abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186326818
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:28 schreef Sjemmert het volgende:
Range is nog steeds om te janken met zo'n ding. En volgens mij zit de accu/batterij techniek al aardig tegen het plafond dus veel beter dan deze matige specs zal het ook niet worden voorlopig.
Gelukkig heeft een BMW M3 een kortere range. Maar die mensen tanken zeker elke dag?
De range van een tesla Model 3 long range kort noemen is nogal kortzichtig. Zeker aangezien er veel benzine autos zijn met een kortere range.

Waarbij je een EV dagelijks kan opladen zonder dat het je extra tijd kost en een ICE dat niet heeft.
pi_186326939
BMW M3
Verbruik 8,9km per liter (fabrieks)
Tank 63 liter
Is 560 km


Tesla model 3 long range AWD
560 km range(WLTP)

Dit als allebei met fabrieks metingen en klopt WLTP heel erg met de werkelijkheid.
Veel auto’s hebben een range van 500-700km


Nog leuker als je dan gaat kijken wat die afstand je kost.
63l x 1,80= 113,6 euro
75kW * 0,25= 18,75 euro.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2019 14:00:40 ]
pi_186327208
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:51 schreef Tailless het volgende:
BMW M3
Verbruik 8,9km per liter (fabrieks)
Tank 63 liter
Is 560 km


Tesla model 3 long range AWD
560 km range(WLTP)

Dit als allebei met fabrieks metingen en klopt WLTP heel erg met de werkelijkheid.
Veel auto’s hebben een range van 500-700km


Nog leuker als je dan gaat kijken wat die afstand je kost.
63l x 1,80= 113,6 euro
75kW * 0,25= 18,75 euro.
En hoelang moet je dan laden als die leeg is ?
pi_186327222
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:08 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En hoelang moet je dan laden als die leeg is ?
Snel laden of gewoon traag?
Want traag laden is geen issue want dat doe je toch snachts
pi_186327318
Bedoel als ik werk is die gewoon inpluggen wat 4 sec werk is en daarna is die vol. Dus altijd 500 km range beschikbaar
pi_186327328
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:09 schreef Tailless het volgende:

[..]

Snel laden of gewoon traag?
Want traag laden is geen issue want dat doe je toch snachts
Als je op de snelweg rijd en het is wat kouder dan kom je nooit aan die 570 hoor trek daar nog maar 100km vanaf. En dan mag je weer gaan laden. Een oude Suzuki alto is minstens 2 keer zo snel in zuid Spanje dan zo'n tesla vermoed ik zomaar.

En dat is dan het beste wat er is ?
pi_186327370
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als je op de snelweg rijd en het is wat kouder dan kom je nooit aan die 570 hoor trek daar nog maar 100km vanaf. En dan mag je weer gaan laden. Een oude Suzuki alto is minstens 2 keer zo snel in zuid Spanje dan zo'n tesla vermoed ik zomaar.

En dat is dan het beste wat er is ?
Dat is wel overdreven. Als ik naar Londen ging was dat ongeveer 650 km. Ik had met de 75 dan ongeveer 300 km range maar je laadt meestal iets eerder al op, dan gaat het ook sneller. Als dat betekent dat je iedere 3 uur even moet laden (zeg ruim 45 minuten) dan is dat niet zo erg toch? Iedere 3 uur even eten en pissen doe je volgens mij normaal ook (met kleine kinderen misschien wel meer), dus echt veel extra verlies heb je niet.

En geloof mij, als je met je Tesla eenmaal aankomt voel je je veel fitter dan met een Alto :P Mede door de auto pilot hoef je op de snelwegen bijna niets te doen.
Facts don't care about your feelings
pi_186327418
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:51 schreef Tailless het volgende:
Tesla model 3 long range AWD
560 km range(WLTP)
Leuk die range, naar dat is alleen en uitsluitend in de zomer, zolang de airco niet gebruikt wordt.
In de winter - met gebruik van de verwarming - zit je gauw aan gemiddeld 400 kilometer.
Ben je onderweg naar de wintersport op de snelweg dan kom je niet verder dan zo'n 350 kilometer.
In de zomervakantie op de snelweg haal je ook niet veel meer als 450 kilometer.
Zie: https://ev-database.nl/au(...)ong-Range-Dual-Motor
pi_186327459
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:25 schreef oldford het volgende:

[..]

