Dit is relevant voor de bepaling van het btw-tarief dat jij moet berekenen over jouw omzet. Deze werkzaamheden vallen niet onder het lage of vrijgestelde tarief en zijn dus belast met 21% btw.quote:Op zondag 13 januari 2019 18:48 schreef draednaegel het volgende:
Ik, ZZP-er, wil een bijeenkomst organiseren voor particulieren.
Dan zul je toch echt zelf moeten berekenen. Niet te hoog zodat er geen kip op af komt en weer niet te laag zodat de totale omzet te laag is om de kosten te dekken. Dat is nu ondernemen.quote:Op zondag 13 januari 2019 18:48 schreef draednaegel het volgende:
Probleem is wel dat ik van te voren niet precies weet hoeveel mensen er gaan komen, de zaal eigenaar verlaagt zijn tarief per persoon als er veel deelnemers zijn en als er veel deelnemers zijn worden de kosten voor de sprekers per deelnemer natuurlijk ook lager. Als er echt veel deelnemers zijn wil ik ook mijn eigen uren vergoed krijgen van de deelnemerbijdragen.
Als je wilt dat de kosten laag worden voor je deelnemers, haal je toch gewoon iets van je eigen marge af?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 08:17 schreef draednaegel het volgende:
Helder, ik had gehoopt dat je net zoals bij een factuur van je telecomprovider je verschillende BTW tarieven in één rekening/aanbod zou kunnen verwerken maar die constructie kan misschien alleen met een factuur achteraf?
Ik bedoelde te zeggen dat als je van te voren niet precies weet hoe de onderlinge kosten zich verhouden en je wilt onderscheid maken in verschillende BTW onderdelen, het extra lastig wordt, je weet immers dan nog niet weet hoe de kostensoorten zich verhouden.
Enfin, met één 21% tarief voor de hele bubs tezamen wordt het wel simpel...en duur voor de deelnemers.
waarom maakt het je ene zak uit hoeveel BTW je zou 'betalen'?quote:
TS denk dat hij zijn eigen "dienst" in twee delen kan opsplitsen zodat op een van de twee delen 9% door zijn klanten betaald hoeft te worden ipv 21% en zo een lagere consumentenprijs kan hanteren.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 12:58 schreef RM-rf het volgende:
rom maakt het je ene zak uit hoeveel BTW je zou 'betalen'?
de door jou betaalde btw krijg je toch gewoon terug van
Ik heb wel eens een studie gevolgd waar een deel vrijgesteld was (lesgeld) en een deel belast met het lage BTW-tarief (studiemateriaal, arrangementskosten).quote:Op zondag 13 januari 2019 18:52 schreef Queller het volgende:
Ik heb nog nooit een evenement bijgewoond waar ik een apart btw-tarief moest betalen voor de accommodatie. Weet je zeker dat dit een juiste manier is?
Zoiets bedoelde ik.. maar dan een deel 21% en een deel 9% arrangementkostenquote:Op dinsdag 15 januari 2019 16:57 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een studie gevolgd waar een deel vrijgesteld was (lesgeld) en een deel belast met het lage BTW-tarief (studiemateriaal, arrangementskosten).
Gefactureerd door een onderwijsinstelling. Dat is redelijk logisch.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 16:57 schreef baskick het volgende:
Ik heb wel eens een studie gevolgd waar een deel vrijgesteld was (lesgeld) en een deel belast met het lage BTW-tarief (studiemateriaal, arrangementskosten).
Ik denk dat dat niet de bedoeling is, want jij biedt een evenement aan als product.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 17:28 schreef draednaegel het volgende:
Zoiets bedoelde ik.. maar dan een deel 21% en een deel 9% arrangementkosten
Je moet je bedenken of jouw klanten ook het één kunnen afnemen zonder het ander.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 17:28 schreef draednaegel het volgende:
[..]
Zoiets bedoelde ik.. maar dan een deel 21% en een deel 9% arrangementkosten
Gefactureerd door een commerciële onderwijsinstelling, ja. Dat is relevant voor het vrijgestelde deel, maar toch niet perse voor de vraag of het mogelijk is hoog en laag apart te factureren. Niemand kon die opleiding volgen zonder de arrangementskosten of bedrag voor lesmateriaal ook te voldoen.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 17:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Gefactureerd door een onderwijsinstelling. Dat is redelijk logisch.
[..]
Ik denk dat dat niet de bedoeling is, want jij biedt een evenement aan als product.
Dit lijkt mij ook. Als je het congres voor x euro aanbied en optioneel accommodatie erbij kunt boeken, kun je 2 producten met verschillende btw-tarieven bieden. Als het een verplicht pakket is, is het een product dat onder 21% valtquote:Op dinsdag 15 januari 2019 18:27 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Je moet je bedenken of jouw klanten ook het één kunnen afnemen zonder het ander.
In jouw geval niet, dus is het 1 product, met 1 tarief
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |