abonnement Unibet Coolblue
pi_184420851
Wat als je misschien nog maar een jaar te leven hebt het lot ligt in handen van een ander. Jij hebt er vrede mee en hoopt stiekem dat je ook echt nog maar een jaar hebt.
Je weet dat of je nou dood gaat of niet het jaar gruwelijk zwaar word.
Je hebt er zelf invloed op als je niet dood wil ga je niet dood.
Maar je wil wel...
Wat doe je dan.
Hoe vind je weer kwaliteit van leven
Hoe haal je jezelf over niet dood te gaan? En je familie in verdriet achter te laten.


Ja ik heb het over euthanasie
Met mij kan je alle kanten op, nou ja de goede daargelaten.
pi_184420892
Heb je dit verhaal na gelezen voordat je op versturen hebt geklikt?
pi_184421004
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:20 schreef KoHai het volgende:
Heb je dit verhaal na gelezen voordat je op versturen hebt geklikt?
Hoezo
Met mij kan je alle kanten op, nou ja de goede daargelaten.
pi_184421451
Als je in aanmerking komt voor euthanasie, dan is er sprake van uitzichtloos en ondragelijk lijden. Als het mogelijk is om weer kwaliteit van leven te vinden, kom je niet in aanmerking voor euthanasie.
pi_184421510
-bij nader inzien tegen policy-

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2019 20:12:11 ]
pi_184421717
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:46 schreef madam-april het volgende:
Als je in aanmerking komt voor euthanasie, dan is er sprake van uitzichtloos en ondragelijk lijden. Als het mogelijk is om weer kwaliteit van leven te vinden, kom je niet in aanmerking voor euthanasie.
Ik kom in aan merking voor een screening volgende maand maar probeer nu alles uit het leven te halen. Dus ik denk misschien weten jullie iets wat mij in leven houd
Met mij kan je alle kanten op, nou ja de goede daargelaten.
pi_184421740
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2019 20:12:25 ]
pi_184421995
quote:
Op dinsdag 15 januari 2019 19:23 schreef caleidoscopisch het volgende:
Ik weet niet of dit topic serieus bedoeld is maar als je problemen of vragen hebt over je uiterlijk euthanasie kun je beter met een arts praten. over wat is normaal en hoe kan ik iets veranderen.

Dit topic is niet echt geschikt

Is het flauwekul dan hoop ik dat je in je eigen speeksel verslikt
pi_184422109
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:57 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Hoop. Realistische hoop.
Maar hoe krijg ik hoop ik ben al 13 jaar zwaar Ggz patiënt en heb alles wat tegen kan zitten mee gemaakt
Ik weet niet waar ik hoop kan vinden
Ik zoek het in de spiritualiteit maar dat helpt even en dus niet lang genoeg
Met mij kan je alle kanten op, nou ja de goede daargelaten.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 20:14:58 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184422165
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:12 schreef caleidoscopisch het volgende:

[..]

Maar hoe krijg ik hoop ik ben al 13 jaar zwaar Ggz patiënt en heb alles wat tegen kan zitten mee gemaakt
Ik weet niet waar ik hoop kan vinden
Ik zoek het in de spiritualiteit maar dat helpt even en dus niet lang genoeg
Deze vraag komt beter tot zijn recht in R&P.
pi_184422285
Ik snap er geen reet van.

Wat ik wel weet is dat je waarschijnlijk maar 1 kans op leven krijgt. Als je die continu in psychische of fysieke pijn moet leven, dan heb ik oprecht met je te doen. En ik heb dan verder geen oplossingen want dat zal eerst weg moeten gaan. Hopelijk zijn er medicijnen of behandelingen mogelijk die het leed verzachten.

Maar buiten dat is kiezen voor de dood in mijn ogen onnodig. Je gaat namelijk toch wel dood. Het duurt alleen wat langer. En in die 'extra' tijd zou je nog ervaringen op kunnen doen en emoties kunnen ondergaan die je daarna nooit meer kunt. Dus wat let je dan om je tijd te vullen met leuke activiteiten? Nogmaals, dit is niet van toepassing als je door fysiek of psychisch leed of gebrek niet kunt functioneren. In dat laatste geval moet je alles op alles zetten om dat op te lossen. Hopelijk is dat mogelijk.
pi_184422410
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:12 schreef caleidoscopisch het volgende:

[..]

