abonnement Unibet Coolblue
pi_184451093
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:57 schreef Maharski het volgende:
Wat een topserie zeg! Inmiddels ben ik ook al wat afleveringen verder, en echt genieten. Steengoed neergezet allemaal, en helemaal trouw aan het boek ook. Echt een waardige verfilming, zoals ik gehoopt had dat het er ooit zou komen toen ik Judas nog las als boek een paar jaar terug.
Rollen heel goed. Ook de decors en zo, locaties, tot in de puntjes verzorgd. Als het zich in 1977 afspeelt, is het ook echt 1977, 1983 lijkt ook echt 1983. Allemaal heel realistisch en mooi gedaan. Zeer goed verzorgd allemaal. En heel boeiend.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:41 schreef Maharski het volgende:
Heb de hele serie uitgekeken nu. Echt super goed. 4,5* wat mij betreft. Ben enthousiast over deze serie. Zoals ik het gehoopt had is het helemaal waargemaakt. Enige minpuntje na zorgvuldige overweging welke waardering ik de serie als geheel zou geven: Holleeder had een beetje een rare, lelijke kop die net een tandje beter had gekund denk ik. Maar dat is dan ook wel het enige. Weinig hinderlijk verder, wel reden voor een half puntje aftrek. :P
Verder toppertje!
Als je dit al zo goed beoordeelt vraag ik me af wat je verder qua nationale en internationale series hebt gezien.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184451343
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]


[..]

Als je dit al zo goed beoordeelt vraag ik me af wat je verder qua nationale en internationale series hebt gezien.
Grinnik. Dat vraag ik me ook af.
Mon 'en!
pi_184452324
Smaken verschillen toch?
Ik vond judas ook supergoed terwijl ik meestal Nederlandse series niks aan vind
pi_184452536
Ik heb nog niet alle afleveringen gezien, maar tot nu toe is Judas wel vermakelijk maar absoluut nog niet supergoed.

Tot nu toe vind ik het vrij gemiddeld, maar er zijn wel degelijk een paar duidelijke minpunten.

Zo zijn de conversaties niet altijd goed verstaanbaar, is het accent over de top, en er zitten meerdere irritante foutjes in de serie, vooral bij het schakelen in tijd (muziek die niet overeenkomt met het jaar waarin het zich zou afspelen, auto's die nog niet eens bestonden in het jaar waarin het zich zou afspelen enz).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184452586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je dit al zo goed beoordeelt vraag ik me af wat je verder qua nationale en internationale series hebt gezien.
Idd, weinig. Dus frisse blik. Ik verspil niet al m'n vrije tijd aan series en films nee.
Eens kijken
pi_184453667
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:28 schreef Maharski het volgende:

[..]

Idd, weinig. Dus frisse blik. Ik verspil niet al m'n vrije tijd aan series en films nee.
Ok, dat verklaart je beoordeling van deze serie en dat is ook prima. Desondanks kan ik je dan alleen maar meegeven dat er veel internationale (mini)series zijn die nóg vele malen beter zijn dan Judas. Echt de moeite waard om je daar eens in te verdiepen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184453800
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ok, dat verklaart je beoordeling van deze serie en dat is ook prima. Desondanks kan ik je dan alleen maar meegeven dat er veel internationale (mini)series zijn die nóg vele malen beter zijn dan Judas. Echt de moeite waard om je daar eens in te verdiepen
Dat zal best idd. Noem er eens een paar. ;)

De reden dat ik zo enthousiast ben over Judas is ook wel omdat ik het erg sterk met het boek overeen vind komen, en het bijna volledig voldoet aan wat ik ervan gehoopt had. Dat helpt ook wel mee.
Eens kijken
pi_184454037
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:57 schreef Maharski het volgende:

[..]

Dat zal best idd. Noem er eens een paar. ;)

Band of Brothers (miniserie)
John Adams (miniserie)
Olive Kitteridge (miniserie)
Fargo
Breaking Bad
The Sopranos
The Wire
Game of Thrones
Sons of Anarchy

Veel series zijn gebaseerd op boeken en/of waargebeurde verhalen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184454052
Tips: Dark (Netflix), Black Mirror (Netflix), Black Books (BBC), BroadChurch (BBC), Carnivale (?), Sherlock (BBC?)... et-ce-te-ra.
Mon 'en!
pi_184528645
Ik ben de aflevering van deze week nu voor de tweede keer aan het kijken omdat ik écht niet kan verstaan wat Astrid moet halen (in zwart, of zwart-rood) als jonge vrouw. Hij vraagt het haar wanneer ze in de keuken koolzuurvrije cola staat in te schenken.

Man, wat is dit toch slecht te verstaan. ;(
Mon 'en!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:18:31 #61
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_184555913
De muziek is goed gekozen, en de jonge Astrid lijkt wel met Rifka die de oudere Astrid speelt. Maar verder heb ik het gevoel alsof ik naar een satire parodie zit te kijken ipv een serieuze serie. Vooral Gijs Naber als Holledeer lijkt eerder op een typetje uit Koefnoen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_184636458
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:10 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben de aflevering van deze week nu voor de tweede keer aan het kijken omdat ik écht niet kan verstaan wat Astrid moet halen (in zwart, of zwart-rood) als jonge vrouw. Hij vraagt het haar wanneer ze in de keuken koolzuurvrije cola staat in te schenken.

Man, wat is dit toch slecht te verstaan. ;(
Ze moet een typelint halen. Je kunt overigens ook met ondertiteling kijken (teletekst 888).
pi_184637107
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:11 schreef Moelie het volgende:

[..]

Ze moet een typelint halen. Je kunt overigens ook met ondertiteling kijken (teletekst 888).
Een typelint? Hebben we dat ergens terug zien komen, of was dat een van de vele losse eindjes?
Mon 'en!
pi_184637963
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:47 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Een typelint? Hebben we dat ergens terug zien komen, of was dat een van de vele losse eindjes?
Geen idee. Ik kan het me alleen nog uit het boek herinneren, daar wordt dat ook in beschreven. Zie ook: https://www.google.com/am(...)nekenontvoering/amp/
  zondag 27 januari 2019 @ 13:23:20 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184651515
Ik vind die oudere Holleder ook slecht gespeeld. Wat een onsamenhangend gebrabbel komt er uit die gast zeg.
  zondag 10 februari 2019 @ 22:59:48 #66
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_184947688
Was dit de laatste aflevering?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_184947990
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:59 schreef monkyyy het volgende:
Was dit de laatste aflevering?
Ja. Deel zes van de zes.
Mon 'en!
pi_185166965
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:57 schreef Maharski het volgende:

[..]

De reden dat ik zo enthousiast ben over Judas is ook wel omdat ik het erg sterk met het boek overeen vind komen, en het bijna volledig voldoet aan wat ik ervan gehoopt had. Dat helpt ook wel mee.
Het is dat je die afgeplakte Holleeder neus er nog net niet zag afvallen. Vandaar deze acteur ook nergens in de serie mocht lachen. :P

Ik vond het boek Judas interessant om te lezen, maar na twee afleveringen ben ik bij deze serie afgehaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')