abonnement Unibet Coolblue
pi_184417437
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze jongen het eens is met je:


[ afbeelding ]
Dat is dan pech voor hem, helaas staan wij bovenaan in de voedselketen net zoals dieren dat ook met elkaar doen. :)
Do what you love, love what you do!
pi_184417462
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze jongen het eens is met je:


[ afbeelding ]
Evolutie is een klootzak, soms hebben dieren iets waar ze totaal niets aan hebben. Of de vrouwtjes moeten er geil van worden, dan heeft het nog enig nut.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
  dinsdag 15 januari 2019 @ 16:08:42 #53
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184417495
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:06 schreef wadslak het volgende:

[..]

Evolutie is een klootzak, soms hebben dieren iets waar ze totaal niets aan hebben. Of de vrouwtjes moeten er geil van worden, dan heeft het nog enig nut.
Doe dan niet net of die zielige stompjes die jij hoektanden noemt bewijzen dat je vlees moet eten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184417501
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Bedoelde jou, snik
Ik ben opzoek gegaan, de tanden zijn om roofdieren te verwarren. Dus eigenlijk stiekem ook ons, maar wij hebben wapens. Das pech, hertje weg.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
pi_184417504
Trouwens ik ben wel voor dieren welzijn. Maar dat ze uiteindelijk geslacht worden heb ik echt geen moeite mee?

Bedoel zo gaat het gewoon. Ze schieten nu al herten af in onze artificiële gecreëerde "natuur"
Het gaat zo al eeuwen we eten gewoon vlees. Wat willen ze anders dan? Geen vlees meer eten? Waar is dat goed voor?
Do what you love, love what you do!
pi_184417540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:09 schreef kree het volgende:
Trouwens ik ben wel voor dieren welzijn. Maar dat ze uiteindelijk geslacht worden heb ik echt geen moeite mee?

Bedoel zo gaat het gewoon. Ze schieten nu al herten af in onze artificiële gecreëerde "natuur"
Het gaat zo al eeuwen we eten gewoon vlees. Wat willen ze anders dan? Geen vlees meer eten? Waar is dat goed voor?
Dierenwelzijn en het eten van een dier, zijn wat mij betreft ook twee losse dingen.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
pi_184417570
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:11 schreef wadslak het volgende:

[..]

Dierenwelzijn en het eten van een dier, zijn wat mij betreft ook twee losse dingen.
Nou bedoel meer, het eten van vlees of noem het slachten is wmb geen probleem. Maar ben wel voor dat een dier daarvoor een ok leven heeft gehad.
Do what you love, love what you do!
pi_184417584
Dierlijke eiwitten zijn noodzakelijk in een gezond dieet. Dit is al lang aangetoond door Weston Price begin 19e eeuw. Al die bewerkte rotzooi en het koolhydraatrijke dieet zoals het Voedingscentrum dat adviseert is juist hetgeen waar je ziek van wordt.
pi_184417597
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:12 schreef kree het volgende:

[..]

Nou bedoel meer, het eten van vlees of noem het slachten is wmb geen probleem. Maar ben wel voor dat een dier daarvoor een ok leven heeft gehad.
Ja precies, dat zeg ik :D. Je kan een dier eten waarvan je vind dat hij een goed leven heeft gehad, of je kan een dier eten en het kan je verder niks boeien.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
pi_184417615
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:13 schreef Gehrman het volgende:
Dierlijke eiwitten zijn noodzakelijk in een gezond dieet. Dit is al lang aangetoond door Weston Price begin 19e eeuw. Al die bewerkte rotzooi en het koolhydraatrijke dieet zoals het Voedingscentrum dat adviseert is juist hetgeen waar je ziek van wordt.
Maar dat is dan weer goed voor de overbevolking en dan kunnen we weer rustig met zijn allen gezellig vlees eten.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
  dinsdag 15 januari 2019 @ 16:16:24 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184417638
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:09 schreef kree het volgende:
Trouwens ik ben wel voor dieren welzijn. Maar dat ze uiteindelijk geslacht worden heb ik echt geen moeite mee?

