abonnement Unibet Coolblue
pi_184219672
Ik heb eerder dit jaar een nieuwe woning betrokken en ben nu aan het bedenken wat ik met de tuin wil gaan doen. Tegels zijn al snel redelijk saai en het leggen is ook vrij duur. Ik zat te denken om de tuin te bekleden met kunstgras. Kunstgras is niet per se goedkoper dan tegels, maar het aanleggen ervan (volgens mij?) wel.

Wat je vaak ziet is dat men een klein terras (grenzend aan het huis) met tegels belegd en het restant van de tuin met kunstgras. Mij leek het echter leuk om de gehele tuin met kunstgras te bekleden. Ik heb een vrij korte, maar brede tuin (7 meter diep, 6 meter breed) wat dit volgens mij wel een mooi effect geeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een vreselijk slecht idee? :D

Een aantal vragen:
- Als je stoelen/tafels langdurig op een plek zet, raakt het kunstgras dan niet permanent ingedeukt/beschadigt?
- Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het kunstgras in 1 stuk gelegd wordt en dat er dus meerdere stukken aan elkaar bevestigd worden. Ontstaan door deze naden geen zwakke plekken?
pi_184219706
Geen idee, moet echt een foto zien van hoe de tuin eruit ziet.
Bij de een ziet het er enorm pauper uit maar als ik zo Google zie ik ook best mooie tuinen van kunstgras.
pi_184219947
Naden kunnen aan elkaar gesmolten worden. En ja, het deukt in. Ik zet er wel eens een wasrekje op, en dat zie je meteen. Zou er geen tuinmeubels op zetten. Het wordt ook erg heet in de zon.

Ben er verder prima tevreden mee, maar het is idd wel duur als je een beetje redelijk ogend gras wil.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_184220141
Het voorwerk is netzoveel werk als bij tegelen:
- oude zooi er uit
- 10cm zwartzand afgraven en afvoeren
- 10cm geelzand bestellen, storten en aantrillen
- geelzand gelijk maken met een grote rij en wederom aantrillen indien nodig

daarna kun je er kunstgras overheen rollen, dat gaat wel weer sneller dan tegelen
pi_184220191
Als je het goed legt gaat het echt niet deuken. Zorg dat er een goed pak vulzand ligt van 20cm dik. Deze goed aantrillen en daarna afrijen. Verschillende banen gras kan je eenvoudig aan elkaar lijmen met kit en hechtband. Als je ervoor zorgt dat het zandbed goed opgesloten zit met bandjes heb je jarenlang plezier ervan.
The road goes on forever
pi_184220289
Simpele tegels zijn gewoon gratis af te halen via Marktplaats.

Tegels of kunstgras, het belangrijkste is dat je tuin egaal is.

Tegels zijn praktischer voor een terras. Goedkoop kunstgras met deuken vind ik niet mooi.
pi_184220939
waarom geen echt gras? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184221200
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:01 schreef oranjevogel1 het volgende:
waarom geen echt gras? :?
Onderhoud?
pi_184221390
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:16 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Onderhoud?
Kunstgras gaat ook niet eeuwig mee.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184221453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:26 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Kunstgras gaat ook niet eeuwig mee.
Klopt. Maar tijdens de periode van aftakeling hoef je er ook geen fuck aan te doen.

Om de 10 jaar kunstgras vervangen VS om de 2 weken gras maaien.. Tis maar wat je voorkeur heeft
pi_184221463
En waar kunstgras ligt kan ook geen onkruid groeien...
pi_184221475
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:30 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Klopt. Maar tijdens de periode van aftakeling hoef je er ook geen fuck aan te doen.

Om de 10 jaar kunstgras vervangen VS om de 2 weken gras maaien.. Tis maar wat je voorkeur heeft
Gras hoef je niet om de 2 weken te maaien, tenzij je hockey of voetbal in je tuin speelt ofzo.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184221541
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Gras hoef je niet om de 2 weken te maaien, tenzij je hockey of voetbal in je tuin speelt ofzo.
Hangt af per grassoort. De meest gangbare moet je echt om de twee weken maaien wil je het mooi houden.

Meestal koop je een combi van 3 grassoorten.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 17:41:22 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184221681
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 16:20 schreef Tegan het volgende:

Tegels of kunstgras, het belangrijkste is dat je tuin egaal is.
Lijkt me dat je met kunstgras wat makkelijker hoogteverschillen kunt maken, wat een tuin minder saai maakt dan het biljartlaken dat ts voor ogen heeft.
Zou sowieso afwisselen tussen tegels en gras en delen grind (zoals in een Japanse tuin). Hier en daar een rotsblok of ander onderhoudsarm ornament.
pi_184221706
Mijn ervaring is dat goedkoop kunstgras lachwekkend slechte kwaliteit is, dat deukt en slijt alleen al van de wind.

Goed kunstgras is wat duurder en vereist echt wel wat werk. Zoals gezegd een goed zandbed. Je kan ook, zoals ik heb gedaan, er rubberen tegels van 1x1 meter onder gooien. Heb je gelijk wat vering en vallen eventuele kinderen wat zachter. 1x1 rubberen tegels zijn niet goedkoop, maar gelukkig tweedehands goed verkrijgbaar via bv Marktplaats. Aangezien je ze toch niet ziet boeit het niet of ze wat groen uitgeslagen zijn.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 17:43:41 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184221728
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:34 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Hangt af per grassoort. De meest gangbare moet je echt om de twee weken maaien wil je het mooi houden.

Meestal koop je een combi van 3 grassoorten.
Mooi is relatief. Strakgemaaide tuin zonder verdere planten is saai èn slecht voor het gras. Gewoon lekker laten groeien, weidebloemenzaad strooien, puur natuur. Koelt je omgeving ook.
pi_184221774
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Mooi is relatief. Strakgemaaide tuin zonder verdere planten is saai èn slecht voor het gras. Gewoon lekker laten groeien, weidebloemenzaad strooien, puur natuur. Koelt je omgeving ook.
Daar heb je ook wel weer een punt idd.

Maar na 2 weken, zeker in de zomer of nazomer, gaat het er wel echt verwilderd uitzien imo
  zaterdag 5 januari 2019 @ 17:47:09 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184221796
Hoe is de afwatering geregeld met kunstgras? Straks staat het blank?
pi_184221822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:42 schreef GereDathan het volgende:
Mijn ervaring is dat goedkoop kunstgras lachwekkend slechte kwaliteit is, dat deukt en slijt alleen al van de wind.

Goed kunstgras is wat duurder en vereist echt wel wat werk. Zoals gezegd een goed zandbed. Je kan ook, zoals ik heb gedaan, er rubberen tegels van 1x1 meter onder gooien. Heb je gelijk wat vering en vallen eventuele kinderen wat zachter. 1x1 rubberen tegels zijn niet goedkoop, maar gelukkig tweedehands goed verkrijgbaar via bv Marktplaats. Aangezien je ze toch niet ziet boeit het niet of ze wat groen uitgeslagen zijn.
Precies dit. Ik heb het ook, wel vrij dure soort genomen want anders ziet het er niet uit. Deukt echt niet in als je het goed legt. Ik vind het superhandig en staat heel netjes. Heb niet de hele tuin maar stuk van 3 bij 4.
Alius aliud dicit
  zaterdag 5 januari 2019 @ 17:50:36 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184221842
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 15:48 schreef Gunn273 het volgende:
Ik heb een vrij korte, maar brede tuin (7 meter diep, 6 meter breed) wat dit volgens mij wel een mooi effect geeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een vreselijk slecht idee? :D
Het zegt gelijk "hier woont een fantasieloze, niet-creatieve luier donder die niks van de natuur moet weten en die liever een appartement met dakterras had gehad".
Als je kinderen hebt, is het nog veel triester. Huisdieren hebben niks aan zo'n tuin. Zou er niet willen bbq-en of een vuurkorf durven neerzetten.
Je enige excuus kan zijn dat je in een subtropisch klimaat woont, maar dan is een zwembad praktischer en goedkoper.

Denk je eraan dat je fatsoenlijke drainage nodig hebt? Dat itt een tuin met een echt gras gazon.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 17:56:54 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184221962
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:45 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel weer een punt idd.

Maar na 2 weken, zeker in de zomer of nazomer, gaat het er wel echt verwilderd uitzien imo
Nee, dat is alleen als het redelijk veel regent èn warm is. En dan is drie weken tussen maaibeurten goed genoeg, wat zeker niet de hele zomer door is.
Verwilderd (met beleid) kan heel mooi ogen.
Als je de tuin gebruikt ga je ook zien dat dat effect heeft op de groei en het verwilderingstempo, doordat je het gras plet en "olifantenpaden" gaat vormen. Dat kan weer bijdragen aan de dynamiek, of aan het veevolgontwerp (stepping stones waar het gras zo vaak belopen wordt dat het kapot gaat). Een slimme tuinarchitect kan zelfs ontwerpen waar "spontaan" zulke paden ontstaan.

Denk ook eens aan hoogteverschillen in de tuin, van kort (kunst)gras tot lekker middelhoge ruige grassen en hoge bamboe of riet. Zie je gelijk minder van die lelijke schuttingen.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 17:58:26 #22
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184222000
Gehele tuin bedekken lijkt me echt verschrikkelijk warm in zomer. Daar laat je je kinderen niet op spelen. En je kan er niet op bbqen of een vuurkorf plaatsen. Daarnaast lijkt het me funest voor de afwatering want als je er rubberen tegels onder plaatst gaat het water niet weg.
pi_184222009
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat is alleen als het redelijk veel regent èn warm is. En dan is drie weken tussen maaibeurten goed genoeg, wat zeker niet de hele zomer door is.
Verwilderd (met beleid) kan heel mooi ogen.
Als je de tuin gebruikt ga je ook zien dat dat effect heeft op de groei en het verwilderingstempo, doordat je het gras plet en "olifantenpaden" gaat vormen. Dat kan weer bijdragen aan de dynamiek, of aan het veevolgontwerp (stepping stones waar het gras zo vaak belopen wordt dat het kapot gaat). Een slimme tuinarchitect kan zelfs ontwerpen waar "spontaan" zulke paden ontstaan.

Denk ook eens aan hoogteverschillen in de tuin, van kort (kunst)gras tot lekker middelhoge ruige grassen en hoge bamboe of riet. Zie je gelijk minder van die lelijke schuttingen.
Ik zie nu voor me wat je bedoeld, zou inderdaad heel mooi kunnen ogen.

Ik denk in dat geval dat onze tuin zich er niet voor leent. Zeker in de (na)zomer moet er echt om de 2 weken gemaaid worden. Maar we sproeien dan ook bij.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 18:11:25 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184222236
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:59 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik zie nu voor me wat je bedoeld, zou inderdaad heel mooi kunnen ogen.

Ik denk in dat geval dat onze tuin zich er niet voor leent. Zeker in de (na)zomer moet er echt om de 2 weken gemaaid worden. Maar we sproeien dan ook bij.
Het idee is dat je een tuin niet als een extra kamer ziet waar vloerbedekking in moet. Er kan zoveel meer in een tuin, ook als het onderhoudsarm moet zijn.
pi_184222288
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het idee is dat je een tuin niet als een extra kamer ziet waar vloerbedekking in moet. Er kan zoveel meer in een tuin, ook als het onderhoudsarm moet zijn.
Klopt, maar wat dat betreft zijn we 100% tevreden met de stijl. :)

Alleen het gras moet regelmatig gemaaid worden.
pi_184223923
Bah,,plastik in de tuin!
pi_184224018
En echt gras en een robotmaaier? :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184224034
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:39 schreef FlippingCoin het volgende:
En echt gras en een robotmaaier? :+
Echt gras is wel meer werk dan alleen maaien.
pi_184224040
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:40 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Echt gras is wel meer werk dan alleen maaien.
Water geven en maaien?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184224069
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Water geven en maaien?
Bemesten, onkruid en mos weghouden, gebed zonder end.
pi_184224072
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:42 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Bemesten, onkruid en mos weghouden, gebed zonder end.
Valt wel mee toch.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184224103
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Valt wel mee toch.
Hangt er vanaf hoe groot je gazon is.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 21:05:53 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184226619
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:44 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe groot je gazon is.
7x6 meter.
pi_184229143
Ff buiten de discussie om of t wel of geen zicht is.
Als je een stukje duur, kwaliteitsvol kunstgras laat aanleggen is niets mis mee.

Al eens op (kunst)gras een stoel proberen aan te schuiven, of iets te verzetten (tafeltje oid) tov bestrating?
En ja net als vloerbedekking ga je het zien als er spullen op hebben gestaan. Echt gras herstelt zich, kunstgras groeit niet terug aan.
je vuilcontainers of speelgoed van je kinderen over proberen te rijden
kinderen kunnen er niet op spelen zoals op een stoep (krijten, met rijdende/rollende dingen, bouwen op stabiele ondergrond)
bbqen op kunstgras is geen aanrader (collega heeft zowel stuk kunstgras als pan weg kunnen gooien na een ongelukje)
glas laten vallen krijg je dr ook niet veilig uit (ook niet met stofzuigen)
of eten laten vallen wat je er niet uit krijgt, gaat lekker liggen schimmelen/rotten
kunstgras wordt ook heel warm, net als een tegelparadijs

Ook een tegelparadijs als een volledige grasmat heeft onderhoud nodig.
Wanneer je tuin een beetje inricht met wat plantenbakken, boompje en wat variatie is het echt niet zoveel meer tijd dat je kwijt bent. Er zijn meer dan zat planten en bloemen die niet moeilijk te onderhouden zijn maar wel gezellig ogen. En beetje meehelpen aan een goeie leefomgeving voor dieren en je zorgt er voor dat je tuin niet in een zwembad veranderd bij een goeie bui.

