abonnement Unibet Coolblue
pi_184287795
Met het loshalen van de plinten welke gekit zaten is ook het stucwerk deels meegekomen. Waar kan ik dit het beste mee bijwerken.

Kant en klare stuc in een aantal lagen opbrengen? Muurvuller? Ander middel?

pi_184288349
Wat is je uiteindelijke doel? Als je nieuwe plinten gaat monteren zou ik er vooral niet te veel moeite voor doen.
pi_184288766
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:38 schreef XanderH het volgende:
Wat is je uiteindelijke doel? Als je nieuwe plinten gaat monteren zou ik er vooral niet te veel moeite voor doen.
Nieuwe plinten inderdaad, maar je ziet de lijn nog zitten tot waar de plint uiteindelijk komt. Stuc is een stuk hoger losgekomen.
pi_184289068
Hogere plint kopen lijkt me het simpelste als je het spul nog niet in huis hebt gehaald.

En anders bijwerken met stuc inderdaad. Kant en klare stuc scheelt je wat werk en is vooral duurder. Met stuc uit een zak haal je net zulke goede resultaten. Ik zou gewoon een zak Knauf Rotband ofzo halen. Daarmee vul je dit hoogteverschil in één keer op. Voor eventuele oneffenheden kun je het nog schuren. En hou er alvast rekening mee dat dergelijke kleine stukjes gips zonder voorbehandeling (primer o.i.d.) waarschijnlijk ook beroerd hechten, dus als je de nieuwe plinten weer kit dan trek je het de volgende keer weer mee los. :P
pi_184289092
Kijk ff wat het hoogste punt is maak je de plinten wat hoger :7
Ik zwaai naar dieren.
pi_184289200
Hogere plint gaat eigenlijk niet, want die lopen door tot onder de deurposten. Moet ik overal hoekjes eruit gaan zagen word het ook niet mooier van.

Zal het eens proberen met die knauf👍
pi_184289211
stuc in emmer is wel makkelijk voor een onervaren iemand. Met een pleisterspaan erop smeren en glad strijken.

Stuuc aanmaken is toch lastig in het begin, je hebt meer gereedschap nodig en je moet sneller werken.
.
pi_184289323
Een dunpleister uit een emmer is voor deze toepassing niet geschikt.

Neem MP75, wel bij een betere bouwmaterialenhandel halen want bij de bouwmarkt krijg je inferieur spul. Opzetten, even wachten tot het wat indroogt en dan glad trekken.
pi_184289508
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
Een dunpleister uit een emmer is voor deze toepassing niet geschikt.

Neem MP75, wel bij een betere bouwmaterialenhandel halen want bij de bouwmarkt krijg je inferieur spul. Opzetten, even wachten tot het wat indroogt en dan glad trekken.
Mp75 is toch mp75 of maakt het echt nog uit waar je het koopt ja?

Laat nog wel weten hoe het gegaan is.
pi_184289813
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:23 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Mp75 is toch mp75 of maakt het echt nog uit waar je het koopt ja?

Laat nog wel weten hoe het gegaan is.
Bij bouwmarkten zit er ander spul in (in ieder geval in Rotband) en het de zakken liggen vaak te lang in de schappen / zijn over datum wat de kwaliteit ook niet ten goede komt.
pi_184289881
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
Een dunpleister uit een emmer is voor deze toepassing niet geschikt.

Neem MP75, wel bij een betere bouwmaterialenhandel halen want bij de bouwmarkt krijg je inferieur spul. Opzetten, even wachten tot het wat indroogt en dan glad trekken.
Ik wilde ook MP75 typen, maar googelde het nog even voordat ik mijn post verstuurde en ontdekte dat deze is voor machinale verwerking en laagdiktes vanaf 10mm.

Wat is er dan ongeschikt aan de Rotband? Deze kan volgens Knauf ook gebruikt worden voor dunnere lagen vanaf 5mm.

Ik ben geen stucadoor en zou thuis ook de MP75 gepakt hebben maar nadat ik even ging zoeken weet ik eigenlijk niet meer zo goed waarom. :@ Op basis van de productbeschrijving van Knauf is de Rotband of Goldband Quick geschikter?
pi_184289942
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:38 schreef XanderH het volgende:

Ik wilde ook MP75 typen, maar googelde het nog even voordat ik mijn post verstuurde en ontdekte dat deze is voor machinale verwerking en laagdiktes vanaf 10mm.

Wat is er dan ongeschikt aan de Rotband? Deze kan volgens Knauf ook gebruikt worden voor dunnere lagen vanaf 5mm.

MP75 verwerkt makkelijker, daar heb je 3 uur voor t.o.v. 2 uur bij Rotband. Rotband wordt door stucadoors vooral gebruikt om hoeken te stellen.
pi_184290262
In de bouwmarkt krijg je een potje dat heet Knauf Renoband of Renoplast met een oranje deksel. Renoband is krimpvrij, na 2 uur overschilderbaar en barst niet.

Staat bij de eerder genoemde MP75 en Rotband etc maar verwerkt nog veel makkelijker. Ik vergelijk het altijd een beetje met witte chocolademouse. Zet het gerust iets dikker op en pak daarna een korrel 120 schuurpapiertje en je schuurt het zonder moeite mooi en snel glad zodat je er niets meer van ziet.
pi_184293527
Rotband in de bouwmarkt of de groothandel zit inderdaad verschil tussen. Bouwmarkt heeft ook 20 kg zakken en de groothandel 25 kg.

Maar voor dit kan je gewoon mp75 gebruiken. Ondanks dat het een machinepleister is wordt deze door bijna alle stucadoors ook als handpleister gebruikt. Waar je hem haalt maakt bij mp75 niet uit.
pi_184306979
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:53 schreef unlimitedzxr het volgende:
In de bouwmarkt krijg je een potje dat heet Knauf Renoband of Renoplast met een oranje deksel. Renoband is krimpvrij, na 2 uur overschilderbaar en barst niet.

Staat bij de eerder genoemde MP75 en Rotband etc maar verwerkt nog veel makkelijker. Ik vergelijk het altijd een beetje met witte chocolademouse. Zet het gerust iets dikker op en pak daarna een korrel 120 schuurpapiertje en je schuurt het zonder moeite mooi en snel glad zodat je er niets meer van ziet.
Deze dus! Na drogen eventueel nog met fijn schuurpapier even helemaal glad maken.
pi_184313186
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:53 schreef unlimitedzxr het volgende:
In de bouwmarkt krijg je een potje dat heet Knauf Renoband of Renoplast met een oranje deksel. Renoband is krimpvrij, na 2 uur overschilderbaar en barst niet.

Staat bij de eerder genoemde MP75 en Rotband etc maar verwerkt nog veel makkelijker. Ik vergelijk het altijd een beetje met witte chocolademouse. Zet het gerust iets dikker op en pak daarna een korrel 120 schuurpapiertje en je schuurt het zonder moeite mooi en snel glad zodat je er niets meer van ziet.
euh krimp vrij.. maar krimpt toch. of je moet het heel dun opbrengen maar dat gaat hier niet.

verwerkt wel super.

alleen potje van 1 liter kost 12,50. bij de groot handel betaal ik iets meer dan 2 tientjes voor 20 liter. klein potjes hebben ze ook 7 euro voor een liter...


ik zou zelf kiezen voor een kleinpakje roodband.
pi_184325362
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 03:13 schreef Nico987 het volgende:

[..]

euh krimp vrij.. maar krimpt toch. of je moet het heel dun opbrengen maar dat gaat hier niet.

verwerkt wel super.

alleen potje van 1 liter kost 12,50. bij de groot handel betaal ik iets meer dan 2 tientjes voor 20 liter. klein potjes hebben ze ook 7 euro voor een liter...


ik zou zelf kiezen voor een kleinpakje roodband.
Ik heb ook bij grotere reparaties nooit krimpscheuren gezien en het verwerkt inderdaad super. Heb standaard n grote pot in huis en laat zich echt lang bewaren. Wat mij betreft de ellende met poeder, water, mixen, wachten, etc. meer dan waard :Y.
pi_184326577
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 03:13 schreef Nico987 het volgende:

[..]

euh krimp vrij.. maar krimpt toch. of je moet het heel dun opbrengen maar dat gaat hier niet.

verwerkt wel super.

alleen potje van 1 liter kost 12,50. bij de groot handel betaal ik iets meer dan 2 tientjes voor 20 liter. klein potjes hebben ze ook 7 euro voor een liter...


ik zou zelf kiezen voor een kleinpakje roodband.
De Action verkoopt een imitatie (Renoband is ook een imitatie trouwens) en die kost nog niet eens de helft. De kwaliteit is vergelijkbaar (het blijft rommel ;) )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')