Bedoel zo gaat het gewoon. Ze schieten nu al herten af in onze artificiële gecreëerde "natuur"
Het gaat zo al eeuwen we eten gewoon vlees. Wat willen ze anders dan? Geen vlees meer eten? Waar is dat goed voor?
Dat we vlees moeten minderen gaat niet over het is zo zielig als ze geslacht worden.
Maar gaat over het vernietigende karakter van de vleesindustrie. Ontbossingen, dode zones in zeeen, massa instinctie. Water en voedseltekorten (vlees eten is niet efficient, bv voor 1 kilo rundvlees is 24 kilo aan grondstoffen nodig). Het is maar en kleine greep uit de nare gevolgen.

Alhoewel de mens al eeuwen vlees eet was dat een stuk gematigder. Elke dag ruim vlees is iets dat rond (net voor) de tweede wereldoorlog is ontstaan en ziek snel verspreid/gegroeid is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184417663
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:14 schreef wadslak het volgende:

[..]

Ja precies, dat zeg ik :D. Je kan een dier eten waarvan je vind dat hij een goed leven heeft gehad, of je kan een dier eten en het kan je verder niks boeien.
Nou neem bv het afschieten van herten in onze nep natuur die we zelf gemaakt hebben.
Daar is echt onwijs drama over en protest. Maargoed die beesten hebben daar vrij rondgelopen en een gelukkig leven gehad. En tja nu worden het er te veel. Ik zie er niet zoveel problemen in om ze af te schieten en het gewoon als vlees te verkopen.

Durf te wedden dat de meeste van alle demonstranten zelf ook vlees eten?
En dan daar drama over gaan maken omdat het ineens zielig is?
Gaat er bij mij niet in hoor dat.
Do what you love, love what you do!
pi_184417709
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:17 schreef kree het volgende:

[..]

Nou neem bv het afschieten van herten in onze nep natuur die we zelf gemaakt hebben.
Daar is echt onwijs drama over en protest. Maargoed die beesten hebben daar vrij rondgelopen en een gelukkig leven gehad. En tja nu worden het er te veel. Ik zie er niet zoveel problemen in om ze af te schieten en het gewoon als vlees te verkopen.

Durf te wedden dat de meeste van alle demonstranten zelf ook vlees eten?
En dan daar drama over gaan maken omdat het ineens zielig is?
Gaat er bij mij niet in hoor dat.
Dat komt omdat sommige mensen gewoon gekkies zijn. Ik begrijp dat ook niet en ze maken het eigenlijk zelf alleen maar erger. Zonder protest waren ze waarschijnlijk niet afgeschoten, omdat dan de discussie niet aan het licht was gekomen.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
pi_184417727
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat we vlees moeten minderen gaat niet over het is zo zielig als ze geslacht worden.
Maar gaat over het vernietigende karakter van de vleesindustrie. Ontbossingen, dode zones in zeeen, massa instinctie. Water en voedseltekorten (vlees eten is niet efficient, bv voor 1 kilo rundvlees is 24 kilo aan grondstoffen nodig). Het is maar en kleine greep uit de nare gevolgen.

Alhoewel de mens al eeuwen vlees eet was dat een stuk gematigder. Elke dag ruim vlees is iets dat rond (net voor) de tweede wereldoorlog is ontstaan en ziek snel verspreid/gegroeid is.
Ik weet niet of het zo heel ernstig is alsdat jij het nu voorsteld hoor.
Bedoel we zijn met meer mensen op deze planeet en dus de dieren groeien daar in mee.

Maar vroeger toen er nog veel minder mensen waren was die opbrengst/kosten hetzelfde per koe bv
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 15 januari 2019 @ 16:21:09 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184417734
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:19 schreef wadslak het volgende:

[..]

Dat komt omdat sommige mensen gewoon gekkies zijn. Ik begrijp dat ook niet en ze maken het eigenlijk zelf alleen maar erger. Zonder protest waren ze waarschijnlijk niet afgeschoten, omdat dan de discussie niet aan het licht was gekomen.
Wat?????? Owwwkee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184417753
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat?????? Owwwkee.
Lezen moeilijk? Was er discussie over de herten voor dat men erover begon? Nee, volgens mij niet.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
pi_184417806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:19 schreef wadslak het volgende:

[..]

Dat komt omdat sommige mensen gewoon gekkies zijn. Ik begrijp dat ook niet en ze maken het eigenlijk zelf alleen maar erger. Zonder protest waren ze waarschijnlijk niet afgeschoten, omdat dan de discussie niet aan het licht was gekomen.
Nee het komt niet door protest of media aandacht. Het is een feit dat er teveel dieren zijn.
En die gaan toch wel de pijp uit als je ze niet gaat bijvoeren. Nouja dat is natuur.

