abonnement Unibet Coolblue
pi_184322788
Ik zit echt met een dilemma...

-Ben hard opzoek naar een baan, en wordt ineens zelf benaderd door een werkgever
-Gaat om klantadviseur baan, dus bellen, mailen, chatten met klanten van ABN en hun vragen beantwoorden
-13 euro per uur
-Dicht bij huis
-Bij een bank werken geeft natuurlijk meer aanzien...

So far so good...

Nu de vervelende kant van het verhaal

-Ik moet voor de start, dus binnen 3 weken ineens een WFT basis halen!!! Ik heb al 5 jaar geen boek (zelfs geen romannetje) opengeslagen
-En ja, ik heb rechten gestudeerd, daar werd ik tijdens het gesprek ook op gewezen, maar ik was vergeten te zeggen dat ik niets had met de 3 reken/economie vakken (fiscaal recht, economie, faillissementsrecht) op mijn diploma. Ik weet nu nog niet eens hoe ik die vakken bij de 4de (fiscaal), 3de (economie), en (niet lachen) 8ste herkansing (faillissement) heb behaald. Ik was meer van de strafrecht.

Ik heb geld nodig, want ik heb nog maar 13 euro op mijn spaarrekening, ik heb werk nodig, ik word benaderd voor werk, ik heb echter niets met verzekeringen/banken/economie/wiskunde, maar misschien is het goed als ik het on the job ga leren? Stond er geen WFT tussen had ik direct JA gezegd. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat ik bijzonder slecht functioneer en er na 3 dagen of een week uit wordt gegooid? Heb ik toch iets verdiend. Geen 13 euro meer op mijn spaarrekening, maar 200 nog wat, en dan kan ik nog effe vooruit (nee, ik neem echt geen uitkering!!!). Hier zit het probleem: Ik mag op kosten van de werkgever dat WFT halen. Ik faal. En dan mag ik dus 230 euro terugbetalen lijkt me?! Dat heb ik niet, mijn vader betaalt het wel terug, maar ipv dat er geld binnenstroomt (al is het maar 1 dag werken) gaat er dus geld weg?!

En daarom neig ik naar nee, maar ik voel me rot, want ik werd benaderd. Eindelijk hoefde ik even niets te doen, maar werd ik gevonden...

Ik weet het niet!!!