abonnement Unibet Coolblue
pi_184322041
Iemand ervaring met aanrijding fiets tegen auto en de afwikkeling daarvan? ;(

Van de week reed er een fietser (12 jaar) tegen mijn auto aan. Fietser reed rechts op een fietsstrook en sloeg plotseling voor mijn neus linksaf. Dit was op een eenrichtingsweg, waar geen mogelijkheid is om links af te slaan, behalve de stoep op.....

Schadeformuliertje ingevuld etc...krijg ik vandaag van mijn rechtsbijstand te horen dat het een kansloze zaak is. Fietser is namelijk 12 jaar en wordt dan extra beschermd door de wet bla bla.

Nu zit ik met dik 1250eur schade aan mijn auto.... }:|

De vader gaf aan dat ze wel een AVP hebben. Kan ik daar iets mee?
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
pi_184322306
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:04 schreef Dar.Adal het volgende:
Iemand ervaring met aanrijding fiets tegen auto en de afwikkeling daarvan? ;(

De vader gaf aan dat ze wel een AVP hebben. Kan ik daar iets mee?
Ik denk het wel.
Een paar jaar geleden maakte de dochter van mijn vriendin met de fiets een kras op de geparkeerde auto van mijn vriendins vader.
De schade is toen vergoed door onze AVP.
pi_184322439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:17 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik denk het wel.
Een paar jaar geleden maakte de dochter van mijn vriendin met de fiets een kras op de geparkeerde auto van mijn vriendins vader.
De schade is toen vergoed door onze AVP.
Geparkeerd is nogal essentieel in dit verhaal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_184322465
Je kan het beste even bespreken met de vader of jullie niet kunnen melden dat de auto inderdaad geparkeerd stond.

Ja, dan licht je dus de verzekering op.

Anders kan je fluiten naar het geld

Joe
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_184322506
Zal zeer kansloos worden denk ik, jammer hoor..
Is er letsel ? Anders even de fiets vergoeden en je bent er van af. Is jouw auto de moeite waard om de schade te claimen als je allrisk verzekerd bent ?

Toffe username trouwens Dar ! Grtz Saul
Ik was hier...
pi_184322605
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:26 schreef Caland het volgende:
Je kan het beste even bespreken met de vader of jullie niet kunnen melden dat de auto inderdaad geparkeerd stond.

Hij heeft al zijn schadeformulier opgestuurd.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184322619
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:33 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hij heeft al zijn schadeformulier opgestuurd.
Ah ja

Dat is niet zo slim.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_184323107
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Geparkeerd is nogal essentieel in dit verhaal.
Dat is idd goed mogelijk maar dit is (gelukkig) mijn enige ervaring en wou die toch even delen. :)
pi_184324635
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:04 schreef Dar.Adal het volgende:
Iemand ervaring met aanrijding fiets tegen auto en de afwikkeling daarvan? ;(

Van de week reed er een fietser (12 jaar) tegen mijn auto aan. Fietser reed rechts op een fietsstrook en sloeg plotseling voor mijn neus linksaf. Dit was op een eenrichtingsweg, waar geen mogelijkheid is om links af te slaan, behalve de stoep op.....

Schadeformuliertje ingevuld etc...krijg ik vandaag van mijn rechtsbijstand te horen dat het een kansloze zaak is. Fietser is namelijk 12 jaar en wordt dan extra beschermd door de wet bla bla.

Nu zit ik met dik 1250eur schade aan mijn auto.... }:|

De vader gaf aan dat ze wel een AVP hebben. Kan ik daar iets mee?
Ik heb hier een nare ervaring mee gehad vorig jaar.

Ik stond stil voor het stoplicht (rood) en een meisje fietste door rood, kijkende op haar mobiel, tegen mijn auto.. Haar fiets in puin, mobiel stuk en afgevoerd met ambulance voor een check in het ziekenhuis. Mijn auto had ook aanzienlijke schade. Nu komt het;

Politie ter plaatse gekomen, ik meegenomen naar bureau. Formulieren in orde gemaakt etc.
Weken later bericht van verzekering gehad over het ongeval en de stand van zaken. Mevrouw krijgt 12.000 euro van mijn verzekering voor fiets, mobiel, kleren en een kleine 4500 euro trauma vergoeding. Mijn maandelijkste kosten voor verzekering zijn hierdoor 300 procent gestegen EN ik ben mijn 10 schadevrije jaren kwijt.

Schade voor mijn auto werd voor 50 procent vergoed mits ik aangifte doe en getuigen laat opkomen. Ik was kansloos.. Jij bent kansloos. Veel gebeld met hulp instanties zonder resultaat. Fietser heeft altijd gelijk.

Dus heb je geld nodig, spring op een fiets en boor je in een willekeurige auto. Dit is mij ook verteld door mijn tussenpersoon bij de verzekering. Fraude kan en is legaal wat betreft dit onderwerp. Succes iig!
pi_184325718
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:33 schreef Caland het volgende:
Ah ja

Dat is niet zo slim.
Is dit echt jouw standaard?
:N

Ik vind het vreemd dat je als automobilist ook aansprakelijk bent terwijl je stilstaat. Wat kan je er nou aan doen dat er iemand tegen je auto aanrijdt :D

TS, ik vrees voor jou dat je inderdaad pech hebt. Vet lullig...
pi_184325719
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:04 schreef Dar.Adal het volgende:
Iemand ervaring met aanrijding fiets tegen auto en de afwikkeling daarvan? ;(

Van de week reed er een fietser (12 jaar) tegen mijn auto aan. Fietser reed rechts op een fietsstrook en sloeg plotseling voor mijn neus linksaf. Dit was op een eenrichtingsweg, waar geen mogelijkheid is om links af te slaan, behalve de stoep op.....

Schadeformuliertje ingevuld etc...krijg ik vandaag van mijn rechtsbijstand te horen dat het een kansloze zaak is. Fietser is namelijk 12 jaar en wordt dan extra beschermd door de wet bla bla.

Nu zit ik met dik 1250eur schade aan mijn auto.... }:|

De vader gaf aan dat ze wel een AVP hebben. Kan ik daar iets mee?
Via de verzekering maak je geen kans, maar probeer het met de vader op te lossen.
Leg uit dat 1250 euro veel geld voor je is, en stel voor om het 50/50 te delen.

Hij is je niets verplicht, maar je kan dit wel samen netjes oplossen.
pi_184325869
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:22 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Ik heb hier een nare ervaring mee gehad vorig jaar.

Ik stond stil voor het stoplicht (rood) en een meisje fietste door rood, kijkende op haar mobiel, tegen mijn auto.. Haar fiets in puin, mobiel stuk en afgevoerd met ambulance voor een check in het ziekenhuis. Mijn auto had ook aanzienlijke schade. Nu komt het;

Politie ter plaatse gekomen, ik meegenomen naar bureau. Formulieren in orde gemaakt etc.
Weken later bericht van verzekering gehad over het ongeval en de stand van zaken. Mevrouw krijgt 12.000 euro van mijn verzekering voor fiets, mobiel, kleren en een kleine 4500 euro trauma vergoeding. Mijn maandelijkste kosten voor verzekering zijn hierdoor 300 procent gestegen EN ik ben mijn 10 schadevrije jaren kwijt.

Schade voor mijn auto werd voor 50 procent vergoed mits ik aangifte doe en getuigen laat opkomen. Ik was kansloos.. Jij bent kansloos. Veel gebeld met hulp instanties zonder resultaat. Fietser heeft altijd gelijk.

Dus heb je geld nodig, spring op een fiets en boor je in een willekeurige auto. Dit is mij ook verteld door mijn tussenpersoon bij de verzekering. Fraude kan en is legaal wat betreft dit onderwerp. Succes iig!
Bij veel verzekeringen (ik dacht eerder bijna alle) ben je je schadevrije jaren niet kwijt als je niet schuldig was maar wel aansprakelijk (dus in deze situatie). Bij jouw polis geldt dat dus niet?
Eerst denken, dan typen
pi_184326892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:20 schreef Queller het volgende:

[..]

Is dit echt jouw standaard?
:N

Ik vind het vreemd dat je als automobilist ook aansprakelijk bent terwijl je stilstaat. Wat kan je er nou aan doen dat er iemand tegen je auto aanrijdt :D

TS, ik vrees voor jou dat je inderdaad pech hebt. Vet lullig...
Nee, maar het is hoe de wereld werkt in dit soort gevallen. Als TS had aangeboden mee te betalen aan de fiets van dat meisje had vader het best via de verzekering willen spelen.

Fietsers hebben een soort perverse beschermstatus in het verkeer zoals ook uit dit topic weer blijkt. Het smeekt haast om oplichtingswerk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_184328457
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:21 schreef Caland het volgende:
Nee, maar het is hoe de wereld werkt in dit soort gevallen.
Het smeekt haast om oplichtingswerk.
Nee en nee. Zo zit jij in elkaar en smeken is blijkbaar niet nodig. Echt, een ander laten opdraaien voor jouw kosten is min.
pi_184329551
Ehm, een vriendin van mij heeft ook een keer een jong fietsertje op haar auto gehad. Ze reed langzaam in een woonwijk en toen kwam ineens een kleuter op zijn fiets de hoek om gesjeesde, zo op de motorkap. Ze kon geen kant op.

Nu weet ik niet precies hoe dat is afgewikkeld, maar ik weet wel dat er is vastgesteld dat zij er inderdaad met geen mogelijkheid wat aan had kunnen doen (dmv onderzoek op remsporen en de zichthoek enzo).

Dus misschien heb jij ook zo'n onderzoek nodig om te kunnen onderbouwen dat je er niets aan kon doen.
Somebody that I used to know
pi_184330779
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee, maar het is hoe de wereld werkt in dit soort gevallen. Als TS had aangeboden mee te betalen aan de fiets van dat meisje had vader het best via de verzekering willen spelen.

Fietsers hebben een soort perverse beschermstatus in het verkeer zoals ook uit dit topic weer blijkt. Het smeekt haast om oplichtingswerk.
Ik ben een keer aangereden op de fiets door een auto. Mijn vader zei ook dat ik er werk van moest maken. Ik heb gezegd dat het mijn eigen schuld was en ik niets van de automobilist wilde. Het was mijn eigen schuld, ik stak blind de weg over.
pi_184339285
Als ik het zo lees kan ik inderdaad beter met de ouders praten. Mogelijk dat zij bereid zijn een deel van de herstelkosten te willen betalen.....
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
pi_184339371
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:28 schreef Nismo91 het volgende:
Zal zeer kansloos worden denk ik, jammer hoor..
Is er letsel ? Anders even de fiets vergoeden en je bent er van af. Is jouw auto de moeite waard om de schade te claimen als je allrisk verzekerd bent ?

Toffe username trouwens Dar ! Grtz Saul
Gelukkig geen letsel. Ik reed net geen 30km/h en heb hard geremd + naar links uitgeweken.
Schade aan de fiets viel ook hartstikke mee. Ze heeft nog naar huis kunnen fietsen daarna.

Ben allrisk verzekerd, maar moet nog even rekenen wat goedkoper is.....zelf betalen of via de verzekering.

Heheh, vriend Saul :+
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
pi_184345313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:02 schreef Dar.Adal het volgende:

[..]

Gelukkig geen letsel. Ik reed net geen 30km/h en heb hard geremd + naar links uitgeweken.
Schade aan de fiets viel ook hartstikke mee. Ze heeft nog naar huis kunnen fietsen daarna.

Ben allrisk verzekerd, maar moet nog even rekenen wat goedkoper is.....zelf betalen of via de verzekering.

Heheh, vriend Saul :+
Hoe veel schadevrije jaren heb je en in welke trede zit je ? En wat voor auto heb je en hoe oud is die als ik vragen maf ?
Ik was hier...
pi_184358689
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:22 schreef whatdafuck het volgende:
Politie ter plaatse gekomen, ik meegenomen naar bureau. Formulieren in orde gemaakt etc.
Weken later bericht van verzekering gehad over het ongeval en de stand van zaken. Mevrouw krijgt 12.000 euro van mijn verzekering voor fiets, mobiel, kleren en een kleine 4500 euro trauma vergoeding. Mijn maandelijkste kosten voor verzekering zijn hierdoor 300 procent gestegen EN ik ben mijn 10 schadevrije jaren kwijt.
Wat voor fiets/kleding/mobiel had ze dan dat de vergoeding kennelijk 12k moest bedragen? Man wat een geld.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')