Probleem is we hebben ze in een afgesloten gebied gezet en dat is geen natuur.
Ben het daar dus niet mee eens.
Maar de betere oplossing is om er gewoon een aantal af te schieten ipv ze te laten verhongeren.

Het is geen natuur. Het is 1 groot afgesloten weiland en tja dan ga je kloten met de natuur en daardoor gaat het nu fout. Of tenminste daardoor moeten ze ze wel afschieten ipv te laten verhongeren.
Do what you love, love what you do!
pi_184417839
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:24 schreef kree het volgende:

[..]

Nee het komt niet door protest of media aandacht. Het is een feit dat er teveel dieren zijn.
En die gaan toch wel de pijp uit als je ze niet gaat bijvoeren. Nouja dat is natuur.

Probleem is we hebben ze in een afgesloten gebied gezet en dat is geen natuur.
Ben het daar dus niet mee eens.
Maar de betere oplossing is om er gewoon een aantal af te schieten ipv ze te laten verhongeren.

Het is geen natuur. Het is 1 groot afgesloten weiland en tja dan ga je kloten met de natuur en daardoor gaat het nu fout. Of tenminste daardoor moeten ze ze wel afschieten ipv te laten verhongeren.
Maar jij weet dit wel door de media en alle aandacht.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
pi_184417882
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:26 schreef wadslak het volgende:

[..]

Maar jij weet dit wel door de media en alle aandacht.
Dat is waar, maarja zoiets springen de media boven op.
Maar die media aandacht is niet de oorzaak dat ze ze zijn gaan afschieten?

Bedoel je kunt je de andere kant voorstellen van demonstranten die ze dan bij gaan voeren. Ik snap hun hele gedachtengang niet. Want dan zijn het jaar erna er nog meer. tsja??

Ze hadden gewoon de natuur hun gang moeten laten gaan en niet iets proberen te maken als een natuurgebied dan was dit hele probleem er niet geweest.

Maargoed we wijken een beetje af van de TT :P
Do what you love, love what you do!
pi_184417907
Opkankere met dat tyfus milieu.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 15 januari 2019 @ 16:30:03 #71
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184417918
Ik kan die arrogante kutkop van die jetten niet meer zien!!!

Misselijkmakend pismannetje.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 15 januari 2019 @ 16:30:16 #72
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184417922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:29 schreef Aiciu het volgende:
Opkankere met dat tyfus milieu.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 16:31:34 #73
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184417948
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:20 schreef kree het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo heel ernstig is alsdat jij het nu voorsteld hoor.
Bedoel we zijn met meer mensen op deze planeet en dus de dieren groeien daar in mee.

Maar vroeger toen er nog veel minder mensen waren was die opbrengst/kosten hetzelfde per koe bv
Euhm ja, het is idd zo erg. En daar is echt heel ruim bewijs van.

De bevolkingsgroei staat hier vrij los van, aangezien de vleesindustrie zo'n ruime 1/3de van de wereldbevolking dient. De rest eet niet zoveel vlees. Iig tot nu toe niet.

Denk dat veel mensen, zo ook jij, niet goed bevatten hoe groot die industrie is voor in verhouding weinig mensen. En hoe breed, alomvattend het is.
Per dag worden er in Nederland alleen al 1.5 miljoen dieren geslacht (550 miljoen per jaar en wereldwijd 1585 per seconde). Al die beesten eten, drinken, veroorzaken afval. Dat moet ergens vandaan komen en naartoe gaan. Ze leven niet van lucht.


'Leuk' weetje tussendoor:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)hen-8324319-a1555184
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184417971
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:58 schreef VarkensHart het volgende:
Niemand pakt mij mijn dagelijkse lap vlees af :)
Precies hoe moet ik anders wokken.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 16:33:01 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184417973
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:22 schreef wadslak het volgende:

[..]

Lezen moeilijk? Was er discussie over de herten voor dat men erover begon? Nee, volgens mij niet.
Jazeker wel, al voor de start van dat project was er discussie.
Sterker nog, niet afschieten is vrij abnormaal, bij de andere natuurgebieden zoals de hoge veluwe is dat doodnormaal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')