quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Herkenbaar. Natuurlijk zijn er tal van mogelijkheden waarbij het ook gaat of je er "formeel" op kunt rekenen of het "gewoon" als combi all inclusive krijgt om te kunnen gebruiken. NB: Een VPS voor hosting of zo, kost elders natuurlijk (extra) geld.
Ik heb mijn zwemel verhaal maar in de spoiler gezet waar xs4all naast ethiek of Technisch juist ook voor iemand in de IT zeer nutbaar is.Goed verhaal hoor, en ik wens XS4ALL alle goeds toe, echter is internet voor mij iets wat het gewoon moet doen, en als het het doet, dan ga ik er niet naar om kijken. Ik ben daarom bang, dat heel veel klanten gewoon naar KPN over gaan, omdat overstappen eng is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is bij mijn weten geen andere provider die de uniciteit van "zakelijke" techniek, particulier laat staan voor die prijs aanbiedt. Dat is ook o.a. het probleem van mij en menig ander xs4all'er.
Waar moet je in vredesnaam naartoe wanneer KPN de xs4all boel gaat in & uitkleden omdat die "nerds" nu of later, misschien de winst gaan bedreigen of niet doet wat KPN corperate voor "aandeelhouders" wil ?
Vertrouwen dat het met KPN helemaal goed komt, slaap zacht, is juist afwezig. KPN zelf is echt prima maar meer dan aansluiten en het infrabeheer daarvan (wat ze weer uitbesteden) moeten ze "gewoon" niet gaan willen.
Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg hoor, maar ik moet het nog zien.![]()
Dat hoop ik ook. Nogmaals voor gewoon "het moet het doen" kan je overal terecht en heeft ook KPN geen toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:16 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Goed verhaal hoor, en ik wens XS4ALL alle goeds toe, echter is internet voor mij iets wat het gewoon moet doen, en als het het doet, dan ga ik er niet naar om kijken. Ik ben daarom bang, dat heel veel klanten gewoon naar KPN over gaan, omdat overstappen eng is.
Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg hoor, maar ik moet het nog zien.
Yep.... natuurlijk ook gelijk geïnvesteerd want het is de manier om te tonen dat het niet gaat om een logo van een moloch maar om eigenzinnigheid van gekende zelfstandigheid. Last but zeker not least, is het mijn eer te na om er weer bij te zijn.quote:Op maandag 4 november 2019 20:46 schreef ACT-F het volgende:
De crowdfundingactie van Freedom Internet loopt goed![]()
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/planb
En dan weten dat het geld alleen maar nodig is om de gele kerstboom op te tuigen, de internet infrazaken zelf worden los van de crowdfund; al door partijen geregeld en toegezegd.quote:Formele nieuws update: nu.nl :
De nieuwe internetaanbieder die in de plaats van XS4ALL moet komen, heeft met crowdfunding binnen een dag al het doel van 1,25 miljoen euro bereikt. De initiatiefnemers willen een nieuwe aanbieder met dezelfde waarden starten. De teller stond dinsdag rond 13.00 uur al op 1.354.399 euro.
Jezus wat triestquote:Op dinsdag 5 november 2019 14:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan weten dat het geld alleen maar nodig is om de gele kerstboom op te tuigen, de internet infrazaken zelf worden los van de crowdfund; al door partijen geregeld en toegezegd.
Aan tante Truus en ome Jan wordt natuurlijk ook gedacht: het nieuwe xs4all, gaat ook gewoon telefonie en tv aanbieden.
Update 06nov11 12u00:N(o)u de stand in twee dagen staat op ruim 2 miljoen euro, ingelegd door ruim 2500 early adopters die willen blijven (gaan, ook voor een goed rendement met wat risico) en dat in amper 2 dagen tijd. Kortom een vliegende start en dan is het grote publiek nog niet eens aangesproken.
Wat geweldig dit, en nog snappen die figuren bij KPN niet hoe dom het is om een sterk merk als XS4ALL in de kliko te gooien.quote:Op vrijdag 8 november 2019 00:57 schreef Vallon het volgende:
Update, het plan is/was behaald.Het minimum was ¤1,25M en max ¤2.5Miljoen. Omstreeks 20u00 op 08nov2019, stond er ¤2,5M op de rekening, ingebracht door ruim 3100 investeerders..
En dat in dus net iets meer als 3 dagen funden. Dit gaat zo voorlopig wel goed komen. Nou de volgende fase...
Komende maandag 11-11 om 11:11:11 wordt ook leuk, dan gaat de founding site open... welk dat is wordt nog bekend gemaakt. Voor ¤50 wordt je founding lid wat in mindering wordt gebracht van/op je toekomstig abbo. Ik ga benieuwd zijn of KPN nog iets van zich laat horen.
Die Tim snapt er iig weinig van. Die haalt wat dingetjes door elkaar. de nieuwe provider wil zich helemaal niet afzetten maar gewoon doorgaan met wat er nu in de vorm van een zelfstandig xs4all moet blijven.quote:Bron: T09nov19
Amsterdam - Nederland krijgt in januari een nieuwe internetprovider. Maandag start een onderneming als alternatief voor het KPN-merk XS4all, dat het moederbedrijf gaat opdoeken. Marktvorsers zijn kritisch over de kansen van de nieuweling, die zich afzet tegen KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo.
....
Wie blijft ervoor betalen als je elders goedkoop zoveel gemak geboden krijgt bij de grote aanbieders als KPN of VodafoneZiggo. ...
...
Wij zijn helemaal niet geïnteresseerd in de maximale winst”, reageert Kirsten Verdel, initiatiefnemer van het nieuwe bedrijf en alternatief voor XS4all, dat nu 240.000 abonnees telt. Het haalde deze week ¤2,5 miljoen kapitaal op via crowdfunding.
....
„Er is straks maar één lachende derde”, concludeert Tim Poulus van Telecompaper daarentegen. „KPN Wholesale. Want bij KPN moet het nieuwe bedrijf zijn nieuwe netwerk afnemen.”
90% van al het fiber verloopt via KPN, tenminste dat was een jaar of 4 terug.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:59 schreef StephanL het volgende:
Als ze ook via glasvezel internet aanbieden, wil ik wel overstappen
Lees dat ze ook via glasvezel gaan aanbieden
Ja weet ik. Tv pakketten gaan veel via KPN. Heb nu T-mobile en die heeft een eigen netwerk, en bied TV via hun eigen netwerk aan begreep ik van de week.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
90% van al het fiber verloopt via KPN, tenminste dat was een jaar of 4 terug.
Waar kon/kan je wel je mail forwarden als je daar geen abbo meer hebt ?quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:01 schreef raptorix het volgende:
Overigens flikte Xs4all destijds ook een gemeen trucje, als je overstapte kon je je mail niet laten forwarden, enige optie was om er een inbel abbo a 15 euro per maand bij te houden zodat je nog over je mail kon beschikken.
Je zult aan die kant nog veel meer concurrentie zien. Netneutraliteit is al weg en bedrijven als T-Mobile en Tele2 lieten/laten al verkeer via hun eigen netwerk in het buitenland lopen om kosten te besparen én er nog wat aan te verdienen bij de ontvangende partij. Ook Ziggo is met soortgelijke praktijken bezig.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:55 schreef Vallon het volgende:
Dit alles is natuurlijk niet van belang voor mensen die alleen triple play willen doen en geen boodschap hebben aan zeg pingtijden of data/services. Die triple-groep zal vanzelf afzakken in de prijsvechtersmarkt van een strijdend KPN of Ziggo waar xs4all zich niet mee bemoeit.
quote:De actiegroep XS4ALL Moet Blijven heeft maandag een nieuwe internetprovider gepresenteerd: Freedom Internet. De provider wil zich op het gebied van privacy, veiligheid en kwaliteit onderscheiden van de bestaande concurrentie.
Freedom Internet wil vanaf het eerste kwartaal van 2020 internet, televisie en telefonie aanbieden. De internetverbindingen zullen via ADSL en glasvezel aangeboden worden.
De nieuwe internetprovider is ontstaan uit onvrede over het besluit van KPN om de merknaam XS4ALL te laten verdwijnen. Volgens de actiegroep heeft XS4ALL onder meer een geschiedenis van maatschappelijke betrokkenheid die meerwaarde biedt boven wat KPN en andere providers doen.
XS4ALL heeft zich in het verleden hard gemaakt voor bepaalde maatschappelijke standpunten. Zo bemoeide de provider zich vrijwillig met een conflict tussen Stichting BREIN en Ziggo toen eerstgenoemde via de rechter wilde afdwingen dat de provider de torrentsite The Pirate Bay ontoegankelijk zou moeten maken.
https://www.nu.nl/tech/60(...)reedom-internet.html
Er waren in die periode voldoende providers waar zelfs je pop account gewoon bleef werken, mijn moeder heeft geloof ik al 20 jaar een zonnet mail adres (via gmail gesynced).quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar kon/kan je wel je mail forwarden als je daar geen abbo meer hebt ?
Laat staan dat je bij een ander een goedkoop pack-abbo kon houden zodat je toch alle xs4all diensten kon blijven gebruiken inclusief shellserver, inbellen, ftp, wenspace etc.etc..
Ik heb jarenlang tot mijn grote tevredenheid (pack) gehad, ook omdat ander providers inclusief KPN geen toegevoegde diensten wilden/hadden. Zodra xs4all voor mij op glas bereikbaar werd, ben ik weer teruggestapt.
Benieuwd of ze ook iets als XS4ALL KEY gaan opzetten (of overnemen).quote:Op maandag 11 november 2019 15:52 schreef Vallon het volgende:
freedom.nl is nu van start.
Op het oog vooralsnog voorlopig een simpele email-provider met mogelijkheid van registratie tot een eigen domein (inclusief). Het aantal mail-aliassen op je hoofdaccount is onbeperkt met wel een kleine restrictie dat daar altijd je gekozen accountnaam in zit verwerkt.
Zelf had/heb ik dat liever niet. zodat ik naar wens mailblok-adressen kan aanmaken en die naamtechnisch "anonimiseren" voor dummy accounts. Dit laatste kan je trouwens prima (en beter) regelen op het eigen domein.
Probleem met al die lokale "kluis"dingetjes wat ik weer heb dat je je je daarmee qua diensten (vendor-lockin) verbindt met de leverancier.quote:Op maandag 11 november 2019 15:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Benieuwd of ze ook iets als XS4ALL KEY gaan opzetten (of overnemen).
Het voordeel van een Lastpass of Bitwarden vind ik dat het (ook) is geïntegreerd met een browser en dat je op alle apparaten een up-to-date lijst van wachtwoorden hebt.quote:Op maandag 11 november 2019 16:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Probleem met al die lokale "kluis"dingetjes wat ik weer heb dat je je je daarmee qua diensten (vendor-lockin) verbindt met de leverancier.
Ik heb zelf allerlei dingen al gehad en keer op keer stopt/stokt er dan ergens iets mee. Beheer van privacy-zaken en die geïntegreerd te houden, geeft toch wat meer complicaties dan je zo zou vermoeden.
Ik gebruik nu simpel in eigen beheer "keypass" (opensource software) en bewaar het (encrypted) wachtwoordbestand op de eigen webserver die ik regelmatig waar nodig met rsync synchroniseer met doelapparaten naar gelang ik het nodig heb.
quote:Ondernemingskamer veegt argumenten Xs4all in geschil met KPN van tafel
De Ondernemingskamer in Amsterdam heeft de eisen van de ondernemingsraad van Xs4all in het geschil met KPN afgewezen. De Ondernemingskamer ziet geen redenen om aan een juist beleid en een juiste gang van zaken te twijfelen.
https://tweakers.net/nieu(...)t-kpn-van-tafel.html
1gbit met data limiet?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanaf 50 euro voor 1Gbit, maar wat kan je extra krijgen als je meer betaalt? Extra ruimte voor je webmail ofzo?
Nah, prijsverschil met Tweak.nl (39 euro) wordt dan te groot.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:23 schreef mschol het volgende:
1gbit met data limiet?
en bij 100+ euro een echte 1gbit/1gbit lijn?
tweak is echter maar in een handje vol steden te krijgen...quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nah, prijsverschil met Tweak.nl (39 euro) wordt dan te groot.
Ik wil wel een abo nemen en iets meer betalen (tov Tweak.nl) als donatie voor het goede doel.
Denk dat 50 euro wel een goede prijs is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |