Heeft dat achteraf nog zin?quote:Op zondag 13 januari 2019 07:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ga eerst maar eens checken of de prijs van de slotenmaker redelijk is geweest.
Daar kun je ook een hoop over vinden tegenwoordig.
Nou lijkt mij wel, je moet er dan een ding van gaan maken, maar als iemand bijv. 400eu rekent voor een sleutel en/of slot te vervangen terwijl de redelijke kosten meer rond de 200 liggen, volgens mij zijn daar wel wat regels voor te vinden.quote:
Okay.quote:Op zondag 13 januari 2019 08:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou lijkt mij wel, je moet er dan een ding van gaan maken, maar als iemand bijv. 400eu rekent voor een sleutel en/of slot te vervangen terwijl de redelijke kosten meer rond de 200 liggen, volgens mij zijn daar wel wat regels voor te vinden.
Maar dat is alweer een tijdje geleden dat het wat uitgebreider langs kwam geregeld in het nieuws maar ook wel eens hier in WGR meen ik mij vaag te herinneren.
Ja maar het moet wel in het redelijke blijven.quote:Op zondag 13 januari 2019 08:21 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Okay.
Ik weet er het fijne niet van.
Ik zou zeggen dat wanneer je akkoord gaat met een prijs van een dienst, dat je die prijs ook gaat betalen moeten.
En de leverende partij kan vragen wat 'ie wil, klant mag het immers weigeren.
Moeten prijzen wel vooraf duidelijk en gemeld zijn (maar als klant kun je het ook vragen natuurlijk).
Maar dit is puur wat mijn logisch verstand zegt.
Toch vind ik het gek als het zo is.quote:Op zondag 13 januari 2019 08:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja maar het moet wel in het redelijke blijven.
Je kan er mee naar de rechter, maar zoiets kost ook iets, duurt een tijd en natuurlijk is er altijd wel een kans dat afhankelijk van hoever het afwijkt van het redelijke, dat je niet in het gelijk gesteld gaat worden.
Veel mensen beginnen er dan dus niet aan en dat weten ze en komen ze ermee weg.. maar vaak word er geen prijs van te voren gemeld he..
Afhankelijk van hoeveel TS heeft moeten betalen zou ik het als een les zien.
Zoek een in de buurt erkende slotenmaker op, vraag die eens wat hou zou hebben gekost.
Geeft diegene een gunstiger antwoord, sla hem in je adresboek op voor een eventuele volgende keer.
Als het van te voren is afgesproken vind ik het ook een andere zaak.quote:Op zondag 13 januari 2019 08:26 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Toch vind ik het gek als het zo is.
Ik ben slotenmaker en vraag ¤500,- nachttarief. Ik geef dat duidelijk aan voordat ik kom, klant gaat akkoord.
Vervolgens krijg je als slotenmaker een zaak aan je broek![]()
De slotenmaker verplicht niemand tot aankoop.
Anyway, wellicht te off topic dit.
Volgens mij is het juist bij slotenmakers dat je het achteraf hoort. Die schijnen nogal at random bedragen te noemen juist omdat de klant geen keuze heeftquote:Op zondag 13 januari 2019 08:26 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Toch vind ik het gek als het zo is.
Ik ben slotenmaker en vraag ¤500,- nachttarief. Ik geef dat duidelijk aan voordat ik kom, klant gaat akkoord.
Vervolgens krijg je als slotenmaker een zaak aan je broek![]()
De slotenmaker verplicht niemand tot aankoop.
Anyway, wellicht te off topic dit.
Dit is altijd zo'n wonderlijk 'argument', zou je als er werd ingebroken en je zat pas een maand bij deze verzekeraar zeggen 'laat maar, betaal pas een maand premie'?quote:Op zondag 13 januari 2019 06:45 schreef Ixnay het volgende:
Ik betaal al 12 jaar inboedelverzekering bij Interpolis en ik heb hier nog nooit gebruik van gemaakt.
Doet me een beetje aan dit topic denken:quote:Op zondag 13 januari 2019 08:30 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Dit is altijd zo'n wonderlijk 'argument', zou je als er werd ingebroken en je zat pas een maand bij deze verzekeraar zeggen 'laat maar, betaal pas een maand premie'?
Het is een verzekering, geen spaarpot.
80 euro is een schijntje voor een slotenmaker.quote:Op zondag 13 januari 2019 08:34 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Doet me een beetje aan dit topic denken:
WGR / waar gaat het geld heen ?
