abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191453537
Freedom Internet gaat 'vanaf' 50 euro per maand rekenen voor 1Gbit/s-glasvezel
Freedom Internet gaat 1Gbit/s-glasvezelverbindingen aanbieden voor een vanafbedrag van vijftig euro per maand. Op 30 maart start de nieuwe Nederlandse provider met zijn aanbod van dsl- en glasvezelabonnementen.

https://tweakers.net/nieu(...)bit-s-glasvezel.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 13:14:11 #177
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191455333
Vanaf 50 euro voor 1Gbit, maar wat kan je extra krijgen als je meer betaalt? Extra ruimte voor je webmail ofzo?
pi_191455430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanaf 50 euro voor 1Gbit, maar wat kan je extra krijgen als je meer betaalt? Extra ruimte voor je webmail ofzo?
1gbit met data limiet?

en bij 100+ euro een echte 1gbit/1gbit lijn?
  dinsdag 11 februari 2020 @ 13:38:41 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191455597
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:23 schreef mschol het volgende:

1gbit met data limiet?

en bij 100+ euro een echte 1gbit/1gbit lijn?
Nah, prijsverschil met Tweak.nl (39 euro) wordt dan te groot.

Ik wil wel een abo nemen en iets meer betalen (tov Tweak.nl) als donatie voor het goede doel.
Denk dat 50 euro wel een goede prijs is.
pi_191456072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:38 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Nah, prijsverschil met Tweak.nl (39 euro) wordt dan te groot.

Ik wil wel een abo nemen en iets meer betalen (tov Tweak.nl) als donatie voor het goede doel.
Denk dat 50 euro wel een goede prijs is.
tweak is echter maar in een handje vol steden te krijgen...

ik heb hier in de randstad sinds eind vorig jaar de optie om op glas over te stappen... tmobile met weliswaar een goedkoop abo (30 Alles in 1 voor eerste jaar,daarna 50), het blijkt bij meerdere mensen duurkoop te zijn (traag op piekmomenten, hoge latency; dat soort ongein)
pi_191456284
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:20 schreef mschol het volgende:

tmobile met weliswaar een goedkoop abo (30 Alles in 1 voor eerste jaar,daarna 50), het blijkt bij meerdere mensen duurkoop te zijn (traag op piekmomenten, hoge latency; dat soort ongein)
Dat is sindskort; ze laten het verkeer via Duitsland lopen dat inderdaad voor de snelheid waardeloos is.
pi_192484298
Freedom Internet begint ondanks uitstel met aansluiten eerste 128 klanten
Freedom Internet gaat toch de eerste 128 klanten aansluiten. Eind maart besloot de nieuwe provider de aanvraag van internetverbindingen uit te stellen vanwege de coronacrisis. De eerste aansluitingen zijn bedoeld voor leden met technische kennis.

https://tweakers.net/nieu(...)ste-128-klanten.html
pi_192484534
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 20:18 schreef Aether het volgende:
Freedom Internet begint ondanks uitstel met aansluiten eerste 128 klanten
Freedom Internet gaat toch de eerste 128 klanten aansluiten. Eind maart besloot de nieuwe provider de aanvraag van internetverbindingen uit te stellen vanwege de coronacrisis. De eerste aansluitingen zijn bedoeld voor leden met technische kennis.

https://tweakers.net/nieu(...)ste-128-klanten.html
Wacht ff hoor, freedom maakt gebruik van KPN infra, en xs4all blijft.
Wat is het verschil nu dan nog?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 6 april 2020 @ 21:29:32 #184
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192485486
Ik ga mij ondertussen ook afvragen wat de werkelijke meerwaarde is van FreeDom, zeker als dat substantieel duurder blijkt te zijn, zij (gedwongen) geen eigen netwerk (b)lijken te gaan hebben en techniek "zelf" vooralsnog niet al te hoog in het vaandel hebben.

Probleem punt met overstappen is dat je niet meer terug kunt komen, zoals ik bv had in de tijd van ( gelijktijdig ISDN <_+_> Kabel <-+-> ADSL <=+==> en nu Glas) kon switchen.
Al die tijd gewoon xs4all als pakket-service bovenop de connectie aan houden.

Momenteel heb ik alleen probleemloos 'glas' wat in huis komt en buiten 4G/mobiel geen huis alternatief (kan moeilijk de telefoon thuis laten voor internet).
Daar ik geen 7/24 alternatief heb en het onduidelijk is of je dan nog kunt terugstappen naar xs4all (voorwaarden), doe sws niet mee aan dit probeersel.
Thuis, zeker nu met Corona gedoe, wil ik voorlopig nu geen risico lopen met welk issue dan ook.

Zelf heb ik thuis geen tech-ondersteuning nodig en zal vooral "lid"-zijn vanwege het idealisme-aspecten, dat grenzen kent qua realisme.

FreeDom levert via KPN (wholesale) interne. Goedkoopste internet abbo (100mbit) is ¤59,- vs. idem ¤47,50 bij KPN en dan is er complete onduidelijkheid wat er bij FreeDom t.o.v. xs4all nu, niet bij zit (space, newsnet, terminal/filtertoegang/5x25GB-mail) etc. Bij xs4all zit je totaal nu op ¤51 (all-in)
NB: bovenstaande is exclusief TV e/o Telefoon
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 6 april 2020 @ 21:50:02 #185
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192485852
Freedom is vooral interessant voor degenen die op een ander netwerk zitten dan KPN.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_198778020
KPN stopt hostingdiensten XS4ALL per 1 oktober
KPN stopt per 1 oktober met de hostingdiensten van zijn merknaam XS4ALL. De provider meldt klanten dat ze voor die tijd hun domeinnaamreservering, webhosting of e-mail op eigen domeinnaam bij een andere partij moeten onderbrengen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:39:37 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198778251
quote:
7s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:10 schreef Aether het volgende:
KPN stopt hostingdiensten XS4ALL per 1 oktober
KPN stopt per 1 oktober met de hostingdiensten van zijn merknaam XS4ALL. De provider meldt klanten dat ze voor die tijd hun domeinnaamreservering, webhosting of e-mail op eigen domeinnaam bij een andere partij moeten onderbrengen.
Het is lang(er) duidelijk dat KPN niet in de hosting (meer) wil zitten en dat opzettelijk aan andere partijen laat zodat zij (KPN e.a. soorgelijke aanfluiters) daarin vrij wordt gelaten die connectie markt voor zichzelf kunnen aanhouden.
KPN richt zicht vooral op aan- en onsluiten en wil zich niet bemoeien met besluiten die dat inhoudelijk moveren..

Best wel triest dat in die vooropgezette planwereld van denken, er geen enkele moraal blijkt om beloften te houden die keihard stelden dat er voor gebruikers niets zou veranderen. XS4all :r is verworden tot een schim van wat zij ooit was -en voor stond.

Freedom ^O^ is al een tijdje bezig ook daarvoor - co(lo)hosting - een gezonde (privacy) internet oplossing te bieden en gaat dat nu versneld aanbieden zodat gemotiveerde afnemers niet in de kille kou op straat komen te staan.

Als ondernemer zou ik wel twee of nog beter tien keer nadenken voordat je data/beheer bij één van de drie globals gaat (moeten) onderbrengen. Hoe mooi de glimmers van shiney schermen er ook uitzien. Eenmaal in die datafuik kom je er nooit meer uit en weet je zeker dat je je data daarmee uit handen geeft.
pi_202720043
KPN stopt per 24 december met merknaam XS4ALL voor nieuwe klanten
https://tweakers.net/nieu(...)-nieuwe-klanten.html
  maandag 20 december 2021 @ 16:15:31 #189
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_202720533
Tja leuk dus voor m'n merkloyaliteit mag ik meer blijven betalen en minder krijgen over hetzelfde KPN netwerk. (50 Mbit vs 1Gbit)

