abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 januari 2019 @ 17:10:39 #1
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_184221107
De Britse chemiegigant Ineos staat op het punt om de grootste investering in de Europese chemiesector in twintig jaar te doen in de haven van Antwerpen. Het bedrijf was ook in gesprek Rotterdam. Dat meldt de Vlaamse krant De Tijd zaterdag.

Ineos plant een investering van 2,7 miljard euro in de Antwerpse haven, waar het concern al aanwezig is. Dit zou voor zo’n vijfhonderd banen zorgen. Er lopen nog gesprekken, maar de belangrijkste hordes zouden zijn genomen.

De chemiegigant gaat in Vlaanderen een kraker bouwen, dat ethaangas omzet in ethyleen. Dat is een belangrijke grondstof in de chemiesector. Ook wil het een propaandehydrogenatiefabriek (PDH) bouwen. Die zet propaangas om in propyleen, een basisgrondstof van kunststoffen.

Volgens De Tijd zou de keus van Ineos uiteindelijk op Antwerpen zijn gevallen, omdat de meeste afnemers van de grondstoffen uit de nieuwe fabrieken zich in de Vlaamse haven bevinden.

https://www.tijd.be/onder(...)-haven/10084412.html

https://www.nu.nl/economi(...)dam-investering.html

weer een mega tegenvaller voor VVD en rutte
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_184221132
*O* *O* *O*
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 17:14:36 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184221180
Prima toch. Er is voorlopig wel even genoeg 'economie' in het land.
pi_184221664
Door het klimaatakkoord kunnen landen dergelijke bedrijven inmiddels ook wel missen als kiespijn... (niet dat ik ook maar een flauw idee heb van hoe vervuilend dit bedrijf is)

Een een bedrijf zo kort op de Nederlandse grens kan ook banen voor Nederland betekenen.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 17:54:48 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184221915
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:40 schreef chefpapier het volgende:
Door het klimaatakkoord kunnen landen dergelijke bedrijven inmiddels ook wel missen als kiespijn... (niet dat ik ook maar een flauw idee heb van hoe vervuilend dit bedrijf is)

Een een bedrijf zo kort op de Nederlandse grens kan ook banen voor Nederland betekenen.
En vervuiling.
And so is the past
  zondag 6 januari 2019 @ 01:08:54 #6
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184233166
Werk voor 500 man?
Dat is heel veel voor een provinciestadje (als Delfzijl of Vlissingen) maar voor Rotterdam of Antwerpen?

Het zijn sowieso geen hoogstaande banen... maar goed, elke laag opgeleide die aan het werk komt is ook zeker meegenomen. Zeker in onze grotere steden. Maar of wij rouwig moeten zijn?

Laat ik het zo zeggen; chemie is een moeilijk te voorspellen bedrijfstak.
pi_184233565
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

En vervuiling.
De Antwerpse haven ligt praktisch in Nederland. En de schepen die er naartoe varen gaan door Nederlandse wateren.
  zondag 6 januari 2019 @ 01:35:09 #8
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_184233654
Dan maar tol heffen in de Hedwigepolder, levert zowel banen als geld op.
pi_184233907
Staat bij de Dow ook een kraker die propaangas omzet in propyleen. 115 m hoog. :P.
Maar goed, wordt aardig druk met chemie en petro-chemie in de Schelde delta....

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 06-01-2019 01:58:27 ]
I´m back.
pi_184234065
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:08 schreef Also-von-Oder het volgende:
Werk voor 500 man?
Dat is heel veel voor een provinciestadje (als Delfzijl of Vlissingen) maar voor Rotterdam of Antwerpen?

Het zijn sowieso geen hoogstaande banen... maar goed, elke laag opgeleide die aan het werk komt is ook zeker meegenomen. Zeker in onze grotere steden. Maar of wij rouwig moeten zijn?
Hoe zo dat dan? Jij denkt dat ze laagopgeleiden laten ronddarren in die industrieën?
quote:
Laat ik het zo zeggen; chemie is een moeilijk te voorspellen bedrijfstak.
Mwaoh, ik ken geen grote chemie of petro-chemie plant die zoetjes aan niet de 50 jaar aantikt hoor.
I´m back.
pi_184234125
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:29 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

De Antwerpse haven ligt praktisch in Nederland. En de schepen die er naartoe varen gaan door Nederlandse wateren.
Uit de Rotterdamse haven krijgt de haven van Antwerpen ook aardolie via een pijpleiding, omdat de Westerschelde te ondiep is voor (de grootste) olietankers.
pi_184234144
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:35 schreef butz0rs het volgende:
Dan maar tol heffen in de Hedwigepolder, levert zowel banen als geld op.
Dat is helaas al een tijdje afgekocht. :s)
pi_184235215
Weinig verrassende keuze. Ineos is al groot gevestigd in België, dus waarom in een ander land gaan bouwen
  zondag 6 januari 2019 @ 10:11:47 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184235844
Denk niet dat Rutte hier nu wakker van gaat liggen
  zondag 6 januari 2019 @ 23:57:27 #15
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184252719
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 02:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe zo dat dan? Jij denkt dat ze laagopgeleiden laten ronddarren in die industrieën?

[..]

Mwaoh, ik ken geen grote chemie of petro-chemie plant die zoetjes aan niet de 50 jaar aantikt hoor.
Veel werknemers toch wel. Onderhoudsmonteurs hoeven geen MBO'ers te zijn, laat staan nog hoger opgeleid. Zolang ze maar intern voor bepaalde klussen zijn opgeleid. Ja, de teambazen moeten misschien een MBO diploma hebben... En dan heb je nog de schoonmakers, mensen die saai werk moeten doen... maar nu wat hulp van de computer doen.. die hoeven slechts de processen te volgen, dit aflezen op een computer en ingrijpen als er iets niet klopt.

En nee, ik zeg niet dat de meeste mensen in deze chemie dom zijn (nee dat zou levens gevaarlijk zijn)... maar niet elke laag opgeleide is dom. Een LTS diploma is vaak toereikend als lze nog een interne opleiding krijgen voor de processen waar zij voor verantwoordelijk zijn.
En ja, veel laag opgeleiden leren beter in de praktijk, dan uit boeken.

Zelf heb ik groot respect voor mensen die wat ze met hun ogen zien, met hun handen kunnen maken... de echte vak lui (maar een discussie over politiek of maatschappij valt met lang niet iedereen te voeren) ;)
pi_184253061
Ik zelf werk in de voedinsmiddelen industrie en daar liggen de instap eisen wat lager als bij de Chemie gemiddeld genomen. En hier moet je voor vrijwel alle functies MBO 3 en nog vaker 4 hebben met in het pakket wiskunde,scheikunde en natuurkunde.

[ Bericht 6% gewijzigd door SuzieQ89 op 07-01-2019 00:26:41 ]
pi_184253290
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:57 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Veel werknemers toch wel. Onderhoudsmonteurs hoeven geen MBO'ers te zijn, laat staan nog hoger opgeleid. Zolang ze maar intern voor bepaalde klussen zijn opgeleid. Ja, de teambazen moeten misschien een MBO diploma hebben... En dan heb je nog de schoonmakers, mensen die saai werk moeten doen... maar nu wat hulp van de computer doen.. die hoeven slechts de processen te volgen, dit aflezen op een computer en ingrijpen als er iets niet klopt.

En nee, ik zeg niet dat de meeste mensen in deze chemie dom zijn (nee dat zou levens gevaarlijk zijn)... maar niet elke laag opgeleide is dom. Een LTS diploma is vaak toereikend als lze nog een interne opleiding krijgen voor de processen waar zij voor verantwoordelijk zijn.
En ja, veel laag opgeleiden leren beter in de praktijk, dan uit boeken.

Zelf heb ik groot respect voor mensen die wat ze met hun ogen zien, met hun handen kunnen maken... de echte vak lui (maar een discussie over politiek of maatschappij valt met lang niet iedereen te voeren) ;)
Je komt toch een beetje in een grijs gebied nu hoor. Zo'n plant een beetje leren kennen duurt vrij lang. MBO-4 is een vereiste, maar daarmee ben je er nog niet, want dat zijn vrij generieke opleidingen. Met de nodige ervaring onder de riem lukt dat wat sneller wrs. Daarnaast heb je HBO tot WO rondwandelen op die plants. Salarissen liggen over de hele linie behoorlijk hoog.

Onderhoud wordt tegenwoordig vooral uitbesteed natuurlijk en ja, daar hoef je idd niet per se heel hoog opgeleid voor te zijn. Wel veel lassers (ook niet per se hoogopgeleid, maar wel gewild werk, waarmee je echt goed kunt verdienen). In segment onderhoud en turnover zie je veel Oost-Europeanen acteren btw. Ook steigerbouwers heb je veel nodig, ook vaak Oost-Europeanen. De kraanmachinisten, die je ook veel nodig hebt, zijn vaak gewoon autochtonen trouwens. Vaak ZZP'ers allemaal en die trekken door België, NL en Duitsland heen om al die turnovers te doen. Ja, wat verdienen die lui? 10.000 euro per maand, minimaal? En de lui op kantoor die alles voorbereiden? 100 euro/uur ongeveer. (Gaat vaak veel mis hoor, een turnaround van de grootste plants betekent een mannetje of 3.000 tot 5.000 over de vloer).

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 07-01-2019 03:15:37 ]
I´m back.
  maandag 7 januari 2019 @ 01:03:58 #18
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184253581
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 00:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je komt toch een beetje in een grijs gebied nu hoor. Zo'n plant een beetje leren kennen duurt vrij lang. MBO-4 is een vereiste, maar daarmee ben je er nog niet, want dat zijn vrij generieke opleidingen. Met de nodige ervaring onder de riem lukt dat wat sneller wrs. Daarnaast heb je HBO tot WO rondwandelen op die plants. Salarissen liggen over de hele linie behoorlijk hoog.
Onderhoud wordt tegenwoordig vooral uitbesteed natuurlijk en ja, daar hoef je idd niet per se heel hoog opgeleid voor te zijn. Wel veel lassers (ook niet per se hoogopgeleid, maar wel gewild werk, waarmee je echt goed kunt verdienen).
Ik weet dat ik in een behoorlijk grijs gebied kom... ik heb wat nuances gemaakt, maar je geeft geen boodschap door met nuances tot in de detail.
Mensen houden van klare taal... ik hou van nuances, dus ik geef enkele nuances... maar wil ook dat mijn reactie begrepen wordt. Dus ja dan kan ik tot de factor 10 doorgaan met nuances, maar dan ben ik iedereen al kwijt.

Dus ik ga grotendeels van de praktijk uit...als een chemisch bedrijf het met grotendeels lager opgeleiden kan doen (met een aanvullende interne opleiding)... dan kiest een bedrijf al snel voor lager opgeleiden, die snel de interne opleiding oppikken. Dat bespaart weer geld aan hoger opgeleiden.

En dat is waarom ik me afvraag of dit verlies voor Nederland c.q. Rotterdam wel zo groot is.
Het is in feite geen zeer grote onderneming... maar alle banen zijn welkom, maar niet ten koste van alles.

Sowieso is het doorgaans een piramide structuur voor dergelijke (middel) grote bedrijven... zwaar aan de onderkant, minder zwaar in het midden... en dan de directie en ander hoger opgeleiden.

Ik ben zelf hoger opgeleid, maar ik ben zelf van mening dat het hoger (en midden) kader van het management in 3/4e van de bedrijven drastisch moet worden ingeperkt.

Het hoger en midden kader wil zoveel mogelijk het aantal mensen op de werkvloer vervangen voor robots.
En wat krijg je dan? Een shitload of robots, en meer middenmanagers dan personeel.

Ja en als je dan als hoger management veel midden management ontslaat, dan weten zij ook wel: dan gaat het hoger management ook afvloeien. Dus zal er niets veranderen. Iedereen is gegijzeld door iedereen, tot er iemand toeslaat en alle credits krijgt.

Maar dan heb je het niet langer over beslissingen in het belang van het bedrijf, maar over carriere moves (terecht of onterecht, op dat punt weet niemand het meer en kun je de meest briljante als ook de meest desastreuze beslissingen verwachten).

En alleen een baas die weet wat er op elke geleding van het bedrijf speelt, heeft nog enigszins controle...
pi_184253671
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:03 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik weet dat ik in een behoorlijk grijs gebied kom... ik heb wat nuances gemaakt, maar je geeft geen boodschap door met nuances tot in de detail.
Mensen houden van klare taal... ik hou van nuances, dus ik geef enkele nuances... maar wil ook dat mijn reactie begrepen wordt. Dus ja dan kan ik tot de factor 10 doorgaan met nuances, maar dan ben ik iedereen al kwijt.

Dus ik ga grotendeels van de praktijk uit...als een chemisch bedrijf het met grotendeels lager opgeleiden kan doen (met een aanvullende interne opleiding)... dan kiest een bedrijf al snel voor lager opgeleiden, die snel de interne opleiding oppikken. Dat bespaart weer geld aan hoger opgeleiden.

En dat is waarom ik me afvraag of dit verlies voor Nederland c.q. Rotterdam wel zo groot is.
Het is in feite geen zeer grote onderneming... maar alle banen zijn welkom, maar niet ten koste van alles.

Sowieso is het doorgaans een piramide structuur voor dergelijke (middel) grote bedrijven... zwaar aan de onderkant, minder zwaar in het midden... en dan de directie en ander hoger opgeleiden.

Ik ben zelf hoger opgeleid, maar ik ben zelf van mening dat het hoger (en midden) kader van het management in 3/4e van de bedrijven drastisch moet worden ingeperkt.

Het hoger en midden kader wil zoveel mogelijk het aantal mensen op de werkvloer vervangen voor robots.
En wat krijg je dan? Een shitload of robots, en meer middenmanagers dan personeel.

Ja en als je dan als hoger management veel midden management ontslaat, dan weten zij ook wel: dan gaat het hoger management ook afvloeien. Dus zal er niets veranderen. Iedereen is gegijzeld door iedereen, tot er iemand toeslaat en alle credits krijgt.

Maar dan heb je het niet langer over beslissingen in het belang van het bedrijf, maar over carriere moves (terecht of onterecht, op dat punt weet niemand het meer en kun je de meest briljante als ook de meest desastreuze beslissingen verwachten).

En alleen een baas die weet wat er op elke geleding van het bedrijf speelt, heeft nog enigszins controle...
Nou ja, even over de discussie door TS aangezwengeld, maakt voor de werkgelegenheid in NL geen moer uit of die plant net over de grens in België komt te staan iig of in de Maasvlakte. Arbeid migreert sws. Dan teken je even een formuliertje en krijg je daarna een briefje van de SVB dat alles geregeld is en dan krijg je gewoon je geld.
Persoonlijk is mijn ervaring dat de Maasvlakte de toestroom van werknemers niet meer goed aankan, als je daar moet zijn sta je gewoon altijd in de file, of mag je aanschuiven op een afrit. Als je niet even je gps aanzwengelt voordat je in die file op die afrit gaat staan, that is. Omgeving Antwerpen is ook druk, maar ietsje minder druk, maar kijk wel uit als je op die wegen rijdt daar, je komt heel vreemde verkeerssituaties tegen.
Maar overall laagopgeleid? Zo zou ik het niet willen kenschetsen. Het is een wereldje apart en ja, best wel interessant.
I´m back.
  maandag 7 januari 2019 @ 01:32:08 #20
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184253885
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, even over de discussie door TS aangezwengeld, maakt voor de werkgelegenheid in NL geen moer uit of die plant net over de grens in België komt te staan iig of in de Maasvlakte. Arbeid migreert sws. Dan teken je even een formuliertje en krijg je daarna een briefje van de SVB dat alles geregeld is en dan krijg je gewoon je geld.
Persoonlijk is mijn ervaring dat de Maasvlakte de toestroom van werknemers niet meer goed aankan, als je daar moet zijn sta je gewoon altijd in de file, of mag je aanschuiven op een afrit. Als je niet even je gps aanzwengelt voordat je in die file op die afrit gaat staan, that is. Omgeving Antwerpen is ook druk, maar ietsje minder druk, maar kijk wel uit als je op die wegen rijdt daar, je komt heel vreemde verkeerssituaties tegen.
Maar overall laagopgeleid? Zo zou ik het niet willen kenschetsen. Het is een wereldje apart en ja, best wel interessant.
Ik wil ook niet zeggen dat overal nog laag opgeleid personeel thuis zit. Maar laten we eerlijk zijn.. overal is laag opgeleid personeel, dat nog moeilijk aan een baan kan komen.

Dus ja overal is zo'n bedrijf welkom... Maar waar het om gaat is of je met elkaar moet opbieden om zo'n bedrijf binnen te halen?
Het snelst kan een stad of een land z'n geld terugverdienen uit hogere lonen en winsten.

Ik zou er als burgemeester van Rotterdam of Antwerpen niet te veel om vechten.
Maar zou ik burgemeester van Vlissingen, Delfzijl of Oostende zijn... of dieper landinwaarts in België zou ik het wel de moeite waard vinden.
In dergelijke plaatsen vind je vaak wel lager opgeleiden, die niet verhuizen omdat een laagopgeleide doorgaans niet de huur kan betalen in Antwerpen of Rotterdam.
pi_184253951
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:32 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik wil ook niet zeggen dat overal nog laag opgeleid personeel thuis zit. Maar laten we eerlijk zijn.. overal is laag opgeleid personeel, dat nog moeilijk aan een baan kan komen.

Dus ja overal is zo'n bedrijf welkom... Maar waar het om gaat is of je met elkaar moet opbieden om zo'n bedrijf binnen te halen?
Het snelst kan een stad of een land z'n geld terugverdienen uit hogere lonen en winsten.

Ik zou er als burgemeester van Rotterdam of Antwerpen niet te veel om vechten.
Maar zou ik burgemeester van Vlissingen, Delfzijl of Oostende zijn... of dieper landinwaarts in België zou ik het wel de moeite waard vinden.
In dergelijke plaatsen vind je vaak wel lager opgeleiden, die niet verhuizen omdat een laagopgeleide doorgaans niet de huur kan betalen in Antwerpen of Rotterdam.
Ja, maar het is een eigen wereldje en die gaan al die plants af in een seizoen. Die kunnen heel ergens anders wonen en als je dan meer dan 80km ver woont, stoppen ze je in een hotel of "in de kost". Operators en staf is minimale werkgelegenheid. En die rijden soms ook behoorlijk wat kms naar hun werk. België heeft wel wat andere regeltjes dan in NL, dat is het enige verschil. Maar je wilt mijn mening daarover niet kennen. Heb daar wel frappante ervaring mee.
Zijn trouwens ook al weer veel Engelsen die hier gewoon werken tijdens turnovers. Die zien de rotzooi al aankomen.
Kortom heel Europa komt samen tijdens een turnaround in België of NL.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 07-01-2019 02:37:29 ]
I´m back.
pi_184254324
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:08 schreef Also-von-Oder het volgende:
Werk voor 500 man?
Dat is heel veel voor een provinciestadje (als Delfzijl of Vlissingen) maar voor Rotterdam of Antwerpen?

Het zijn sowieso geen hoogstaande banen... maar goed, elke laag opgeleide die aan het werk komt is ook zeker meegenomen. Zeker in onze grotere steden. Maar of wij rouwig moeten zijn?

Laat ik het zo zeggen; chemie is een moeilijk te voorspellen bedrijfstak.
Chemie is de sector met de hoogste lonen in België.
Gemiddeld hebben 44% van werknemers een bachelor opleiding of hoger.
En een investering van 2.7 miljard betekent dat de bouw ook heel wat werk oplevert.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_184254330
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Chemie is de sector met de hoogste lonen in België.
Gemiddeld hebben 44% van werknemers een bachelor opleiding of hoger.
En een investering van 2.7 miljard betekent dat de bouw ook heel wat werk oplevert.
Zelfde in NL wrs.
I´m back.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 01:09:55 #24
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184272901
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 01:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar het is een eigen wereldje en die gaan al die plants af in een seizoen. Die kunnen heel ergens anders wonen en als je dan meer dan 80km ver woont, stoppen ze je in een hotel of "in de kost". Operators en staf is minimale werkgelegenheid. En die rijden soms ook behoorlijk wat kms naar hun werk. België heeft wel wat andere regeltjes dan in NL, dat is het enige verschil. Maar je wilt mijn mening daarover niet kennen. Heb daar wel frappante ervaring mee.
Zijn trouwens ook al weer veel Engelsen die hier gewoon werken tijdens turnovers. Die zien de rotzooi al aankomen.
Kortom heel Europa komt samen tijdens een turnaround in België of NL.
Hoezo zou ik jouw mening daarover niet willen kennen? Ik heb doorgaans geen problemen met een mening (tenzij die kwetsend is voor een grote groep mensen)... ik kan alleen niet beloven dat ik het met jouw mening eens zal zijn. ;)
Maar iemand die zich door mijn lange teksten heen worstelt, kan ik tenminste zelf ook aanhoren.

Maar begrijp ik je goed, dat je het hebt over mensen die (net als veel Polen) een half jaartje in zo'n fabriek werken en dan weer een tijdje naar huis gaan? Ik weet niet of zo'n fabriek daar wel zin in heeft. Zelfs mensen die geen interne opleiding nodig hebben, moeten nog wel worden ingewerkt (want elk bedrijf heeft z'n eigen bedrijfscultuur, communicatie en regels voor op dfe werkvloer.

Dus gooi het eruit jouw frappante ervaringen...ze zijn welkom :Y . Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat ik er iets van opsteek? Of dat ik er erg om moet lachen, om die verschillen tussen België en Nederland? :D

Waarom denken zovelen dat ik een kwade pier ben? ;)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 01:21:19 #25
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184272949
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Chemie is de sector met de hoogste lonen in België.
Gemiddeld hebben 44% van werknemers een bachelor opleiding of hoger.
En een investering van 2.7 miljard betekent dat de bouw ook heel wat werk oplevert.
Okay, okay... ervan uitgaande dat de laboranten, veel andere experts en de directie ook allemaal mee komen naar België... ja dan snap ik die getallen van jou wel.

Veel concerns hebben meerdere fabrieken, ik ging uit van een fabriek zonder laboranten, analisten en een klein kantoor met een zetbaas etc...

Nou ja, moest ik maar eens gaan solliciteren met mijn bc op mijn diploma. Neeeh, :N niets voor mij, bedrijventerreinen en fabrieksterreinen deprimeren me.

Maar goed, weer wat geleerd over de chemie in België. Dat is ook wat waard. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')