abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 januari 2019 @ 17:58:35 #276
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184495553
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:32 schreef Infection het volgende:
Eiffeltoren gehuld in mist. Mooi plaatje.

[ afbeelding ]
O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 19 januari 2019 @ 18:00:24 #277
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184495588
Is dat de politiechef die schouderklopjes kreeg van gele hesjes?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184496654
Zijn de live streams afgelopen?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 19:18:13 #279
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184496894
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:04 schreef praadje het volgende:
Ja :'( :'( :'(
pi_184496926
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja :'( :'( :'(
Thanks.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 19:37:12 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184497232
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:04 schreef praadje het volgende:
Op Franse TV o.a. BFM/CNEWS is er nog volop "nieuws". Parijs, rond d'Arc is nog bezaaid met ME. De avond is verder gevallen waarbij veel manifestanten huiswaarts gaan.

Wordt wel wat "moe" dat de aandacht op sommige media vooral uitgaat naar beeldend geweld, bijna als kijkvermaak, zonder dat er veel achtergrond explicatie wordt gegeven.
De gele Hesjes lijken zich in de steden (Toulouse, Bordeaux, Paris) trouwens wel wat meer te organiseren door zich te laten vergezellen van "eigen" aangestelde orde & (medische) hulpdiensten.

Interessant is hoe de scheuring tussen "demonstranten" zich vergroot. In de zaal, volk dat elkaar napraat; buiten op straat volk dat elkaar naar het leven staat. Wordt ws een kwestie van wie de langste adem heeft. De Staat zal daarbij niet gaan nalaten de demonstranten weg te zetten als relschoppers die Frankrijk willen vernietigen omdat ze niet deelnemen aan het civiele overleg dat Frankrijk wil opbouwen....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184498205
NiemandsKnegt twitterde op zaterdag 19-01-2019 om 17:22:40 #GiletsJaunes Acte10 - ParijsMeld je je aan als medisch vrijwilliger, met een rood kruis op je arm, zeer duidelijk zichtbaar in kleding voor medische vrijwilligers, krijg je toch nog een dot traangas in je gezicht gespoten...(Via @frenkie4allll)https://t.co/Ea2EGl9FmF reageer retweet
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:36:55 #283
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184498375
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:29 schreef chroestjov het volgende:
NiemandsKnegt twitterde op zaterdag 19-01-2019 om 17:22:40 #GiletsJaunes Acte10 - ParijsMeld je je aan als medisch vrijwilliger, met een rood kruis op je arm, zeer duidelijk zichtbaar in kleding voor medische vrijwilligers, krijg je toch nog een dot traangas in je gezicht gespoten...(Via @frenkie4allll)https://t.co/Ea2EGl9FmF reageer retweet
En terecht, dat wijf liep naar agenten toe. Blijf gewoon op een afstandje
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:38:29 #284
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184498416
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Op Franse TV o.a. BFM/CNEWS is er nog volop "nieuws". Parijs, rond d'Arc is nog bezaaid met ME. De avond is verder gevallen waarbij veel manifestanten huiswaarts gaan.

Wordt wel wat "moe" dat de aandacht op sommige media vooral uitgaat naar beeldend geweld, bijna als kijkvermaak, zonder dat er veel achtergrond explicatie wordt gegeven.

De gele Hesjes lijken zich in de steden (Toulouse, Bordeaux, Paris) trouwens wel wat meer te organiseren door zich te laten vergezellen van "eigen" aangestelde orde & (medische) hulpdiensten.

Interessant is hoe de scheuring tussen "demonstranten" zich vergroot. In de zaal, volk dat elkaar napraat; buiten op straat volk dat elkaar naar het leven staat. Wordt ws een kwestie van wie de langste adem heeft. De Staat zal daarbij niet gaan nalaten de demonstranten weg te zetten als relschoppers die Frankrijk willen vernietigen omdat ze niet deelnemen aan het civiele overleg dat Frankrijk wil opbouwen....
Lekker om te zien toch? :D Beetje sensatie op de anders zo saaie zaterdagmiddag :)
pi_184501554
davduf twitterde op zaterdag 19-01-2019 om 22:02:21 allo @Place_Beauvau - c'est pour un signalement - 334 (précisions)«Au moins 5/6 policiers lui sont tombés dessus, il a été écrasé littéralement au sol. Des coups [matraque] sont partis. Il a commencé à convulser.»#Toulouse, #ActeXPhotos et témoignage: @x_MsrDjof_x https://t.co/Qy4jkUcUJ5 reageer retweet
davduf twitterde op zaterdag 19-01-2019 om 22:00:15 allo @Place_Beauvau - c'est pour un signalement - 334«Au moins 5/6 policiers lui sont tombés dessus, il a été écrasé littéralement au sol. Des coups [matraque] sont partis. Il a commencé à convulser.»#Toulouse, #ActeXVidéo et témoignage: @x_MsrDjof_x https://t.co/YjeD5uQerS reageer retweet
pi_184502005
Amreen__Rizvi twitterde op zaterdag 19-01-2019 om 14:59:49 French firefighters protesting against #Macron... You won't see this on the MSM mainstream #media news. #YellowVests #GiletsJaunes #France #aSightToBehold #ParisParis https://t.co/CNreMzYy78 reageer retweet
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:39:31 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184502139
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:35 schreef chroestjov het volgende:
Amreen__Rizvi twitterde op zaterdag 19-01-2019 om 14:59:49 French firefighters protesting against #Macron... You won't see this on the MSM mainstream #media news. #YellowVests #GiletsJaunes #France #aSightToBehold #ParisParis https://t.co/CNreMzYy78 reageer retweet
Was dit vandaag?
pi_184502311
Op alle beelden is vrij duidelijk te zien dat de aantallen wel wat hoger liggen dan dat door de reguliere media wordt gemeld, zou het misschien iets te maken hebben met de slechte staat van het rekenkundige onderwijs?
pi_184502843
als het warmer wordt in maart komen er meer groepen allochtonen meevechten
pi_184503392
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ze worden nu vooral ook weggezet als mensen die de kleine bedrijven schade doen.
pi_184503898
En uiteraard altijd als "extreemrechts" benoemen
pi_184504271
Via mainstreet media krijg ik niet mee waar het nu over gaat die gele hesjes. Jullie volgen het al een tijdje.
WAAROM PROTESTEREN DIE LUI AL ZO LANG?
Vakman pur sang
pi_184504471
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Via mainstreet media krijg ik niet mee waar het nu over gaat die gele hesjes. Jullie volgen het al een tijdje.
samengevat: ze zijn boos op de regering.

(Wanneer zijn fransen dat niet, vraag je je af)
There are only 151 Pokémon.
  zondag 20 januari 2019 @ 01:18:18 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184504937
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Onder een caillou gelegen :P ...... mgoe: ik bespaar je de Franse versie, hier in het Nederlands een samenvatting: wiki

De mensen pikken het niet langer dat overheden eenzijdig bepalen hoe waarmee tweederangs burgers die afhankelijk zijn (gemaakt) moeten rondkomen van minder. Het is een uitknijpproces dat zich al jaren ontwikkeld. Dit is niet zomaar het bekende traditionele Franse vakbond/school protestje noch relschoppen van/uit de "krottenwijken".

Macron's regering heeft een paar maanden geleden allerlei (deels EU gedreven) maatregelen afgekondigd die op mensen in den lande, keihard ingrijpen (Benzineprijzen omhoog, Rijken ontzien, pensioenen verlagen, belastingdruk verhogen etc.etc.).
Een beetje de maatregelen die je ook hier ziet en dan te weten dat de Fransen zich nu nog druk maken over pensioen op je 62e (wat bij ons al 67 is) en nog geen (echte) weet heeft van klimaatakkoordgevolgen.

Hierbij even weten dat de meeste Fransen serieus moeten schrapen om rond te komen en veelal niets merken van allerlei beloofde (koopkracht)verbeteringen.

Zelf zie ik het vooral als een tweestrijd ontstaan waarbij ambtenaren/vertegenwoordigers compleet de verbinding zijn kwijtgeraakt met hun achterban. Opvallend is dat in verhouding de echte minimumlijers die sws al de hoop op elke verbetering hebben opgegeven, veelal afwezig zijn. De mensen die nu protesteren en bij de rotondes staan, zijn de mensen die dreigen tussen wal een schip gaan vallen.

Marcron heeft in reactie wat kleinbier uitgedeeld, enkele maatregelen eventjes uitgesteld, wat sigaren uit eigen doos verwisseld en met de kerst; en nationaal debat in gang gezet waar hij nu (s)preekt - zonder wat te zeggen - met afvaardigingen van het systeem.

Probleem is ook dat de GeleHesjes niet te vatten zijn onder één vertegenwoordigende noemer met wie het zo heerlijk ouderwets, onderling was te onderhandelen en afspraken te maken. Dit risico zien wij in NL o.a. met de klimaatwet/akkoorden.... de burger die het aangaat is/wordt niet vertegenwoordigt.

De Franse regering is nu op zoek naar een aanpak om de geest in de fles terug te duwen. Vooralsnog lijkt zij vooral in te zetten op politie-overmacht en de publieke "opinie" op/in te zetten tegen(over) de zg. "anarchistische" protestanten. Momenteel staat ca 60-70% van de Fransen achter de protesten, hoewel de steun "door een loepzuiver gevoerde propaganda" wat aan het dalen is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184506349
Knip
[/quote]

Ah dank, dit staat niet in de krant.

Frankrijk heeft tevens een redelijk probleem met hun moslimgemeenschap die te groot is geworden. Hoe staat dit erbij?
Vakman pur sang
pi_184506595
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:57 schreef Lospedrosa het volgende:

Ah dank, dit staat niet in de krant.
Jawel hoor. Ook uitgebreid in het nieuws geweest.
Jij leest alleen geen kranten en kijkt geen journaals en krijgt daarom niets mee ;)
pi_184506632
Ik hoorde er gister niet zoveel van in de media. Viel het tegen?
Zonder wrijving geen glans
  zondag 20 januari 2019 @ 08:50:05 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184506645
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 08:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik hoorde er gister niet zoveel van in de media. Viel het tegen?
Helaas wel. Geen relschoppers die hard werden aangepakt ;(

Volgende week nieuwe kansen
  zondag 20 januari 2019 @ 10:45:59 #299
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184508189
pi_184511051
De prefectuur van Bordeaux heeft de toezichthoudende instantie van de politie ('politie van de politie') ingelicht over de brandweerman die in de rug is geschoten en in een coma is geraakt.

https://www.facebook.com/Loopsider/videos/371746876968625/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')