abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184307976
Hai. Na meerdere zwangerschappen is onlangs geconstateerd dat ik last heb van een verzakking. De huisarts (een vervanger) was niet heel duidelijk of het om een baarmoeder- of blaasverzakking ging, maar wel over de opties: 1) bekkenbodemtherapie 2) een ring/pessarium 3) operatie.

Hij gaf al aan dat 3) tot de laatste opties behoort, omdat succes niet gegarandeerd is. Blijven over optie 1 en 2. Tijdens m'n zwangerschappen heb ik reeds ervaring opgedaan met bekkenbodemfysio, want bekkeninstabiliteit, en dat heeft niet echt geholpen. Resteert optie 2: een pessarium.

Wie heeft er een en wat zijn de ervaringen ermee?
pi_184308261
Geen pessarium, maar wel de ring (Nuvaring).
Als anticonceptie heb ik deze zo'n 13 jaar nu, het werkt eigenlijk als de pil, maar dan plaatselijk.
Dus drie weken gebruiken, dan een stopweek. Wanneer nodig kan worden 'doorgeringt'.
Voordelen, niet dagelijks maar tweemaal per vier weken aan denken. Blijft betrouwbaar bij overgeven en diarree. Kan voor een maximaal van 3 uur per 24 uur worden verwijderd wanneer wenselijk, tijdens copuleren bijvoorbeeld.
Het blijft een hormonaal voorbehoedsmiddel, dus wanneer je er gevoelig voor bent, blijven er risico's op onwenselijke bijwerkingen natuurlijk. Zelf had ik wel bijwerkingen van de pil, maar niet of veel minder van de nuvaring.
And the druids turn to stone...
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:36:13 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184308458
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:29 schreef Panthera1984 het volgende:
Geen pessarium, maar wel de ring (Nuvaring).
Dit maakt je reactie echt compleet nutteloos.

TS: heeft er iemand ervaring met een broodbakmachine?
jij: nee, maar wel met een frituur.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 januari 2019 @ 21:37:16 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184308485
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:36 schreef Lemijn het volgende:

Dit maakt je reactie echt compleet nutteloos.

TS: heeft er iemand ervaring met een broodbakmachine?
jij: nee, maar wel met een frituur.
:D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_184308492
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:36 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dit maakt je reactie echt compleet nutteloos.

TS: heeft er iemand ervaring met een broodbakmachine?
jij: nee, maar wel met een frituur.
In haar verhaal staat optie 2 ring/pessarium
And the druids turn to stone...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 januari 2019 @ 21:38:52 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184308532
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:37 schreef Panthera1984 het volgende:

In haar verhaal staat optie 2 ring/pessarium
Slinger je google eens aan. Dat is echt iets compleet anders dan de Nuvaring. En het helpt ook niet tegen verzakkingen :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_184308555
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:29 schreef Panthera1984 het volgende:
Geen pessarium, maar wel de ring (Nuvaring).
Als anticonceptie heb ik deze zo'n 13 jaar nu, het werkt eigenlijk als de pil, maar dan plaatselijk.
Dus drie weken gebruiken, dan een stopweek. Wanneer nodig kan worden 'doorgeringt'.
Voordelen, niet dagelijks maar tweemaal per vier weken aan denken. Blijft betrouwbaar bij overgeven en diarree. Kan voor een maximaal van 3 uur per 24 uur worden verwijderd wanneer wenselijk, tijdens copuleren bijvoorbeeld.
Het blijft een hormonaal voorbehoedsmiddel, dus wanneer je er gevoelig voor bent, blijven er risico's op onwenselijke bijwerkingen natuurlijk. Zelf had ik wel bijwerkingen van de pil, maar niet of veel minder van de nuvaring.
ik heb geen voorbehoedsmiddel nodig, ik ben gesteriliseerd. Ik heb een middel nodig dat de verzakking tegengaat; de huisarts had het over een ring/pessarium.

Excuse et moi dat ik als leek op dit gebied het verschil tussen de twee niet snap en ze dus, net als de vervangende huisarts, in één adem noem.
pi_184308669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:39 schreef GeenKVG het volgende:

[..]

ik heb geen voorbehoedsmiddel nodig, ik ben gesteriliseerd. Ik heb een middel nodig dat de verzakking tegengaat; de huisarts had het over een ring/pessarium.

Excuse et moi dat ik als leek op dit gebied het verschil tussen de twee niet snap en ze dus, net als de vervangende huisarts, in één adem noem.
Ah, ik wist niet dat een pessarium verzakkingen tegen ging en ging ervan uit dat met operatie, een sterilisatie werd bedoeld, vandaar mijn anticonceptie gevolgtrekking.
Had inderdaad de vraag naar iets dat verzakking tegengaat niet begrepen.

Geen ervaring mee verder, dus dan verwijder ik me uit dit topic... succes verder! :W
And the druids turn to stone...
pi_184308722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:44 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Ah, ik wist niet dat een pessarium verzakkingen tegen ging en ging ervan uit dat met operatie, een sterilisatie werd bedoeld, vandaar mijn anticonceptie gevolgtrekking.
Had inderdaad de vraag naar iets dat verzakking tegengaat niet begrepen.

Geen ervaring mee verder, dus dan verwijder ik me uit dit topic... succes verder! :W
Ik was er toch vrij duidelijk over in de OP. Iig bedankt voor je poging tot bijdrage.. ;)
pi_184308911
Dan is het eerst wel handig om te weten om welke verzakking het gaat. Een ring helpt niet voor alle verzakkingen.
Ik heb voor en achterwand.
Dat bekkenfysio niet helpt voor bekkeninstabiliteit, wil niet zeggen dat fysio ook niet kan helpen voor de verzakking?
pi_184309128
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:52 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dan is het eerst wel handig om te weten om welke verzakking het gaat. Een ring helpt niet voor alle verzakkingen.
Ik heb voor en achterwand.
Dat bekkenfysio niet helpt voor bekkeninstabiliteit, wil niet zeggen dat fysio ook niet kan helpen voor de verzakking?
Ja, ik wil dus idd wel om een verwijzing naar de gyn vragen, want de klachten lopen al langere tijd.
pi_184309766
Hier helpt een ringpessarium niet helaas. Het pessarium kantelt en zakt uit. Meerdere maten geprobeerd en zowel gesloten als open ringpessarium.

Over een jaartje of 2 volgt er dan ook een operatie.
pi_184316736
Ik ben nooit bij de gyn geweest. De ha en bekkenfysio zeggen dat ik een voor en achterwand verzakking heb en de blaas gekanteld ligt. De fysio heeft iets geholpen. Ik heb nog wel klachten, maar niet dramatisch.
pi_184316777
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:24 schreef coccinelle het volgende:
Hier helpt een ringpessarium niet helaas. Het pessarium kantelt en zakt uit. Meerdere maten geprobeerd en zowel gesloten als open ringpessarium.

Over een jaartje of 2 volgt er dan ook een operatie.
Wat voor een verzakking heb jij dan?
Bekkenfysio zei me wel dat bij een achterwand verzakking een pessarium vaak niet helpt, omdat de endeldarm dan erachter langs zakt
pi_184318135
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:40 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Wat voor een verzakking heb jij dan?
Bekkenfysio zei me wel dat bij een achterwand verzakking een pessarium vaak niet helpt, omdat de endeldarm dan erachter langs zakt
Voor- en achterwand. Ook voor de voorwand doet deze helaas niks.
pi_184318233
Ik heb inmiddels de huisarts teruggebeld en gevraagd om een verwijzing naar de gyn. Zal binnenkort wel een afspraak krijgen. thnx sofar iig voor het delen van de ervaringen ^O^
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')