Op een gegeven moment ben ook ik gekke Henkie niet meer natuurlijk. Tijd om over te stappen.
Ik ga naar huis.
pi_202721841
quote:
9s.gif Op maandag 20 december 2021 16:15 schreef nietzman het volgende:
Tja leuk dus voor m'n merkloyaliteit mag ik meer blijven betalen en minder krijgen over hetzelfde KPN netwerk. (50 Mbit vs 1Gbit)

Op een gegeven moment ben ook ik gekke Henkie niet meer natuurlijk. Tijd om over te stappen.
Ik lees de comment vaker, maar kan je mij iets meer op weg helpen. Ik zit zelf ook bij xs4all en volgens mij heb ik nu een abbo van 100mbit voor 53,50 pm. Bij kpn is dat 47,50, maar ik kan niet helemaal achterhalen welke opties xs4all verder biedt tov kpn.
Als ik bij xs4all 500mbit kies (wat blijkbaar het maximum is en ik kan geen 1 Gbit kiezen) dan zit ik op 71,50 pm versus 57,50 bij kpn op 1Gbit. Wat zie ik over het hoofd?
pi_202721871
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:49 schreef snabbi het volgende:

[..]
Ik lees de comment vaker, maar kan je mij iets meer op weg helpen. Ik zit zelf ook bij xs4all en volgens mij heb ik nu een abbo van 100mbit voor 53,50 pm. Bij kpn is dat 47,50, maar ik kan niet helemaal achterhalen welke opties xs4all verder biedt tov kpn.
Als ik bij xs4all 500mbit kies (wat blijkbaar het maximum is en ik kan geen 1 Gbit kiezen) dan zit ik op 71,50 pm versus 57,50 bij kpn op 1Gbit. Wat zie ik over het hoofd?
Xs4all heeft de fritzbox gratis (bij KPN 7,50 p/m extra) en nog wat extra opties zoals eigen domein enz. Maar voor de gemiddelde consument is KPN zeker gunstiger.
pi_202721925
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:50 schreef DX11 het volgende:

[..]
Xs4all heeft de fritzbox gratis (bij KPN 7,50 p/m extra) en nog wat extra opties zoals eigen domein enz. Maar voor de gemiddelde consument is KPN zeker gunstiger.
Oke. Dus de klacht qua kosten lijkt dan niet helemaal terecht.
Ik vind de opties die je zelf kan instellen in je abo over openstaande poorten en malware scanning verder prima. Eigenlijk heb ik niet zo heel veel aan de fritzbox om eerlijk te zijn. Ik heb daar achter mijn eigen apparatuur hangen voor L3 switching. Daar had ik net zo goed ook een echte router kunnen plaatsen. Dus ik vind het ook niet erg om meer te betalen ofzo.
pi_202722177
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:54 schreef snabbi het volgende:

[..]
Oke. Dus de klacht qua kosten lijkt dan niet helemaal terecht.
Ik vind de opties die je zelf kan instellen in je abo over openstaande poorten en malware scanning verder prima. Eigenlijk heb ik niet zo heel veel aan de fritzbox om eerlijk te zijn. Ik heb daar achter mijn eigen apparatuur hangen voor L3 switching. Daar had ik net zo goed ook een echte router kunnen plaatsen. Dus ik vind het ook niet erg om meer te betalen ofzo.
Je kan overigens tegenwoordig bij elke provider een eigen modem aanschaffen en instellen, dat is wettelijk geregeld sinds een jaar of 2. Zie bijvoorbeeld kpn.com/eigenmodem

