Gelukkig heeft een BMW M3 een kortere range. Maar die mensen tanken zeker elke dag?quote:Op zaterdag 20 april 2019 13:28 schreef Sjemmert het volgende:
Range is nog steeds om te janken met zo'n ding. En volgens mij zit de accu/batterij techniek al aardig tegen het plafond dus veel beter dan deze matige specs zal het ook niet worden voorlopig.
En hoelang moet je dan laden als die leeg is ?quote:Op zaterdag 20 april 2019 13:51 schreef Tailless het volgende:
BMW M3
Verbruik 8,9km per liter (fabrieks)
Tank 63 liter
Is 560 km
Tesla model 3 long range AWD
560 km range(WLTP)
Dit als allebei met fabrieks metingen en klopt WLTP heel erg met de werkelijkheid.
Veel auto’s hebben een range van 500-700km
Nog leuker als je dan gaat kijken wat die afstand je kost.
63l x 1,80= 113,6 euro
75kW * 0,25= 18,75 euro.
Snel laden of gewoon traag?quote:Op zaterdag 20 april 2019 14:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En hoelang moet je dan laden als die leeg is ?
Als je op de snelweg rijd en het is wat kouder dan kom je nooit aan die 570 hoor trek daar nog maar 100km vanaf. En dan mag je weer gaan laden. Een oude Suzuki alto is minstens 2 keer zo snel in zuid Spanje dan zo'n tesla vermoed ik zomaar.quote:Op zaterdag 20 april 2019 14:09 schreef Tailless het volgende:
[..]
Snel laden of gewoon traag?
Want traag laden is geen issue want dat doe je toch snachts
Dat is wel overdreven. Als ik naar Londen ging was dat ongeveer 650 km. Ik had met de 75 dan ongeveer 300 km range maar je laadt meestal iets eerder al op, dan gaat het ook sneller. Als dat betekent dat je iedere 3 uur even moet laden (zeg ruim 45 minuten) dan is dat niet zo erg toch? Iedere 3 uur even eten en pissen doe je volgens mij normaal ook (met kleine kinderen misschien wel meer), dus echt veel extra verlies heb je niet.quote:Op zaterdag 20 april 2019 14:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je op de snelweg rijd en het is wat kouder dan kom je nooit aan die 570 hoor trek daar nog maar 100km vanaf. En dan mag je weer gaan laden. Een oude Suzuki alto is minstens 2 keer zo snel in zuid Spanje dan zo'n tesla vermoed ik zomaar.
En dat is dan het beste wat er is ?
Leuk die range, naar dat is alleen en uitsluitend in de zomer, zolang de airco niet gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 20 april 2019 13:51 schreef Tailless het volgende:
Tesla model 3 long range AWD
560 km range(WLTP)
vergelijk even met een ICE airco kost ongeveer 0,5 liter benzine per uur. Range van een ICE is ook veel lager dan op papier he.quote:Op zaterdag 20 april 2019 14:25 schreef oldford het volgende:
[..]
Leuk die range, naar dat is alleen en uitsluitend in de zomer, zolang de airco niet gebruikt wordt.
In de winter - met gebruik van de verwarming - zit je gauw aan gemiddeld 400 kilometer.
Ben je onderweg naar de wintersport op de snelweg dan kom je niet verder dan zo'n 350 kilometer.
In de zomervakantie op de snelweg haal je ook niet veel meer als 450 kilometer.
Zie: https://ev-database.nl/au(...)ong-Range-Dual-Motor
Leuke en aardige excuses maar doe dan niet alsof het geen probleem is van een EV en je wel range hebt. Het is gewoon een feit dat een EV daar nog flink te kort komt ten opzichte van benzine auto's en voorlopig lijkt het er niet op dat dat gauw beter wordt.quote:Op zaterdag 20 april 2019 14:43 schreef Tailless het volgende:
Ook benzine wagens komen minder ver in de winter.
Maar dan nog steeds als je tijdens eten kan laden is het nooit een probleem en hoevaak ga jij op vakantie met je auto? 1 keer per jaar? Huur dan een andere auto voor die ene dag.
Ik vind 25% langere reisduur behoorlijk anders. Een auto moet je van A naar B brengen en een tesla duurt daar gewoon aanzienlijk langer over wanneer je tussendoor moet laden.quote:Op zaterdag 20 april 2019 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is wel overdreven. Als ik naar Londen ging was dat ongeveer 650 km. Ik had met de 75 dan ongeveer 300 km range maar je laadt meestal iets eerder al op, dan gaat het ook sneller. Als dat betekent dat je iedere 3 uur even moet laden (zeg ruim 45 minuten) dan is dat niet zo erg toch? Iedere 3 uur even eten en pissen doe je volgens mij normaal ook (met kleine kinderen misschien wel meer), dus echt veel extra verlies heb je niet.
En geloof mij, als je met je Tesla eenmaal aankomt voel je je veel fitter dan met een AltoMede door de auto pilot hoef je op de snelwegen bijna niets te doen.
Nou dan draaien we het om.quote:Op zaterdag 20 april 2019 14:49 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Leuke en aardige excuses maar doe dan niet alsof het geen probleem is van een EV en je wel range hebt. Het is gewoon een feit dat een EV daar nog flink te kort komt ten opzichte van benzine auto's en voorlopig lijkt het er niet op dat dat gauw beter wordt.
Die situatie die je schetst? Ik vind een half uurtje later op vakantie geen mega groot nadeel. Die tijd bespaar ik dik door niet meer te moeten tanken. Wat voor jou een nadeel is zie ik niet als probleem. Gewoon plannen met laden. Waarin ik benzine nu ook al planquote:Op zaterdag 20 april 2019 15:27 schreef Sjemmert het volgende:
Je kan het bagatelliseren wat je wilt. Je kan ook gewoon eerlijk zijn en erkennen dat het wel degelijk een nadeel is ten opzichte van een benzine auto.
Ik zie niet in waarom het een nadeel is.quote:Op zaterdag 20 april 2019 15:27 schreef Sjemmert het volgende:
Je kan het bagatelliseren wat je wilt. Je kan ook gewoon eerlijk zijn en erkennen dat het wel degelijk een nadeel is ten opzichte van een benzine auto.
40k per jaar wat voor ritjes rijden die mensen dan? Ben echt benieuwdquote:Op zaterdag 20 april 2019 15:37 schreef MaGNeT het volgende:
En de echte kilometervreters kunnen natuurlijk nog enkele jaren wachten, het lijkt altijd zo'n discussie van "alles of niets".
Als je in de doelgroep van ongeduldige kilometervreters valt, is het misschien (nog) niets voor jou.
Tesla heeft voor volgend jaar (dus ga maar uit van 2021) al een 600 mile / 965km range auto aangekondigd anderen zullen zeker volgen.
Dat is gemiddeld ook maar ~150km per werkdag.quote:Op zaterdag 20 april 2019 15:41 schreef Tailless het volgende:
[..]
40k per jaar wat voor ritjes rijden die mensen dan? Ben echt benieuwd
Welke range zou voor jou voldoende zijn?quote:Op zaterdag 20 april 2019 15:45 schreef Sjemmert het volgende:
Dat jullie het niet willen zien maakt niet dat het niet zo is. Ik zal niet ontkennen dat een EV ook voordelen kan hebben ten opzichte van benzine auto's. Ik vind het alleen wel vrij grappig om te zien hoe de voordelen inmens geprezen worden maar de nadelen een beetje genegeerd of gebagatelliseerd worden.
Wat jij hierboven noemde klinkt al een stuk beter. Dat zou ik persoonlijk acceptabel vinden als je dat werkelijk kan halen. Ik vraag me alleen af wat dat dan gaat wegen. En ik vraag me af hoe lang het duurt om zo'n accu weer te vullen met snel laden (ik heb eerlijk geen idee).quote:Op zaterdag 20 april 2019 15:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welke range zou voor jou voldoende zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |