FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Geld terugkrijgen webshop.
TATWvrijdag 4 januari 2019 @ 19:29
Enkele weken geleden heb ik een bestelling geplaatst bij een bekende grote webshop.

Ik heb de factuur betaald, maar per ongeluk de twee laatste cijfers van het 10-cijferige bestelnummer verwisseld.

Dit merkte ik pas toen ik eerst EUR 70 en een paar dagen later weer EUR 50 teruggestort kreeg (bestelling was in totaal EUR 250).

Omdat ik inmiddels dicht tegen de betalingsdeadline zat, besloot ik het volledige verschuldigde bedrag (EUR 250) nogmaals over te maken, onder vermelding van het juiste bestelnummer. Hiervan heb ik nu keurig een betalingsbevestiging gekregen.

Feit blijft echter, dat ik nu nog EUR 130 onverschuldigd heb betaald. Hier heb ik het bedrijf van op de hoogte gesteld, echter die mail werd totaal verkeerd begrepen. Daarop heb ik nog een mail verstuurd met printscreens van de transacties en alle overige details. Hierop kreeg ik doodleuk een mail terug met de mededeling ''Bedankt, we willen het graag voor u oplossen''. Of ik wéér alles kon aanleveren :')

Hierop heb ik gemeld dat ik alle relevante en benodigde gegevens al heb toegezonden, en dat ik graag het bedrag terug ontvang. Het bedrijf meldde toen : u heeft inderdaad alle gegevens aan ons gestuurd, wij sturen het door aan de financiële afdeling.

Dit heb ik twee weken de tijd gegeven, maar tot op heden nog geen cent terug gezien. Kan iemand mij advies geven welke stap nu te ondernemen?
VleesLollievrijdag 4 januari 2019 @ 19:32
Zou ze een herinnering sturen
oranjevogel1vrijdag 4 januari 2019 @ 19:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:32 schreef VleesLollie het volgende:
Zou ze een herinnering sturen
dit
TATWvrijdag 4 januari 2019 @ 19:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:32 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

dit
Heb ik al gedaan, een week geleden. Maar krijg daar dus geen enkel antwoord op :?

Bellen heb ik ook al een keer gedaan, en dan is het 'we gaan het regelen''. Maar ze snappen er geen fluit van. Elke keer neemt een andere medewerker de mails in behandeling, en ze denken telkens dat ik een factuur van EUR 130 heb voldaan, waar ik geen betalingsbevestiging van krijg.

Terwijl ik juist nog 130 van hun krijg. Ben ook die slappe houding daar wel een beetje zat, dus wil het graag iets formeler gaan aanpakken. Maar sta ik dan sterk?
oranjevogel1vrijdag 4 januari 2019 @ 19:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:36 schreef TATW het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, een week geleden. Maar krijg daar dus geen enkel antwoord op :?

Bellen heb ik ook al een keer gedaan, en dan is het 'we gaan het regelen''. Maar ze snappen er geen fluit van. Elke keer neemt een andere medewerker de mails in behandeling, en ze denken telkens dat ik een factuur van EUR 130 heb voldaan, waar ik geen betalingsbevestiging van krijg.

Terwijl ik juist nog 130 van hun krijg. Ben ook die slappe houding daar wel een beetje zat, dus wil het graag iets formeler gaan aanpakken. Maar sta ik dan sterk?
Je staat op zich sterk, maar je moet ze wel een redelijke termijn geven.
TATWvrijdag 4 januari 2019 @ 19:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:38 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Je staat op zich sterk, maar je moet ze wel een redelijke termijn geven.
Is 10 werkdagen redelijk? Dat is de termijn die ik ze in mijn laatste herinnering heb gegeven (verloopt woensdag).
oranjevogel1vrijdag 4 januari 2019 @ 19:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:40 schreef TATW het volgende:

[..]

Is 10 werkdagen redelijk? Dat is de termijn die ik ze in mijn laatste herinnering heb gegeven (verloopt woensdag).
Lijkt me wat weinig. Zelf zou ik 30 dagen gegeven hebben.
Pietverdrietvrijdag 4 januari 2019 @ 19:41
Goh, zaken werden niet direct verwerkt met de feestdagen, verbazingwekkend
RobjeGeusvrijdag 4 januari 2019 @ 19:45
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh, zaken werden niet direct verwerkt met de feestdagen, verbazingwekkend
Dit en ik zou nogmaals bellen het verhaal iets harder uitleggen dan je normaal zou doen en dat je nu geholpen wilt worden en er anders werk van gaat maken.
spijkerbroekvrijdag 4 januari 2019 @ 19:50
Een mail schrijven met 1) een duidelijke uitleg van wat er gebeurd is, 2) een duidelijke eis ( bv "ik wil dat jullie het door mij teveel betaalde bedrag binnen 30 dagen terug op mijn rekening storten"), en 3) eisen dat zij je een bevestiging van het probleem, van de oplossing én van de termijn sturen.
("duidelijk" is dus niet allerlei wollige taal of allerlei dingen erbij halen die irrelevant zijn)

Of je kunt bellen en vragen doorverbonden te worden met de financiële afdeling en aan de telefoon blijven terwijl ze het oplossen.

[ Bericht 5% gewijzigd door spijkerbroek op 04-01-2019 20:11:17 ]
TATWvrijdag 4 januari 2019 @ 20:09
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh, zaken werden niet direct verwerkt met de feestdagen, verbazingwekkend
Niet direct =/ een maand
Prof_Hoaxvrijdag 4 januari 2019 @ 21:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 20:09 schreef TATW het volgende:

[..]

Niet direct =/ een maand
Geef ze even de tijd joh, het is misschien vervelend maar als je gewoon nog ff afwacht dan hoef je ook niet al die tijd (en dus geld) spenderen om je druk te maken...
_serial_vrijdag 4 januari 2019 @ 21:13
Plus dat je precies in de periode aan het navragen bent waar het waarschijnlijk heel druk is, 30 dagen is echt niet raar. Geef ze inderdaad even iets meer de tijd, of bel ze nogmaals tijdens kantooruren vroeg, bijvoorbeeld op maandagochtend 9:00
fespovrijdag 4 januari 2019 @ 21:19
even bellen?