Hier op mp of lokale fb groepen geregeld aanbiedingen voor gratis tegels. Zitten soms echt mooi spul tussen hoor.
pi_184236466
TS opent een topic en laat vervolgens niks van zich horen :') :D
pi_184236881
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 22:28 schreef Roosgeluk het volgende:
Ff buiten de discussie om of t wel of geen zicht is.
Als je een stukje duur, kwaliteitsvol kunstgras laat aanleggen is niets mis mee.
Laten leggen? wat is dan reeel bij een oppervlakte van 55 vierkante meter zoiets.
(voor mijn tuin)
pi_184239340
geen idee, heb het bij kennis van me zien liggen in een mooi aangelegde en verzorgde tuin (stukje waar voorheen echt gras lag) en moest 2x kijken of t echt of nep was, dus hebben goeie keuze gemaakt.

Die vraag hoeveel je kwijt gaat zijn voor 55m2 moet je offertes aanvragen bij de kunstgrasboer.
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 13:47:15 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184239678
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:34 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Hangt af per grassoort. De meest gangbare moet je echt om de twee weken maaien wil je het mooi houden.

Meestal koop je een combi van 3 grassoorten.
Eens in de twee weken? Twee keer per week komt dichter bij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 13:50:50 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184239748
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:42 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Bemesten, onkruid en mos weghouden, gebed zonder end.
In de winter voldoende kalk strooien, in het voorjaar ijzersulfaat (dood mos), keertje MCPA spuiten (dood alles behalve eenzaadlobbigen, onkruid gaat dood, gras blijft staan), bemesten en maaien. Meer werk hoef je er niet van de maken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184239970
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gehele tuin bedekken lijkt me echt verschrikkelijk warm in zomer. Daar laat je je kinderen niet op spelen. En je kan er niet op bbqen of een vuurkorf plaatsen. Daarnaast lijkt het me funest voor de afwatering want als je er rubberen tegels onder plaatst gaat het water niet weg.
Goede punten. ^O^

En onderhoudsarm is het ook niet meer als je met terugwerkende kracht drainage moet gaan aanleggen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 11:01:57 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184275908
Mensen die een huis met tuin kopen en vervolgens te belazerd zijn om het gras te maaien :R
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184276371
Hier een tuin vol kunstgras, dat wordt niet heet in de zomer.
Lees hier van meerdere mensen dat dat een probleem is. Merk ik niks van.
pi_184276476
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen die een huis met tuin kopen en vervolgens te belazerd zijn om het gras te maaien :R
Nee het is jouw hobby wil je zeggen?

Ik heb er ook een grafhekel aan en ben kunstgras aan het overwegen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 11:42:36 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184276498
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen die een huis met tuin kopen en vervolgens te belazerd zijn om het gras te maaien :R
Ik heb een (jonge) collega met postzegel tuintje, drie keer per week in de sportschool maar hij koopt wel een accumaaier van een paar bankies....

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 08-01-2019 11:48:36 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 januari 2019 @ 11:47:36 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184276564
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee het is jouw hobby wil je zeggen?

Ik heb er ook een grafhekel aan en ben kunstgras aan het overwegen. :)
Ik heb een prima Toro motormaaier (en geen gras anywhere momenteel :D ) En ik vond het heerlijk om eens in de 2 weken mijn rondjes te lopen in de tuin. lekker rustgevend en achteraf weer een mooi gazonnetje O+ .
Het is wel een 'moetje' altijd, dat wel, maar heel erg vond ik het niet.. was altijd buiten aan het klooien, en met een motormaaier was die 200 vierkante meter prima te behappen ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184276664
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb een prima Toro motormaaier (en geen gras anywhere momenteel :D ) En ik vond het heerlijk om eens in de 2 weken mijn rondjes te lopen in de tuin. lekker rustgevend en achteraf weer een mooi gazonnetje O+ .
Het is wel een 'moetje' altijd, dat wel, maar heel erg vond ik het niet.. was altijd buiten aan het klooien, en met een motormaaier was die 200 vierkante meter prima te behappen ^O^
Ik wilde eigenlijk een zitmaaier kopen toen we vanaf mijn appartement naar dit huis verhuisde.

Tuin is 16 bij 8 en voorkant en achterkant terras met een paadje in het midden van voor naar achter. Beide kanten tussen dat paadje en voor- en achterkant terras ligt gras.

Brennie vond dat onzin. Toen heb ik een elektrische maaier gekocht. FML :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:32:17 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184278636
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk een zitmaaier kopen toen we vanaf mijn appartement naar dit huis verhuisde.

Tuin is 16 bij 8 en voorkant en achterkant terras met een paadje in het midden van voor naar achter. Beide kanten tussen dat paadje en voor- en achterkant terras ligt gras.

Brennie vond dat onzin. Toen heb ik een elektrische maaier gekocht. FML :'(
Je kunt natuurlijk ook zo'n robo erop gooien.. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:43:38 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184278791
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook zo'n robo erop gooien.. :P
Of een geit...
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:08:27 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184279204
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Of een geit...
Beeeeeehehehehe :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:08:44 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184280146
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Beeeeeehehehehe :P
Een geit is misschien wat drastisch, maar ik ken mensen die een konijnenren gebruiken om hun gazon kort te houden en te bemesten. Is ook leuk voor de kinderen en met kerst.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:15:49 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184280259
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Een geit is misschien wat drastisch, maar ik ken mensen die een konijnenren gebruiken om hun gazon kort te houden en te bemesten. Is ook leuk voor de kinderen en met kerst.
True, is ook zeker waar.. maar dan hebben we het over gewoon gras, niet echt een gazon, of kunnen konijnen ook omgaan met een rolmaatje? :P

Maar idd, begrazen is ook een optie.. geitje is ook leuk, konijnen vind ik dan weer minder, zeker rond de kerst.. Ik was laatst ergens waar ze Alpaca's hadden, die zijn serieus cute O+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:16:00 #52
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184280264
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:31 schreef -mosrednA het volgende:
En waar kunstgras ligt kan ook geen onkruid groeien...
Onzin.

Wij hebben een klein stuk kunstgras waar speeltoestellen op staan. Ziet er na 3 jaar nog steeds goed uit en mensen vragen zich altijd af hoe dat stukje gras er altijd zo strak blijft uitzien _O-

Wij hebben een goede kwaliteit kunstgras (dus niet die zooi van de Gamma of Praxis). Duurder maar veel fraaier. Er groeit echter wel degelijk flink wat onkruid dwars door het kunstgras. Daarnaast wordt kunstgras flink warm onder invloed van de zon.
"Hoka Hey!"
pi_184280383
Tegels saai vinden en daarom kunstgras nemen. :{w

Ik vind die groene biljartlakens al zo saai en kunstgras vind ik eigenlijk gewoon bedroevend. Waarom koop je een tuin als je er niks mee wil? Zonder planten of begroeiiing verzakt de boel ook veel sneller en als het een keertje flink en lang regent krijg je ook ellende.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:35:20 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184280543
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:24 schreef Farenji het volgende:
Tegels saai vinden en daarom kunstgras nemen. :{w

Ik vind die groene biljartlakens al zo saai en kunstgras vind ik eigenlijk gewoon bedroevend. Waarom koop je een tuin als je er niks mee wil? Zonder planten of begroeiiing verzakt de boel ook veel sneller en als het een keertje flink en lang regent krijg je ook ellende.
Het gekke is dat je werkelijk fantastische ontwerpen kunt maken voor een onderhoudsarme tuin met tegels en/of kunstgras, maar dat de creativiteit van veel mensen niet verder gaat dan "biljartlaken" of "tegelvlakte". En het regenprobleem kun je in zo'n ontwerp goed opvangen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:51:23 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184280834
Een tuin is net een boot; je moet zin hebben om er altijd een beetje in/aan/mee te rommelen.. een tuin is óf een hobby, óf gewoon werk.

Hier hebben we voor split met een paar toffe stenen die ik heb meegesleept uit de tunnels in Maastricht en een wilgje in het midden en een lekker volle border langs het tuinpad. De rest is compleet dichtgestraat en achterin de tuin heb ik een tweetal grote verrijdbare plantenbakken die als verrijdbaar scherm gebruik.

Klinkt op de voorborder na als onderhoudsvrij, maar ik heb juist aan de rest veel meer werk als aan die ene border :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 16:23:18 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184281316
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Of een geit...
als je wilt leren vloeken moet je geiten nemen :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')