Leuk die range, naar dat is alleen en uitsluitend in de zomer, zolang de airco niet gebruikt wordt.
In de winter - met gebruik van de verwarming - zit je gauw aan gemiddeld 400 kilometer.
Ben je onderweg naar de wintersport op de snelweg dan kom je niet verder dan zo'n 350 kilometer.
In de zomervakantie op de snelweg haal je ook niet veel meer als 450 kilometer.
Zie: https://ev-database.nl/au(...)ong-Range-Dual-Motor
vergelijk even met een ICE airco kost ongeveer 0,5 liter benzine per uur. Range van een ICE is ook veel lager dan op papier he.
pi_186327655
Ook benzine wagens komen minder ver in de winter.
Maar dan nog steeds als je tijdens eten kan laden is het nooit een probleem en hoevaak ga jij op vakantie met je auto? 1 keer per jaar? Huur dan een andere auto voor die ene dag.
pi_186327751
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:43 schreef Tailless het volgende:
Ook benzine wagens komen minder ver in de winter.
Maar dan nog steeds als je tijdens eten kan laden is het nooit een probleem en hoevaak ga jij op vakantie met je auto? 1 keer per jaar? Huur dan een andere auto voor die ene dag.
Leuke en aardige excuses maar doe dan niet alsof het geen probleem is van een EV en je wel range hebt. Het is gewoon een feit dat een EV daar nog flink te kort komt ten opzichte van benzine auto's en voorlopig lijkt het er niet op dat dat gauw beter wordt.
pi_186327894
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is wel overdreven. Als ik naar Londen ging was dat ongeveer 650 km. Ik had met de 75 dan ongeveer 300 km range maar je laadt meestal iets eerder al op, dan gaat het ook sneller. Als dat betekent dat je iedere 3 uur even moet laden (zeg ruim 45 minuten) dan is dat niet zo erg toch? Iedere 3 uur even eten en pissen doe je volgens mij normaal ook (met kleine kinderen misschien wel meer), dus echt veel extra verlies heb je niet.

En geloof mij, als je met je Tesla eenmaal aankomt voel je je veel fitter dan met een Alto :P Mede door de auto pilot hoef je op de snelwegen bijna niets te doen.
Ik vind 25% langere reisduur behoorlijk anders. Een auto moet je van A naar B brengen en een tesla duurt daar gewoon aanzienlijk langer over wanneer je tussendoor moet laden.
pi_186327898
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:49 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Leuke en aardige excuses maar doe dan niet alsof het geen probleem is van een EV en je wel range hebt. Het is gewoon een feit dat een EV daar nog flink te kort komt ten opzichte van benzine auto's en voorlopig lijkt het er niet op dat dat gauw beter wordt.
Nou dan draaien we het om.
Ik rijd 250 km op een dag.

Bij mijn M3 tank ik dus om dag.

Dit kost mij 10 a 15!minuten per week.

Bij een model 3 kan ik elke dag mijn auto opladen thuis en dit kost mij 5 seconden per dag elke dat heb ik weer de volle 550 km range.
Dit kost mij 70 seconden per week.

Voor het gemak ben ik dus 5 keer sneller met mijn vervoersmiddel vol te tanken.
pi_186327950
Verder vind ik het heel normaal om elke 2,5 uur even kwartiertje mijn benen te strekken. 250 km kan je in een kwartier snel laden er wel bij krijgen.
pi_186328227
Je kan het bagatelliseren wat je wilt. Je kan ook gewoon eerlijk zijn en erkennen dat het wel degelijk een nadeel is ten opzichte van een benzine auto.
pi_186328295
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:27 schreef Sjemmert het volgende:
Je kan het bagatelliseren wat je wilt. Je kan ook gewoon eerlijk zijn en erkennen dat het wel degelijk een nadeel is ten opzichte van een benzine auto.
Die situatie die je schetst? Ik vind een half uurtje later op vakantie geen mega groot nadeel. Die tijd bespaar ik dik door niet meer te moeten tanken. Wat voor jou een nadeel is zie ik niet als probleem. Gewoon plannen met laden. Waarin ik benzine nu ook al plan
pi_186328310
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:27 schreef Sjemmert het volgende:
Je kan het bagatelliseren wat je wilt. Je kan ook gewoon eerlijk zijn en erkennen dat het wel degelijk een nadeel is ten opzichte van een benzine auto.
Ik zie niet in waarom het een nadeel is.

Altijd met volle accu vertrekken, dus zelden hoeven bij te laden is een voordeel.
En met een range van >380km ben je zelfs vanuit Groningen al over de grens bij Luik voor je weer moet laden. Normaal zou ik dan allang even een pauze houden, benzine tanken, broodje eten.

¤0,046 per kilometer aan stroomkosten is ook heel netjes, met mijn benzinevoertuig zit ik op ¤0,14 per km. :)
pi_186328334
En de echte kilometervreters kunnen natuurlijk nog enkele jaren wachten, het lijkt altijd zo'n discussie van "alles of niets".

Als je in de doelgroep van ongeduldige kilometervreters valt, is het misschien (nog) niets voor jou.

Tesla heeft voor volgend jaar (dus ga maar uit van 2021 :') ) al een 600 mile / 965km range auto aangekondigd anderen zullen zeker volgen.

Meer dan 1000km lijkt me tamelijk nutteloos, je sleept dan veel te veel accu mee, dat soort afstanden ineens rijden is ook niet heel gezond voor je jezelf en medeweggebruikers.

Ik zou met 350 tot 400 echte kilometers ruimschoots toe kunnen.
pi_186328355
Trouwens bij de meeste mc Donalds zijn er tesla snellaadstations. Mijn benzine wagen is nooit vol als ik daar eet🍔
pi_186328363
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:37 schreef MaGNeT het volgende:
En de echte kilometervreters kunnen natuurlijk nog enkele jaren wachten, het lijkt altijd zo'n discussie van "alles of niets".

Als je in de doelgroep van ongeduldige kilometervreters valt, is het misschien (nog) niets voor jou.

Tesla heeft voor volgend jaar (dus ga maar uit van 2021 :') ) al een 600 mile / 965km range auto aangekondigd anderen zullen zeker volgen.

40k per jaar wat voor ritjes rijden die mensen dan? Ben echt benieuwd
pi_186328369
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:41 schreef Tailless het volgende:

[..]

40k per jaar wat voor ritjes rijden die mensen dan? Ben echt benieuwd
Dat is gemiddeld ook maar ~150km per werkdag.
pi_186328400
Dat jullie het niet willen zien maakt niet dat het niet zo is. Ik zal niet ontkennen dat een EV ook voordelen kan hebben ten opzichte van benzine auto's. Ik vind het alleen wel vrij grappig om te zien hoe de voordelen inmens geprezen worden maar de nadelen een beetje genegeerd of gebagatelliseerd worden.
pi_186328407
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:45 schreef Sjemmert het volgende:
Dat jullie het niet willen zien maakt niet dat het niet zo is. Ik zal niet ontkennen dat een EV ook voordelen kan hebben ten opzichte van benzine auto's. Ik vind het alleen wel vrij grappig om te zien hoe de voordelen inmens geprezen worden maar de nadelen een beetje genegeerd of gebagatelliseerd worden.
Welke range zou voor jou voldoende zijn?
pi_186328578
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Welke range zou voor jou voldoende zijn?
Wat jij hierboven noemde klinkt al een stuk beter. Dat zou ik persoonlijk acceptabel vinden als je dat werkelijk kan halen. Ik vraag me alleen af wat dat dan gaat wegen. En ik vraag me af hoe lang het duurt om zo'n accu weer te vullen met snel laden (ik heb eerlijk geen idee).
pi_186328651
Laadtijd volgens Tesla voor de model 3: 270 kilometer in 30 minuten.
https://www.tesla.com/nl_NL/model3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')