En ts, ik voel je pijn. Heb ook eens in het weekend gebruik moeten maken van de slotenmaker, omdat ik mezelf had buitengesloten. Binnen een halve minuut had ie de deur open en mocht ik 80 euro betalen
Dat is redelijk. Een vriendin van mij mocht voor 15 minuten werk ¤950,- aftikken. Vooraf kon er niet gezegd worden hoeveel het zou kosten....quote:Op zondag 13 januari 2019 08:34 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Doet me een beetje aan dit topic denken:
WGR / waar gaat het geld heen ?
En ts, ik voel je pijn. Heb ook eens in het weekend gebruik moeten maken van de slotenmaker, omdat ik mezelf had buitengesloten. Binnen een halve minuut had ie de deur open en mocht ik 80 euro betalen
Dat klinkt niet als afzetterij. Voorrijkosten in het weekend. Wees blij dat ie gewoon de bende open maakte en er niet van alles bij verzon wat perse ook vervangen moest worden en dergelijke.quote:Op zondag 13 januari 2019 08:34 schreef Linkse_krijger het volgende:
Heb ook eens in het weekend gebruik moeten maken van de slotenmaker, omdat ik mezelf had buitengesloten. Binnen een halve minuut had ie de deur open en mocht ik 80 euro betalen
Bij een verloren sleutel wordt - door Interpolis - (onder voorwaarden) ook een vergoeding toegekend voor het vervangen van cilinders.quote:Op zondag 13 januari 2019 07:16 schreef J.Caesar het volgende:
Het heeft ook weinig met een inboedel te maken toch
Waarschijnlijk krijg je een nieuwe inboedel van de verzekering.quote:Op zondag 13 januari 2019 06:45 schreef Ixnay het volgende:
Toen ik ´s nachts thuiskwam brak de voordeursleutel af toen ik de deur open wilde maken.
Omdat het ´s nachts was moest ik 200% betalen van de slotenmaker.
Uiteindelijk is het een hoog bedrag geworden.
Wat kan de verzekering voor mij betekenen?
Ik betaal al 12 jaar inboedelverzekering bij Interpolis en ik heb hier nog nooit gebruik van gemaakt.
Wat zei de verzekeringsmaatschappij toen je het hen voorlegde? Overigens zou je minimaal een nieuwe sleutel kunne claimen, waarbij je evt. ER in moet calculeren.quote:Op zondag 13 januari 2019 06:45 schreef Ixnay het volgende:
Wat kan de verzekering voor mij betekenen?
Ja, dan zou je dus niets krijgenquote:
Wat??quote:Op zondag 13 januari 2019 09:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is redelijk. Een vriendin van mij mocht voor 15 minuten werk ¤950,- aftikken. Vooraf kon er niet gezegd worden hoeveel het zou kosten....
Erg hè. En zij is echt geen uitzondering. Toen ik ging googlen op de slotenmaker kwamen er veel klachten naar boven. Ook mensen die hogere facturen hadden gekregen. En als ze weigerde te betalen werden bedreigd.quote:
Nee klopt, alleen was ik toen een arme student en dus vond ik 80 euro voor een half minuutje met een flipperkaart veel geldquote:Op zondag 13 januari 2019 09:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat klinkt niet als afzetterij. Voorrijkosten in het weekend. Wees blij dat ie gewoon de bende open maakte en er niet van alles bij verzon wat perse ook vervangen moest worden en dergelijke.
ik vraag me altijd af wat er gebeurd als je weigert om te betalen.....quote:Op zondag 13 januari 2019 09:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is redelijk. Een vriendin van mij mocht voor 15 minuten werk ¤950,- aftikken. Vooraf kon er niet gezegd worden hoeveel het zou kosten....
door ouderdom kan dat prima hoorquote:Op zondag 13 januari 2019 10:14 schreef HarrieKeen het volgende:
Denk dat het ook afhankelijk is van de oorzaak. Was je slot verroest? Want een sleutel zou niet zomaar moeten afbreken bij normaal gebruik.
quote:Op zondag 13 januari 2019 08:34 schreef Linkse_krijger het volgende:
Binnen een halve minuut had ie de deur open en mocht ik 80 euro betalen
Niet iedereen heeft enkel glas.quote:Op zondag 13 januari 2019 13:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
je gaat toch geen slotenmaker bellen....of heb je geld teveel?
Je kan beter een raampje intikken, dat heb ik gedaan en dat raampje kreeg ik wel vergoed
uiteraard niet het echte verhaal gegeven aan de verzekeraar.
Zo’n man moet ‘s nachts ook komen, dat kost toch ook tijd? Ik vraag mij echt af of mensen die 80 euro hiervoor een vreemd bedrag vinden, zelf wel eens legaal arbeid inhuren?quote:Op zondag 13 januari 2019 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]dat is nog geen 10 euro waard.... een nieuw ruitje kost je niks als je verzekeraar dit vergoed. Uiteraard vertel je niet het echte verhaal.
het gaat mij erom wat ik het waard vind. k vind het nog geen 10 euro waard en daarom bel ik nooit die afzetters. Dat er niemand is die het doet voor het bedrag wat ik het waard vindt, zorgt er niet voor dat ik het meer waard moet gaan vinden.quote:Op zondag 13 januari 2019 13:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zo’n man moet ‘s nachts ook komen, dat kost toch ook tijd? Ik vraag mij echt af of mensen die 80 euro hiervoor een vreemd bedrag vinden, zelf wel eens legaal arbeid inhuren?
dubbel glas kan je ook intikken met een baksteen.quote:Op zondag 13 januari 2019 13:41 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft enkel glas.
Ja, lekker man, een steen door je ruit gooienquote:Op zondag 13 januari 2019 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dubbel glas kan je ook intikken met een baksteen.
Maar dan kun je het, mits je even liegt, wel uit de verzekering halen...quote:Op zondag 13 januari 2019 14:02 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ja, lekker man, een steen door je ruit gooien
Dan ben je niet helemaal lekker.
Wat vind je het wel waard dan, iemand die ‘s nachts voor 5 minuten komt?quote:Op zondag 13 januari 2019 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
U
[..]
het gaat mij erom wat ik het waard vind. k vind het nog geen 10 euro waard en daarom bel ik nooit die afzetters. Dat er niemand is die het doet voor het bedrag wat ik het waard vindt, zorgt er niet voor dat ik het meer waard moet gaan vinden.
Ik huur arbeid in als ik het het bedrag wat ze ervoor vragen het waard vind.
Liegen tegen een verzekeraar bewaar ik wel voor de echte noodgevallen. Dit is gewoon sneu. En daarbij, dan zit je in de nacht met een ingeslagen ruit en moet je maar hopen dat niemand iets gezien heeftquote:Op zondag 13 januari 2019 14:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maar dan kun je het, mits je even liegt, wel uit de verzekering halen...
Wat vind je het wel waard dan, iemand die ‘s nachts voor 5 minuten komt?
Zegt de fraudeur.quote:Op zondag 13 januari 2019 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het gaat mij erom wat ik het waard vind. Ik vind het nog geen 10 euro waard en daarom bel ik nooit die afzetters. Dat er niemand is die het doet voor het bedrag wat ik het waard vindt, zorgt er niet voor dat ik het meer waard moet gaan vinden.
Ik huur arbeid in als ik het het bedrag wat ze ervoor vragen het waard vind.
quote:Op zondag 13 januari 2019 13:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
je gaat toch geen slotenmaker bellen....of heb je geld teveel?
Je kan beter een raampje intikken, dat heb ik gedaan en dat raampje kreeg ik wel vergoed
uiteraard niet het echte verhaal gegeven aan de verzekeraar.
plankje ervoor timmeren en klaarquote:Op zondag 13 januari 2019 14:10 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Liegen tegen een verzekeraar bewaar ik wel voor de echte noodgevallen. Dit is gewoon sneu. En daarbij, dan zit je in de nacht met een ingeslagen ruit en moet je maar hopen dat niemand iets gezien heeft
ik heb het een keer met een hamer gedaanquote:Op zondag 13 januari 2019 14:02 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ja, lekker man, een steen door je ruit gooien
Dan ben je niet helemaal lekker.
O, het iis best een hoop geld maar als je het van de andere kant bekijkt is het wel weer reëel. Je wordt midden in de nacht uit je slaap gebeld,aankleden, adres vinden, handje geven en emoties aanhoren. dan heel even aan het werk. Rotzooi opruimen, bedankje in ontvangst nemen en laten afrekenen en dan weer naar huis. Je bent zomaar twee uur verder voor je weer min of meer in je bed ligt.quote:Op zondag 13 januari 2019 13:04 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Nee klopt, alleen was ik toen een arme student en dus vond ik 80 euro voor een half minuutje met een flipperkaart veel geld
Het was bij mij overdag trouwens, wel op een zondag.quote:Op zondag 13 januari 2019 14:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
O, het iis best een hoop geld maar als je het van de andere kant bekijkt is het wel weer reëel. Je wordt midden in de nacht uit je slaap gebeld,aankleden, adres vinden, handje geven en emoties aanhoren. dan heel even aan het werk. Rotzooi opruimen, bedankje in ontvangst nemen en laten afrekenen en dan weer naar huis. Je bent zomaar twee uur verder voor je weer min of meer in je bed ligt.
De normale handelswijze is dat ze je cilinder slopen en het liefste ook nog de rest van je slot. Dan rekenen ze tussen de drie honderd en duizend euro voor je telefoontje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |