abonnement Unibet Coolblue
pi_184207850
Hoi,

Ik rijdt nu een aantal jaren en lease auto via mijn werk (Leaseplan).

Daarvoor nog wat jaren privé gereden, in totaal 10 jaar schadevrij.

Ik ben van plan naast de lease auto privé een ocassion aan te schaffen.

Qua verzekering verwacht ik dan dat ik gewoon de 10 jaar schadevrije jaren kan opgeven?

Of gaat de verzekeraar van mijn privé auto dit zien als tweede auto omdat ik al een lease auto rijdt?
De lease auto gaat binnenkort er uit, maar ik vrees dat er een of twee krassen/deuken zijn die als schade gezien gaat worden en
ik dus mogelijk schade moet claimen bij de verzekering van de leaseauto.

Heeft dit dan gevolgen voor de premie op mijn privé auto?

Opper
pi_184207934
Die jaren vervallen toch na een bepaalde periode leaserijden?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 21:38:39 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184208067
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 21:27 schreef opperpanter het volgende:
De lease auto gaat binnenkort er uit, maar ik vrees dat er een of twee krassen/deuken zijn die als schade gezien gaat worden en
ik dus mogelijk schade moet claimen bij de verzekering van de leaseauto.
Heb je dat ding dan zo afgeragd?
So we just called him Fred
pi_184208448
Ik was de schadevrije jaren in elk geval kwijt na 5 jaar lease. Geen idee of dat altijd zo werkt, dus ik zou eigenlijk zeggen: neem contact op met je verzekeraar.
pi_184208500
Schadevrije jaren blijven 3 jaar in Roy-data staan, dus je begint nu gewoon weer op 0.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 22:06:18 ]
pi_184208541
Ik kreeg na een leaseperiode die jaren gewoon meegeteld als schadevrij na een briefje van de leasemaatschappij

Dus even bij beide navragen. Dan moet je ver kunnen komen, ongetwijfeld afhankelijk van de maatschappij
All management is Strategic Management.
pi_184209541
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 22:04 schreef AT. het volgende:
Schadevrije jaren blijven 3 jaar in Roy-data staan, dus je begint nu gewoon weer op 0.
Dit is juist. Je kan wel een leaseverklaring aanvragen bij je leasemaatschappij en de meeste verzekeraars geven je dan wel de bijbehorende korting op de premie maar schadevrije jaren heb je niet.
pi_184210051
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 22:54 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Dit is juist. Je kan wel een leaseverklaring aanvragen bij je leasemaatschappij en de meeste verzekeraars geven je dan wel de bijbehorende korting op de premie maar schadevrije jaren heb je niet.
Iets meer tekst en uitleg hieronder. Van hoyhoy gehaald

Schadevrije jaren leaseauto
Als je een leasecontract hebt, bouw je officieel geen schadevrije jaren op. Na afloop van het leasecontract ontvang je een leaseverklaring van de leasemaatschappij waarin staat hoeveel schades je hebt geclaimd. Op basis van dit aantal bepaalt de volgende autoverzekeraar hoeveel schadevrije jaren hij jou geeft zodra je zelf een auto wilt verzekeren. Een leaseverklaring is één jaar geldig, maar een aantal verzekeraars gaat hier coulanter mee om.
pi_184220427
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:17 schreef dikke_donder het volgende:

[..]

Iets meer tekst en uitleg hieronder. Van hoyhoy gehaald

Schadevrije jaren leaseauto
Als je een leasecontract hebt, bouw je officieel geen schadevrije jaren op. Na afloop van het leasecontract ontvang je een leaseverklaring van de leasemaatschappij waarin staat hoeveel schades je hebt geclaimd. Op basis van dit aantal bepaalt de volgende autoverzekeraar hoeveel schadevrije jaren hij jou geeft zodra je zelf een auto wilt verzekeren. Een leaseverklaring is één jaar geldig, maar een aantal verzekeraars gaat hier coulanter mee om.
Nadeel is wel dat je schades dr bij krijgt (krasjes etc) die je normaal nooit bij de verzekering had geclaimd.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 januari 2019 @ 19:20:15 #10
38148 crew  Innisdemon
pi_184223650
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 16:29 schreef descon het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat je schades dr bij krijgt (krasjes etc) die je normaal nooit bij de verzekering had geclaimd.
Ja, maar dat is opzich wel terecht. We betalen met z'n allen aan de verzekeringspot, en als iemand meer dan evenredig claimt, dan is de premie voor zo'n persoon ook hoger.
Dat hij zelf die premie niet lager ziet worden als hij niet claimt, is het grote nadeel van leasen :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')