[ Bericht 2% gewijzigd door DX11 op 20-12-2021 20:15:29 ]
pi_202722694
Ik las dat XS4ALL klanten principiëler zijn, waaruit zou je dat op kunnen maken?
  maandag 20 december 2021 @ 19:58:39 #195
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202723709
quote:
2s.gif Op maandag 20 december 2021 15:33 schreef Aether het volgende:
KPN stopt per 24 december met merknaam XS4ALL voor nieuwe klanten
https://tweakers.net/nieu(...)-nieuwe-klanten.html
Allemaal jammer. Technisch is in de vergroening van xs4all inmiddels van alles al weggemigreerd.
Jarenlang supporter geweest maar ondertussen overgesprongen naar een andere vrijheidsgedachte.
Einde van een tijdperk die begon met voor consumenten Internet aanbieden om vervolgens te worden opgegeten door de multinationals die dat (toen) niet wilden.
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:13:29 #196
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_202732400
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:49 schreef snabbi het volgende:
Volgens mij zie je niets over het hoofd. xs4all bied niet dezelfde snelheden. Ik betaal nu 71,50 bij xs4all voor 50 Mbit. Bij het moederbedrijf, inmiddels gewoon een ander vinkje in het CRM systeem heb ik 1 Gbit voor onder de 60¤.

Tja.
Ik ga naar huis.
pi_202736223
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2021 19:58 schreef Vallon het volgende:

[..]
Allemaal jammer. Technisch is in de vergroening van xs4all inmiddels van alles al weggemigreerd.
Jarenlang supporter geweest maar ondertussen overgesprongen naar een andere vrijheidsgedachte.
Einde van een tijdperk die begon met voor consumenten Internet aanbieden om vervolgens te worden opgegeten door de multinationals die dat (toen) niet wilden.
Geen verstand van ict al zit ik al jaren iedere dag achter het internet, maar is dat niet meestal hoe bedrijven en technologie zich ontwikkelen? Of ze worden zelf die multinationals.
  dinsdag 21 december 2021 @ 17:16:03 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202738980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:25 schreef Horzula het volgende:

[..]
Geen verstand van ict al zit ik al jaren iedere dag achter het internet, maar is dat niet meestal hoe bedrijven en technologie zich ontwikkelen? Of ze worden zelf die multinationals.
Gebeurd idd vaker dat een idealistisch/principieel geënt bedrijf dan uitgroeit naar iets dat ze in beginsel niet voor ogen hadden. Wat bv hier lullig is dat KPN wel makkelijk de xs4all principes om zeep hielp maar de gouden naam die stond voor de principes, puur om redenen van "image" (en klantbehoud), wilde behouden.

Reden om (voortaan) goed op te letten of -en hoe je als gebruiker heel makkelijk kunt wegstappen als iets (ethisch) aan/van een leverancier echt niet zint/bevalt.
pi_202739162
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
Gebeurd idd vaker dat een idealistisch/principieel geënt bedrijf dan uitgroeit naar iets dat ze in beginsel niet voor ogen hadden. Wat bv hier lullig is dat KPN wel makkelijk de xs4all principes om zeep hielp maar de gouden naam die stond voor de principes, puur om redenen van "image" (en klantbehoud), wilde behouden.

Reden om (voortaan) goed op te letten of -en hoe je als gebruiker heel makkelijk kunt wegstappen als iets (ethisch) aan/van een leverancier echt niet zint/bevalt.
Is dat ook wat met youtube gebeurd is?
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:18:12 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202747047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:28 schreef Horzula het volgende:

[..]
Is dat ook wat met youtube gebeurd is?
Dat YT is, denk ik, meer een ander proces van een ontstane "hobby-dienst" die haar eigen markt creëert en dan ook vanwege verkregen marktaandeel dan onontkoombaar wordt overgenomen door een partij die dat als aanvulling ziet op het eigen portfolio.

Bij KPN vs XS4ALL was het imo eerst om zo kleinere spelers als concurrent uit (de markt) te schakelen met als doel, (later) die als betaalde klanten te vergaren. Het is een gegeven dat 50-60% (en vaak veel meer) van overgenomen klanten uit gewoonte blijven om zo min mogelijk gezeik te krijgen.

Voorts heb je nog wat ik regelmatig zie dat een techbedrijf met veel geld, een aparte try-out/start-up opricht die dan als het wat wordt de markt 'opent' en vervolgens weer terug kan worden teruggenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')