1gbit met data limiet?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanaf 50 euro voor 1Gbit, maar wat kan je extra krijgen als je meer betaalt? Extra ruimte voor je webmail ofzo?
Nah, prijsverschil met Tweak.nl (39 euro) wordt dan te groot.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:23 schreef mschol het volgende:
1gbit met data limiet?
en bij 100+ euro een echte 1gbit/1gbit lijn?
tweak is echter maar in een handje vol steden te krijgen...quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nah, prijsverschil met Tweak.nl (39 euro) wordt dan te groot.
Ik wil wel een abo nemen en iets meer betalen (tov Tweak.nl) als donatie voor het goede doel.
Denk dat 50 euro wel een goede prijs is.
Dat is sindskort; ze laten het verkeer via Duitsland lopen dat inderdaad voor de snelheid waardeloos is.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 14:20 schreef mschol het volgende:
tmobile met weliswaar een goedkoop abo (30 Alles in 1 voor eerste jaar,daarna 50), het blijkt bij meerdere mensen duurkoop te zijn (traag op piekmomenten, hoge latency; dat soort ongein)
Wacht ff hoor, freedom maakt gebruik van KPN infra, en xs4all blijft.quote:Op maandag 6 april 2020 20:18 schreef Aether het volgende:
Freedom Internet begint ondanks uitstel met aansluiten eerste 128 klanten
Freedom Internet gaat toch de eerste 128 klanten aansluiten. Eind maart besloot de nieuwe provider de aanvraag van internetverbindingen uit te stellen vanwege de coronacrisis. De eerste aansluitingen zijn bedoeld voor leden met technische kennis.
https://tweakers.net/nieu(...)ste-128-klanten.html
Het is lang(er) duidelijk dat KPN niet in de hosting (meer) wil zitten en dat opzettelijk aan andere partijen laat zodat zij (KPN e.a. soorgelijke aanfluiters) daarin vrij wordt gelaten die connectie markt voor zichzelf kunnen aanhouden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:10 schreef Aether het volgende:
KPN stopt hostingdiensten XS4ALL per 1 oktober
KPN stopt per 1 oktober met de hostingdiensten van zijn merknaam XS4ALL. De provider meldt klanten dat ze voor die tijd hun domeinnaamreservering, webhosting of e-mail op eigen domeinnaam bij een andere partij moeten onderbrengen.
Ik lees de comment vaker, maar kan je mij iets meer op weg helpen. Ik zit zelf ook bij xs4all en volgens mij heb ik nu een abbo van 100mbit voor 53,50 pm. Bij kpn is dat 47,50, maar ik kan niet helemaal achterhalen welke opties xs4all verder biedt tov kpn.quote:Op maandag 20 december 2021 16:15 schreef nietzman het volgende:
Tja leuk dus voor m'n merkloyaliteit mag ik meer blijven betalen en minder krijgen over hetzelfde KPN netwerk. (50 Mbit vs 1Gbit)
Op een gegeven moment ben ook ik gekke Henkie niet meer natuurlijk. Tijd om over te stappen.
Xs4all heeft de fritzbox gratis (bij KPN 7,50 p/m extra) en nog wat extra opties zoals eigen domein enz. Maar voor de gemiddelde consument is KPN zeker gunstiger.quote:Op maandag 20 december 2021 17:49 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik lees de comment vaker, maar kan je mij iets meer op weg helpen. Ik zit zelf ook bij xs4all en volgens mij heb ik nu een abbo van 100mbit voor 53,50 pm. Bij kpn is dat 47,50, maar ik kan niet helemaal achterhalen welke opties xs4all verder biedt tov kpn.
Als ik bij xs4all 500mbit kies (wat blijkbaar het maximum is en ik kan geen 1 Gbit kiezen) dan zit ik op 71,50 pm versus 57,50 bij kpn op 1Gbit. Wat zie ik over het hoofd?
Oke. Dus de klacht qua kosten lijkt dan niet helemaal terecht.quote:Op maandag 20 december 2021 17:50 schreef DX11 het volgende:
[..]
Xs4all heeft de fritzbox gratis (bij KPN 7,50 p/m extra) en nog wat extra opties zoals eigen domein enz. Maar voor de gemiddelde consument is KPN zeker gunstiger.
Je kan overigens tegenwoordig bij elke provider een eigen modem aanschaffen en instellen, dat is wettelijk geregeld sinds een jaar of 2. Zie bijvoorbeeld kpn.com/eigenmodemquote:Op maandag 20 december 2021 17:54 schreef snabbi het volgende:
[..]
Oke. Dus de klacht qua kosten lijkt dan niet helemaal terecht.
Ik vind de opties die je zelf kan instellen in je abo over openstaande poorten en malware scanning verder prima. Eigenlijk heb ik niet zo heel veel aan de fritzbox om eerlijk te zijn. Ik heb daar achter mijn eigen apparatuur hangen voor L3 switching. Daar had ik net zo goed ook een echte router kunnen plaatsen. Dus ik vind het ook niet erg om meer te betalen ofzo.
Allemaal jammer. Technisch is in de vergroening van xs4all inmiddels van alles al weggemigreerd.quote:Op maandag 20 december 2021 15:33 schreef Aether het volgende:
KPN stopt per 24 december met merknaam XS4ALL voor nieuwe klanten
https://tweakers.net/nieu(...)-nieuwe-klanten.html
Volgens mij zie je niets over het hoofd. xs4all bied niet dezelfde snelheden. Ik betaal nu 71,50 bij xs4all voor 50 Mbit. Bij het moederbedrijf, inmiddels gewoon een ander vinkje in het CRM systeem heb ik 1 Gbit voor onder de 60¤.quote:Op maandag 20 december 2021 17:49 schreef snabbi het volgende:
Ik lees de comment vaker, maar kan je mij iets meer op weg helpen. Ik zit zelf ook bij xs4all en volgens mij heb ik nu een abbo van 100mbit voor 53,50 pm. Bij kpn is dat 47,50, maar ik kan niet helemaal achterhalen welke opties xs4all verder biedt tov kpn.
Als ik bij xs4all 500mbit kies (wat blijkbaar het maximum is en ik kan geen 1 Gbit kiezen) dan zit ik op 71,50 pm versus 57,50 bij kpn op 1Gbit. Wat zie ik over het hoofd?
Geen verstand van ict al zit ik al jaren iedere dag achter het internet, maar is dat niet meestal hoe bedrijven en technologie zich ontwikkelen? Of ze worden zelf die multinationals.quote:Op maandag 20 december 2021 19:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Allemaal jammer. Technisch is in de vergroening van xs4all inmiddels van alles al weggemigreerd.
Jarenlang supporter geweest maar ondertussen overgesprongen naar een andere vrijheidsgedachte.
Einde van een tijdperk die begon met voor consumenten Internet aanbieden om vervolgens te worden opgegeten door de multinationals die dat (toen) niet wilden.
Gebeurd idd vaker dat een idealistisch/principieel geënt bedrijf dan uitgroeit naar iets dat ze in beginsel niet voor ogen hadden. Wat bv hier lullig is dat KPN wel makkelijk de xs4all principes om zeep hielp maar de gouden naam die stond voor de principes, puur om redenen van "image" (en klantbehoud), wilde behouden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:25 schreef Horzula het volgende:
[..]
Geen verstand van ict al zit ik al jaren iedere dag achter het internet, maar is dat niet meestal hoe bedrijven en technologie zich ontwikkelen? Of ze worden zelf die multinationals.
Is dat ook wat met youtube gebeurd is?quote:Op dinsdag 21 december 2021 17:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gebeurd idd vaker dat een idealistisch/principieel geënt bedrijf dan uitgroeit naar iets dat ze in beginsel niet voor ogen hadden. Wat bv hier lullig is dat KPN wel makkelijk de xs4all principes om zeep hielp maar de gouden naam die stond voor de principes, puur om redenen van "image" (en klantbehoud), wilde behouden.
Reden om (voortaan) goed op te letten of -en hoe je als gebruiker heel makkelijk kunt wegstappen als iets (ethisch) aan/van een leverancier echt niet zint/bevalt.
Dat YT is, denk ik, meer een ander proces van een ontstane "hobby-dienst" die haar eigen markt creëert en dan ook vanwege verkregen marktaandeel dan onontkoombaar wordt overgenomen door een partij die dat als aanvulling ziet op het eigen portfolio.quote:Op dinsdag 21 december 2021 17:28 schreef Horzula het volgende:
[..]
Is dat ook wat met youtube gebeurd is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |