Dan nog, hoe snel kreeg je dit terug van de belastingdienst? En in termijnen of in 1x? Dat is hopelijk hetzelfde, of een duurbetaalde adviseur de voorlopige aanslag invult of ik zelf.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 16:20 schreef etuiedelapiel het volgende:
Mijn toen duur betaalde "adviseur" deed dat even voor mij.
Thanks!quote:Op dinsdag 15 januari 2019 16:44 schreef robbietobbie het volgende:
Als je die nu aanvraagt voor 2018 krijg je het bedrag in een keer. Dat is officieel binnen 6-8 weken maar gaat meestal sneller.
Als ik inlog bij de BD heet het 'indienen voorlopige aanslag' en word ik geïnstrueerd schattingen van mijn situatie in 2018 op te voeren, dus lijkt me wel. Ik moet dan in april nog eens bevestigen ga ik van uit.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 18:10 schreef Itam het volgende:
Volgens mij is er niks 'voorlopig' aan het indien van je aangifte als particulier over het voorgaande jaar, tenzij de bd tijdens een controle wat opvallends vind. Als jij je jaaropgaven (werk, hypotheekverstrekker etc) binnen hebt, kun je je aangifte doen en krijg je geld terug als je daar recht op hebt.
dit inderdaad, zo kan je sneller je belastingteruggave krijgen dan als je gewoon aangifte doet.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 16:44 schreef robbietobbie het volgende:
Als je die nu aanvraagt voor 2018 krijg je het bedrag in een keer. Dat is officieel binnen 6-8 weken maar gaat meestal sneller.
Een voorlopige aangifte bestaat zeker wel. Zoals reeds aangeven, gewoon indienen, geld staat na ongeveer 2 weken al op de rekening.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 18:10 schreef Itam het volgende:
Volgens mij is er niks 'voorlopig' aan het indien van je aangifte als particulier over het voorgaande jaar, tenzij de bd tijdens een controle wat opvallends vind. Als jij je jaaropgaven (werk, hypotheekverstrekker etc) binnen hebt, kun je je aangifte doen en krijg je geld terug als je daar recht op hebt.
Ik zie het. Weer wat geleerdquote:Op dinsdag 15 januari 2019 18:14 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Als ik inlog bij de BD heet het 'indienen voorlopige aanslag' en word ik geïnstrueerd schattingen van mijn situatie in 2018 op te voeren, dus lijkt me wel. Ik moet dan in april nog eens bevestigen ga ik van uit.
2 weken, dat is lekker!quote:Op dinsdag 15 januari 2019 20:42 schreef Pietjanhenkcorneel het volgende:
[..]
Een voorlopige aangifte bestaat zeker wel. Zoals reeds aangeven, gewoon indienen, geld staat na ongeveer 2 weken al op de rekening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |