abonnement Unibet Coolblue
pi_184322788
Ik zit echt met een dilemma...

-Ben hard opzoek naar een baan, en wordt ineens zelf benaderd door een werkgever
-Gaat om klantadviseur baan, dus bellen, mailen, chatten met klanten van ABN en hun vragen beantwoorden
-13 euro per uur
-Dicht bij huis
-Bij een bank werken geeft natuurlijk meer aanzien...

So far so good...

Nu de vervelende kant van het verhaal

-Ik moet voor de start, dus binnen 3 weken ineens een WFT basis halen!!! Ik heb al 5 jaar geen boek (zelfs geen romannetje) opengeslagen
-En ja, ik heb rechten gestudeerd, daar werd ik tijdens het gesprek ook op gewezen, maar ik was vergeten te zeggen dat ik niets had met de 3 reken/economie vakken (fiscaal recht, economie, faillissementsrecht) op mijn diploma. Ik weet nu nog niet eens hoe ik die vakken bij de 4de (fiscaal), 3de (economie), en (niet lachen) 8ste herkansing (faillissement) heb behaald. Ik was meer van de strafrecht.

Ik heb geld nodig, want ik heb nog maar 13 euro op mijn spaarrekening, ik heb werk nodig, ik word benaderd voor werk, ik heb echter niets met verzekeringen/banken/economie/wiskunde, maar misschien is het goed als ik het on the job ga leren? Stond er geen WFT tussen had ik direct JA gezegd. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat ik bijzonder slecht functioneer en er na 3 dagen of een week uit wordt gegooid? Heb ik toch iets verdiend. Geen 13 euro meer op mijn spaarrekening, maar 200 nog wat, en dan kan ik nog effe vooruit (nee, ik neem echt geen uitkering!!!). Hier zit het probleem: Ik mag op kosten van de werkgever dat WFT halen. Ik faal. En dan mag ik dus 230 euro terugbetalen lijkt me?! Dat heb ik niet, mijn vader betaalt het wel terug, maar ipv dat er geld binnenstroomt (al is het maar 1 dag werken) gaat er dus geld weg?!

En daarom neig ik naar nee, maar ik voel me rot, want ik werd benaderd. Eindelijk hoefde ik even niets te doen, maar werd ik gevonden...

Ik weet het niet!!!

Met ouders overleggen heeft geen zin, want als ik abn amro roep dan zeggen ze meteen DOEN, want dan kunnen ze trots tegen iedereen vertellen dat ik bij een bank werk....
Niet doen
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 18:33:03 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184323765
Ogen uitgestoken
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184324906
Niet zeiken, gewoon doen. Wees blij dat je werk kunt krijgen.
pi_184325041
Thanx allemaal!

Heb met mijn ouders overlegd, en moeder zegt: Begin niet aan de ellende! Vader zegt: Doe het.

Ik zeg:

Boeken in en me uit stress volvreten OF series kijken en voetbal kijken en gelukkig zijn

Ik kies het laatste. 2 tegen 1, dus ik doe het niet. Ben pas 1 dag bezig met serieus solliciteren. Dus als ik over 2 maanden nog steeds niets heb, kan ik altijd nog bij zo'n WFT functie solliciteren, die zijn er namelijk in overvloed op vacaturesites.
Niet doen
pi_184325079
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:42 schreef Kluun1985 het volgende:
Thanx allemaal!

Heb met mijn ouders overlegd, en moeder zegt: Begin niet aan de ellende! Vader zegt: Doe het.

Ik zeg:

Boeken in en me uit stress volvreten OF series kijken en voetbal kijken en gelukkig zijn

Ik kies het laatste. 2 tegen 1, dus ik doe het niet. Ben pas 1 dag bezig met serieus solliciteren. Dus als ik over 2 maanden nog steeds niets heb, kan ik altijd nog bij zo'n WFT functie solliciteren, die zijn er namelijk in overvloed op vacaturesites.
Wat is je opleidngsniveau?

Serieus WFT doe je met 2 vingers in je neus als je hbo of wo hebt. Lekker boeiend. Groei een paar ballen en ga aan het werk.
pi_184325100
Djezus, wat ben jij toch een idioot. En op viva krijg je nog serieuze reacties, het zal mij benieuwen wanneer ze daar ook genoeg van je krijgen
pi_184325167
Typisch wel: eerst klagen dat je niks kan krijgen en nu lopen miepen. De bijstand is erg comfortabel geworden zeker?
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 10 januari 2019 @ 19:58:19 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_184325334
Je hebt 1 topic in WGR, dat is je nu al meermaals duidelijk gemaakt.
Al je andere topics over het solliciteren en de randzaken gaan op slot. Hergebruik je oude topics maar.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')