlos. Heb veel zin in het skiën, is zeven jaar geleden al weer. Maar Gerlos lijkt me als dorp wel vreselijk, veel Nederlanders begrijp ik, zelfs Nederlandstalige muziek :r . Afijn, we gaan met tien man, dus had verder geen keus en het wordt toch wel gezellig. Maar iemand nog goede tips als je dit wil omzeilen?
pi_184727204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:25 schreef DuW2 het volgende:
8 februari richting La Plagne. Volgens sneeuwhoogte momenteel niet overdreven veel sneeuw 150cm berg, 85cm dal... komt de komende 5 dagen nog 57 om 39cm naar het schijnt.
La Plagne O+
pi_184804414
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Over twee weken naar Gerlos. Heb veel zin in het skiën, is zeven jaar geleden al weer. Maar Gerlos lijkt me als dorp wel vreselijk, veel Nederlanders begrijp ik, zelfs Nederlandstalige muziek :r . Afijn, we gaan met tien man, dus had verder geen keus en het wordt toch wel gezellig. Maar iemand nog goede tips als je dit wil omzeilen?
Nederlandse muziek wordt overal gedraaid en ook kom je overal Nederlanders tegen. Vorig jaar in Ischgl werd op een gegeven moment door de DJ omgeroepen dat hij gek werd van alle aanvragen voor Nederlandse liedjes, en dat hij er maximaal één per uur zou draaien _O- In dorpen als Ischgl en St. Anton is echter wel een grotere schare aan Duitsers te vinden, terwijl Gerlos toch wel meer een Nederlands bolwerk is in de winter. Ik ken Gerlos verder niet zo goed (ben alleen een week in Zell am Ziller geweest een paar jaar terug), maar het was toen erg gezellig in de keer dat we in Gerlos zijn gaan stappen. Dat kan in de tussentijd echter veranderd zijn.
pi_189324946
Ik ben er nog niet uit dit jaar.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_189325863
Ah dus hier is is dat andere topic. Kom hem een tijd terug niet vinden dus heb toen maar een andere gemaakt :@
Wij gaan naar Saalbach Hinterglemm.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')