Dat geven ze door aan de Belastingdienst. Vervolgens krijg je een btw-nummer.quote:Op maandag 14 januari 2019 03:52 schreef kikoooooo het volgende:
Wat gaat de kvk jouw omzet aan? Gewoon liegen dus.
Ok. Dus dan heb je een KvK-nummer en een BTW-nummer. Dat is toch precies wat je wilt?quote:Op maandag 14 januari 2019 03:55 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Dat geven ze door aan de Belastingdienst. Vervolgens krijg je een btw-nummer.
Wanneer heb jij je ingeschreven? Die regels veranderen namelijk nogal eens.quote:Op maandag 14 januari 2019 09:16 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik heb ook een kleine eigen onderneming naast mijn fulltime baan en heb gewoon gezegd dat ik maar 200 omzet ga maken. Ik heb mij kunnen inschrijven.
Nog geen 6 maanden geleden. Ik wist eerlijk gezegd geen schatting te maken. Ik hield ook serieus rekening mee dat het na 3 maanden over zou kunnen zijn. Klinkt als slecht ondernemerschap maar het is een meer een hobby.quote:Op maandag 14 januari 2019 13:49 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Wanneer heb jij je ingeschreven? Die regels veranderen namelijk nogal eens.
Daar gaat de KVK helemaal niet over.quote:Op maandag 14 januari 2019 03:18 schreef VisGeenOptie het volgende:
maar het argument wat de KVK lijkt aan te dragen in dergelijke situaties (“Dan kun je het gewoon bij inkomsten uit overige werkzaamheden vermelden in je jaarlijkse aangifte”) gaat bij mij niet helemaal op.
Onzin. Het is wel zo dat je met 3 opdrachtgevers bepaalde voordeeltjes krijgt maar je kunt ook prima zonder doen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 01:12 schreef gepromoveerT het volgende:
Je kan pas een bedrijf beginnen als je meer dan 3 opdrachtgevers hebt.
Nou, dan is dat veranderd sinds 1999, maar de strekking van het verhaal is: fuck de KvK.quote:Op donderdag 17 januari 2019 01:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Het is wel zo dat je met 3 opdrachtgevers bepaalde voordeeltjes krijgt maar je kunt ook prima zonder doen.
quote:Op donderdag 17 januari 2019 01:28 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Nou, dan is dat veranderd sinds 1999
Hoe kon (mocht) jij zonder BTW-nummer BTW in rekening brengen?quote:Op donderdag 17 januari 2019 01:12 schreef gepromoveerT het volgende:
Ik: fuk you all, en ben begonnen met de opdrachten. Goud geld verdient en omdat het zoveel was heb ik de btw op een aparte rekening gezet voor het geval dat.
En wat precies denk je dat het verschil is tussen zzp-er en freelancer?quote:Nadeel van een bedrijf, wellicht ook zzp-er, is dat je eens per 3 maanden een administratie moet inleveren aan de belastingdienst (heb de pest aan administratie)
Als het nu nog kan zou ik mij verhuren als free-lancer. Geen gezeik met administratie en zo, maar eens per jaar netjes een aangifte
Het eerste:quote:Op donderdag 17 januari 2019 01:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoe kon jij zonder BTW-nummer BTW in rekening brengen?
[..]
En wat precies denk je dat het verschil is tussen zzp-er en freelancer?
Het eerste:quote:Op donderdag 17 januari 2019 01:45 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Het eerste:
Lijkt me nogal duidelijk; je stuurt een rekening op en vermeld op die rekening de btw.
Het tweede:
Geen flauw idee en het interesseert mij ook niet (meer). Was jaaaren geleden.
Je hoefde geen btw nummer te vermelden. Het rekening format heb ik overgenomen van een vriend die 1000 gulden per dag verdiende en die had wel een bedrijf.quote:Op donderdag 17 januari 2019 01:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Het eerste:
Je zult dan ook je BTW-nummer moeten vermelden. En die had je dus nog niet.
Het tweede:
Praat dan ook geen poep, over wel/niet administratie bijhouden enzo.
Fiscale regels gelden ook voor vrienden, of ze nou 80 of 1000 gulden/euro per dag verdienen maakt niet uit. En volgens die fiscale regels 1) MOET je je BTW-nummer vermelden op een factuur en 2) mag je helemaal geen BTW in rekening brengen als je geen BTW-nummer hebt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 02:02 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Je hoefde geen btw nummer te vermelden. Het rekening format heb ik overgenomen van een vriend die 1000 gulden per dag verdiende en die had wel een bedrijf.
Nou, FYI dan (niet schrikken): freelancer = zzp-erquote:Ik reik de ts slechts een idee aan. Toen der tijd had je zelfs een hardcover, mooie uitgave van de belastingdienst over de belasting en free-lance wzh.
Nu hoef ik mij daar echt niet meer in te verdiepen totdat ik wellicht weer een opdracht tegenkom.![]()
Genoeg inhoud nu?quote:..
Jezus, ben jij nou idioot of zo?quote:Op donderdag 17 januari 2019 02:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Fiscale regels gelden ook voor vrienden, of ze nou 80 of 1000 gulden/euro per dag verdienen maakt niet uit. En volgens die fiscale regels 1) MOET je je BTW-nummer vermelden op een factuur en 2) mag je helemaal geen BTW in rekening brengen als je geen BTW-nummer hebt.
[..]
Nou, FYI dan (niet schrikken): freelancer = zzp-er
[..]
Genoeg inhoud nu?
Helaas heb ik geen mooie hardcover voor je, de Belastingdienst publiceert dit soort basic informatie tegenwoordig gewoon op hun website. Ga maar eens kijken: www.belastingdienst.nl
Ja. Kennelijk. En jij?quote:Op donderdag 17 januari 2019 02:45 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Jezus, ben jij nou idioot of zo?
Waarvan akte.quote:Had slechts het format van zijn rekeningen overgenomen. Zeg niet dat dat rechtsgeldig is. Weet dat nu nog niet.
Het betreffende bedrijf heeft later een audit gehad van de belastingdienst en met mijn rekeningen was ook alles in orde. Zij het dat ik in verkapte loondienst was.
Idd, je weet niet veel. Althans, niet over dit onderwerp.quote:Je mag wel de btw vermelden op een rekening. Met zo'n inkomen neem je die zelf voor je rekening, totdat de belastingdienst eventueel gaat miepen. Weet ik veel.Vandaar dat ik die btw ook apart gehouden hebt. Je weet maar nooit.
Vooral niet doen. Zou ik ook niet doen.quote:Fijn, weet ik dat nu ook over zzp-er en free-lancer.
Mocht het zover komen ga ik echter niet op jouw mening af.
Net wist je het nog niet zo zeker.quote:Heb heel goed verdiend en volgens mij (en de belastingdienst) legaal.
Van https://nl.wikipedia.org/wiki/Freelance:quote:Zou wel een link naar je zzp-bewering willen zien (als ik ts was)
Een verwijzing naar de site van de belastingdienst kan elke mongool wel maken.
Ja en vroegâh deed men de administratie op de rand van de krant. TS onderneemt NU hè.quote:And zie times are chainsjing
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |