abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2019 @ 19:25:39 #226
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184402523
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Starks zijn wel dom ja :')

Jon (nog steeds half Stark natuurlijk) vind ik wel een goeie, die lijkt zich ook te ontwikkelen door de serie heen. Alleen het laatste seizoen met die scène in Kings Landing, en dat hij niet gewoon op die draak stapte, en daarna die knieval voor Daenerys ;(
Jon zijn dood vond ik toen wel echt kut ja.

Maar goed hij had in die aflevering ook dood moeten gaan door fikse onderkoeling :') jezus wat was dat toch een slechte episode _O- Jon had nog nooit zoveel plotarmor als daar.
Oh.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:25:51 #227
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184402530
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ned en Robb waren wel sympathiek.
Maar veel te simpel en naief voor de Game. Als ze zich nou overal buiten hadden gelaten en lekker in Winterfell waren gebleven. :N
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 14 januari 2019 @ 19:29:51 #228
pi_184402610
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jon zijn dood vond ik toen wel echt kut ja.

Maar goed hij had in die aflevering ook dood moeten gaan door fikse onderkoeling :') jezus wat was dat toch een slechte episode _O- Jon had nog nooit zoveel plotarmor als daar.
Ja dat was inderdaad echt belachelijk. Aan de andere kant, na je dood weer tot leven worden gewekt en gelijktijdig spontaan genezen van je dodelijke verwondingen is ook niet vreselijk realistisch.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 14 januari 2019 @ 19:33:22 #229
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184402692
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ja dat was inderdaad echt belachelijk. Aan de andere kant, na je dood weer tot leven worden gewekt en gelijktijdig spontaan genezen van je dodelijke verwondingen is ook niet vreselijk realistisch.
Nee maar dat is al opgebouwd omdat we dat eerder zagen bij Beric, dus dan is het binnen dat universum best te geloven net als dat daar draken en zombies bestaan.

Maar er is nergens gezegd dat die menselijke lichamen niet net zo werken als de onze als het gaat om verwondingen en onderkoeling :+ Of het moet komen door Jon zijn Targaryenbloed maar dat hebben ze nooit erin geschreven dus dat klopt niet. Ze wilden gewoon fake spanning creëren ook al geloofde niemand dat Jon daar ging sterven ;( .
Oh.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:37:53 #230
pi_184402796
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:33 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar er is nergens gezegd dat die menselijke lichamen niet net zo werken als de onze als het gaat om verwondingen en onderkoeling :+
Ja maar dan is het toch ook vreemd dat die wonden spontaan genezen zijn. Toen bij Beric lag zijn schouder doormidden tot halverwege zijn long, even een shot van geschokte mensen van een paar seconden en hij staat er weer met alleen een litteken.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:39:21 #231
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184402819
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ja maar dan is het toch ook vreemd dat die wonden spontaan genezen zijn. Toen bij Beric lag zijn schouder doormidden tot halverwege zijn long, even een shot van geschokte mensen van een paar seconden en hij staat er weer met alleen een litteken.
Ja dan zou je denken dat alles weer aanhecht zoals het zou moeten door die magie maar de wonden er dan nog blijven als leuk aandenken :')
Oh.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:53:03 #232
pi_184403106
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja dan zou je denken dat alles weer aanhecht zoals het zou moeten door die magie maar de wonden er dan nog blijven als leuk aandenken :')
Ik vind het in elk geval iets te makkelijk. Ook dat ooglapje, hij zal dan eens in zijn oog gestoken zijn maar als je daaraan doodgaat zijn je hersenen dus ook stuk. Maar die zijn weer hersteld maar zijn oog niet.

Maar oké. Van alle inconsistenties in de serie is dit lang niet de ergste :)
pi_184403142
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ned en Robb waren wel sympathiek.
Ik vind Rob echt vreselijk dom. Ned Jon en Arya vind ik de enige leuke Starks.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 14 januari 2019 @ 19:57:01 #234
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184403167
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik vind het in elk geval iets te makkelijk. Ook dat ooglapje, hij zal dan eens in zijn oog gestoken zijn maar als je daaraan doodgaat zijn je hersenen dus ook stuk. Maar die zijn weer hersteld maar zijn oog niet.

Maar oké. Van alle inconsistenties in de serie is dit lang niet de ergste :)
Ja ach we weten ook niet echt hoe die magie werkt hè :+ En of ze een ziel hebben oid waardoor zo'n lichaam kan resetten.
Oh.
pi_184403198
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Meestal is het iets van "een acteur doet zijn werk goed als je je enorm aan hem ergert", maar weet niet of dat ook bij Bran geldt :P
Vind ik niet, hij is ook enorm lelijk opgedroogd :@

Robb vond ik tof, een echte Stark. Met dus dezelfde fouten ;)
  maandag 14 januari 2019 @ 20:03:51 #236
pi_184403273
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja ach we weten ook niet echt hoe die magie werkt hè :+ En of ze een ziel hebben oid waardoor zo'n lichaam kan resetten.
Mja volgens Jon was er iig niks na de dood :o Dus onsterfelijkheid van de ziel lijkt er niet te zijn.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:16:05 #237
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184403503
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Mja volgens Jon was er iig niks na de dood :o Dus onsterfelijkheid van de ziel lijkt er niet te zijn.
Klopt, maar aan de andere kant kunnen ze het ook vergeten zijn na terugkomst :+
Oh.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:24:37 #238
pi_184403678
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klopt, maar aan de andere kant kunnen ze het ook vergeten zijn na terugkomst :+
Daar heb je gelijk in.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:31:39 #239
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184403847
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ohja en Jon ook wel, maar ik vond de Lannisters eigenlijk altijd veel boeiender.

Targaryens hebben ook wel boeiende personages in hun geschiedenis, maar Dany vind ik dan weer irritant met haar kutspeeches.
Boeiender inderdaad. Misschien komt het wel doordat we Ned tekort kende, en Robb alleen vanuit zijn moeder. En voor mij is het iig dat Arya en Sansa totaal niet boeiend zijn, maar dat kan komen doordat GRRM zich niet kan verplaatsen in een jong meisje. Met Arya voel ik vooral medelijden.

Heb je dat boek over de Targ geschiedenis gelezen?

quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Maar veel te simpel en naief voor de Game. Als ze zich nou overal buiten hadden gelaten en lekker in Winterfell waren gebleven. :N
Dat is de tragiek van alles, natuurlijk.

quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:55 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Ik vind Rob echt vreselijk dom. Ned Jon en Arya vind ik de enige leuke Starks.
In welk opzicht vind je hem dom?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 14 januari 2019 @ 20:34:57 #240
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184403915
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Boeiender inderdaad. Misschien komt het wel doordat we Ned tekort kende, en Robb alleen vanuit zijn moeder. En voor mij is het iig dat Arya en Sansa totaal niet boeiend zijn, maar dat kan komen doordat GRRM zich niet kan verplaatsen in een jong meisje. Met Arya voel ik vooral medelijden.

Heb je dat boek over de Targ geschiedenis gelezen?

Met Sansa en Arya beide wel medelijden, zeker in de eerste seizoenen :').

Nee heb ik nog niet gelezen, maar weet er al wel genoeg van door A World of Ice and Fire :+.
Oh.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:37:13 #241
pi_184403959
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In welk opzicht vind je hem dom?
Wat dacht je van die keer dat hij, tegen alle adviezen in, een heel belangrijke belofte aan een welbekende hardleerse knakker niet nakwam omdat hij zo nodig "zijn hart moest volgen", en vervolgens daar vrijwillig een hapje gaat eten in de veronderstelling dat alles kewl is?

Dan ben je wel dom hoor.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:44:52 #242
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184404078
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Met Sansa en Arya beide wel medelijden, zeker in de eerste seizoenen :').

Nee heb ik nog niet gelezen, maar weet er al wel genoeg van door A World of Ice and Fire :+.
Bij Sansa merk je minder hoe bizar beschadigd ze is. Al is ze natuurlijk net als Arya natuurlijk 5 boeken lang een slachtoffer.
Hopelijk pakken de boeken het ongeveer zo op als de serie, dat ze meer meester over hun eigen lot worden.

quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wat dacht je van die keer dat hij, tegen alle adviezen in, een heel belangrijke belofte aan een welbekende hardleerse knakker niet nakwam omdat hij zo nodig "zijn hart moest volgen", en vervolgens daar vrijwillig een hapje gaat eten in de veronderstelling dat alles kewl is?

Dan ben je wel dom hoor.
Er wordt natuurlijk geïmpliceerd dat het batsen en bezwangeren van Jeyne Westerling een actie is die geregeld is door Tywin. Al dan niet met gebruik van "magie".

Daarna zit hij gevangen in zijn keuze. Als hij de strijd opgeeft en daarmee eigenlijk zijn mandaat over the North opgeeft is hij de lul en kan hij niet terug naar het noorden met zijn leger wegens Walder Frey.

Als hij ten strijde trekt met zijn kleine leger, verliest hij zonder meer na het verlies van de Karstarks (zijn enige echte fout).
Hij moet zijn trots inslikken en vernederingen ondergaan. Hij kon met geen mogelijk weten dat hij vermoord zou worden. Maar goed, ook daar weten we slechts flarden. Communicatie's tussen Tywin, Roose en Walder. Wie weet vanaf wanneer het een onbegonnen zaak was.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:48:45 #243
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184404130
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Bij Sansa merk je minder hoe bizar beschadigd ze is. Al is ze natuurlijk net als Arya natuurlijk 5 boeken lang een slachtoffer.
Hopelijk pakken de boeken het ongeveer zo op als de serie, dat ze meer meester over hun eigen lot worden.