Maar hoe krijg ik hoop ik ben al 13 jaar zwaar Ggz patiënt en heb alles wat tegen kan zitten mee gemaakt
Ik weet niet waar ik hoop kan vinden
Ik zoek het in de spiritualiteit maar dat helpt even en dus niet lang genoeg
En na 13 jaar doe je nog steeds je best. Je bent 100 keer op je bek gegaan, maar 101 keer opgestaan. Alleen al om die 100 en 1 redenen ben je niet alleen een voorbeeld voor velen, maar ook beter dan velen. Je creëert hoop voor anderen, want jij kan het ook. Al 13 jaar.

Je bent een doorzetter, een volhouder. Wat je twijfels ook zijn, ik hoop dat je dat inziet. Ik heb in ieder geval ontzag voor je, puur en alleen omdat je bestaat.

Mensen zoals jij geven mij bijvoorbeeld de hoop om door te gaan als ik het even niet meer zie zitten. De hoop die jij zoekt, is dichterbij dan je denkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2019 20:26:30 ]
pi_184422919
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:25 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

En na 13 jaar doe je nog steeds je best. Je bent 100 keer op je bek gegaan, maar 101 keer opgestaan. Alleen al om die 100 en 1 redenen ben je niet alleen een voorbeeld voor velen, maar ook beter dan velen. Je creëert hoop voor anderen, want jij kan het ook. Al 13 jaar.

Je bent een doorzetter, een volhouder. Wat je twijfels ook zijn, ik hoop dat je dat inziet. Ik heb in ieder geval ontzag voor je, puur en alleen omdat je bestaat.

Mensen zoals jij geven mij bijvoorbeeld de hoop om door te gaan als ik het even niet meer zie zitten. De hoop die jij zoekt, is dichterbij dan je denkt.
Hier word ik een beetje stil van
mosrednA bedankt voor je berichtje ik word er een beetje warmer van in mijn hart

Het klopt ik ben een vechter.
Maar ergens bereik je de grens.
Ondanks die grens blijf ik vechten.
Maar ik ben een gevaar voor mezelf en daarmee ook voor andere.
Ik ben chronisch suïcidaal dat betekent dat ik in minder dan 0,3 seconde suïcidaal word zonder dat ik dat was en dat ik meteen zelfmoord ga plegen. Dit mislukt omdat ik er niet bij na denk maar ik lig vervolgens wel bijna dood aan de beademing. Als ik blijf leven weet ik dat dit mijn leven is.
Naast alle andere ongemakken.
Maar sinds ik op FOK! Zit lees ik ook andere veel meer drastische problemen zoals poep op de wc bril of een geit die je stalkt of humor die je moet zoeken omdat je vrouw hem aan een boom heeft vastgebonden.

Snap je na 13 jaar shit, lees ik ook alledaagse dingen en humor en ervaringen.

Dat gaf mij een beetje hoop.
En ik vond het tijd om annoniem over mijn euthanasie traject te praten want dat is echt een taboe.
En voor mij weer een sociale overwinning
Met mij kan je alle kanten op, nou ja de goede daargelaten.
pi_184422946
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:21 schreef matigeuser het volgende:
Ik snap er geen reet van.

Wat ik wel weet is dat je waarschijnlijk maar 1 kans op leven krijgt. Als je die continu in psychische of fysieke pijn moet leven, dan heb ik oprecht met je te doen. En ik heb dan verder geen oplossingen want dat zal eerst weg moeten gaan. Hopelijk zijn er medicijnen of behandelingen mogelijk die het leed verzachten.

Maar buiten dat is kiezen voor de dood in mijn ogen onnodig. Je gaat namelijk toch wel dood. Het duurt alleen wat langer. En in die 'extra' tijd zou je nog ervaringen op kunnen doen en emoties kunnen ondergaan die je daarna nooit meer kunt. Dus wat let je dan om je tijd te vullen met leuke activiteiten? Nogmaals, dit is niet van toepassing als je door fysiek of psychisch leed of gebrek niet kunt functioneren. In dat laatste geval moet je alles op alles zetten om dat op te lossen. Hopelijk is dat mogelijk.
Ik functioneer niet door psychisch lijden
Met mij kan je alle kanten op, nou ja de goede daargelaten.
pi_184422974
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:18 schreef caleidoscopisch het volgende:
Wat als je misschien nog maar een jaar te leven hebt het lot ligt in handen van een ander.
Dit snap ik niet, hoezo ligt jouw lot bij een ander?
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 20:51:54 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_184423058
Dit is geen plek voor op het forum. Je kan beter met je vragen bij een professioneel iemand terecht.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')