abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184417187
Eind vorig jaar heb ik een huis gekocht en dus enkele aftrekbare kosten gemaakt. Nu kan ik bij de belastingdienst alleen informatie vinden over het indienen van een voorlopige aanslag waarbij je maandelijks een voorschot krijgt (bijvoorbeed voorlopige aanslag 2019 waarbij ik maandelijks hyptheekrenteafrek terug krijgeven andere zaken negerend).

Als ik echter nu een voorlopige aanslag 2018 indien met als doel nu die aftrekbare afsluit- en notariskosten e.d. terug te krijgen, krijg ik dat dan in 1 keer, en zo ja wanneer? Of krijg ik het dan in termijnen en kan iik beter wachten tot juli?
pi_184417721
Mijn toen duur betaalde "adviseur" deed dat even voor mij.
pi_184418023
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:20 schreef etuiedelapiel het volgende:
Mijn toen duur betaalde "adviseur" deed dat even voor mij.
Dan nog, hoe snel kreeg je dit terug van de belastingdienst? En in termijnen of in 1x? Dat is hopelijk hetzelfde, of een duurbetaalde adviseur de voorlopige aanslag invult of ik zelf.
pi_184418156
Als je die nu aanvraagt voor 2018 krijg je het bedrag in een keer. Dat is officieel binnen 6-8 weken maar gaat meestal sneller.
pi_184418176
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:44 schreef robbietobbie het volgende:
Als je die nu aanvraagt voor 2018 krijg je het bedrag in een keer. Dat is officieel binnen 6-8 weken maar gaat meestal sneller.
Thanks!
pi_184419623
Volgens mij is er niks 'voorlopig' aan het indien van je aangifte als particulier over het voorgaande jaar, tenzij de bd tijdens een controle wat opvallends vind. Als jij je jaaropgaven (werk, hypotheekverstrekker etc) binnen hebt, kun je je aangifte doen en krijg je geld terug als je daar recht op hebt.
pi_184419678
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:10 schreef Itam het volgende:
Volgens mij is er niks 'voorlopig' aan het indien van je aangifte als particulier over het voorgaande jaar, tenzij de bd tijdens een controle wat opvallends vind. Als jij je jaaropgaven (werk, hypotheekverstrekker etc) binnen hebt, kun je je aangifte doen en krijg je geld terug als je daar recht op hebt.
Als ik inlog bij de BD heet het 'indienen voorlopige aanslag' en word ik geïnstrueerd schattingen van mijn situatie in 2018 op te voeren, dus lijkt me wel. Ik moet dan in april nog eens bevestigen ga ik van uit.
pi_184419903
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:44 schreef robbietobbie het volgende:
dit inderdaad, zo kan je sneller je belastingteruggave krijgen dan als je gewoon aangifte doet.
Je moet trouwens nog wel nog steeds aangifte doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 20:42:04 #9
455506 Pietjanhenkcorneel
Hoi. Ik ben P,J,H en C
pi_184422825
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:10 schreef Itam het volgende:
Een voorlopige aangifte bestaat zeker wel. Zoals reeds aangeven, gewoon indienen, geld staat na ongeveer 2 weken al op de rekening.
pi_184426174
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:14 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Als ik inlog bij de BD heet het 'indienen voorlopige aanslag' en word ik geïnstrueerd schattingen van mijn situatie in 2018 op te voeren, dus lijkt me wel. Ik moet dan in april nog eens bevestigen ga ik van uit.
Ik zie het. Weer wat geleerd :)
pi_184426658
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:42 schreef Pietjanhenkcorneel het volgende:

[..]

Een voorlopige aangifte bestaat zeker wel. Zoals reeds aangeven, gewoon indienen, geld staat na ongeveer 2 weken al op de rekening.
2 weken, dat is lekker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')