Is mijn grootste zorg dus ook... dat ik hier te lang werk en echt totaal gedemotiveerd raak, heb de indruk dat een aantal mensen zich maar gewoon neer hebben gelegd bij dat het gaat zoals het gaat maar dus eigenlijk niet happy zijn. Zover wil ik het absoluut niet laten komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:28 schreef Henrys het volgende:
Enige waar ik je voor wil waarschuwing is dat je blijft, het niet lang zal duren voordat je wordt zoals de rest van je collega's en het wel goed vindt zo.
En als ze je goed betalen dan is dat automatisch een teken van een goede cultuur?;) Was het maar zo'n feest, krijg goed betaald maar de cultuur is hier niet bepaald positief.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:36 schreef dagobertE6 het volgende:
Als ze je wienig betalen dan is dat automatisch een teken van slecht cultuur
Mijn ervaring is: dit is bij elke werkgever het geval. Ik ben nog nooit ingewerkt, altijd kwestie van in het diepe springen. Behalve de slechte werksfeer.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:02 schreef Hondenfluitje het volgende:
geen inwerkprogramma, collega tegen burn-out aan, verwachtingen/doelen zijn niet duidelijk, iedereen doet wat ie denkt dat goed is en heeft dus z'n eigen agenda, geen overdracht als mensen afwezig zijn, geen werkbeschrijvingen, er wordt veel data verzameld maar die wordt nergens opgeslagen of omgezet in informatie, slechte werksfeer
Blijf het gewoon even aankijken en ondertussen verder kijken zodat je niet straks met tegenzin naar je werk gaat want ik kan je uit ervaring vertellen dat geen enkel salaris het waard is.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:45 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Is mijn grootste zorg dus ook... dat ik hier te lang werk en echt totaal gedemotiveerd raak, heb de indruk dat een aantal mensen zich maar gewoon neer hebben gelegd bij dat het gaat zoals het gaat maar dus eigenlijk niet happy zijn. Zover wil ik het absoluut niet laten komen.
Goeie vraag: is mijn werk leuk? Nee momenteel niet leuk genoeg. Denk dat het ergens anders (weliswaar voor minder) veel leuker kan zijn. Voor het geld blijven is het idd niet waard, het trekt je (mij) mentaal nogal leeg. Geen inwerkprogramma is helemaal niet erg, maar is wel fijn als er iemand aanwezig is aan wie je dan je vragen kan stellen. Als ik nu zaken regel, zitten er achteraf kinken im de kabel omdat ik ook nog met a, b en c rekening had moeten houden. Sjaa als mij dat niet gezegd wordt dan kan ik daar moeilijk op acteren.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:48 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Mijn ervaring is: dit is bij elke werkgever het geval. Ik ben nog nooit ingewerkt, altijd kwestie van in het diepe springen. Behalve de slechte werksfeer.
En tsja, met verbeteringen aan komen. Ik heb hier een collega op stuk zien lopen. Management gaat over verbeteringen, en als die niet willen, dan willen ze niet. Plus, omdat je een beginner bent, overzie je waarschijnlijk lang niet alles.
Zelf zou ik absoluut niet blijven zitten voor het geld. Dat is het toch niet waard?
Aan de andere kant, je moet wel leren je een beetje af te sluiten voor dit soort bijzaken. Waar het voor mij persoonlijk om gaat: is je werk leuk? Zo ja, dan laat ikzelf allerlei bijzaken varen en focus me op het werk. Of Sjakie een burnout heeft, is niet mijn probleem (doch vervelend voor hem). En als Keesje zit te zeuren over manager Sjaan, dan zeg ik "goh" en ga door met m'n werk.
Je kunt het werkproces met een paar frisse ogen exact zo inrichten als jij denkt dat goed is. Dat is juist het grote voordeel van geen inwerkprogramma. Dat er in het begin dingen fout gaan is natuurlijk logisch in zo'n geval.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:57 schreef Hondenfluitje het volgende:
Als ik nu zaken regel, zitten er achteraf kinken im de kabel omdat ik ook nog met a, b en c rekening had moeten houden. Sjaa als mij dat niet gezegd wordt dan kan ik daar moeilijk op acteren.
Precies, dat is ook mijn ervaring. Ga gewoon rustig lekker elders solliciteren.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:57 schreef Hondenfluitje het volgende:
Nee momenteel niet leuk genoeg. Denk dat het ergens anders (weliswaar voor minder) veel leuker kan zijn. Voor het geld blijven is het idd niet waard, het trekt je (mij) mentaal nogal leeg.
Dat is niet erg, hè? Als ik het zo lees, krijg jij achteraf kritiek.quote:Als ik nu zaken regel, zitten er achteraf kinken im de kabel omdat ik ook nog met a, b en c rekening had moeten houden. Sjaa als mij dat niet gezegd wordt dan kan ik daar moeilijk op acteren.
Hoi ja ik geloof zeker dat dit waar is! Vraag die je jezelf dan moet stellen is of het drukken van die stempel niet teveel van jezelf kost. Momenteel is dit geen goede balans.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:57 schreef Rockefellow het volgende:
Het verschil is dat je bij de eerst genoemde functie zo vervangen kunt worden door een robot en bij de tweede zelf nog je stempel kunt drukken.
Dat je als jonkie tegen meer weerstand oploopt is ook niet meer dan normaal. Wel vervelend.
als je dat niet doet in het bedrijfsleven as jonkie vlieg je er als eerste uitquote:Op dinsdag 15 januari 2019 11:03 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Precies, dat is ook mijn ervaring. Ga gewoon rustig lekker elders solliciteren.
[..]
Dat is niet erg, hè? Als ik het zo lees, krijg jij achteraf kritiek.
Toen ik jong was, wilde ik graag antwoord geven op kritiek. Zo van: "dat is niet mijn schuld, als er communicatie over was geweest, dan had ik daar rekening mee gehouden". Maar nu ben ik wat ouder, en kan gewoon zeggen: "okee, weer wat geleerd". Ook al ligt het aan iemand anders.
Moet je eerlijk zeggen, ik kan normaal gesproken goed tegen 'kritiek' (of feedback hoe je het wil noemen). Maar merk hier dat ik sneller geïrriteerd raak en dus ook minder goed tegen kritiek kan. Het gaat dus zo dat ik iets moet regelen, dan inventariseer ik bij een collega hoe en wat ik daarvoor moet doen nou prima. Ik regel het, paar dagen later vraagt collega of het gelukt is, nou prima gelukt. En dan vraagt 'ie of ik ook nog met X rekening had gehouden? Blijf ik gewoon netjes en regel ik dat ook. Maar denk ik ondertussen als je dat nou direct had gezegd of er had ook maar iets van een instructie op papier gestaan, dan had ik het gewoon in 1x goed kunnen doen. Heb er dan wel aardig de pest in dat relevante informatie in etappes aan je wordt meedegedeeld...quote:Op dinsdag 15 januari 2019 11:03 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Precies, dat is ook mijn ervaring. Ga gewoon rustig lekker elders solliciteren.
[..]
Dat is niet erg, hè? Als ik het zo lees, krijg jij achteraf kritiek.
Toen ik jong was, wilde ik graag antwoord geven op kritiek. Zo van: "dat is niet mijn schuld, als er communicatie over was geweest, dan had ik daar rekening mee gehouden". Maar nu ben ik wat ouder, en kan gewoon zeggen: "okee, weer wat geleerd". Ook al ligt het aan iemand anders.
En jij zit er dan minder dan 2 jaar begrijp ik? Hoe hou jij het vol ondanks je kritiek?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 11:15 schreef sanger het volgende:
Ben je toevallig een collega van mij??
Hier is dit nu al sinds de start van het bedrijf aan de orde.
Management zit in hun kantoor en managed niet, maar vind dat iedereen maar zijn/haar verantwoordelijkheid moet nemen. Ze schreeuwen alleen achteraf als er iets fout is gegaan dat zij de enige zijn met hersenen en de rest allemaal dom is.
En ze vangen natuurlijk de bonus, terwijl de rest niets krijgt.
Het personeelsverloop hier is daardoor ook echt mega groot. Alleen het management zit hier langer dan 2 jaar....
Ja klopt. Tja, goede vraag..... Ik heb veel vrijheid en kan veel dingen naar mijn hand zetten op zich. Daarnaast hou ik ook wel van een hectische omgeving. Daarnaast redelijk wat flexibiliteit, wat ik nodig heb vanwege kinderen/co-ouderschap.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 11:50 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
En jij zit er dan minder dan 2 jaar begrijp ik? Hoe hou jij het vol ondanks je kritiek?
Exact mijn 30 jarige werkervaring in ene half dozijn verschillende bedrijven.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:48 schreef Hallmark het volgende:
Mijn ervaring is: dit is bij elke werkgever het geval. Ik ben nog nooit ingewerkt, altijd kwestie van in het diepe springen. Behalve de slechte werksfeer.
En tsja, met verbeteringen aan komen. Ik heb hier een collega op stuk zien lopen. Management gaat over verbeteringen, en als die niet willen, dan willen ze niet. Plus, omdat je een beginner bent, overzie je waarschijnlijk lang niet alles.
Zelf zou ik absoluut niet blijven zitten voor het geld. Dat is het toch niet waard?
Aan de andere kant, je moet wel leren je een beetje af te sluiten voor dit soort bijzaken. Waar het voor mij persoonlijk om gaat: is je werk leuk? Zo ja, dan laat ikzelf allerlei bijzaken varen en focus me op het werk. Of Sjakie een burnout heeft, is niet mijn probleem (doch vervelend voor hem). En als Keesje zit te zeuren over manager Sjaan, dan zeg ik "goh" en ga door met m'n werk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |