abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7685255
Hoi,
Ik zit hier met een ietwat oudere machine en daarop werkt het toetsenbord niet. Het is een K6-200 mhz op een Asus moederbord. Normaal als je een PC aanzet gaan alle lampjes even branden, maar nu doet ie echt niks meer

Waar zou dit aan kunnen liggen? En als het onmaakbaar is, zijn er dan nog PCI/ISA insteekkaartjes met PS2 aansluitingen?

pi_7685283
Je zou eigenlijk eerst een ander keyboard moeten aansluiten om te zien of het probleem niet in het keyboard zit. Kapot snoertje of zo. Leen ff een keyboard van iemand.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7685295
Dat heb ik al gedaan...
Op het vorige toetsenbord gaat ie dan telkens lopen tikken op de PCspeaker, op deze doet ie helemaal niks.
pi_7685330
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 14:41 schreef DigiJasper het volgende:
Dat heb ik al gedaan...
OK, hieruit mag ik dus concluderen dat het andere keyboard het wel deed? Tja, insteekkaartjes voor keyboard ken ik niet, maar misschien dat een USB keyboard mogelijk is, mits je een USB aansluiting hebt natuurlijk.
pi_7685390
Nope, zit helaas geen USB op, anders had ik dat alwel geprobeerd.

Wat ik wel raar vind: eerst deed ie het gewoon prima? Maar waar kan het allemaal an liggen? Want het kn net zo goed zijn dat de aansluiting los zit ofzo, maar hoe vind ik dat?

pi_7685455
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 14:45 schreef DigiJasper het volgende:

Wat ik wel raar vind: eerst deed ie het gewoon prima? Maar waar kan het allemaal an liggen? Want het kn net zo goed zijn dat de aansluiting los zit ofzo, maar hoe vind ik dat?

Als de aansluiting los is dan moet je dat kunnen zien aan de soldeerverbinding op het keyboard chassisdeel. De stekker een beetje bewegen moet dan vaak al eventjes een beetje resultaat opleveren. Maar misschien is er gewoon een onderdeel van je mobo kapot gegaan om je keyboard uit te lezen.
USB insteekkaartjes zijn er volgens mij wel trouwens.
pi_7685501
Mwa we hebben wel een reservemobo , maar dit schiet sowieso niet op... Ik heb al geprobeer de plug te bewegen maar dat heeft geen zin...

Waar zou het zanders aan kunnen liggen?

pi_7685623
Verloopstekkertje van serieel naar ps/2 misschien iets?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:03:18 #9
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7685773
Indien het moederbord een Asus P55T2P4 of een TX97 is, dan heeft het ding wel USB ondersteuning. Probleem is dat de slotplaatjes met USB connectoren vaak werden achtergehouden.

Wat ik vermoed is dat de zekering direct achter de toetsenbordaansluiting is doorgebrand. Als je geluk hebt is dat een onderdeel wat een beetje op een weerstand/diode lijkt, heb je pech dan is het een SMD component. Beide zijn goed te vervangen, maar met de SMD variant is het een beetje lastiger solderen.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7686219
Hmm dat zou kunnen... Wat kost zo'n zekering (of SMD chip ofzo) dan en hoe zien ze eruit?
pi_7686273
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 14:45 schreef DigiJasper het volgende:

voor zover ik weet zijn er geen ps2 insteekkaartjes omdat je die in principe maar 2 nodig hebt en dit zitten standaard op je mobo, USB insteekkaartjes daarentegen zijn wel te koop
pi_7686312
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:25 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

voor zover ik weet zijn er geen ps2 insteekkaartjes omdat je die in principe maar 2 nodig hebt en dit zitten standaard op je mobo, USB insteekkaartjes daarentegen zijn wel te koop

Dit is een AT moederbord met een DIN-toetsenbordaansluiting en 1 PS2 voor de muis.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:55:30 #13
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7686843
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:23 schreef DigiJasper het volgende:
Hmm dat zou kunnen... Wat kost zo'n zekering (of SMD chip ofzo) dan en hoe zien ze eruit?
Een heel klein, zwart blokje, direct achter de toetsenbordaansluiting. Hij moet vrij simpel te vinden zijn, omdat er (Asus kennende) meestal 'Fuse' bij staat gedrukt op de printplaat.
pi_7686900
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:27 schreef DigiJasper het volgende:

[..]

Dit is een AT moederbord met een DIN-toetsenbordaansluiting en 1 PS2 voor de muis.

er waren ooit wel omzetstukjes voor PS2 naar DIN... heb ze alleen een tijd niet meer gezien....
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:01:53 #15
17061 mvt
blame Canada
pi_7687021
Ik heb er nog eentje hangen aan een toetsenbord dieik niet gebruik (PS2 poort heeft hetzelfde als topicstarter. Type sinds kort maar op een USB ramplank
We were to understand there would be pie and punch?
pi_7687479
Hmm ik zit nu met een nieuw moederbord, Ik weet alleen niet welke het is...

Dit staat tussen 2 PCIsloten: 35-8320-03... het is een klein moederbordje voor socket 7 en ik zie dat er ookal USB op mogelijk is... maar wat voor bordje is het? ik weet niet waar het FCC id staat....

het gaat erom dat ik hem kan bejumperen, Hij staat nu ingesteld op een pentium 166 en er komt een AMD k6 200 in.

pi_7688657
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:57 schreef hakkytak het volgende:

[..]

er waren ooit wel omzetstukjes voor PS2 naar DIN... heb ze alleen een tijd niet meer gezien....

die verkopen ze bij paradigit nogsteeds
pi_7689875
Maar daar heb ik niks aan
  vrijdag 3 januari 2003 @ 20:30:46 #19
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7691999
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:21 schreef DigiJasper het volgende:
Hmm ik zit nu met een nieuw moederbord, Ik weet alleen niet welke het is...

Dit staat tussen 2 PCIsloten: 35-8320-03... het is een klein moederbordje voor socket 7 en ik zie dat er ookal USB op mogelijk is... maar wat voor bordje is het? ik weet niet waar het FCC id staat....

het gaat erom dat ik hem kan bejumperen, Hij staat nu ingesteld op een pentium 166 en er komt een AMD k6 200 in.

Het is een bordje van 'Tandex' als ik het goed heb. De handleiding kun je op de volgende link downloaden:http://service.tandex.com/zips/mb520nh.pdf
Het is een Intel 430VX chipset, en ondersteunt t/m 233MHz processoren.
pi_7692768
Dat tot met 233 kan wel kloppen
pi_7821468
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 20:30 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Het is een bordje van 'Tandex' als ik het goed heb. De handleiding kun je op de volgende link downloaden:http://service.tandex.com/zips/mb520nh.pdf
Het is een Intel 430VX chipset, en ondersteunt t/m 233MHz processoren.

Weet je toevallig ook wat er voor batterij op moet? de mijne is leeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')