Ben wel benieuwd wat GRRM's plan is met vooral Sansa. Waarschijnlijk ook wel dat ze Littlefinger uiteindelijk zal vermoorden maar hoe dat gaat gebeuren en hoe ze terugkomt naar Winterfell heb ik geen idee.
Oh.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:54:33 #244
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184404249
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat GRRM's plan is met vooral Sansa. Waarschijnlijk ook wel dat ze Littlefinger uiteindelijk zal vermoorden maar hoe dat gaat gebeuren en hoe ze terugkomt naar Winterfell heb ik geen idee.
Ik weet het nog niet zo zeker.
Het klinkt als zo'n cliche.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:57:01 #245
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184404311
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:54 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik weet het nog niet zo zeker.
Het klinkt als zo'n cliche.
Ligt puur aan de uitvoering of het cliché wordt of gewoon bevredigend.

Want D&D hebben wel het lot van de meeste personages doorgenomen met GRRM dus het zal in de boeken ook niet eindigen met Littlefinger op de troon of die gaat vechten tegen de White Walkers lijkt me.
Oh.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:58:33 #246
pi_184404345
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Er wordt natuurlijk geïmpliceerd dat het batsen en bezwangeren van Jeyne Westerling een actie is die geregeld is door Tywin. Al dan niet met gebruik van "magie".

Daarna zit hij gevangen in zijn keuze. Als hij de strijd opgeeft en daarmee eigenlijk zijn mandaat over the North opgeeft is hij de lul en kan hij niet terug naar het noorden met zijn leger wegens Walder Frey.

Als hij ten strijde trekt met zijn kleine leger, verliest hij zonder meer na het verlies van de Karstarks (zijn enige echte fout).
Hij moet zijn trots inslikken en vernederingen ondergaan. Hij kon met geen mogelijk weten dat hij vermoord zou worden. Maar goed, ook daar weten we slechts flarden. Communicatie's tussen Tywin, Roose en Walder. Wie weet vanaf wanneer het een onbegonnen zaak was.
Jeyne Westerling? Dat zal Talisa zijn? Ik ga uit van de serie en daarin gaan ze gewoon een relatie met elkaar aan waarbij zij na een tijdje zwanger wordt.

Al was dat niet zo. Hij kon simpelweg het kind niet erkennen, hij had om te beginnen geen openlijke relatie kunnen hebben, hij had weg kunnen blijven van Walder.
  maandag 14 januari 2019 @ 21:05:36 #247
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184404479
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ligt puur aan de uitvoering of het cliché wordt of gewoon bevredigend.

Want D&D hebben wel het lot van de meeste personages doorgenomen met GRRM dus het zal in de boeken ook niet eindigen met Littlefinger op de troon of die gaat vechten tegen de White Walkers lijkt me.
Is dat zo? Ik heb aantal uitspraken gelezen over en weer, maar geloof niet dat er met enige zekerheid iets gezegd kon worden.
Kan lijkt me klein dat LF de troon zal bestijgen, maar boek LF is niet achterlijk als post seizoen 4 LF.

quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jeyne Westerling? Dat zal Talisa zijn? Ik ga uit van de serie en daarin gaan ze gewoon een relatie met elkaar aan waarbij zij na een tijdje zwanger wordt.
Ze hadden haar in de serie zo veranderd, dat ze haar naam moesten veranderen. Het was in geen opzicht meer hetzelfde karakter, behalve dat ze Robb neukt.

Een bannerman van Tywin, Lord Westerling hoofd van een verarmde familie die ook in aanzien is gedaald, wordt na de oorlog beloond met van alles.
Weet je nog die heks uit de flashback van Cersei?
Die is in die familie aangetrouwd.
  maandag 14 januari 2019 @ 21:08:46 #248
pi_184404537
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:05 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ze hadden haar in de serie zo veranderd, dat ze haar naam moesten veranderen. Het was in geen opzicht meer hetzelfde karakter, behalve dat ze Robb neukt.

Een bannerman van Tywin, Lord Westerling hoofd van een verarmde familie die ook in aanzien is gedaald, wordt na de oorlog beloond met van alles.
Oké, als dat zo is dan is dat zo, maar ik kan daar verder niet zo veel mee ;)
  maandag 14 januari 2019 @ 21:17:25 #249
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184404720
quote:

[..]

Is dat zo? Ik heb aantal uitspraken gelezen over en weer, maar geloof niet dat er met enige zekerheid iets gezegd kon worden.
Kan lijkt me klein dat LF de troon zal bestijgen, maar boek LF is niet achterlijk als post seizoen 4 LF.

Nja bedoel meer dat het in hele grote lijnen hetzelfde lot zal hebben, maar nee LF zal veel slimmer zijn en Sansa haar ontwikkeling zal ook minder uit het niks komen :+ Maar daarom geen idee hoe GRRM dat gaat eindigen.
Oh.
  maandag 14 januari 2019 @ 21:18:58 #250
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184404753
quote:

[..]

Die verandering was wel goed gedaan voor de serie vond ik, want die Jeyne uit het boek had niet eens echt een persoonlijkheid dus het was beter voor tv om Robb gewoon verliefd te laten worden op iemands persoonlijkheid. En daardoor kon ze ook aanwezig zijn bij de Red Wedding wat de schok nog groter maakte, niks mis mee.

Maar dat plot met de Westerlings werkt wel prima in het boek verder.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')