abonnement Unibet Coolblue
pi_184182072
Ik heb een badkamer met apart ligbad en douche, verder 1 wasbak en 1 toilet.

3.50 lang, 2 mtr breed.

Ik wil de badkamer verbouwen en aangezien ik zelf nooit in bad ga kan die er van mij wel uit, dan maak ik daar een 2 meter brede inloop douche van.

Anderzijds, met een apart bad en douche is het niet direct een krappe badkamer dus het is niet zozeer voor de ruimte.

BIj het verbouwen zou ik het bad opnieuw gebruiken, Hoewel uit 2002 heeft het een moderne vorm en ziet er nog als nieuw uit. Enkel de mengkraan die erop zit werkt niet meer. Ik gok zo dat de vorige bewoners ook nooit in bad gingen.

Maar in hoeverre zou een ligbad vandaag de dag een meerwaarde zijn voor je huis? Ik persoonlijk geef er dus niks om, maar mijn zus bv. gaat wel graag in bad en ziet dat dus wel als een grote meerwaarde.
pi_184182193
Jij woont er dus je moet de badkamer maken zoals jij dat wil.
Tegen de tijd dat je gaat verhuizen is de badkamer waarschijnlijk toch verouderd en ziet een potentiële koper dat er ruimte is voor een ligbad als hij de badkamer vernieuwd.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184182218
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:58 schreef valentijn101 het volgende:
Jij woont er dus je moet de badkamer maken zoals jij dat wil.
Tegen de tijd dat je gaat verhuizen is de badkamer waarschijnlijk toch verouderd en ziet een potentiële koper dat er ruimte is voor een ligbad als hij de badkamer vernieuwd.
Dit dus. Verder zijn dingen zoals materiaalgebruik veel bepalender voor de waarde.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 3 januari 2019 @ 16:02:22 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184182256
Ik zou het bad weglaten maar wel aansluitingen ervoor maken. Als je je huis verkoopt is dat handig. Ik geef zelf niets om badderen, woon al sinds mijn jeugd in huizen met baden maar heb de laatste 10 jaar er eigenlijk nooit in gelegen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184182651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:52 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb een badkamer met apart ligbad en douche, verder 1 wasbak en 1 toilet.

3.50 lang, 2 mtr breed.

Ik wil de badkamer verbouwen en aangezien ik zelf nooit in bad ga kan die er van mij wel uit, dan maak ik daar een 2 meter brede inloop douche van.

Anderzijds, met een apart bad en douche is het niet direct een krappe badkamer dus het is niet zozeer voor de ruimte.

BIj het verbouwen zou ik het bad opnieuw gebruiken, Hoewel uit 2002 heeft het een moderne vorm en ziet er nog als nieuw uit. Enkel de mengkraan die erop zit werkt niet meer. Ik gok zo dat de vorige bewoners ook nooit in bad gingen.

Maar in hoeverre zou een ligbad vandaag de dag een meerwaarde zijn voor je huis? Ik persoonlijk geef er dus niks om, maar mijn zus bv. gaat wel graag in bad en ziet dat dus wel als een grote meerwaarde.
Hoe zit het met evt. huisgenoten; willen die een bad? Wij hebben ook een bad, mijn vrouw gebruikt 't 2x per jaar ik 1x per 2 jaar.

Verder zie ik ook de lol van een inloopdouche niet; geef mij maar een afsluitbare cabine met plaatstalen douchebak.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 03-01-2019 16:47:42 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:09:35 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184183567
Vrouwen willen altijd per se een ligbad, maar het wordt nooit gebruikt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:11:12 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184183613
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:09 schreef LXIV het volgende:
Vrouwen willen altijd per se een ligbad, maar het wordt nooit gebruikt.
Vrouwen bepalen welk huis gekocht wordt, mannen hebben het laatste woord, “ja schatje”
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184183670
Vaak denk ik als ik thuis ben, had ik maar een bad.
Ben ik dan op vakantie ben ik er na 3 of 4 keer wel klaar mee.

Persoonlijk zou een bad voor mij in een koophuis meerwaarde hebben, als die groot en mooi is, mits hij niet teveel ruimte in de badkamer inneemt.

En dan praat ik over hoogstens 1 of 2 duizend euro, denk dat je er sowiezo verlies opdraait als je hem zelf amper gebruikt.
Maar dat is mijn idee erover.
Hell To The Liars
pi_184183788
Heb je een appartement of een eengezinswoning? In een appartement zie ik er ook de meerwaarde niet van in, maar in een eengezinswoning zeker wel. Met kleine kinderen is een bad echt heel fijn, en wij hebben ons huis daar oa ook op uitgezocht. Van een inloopdouche zie ik dan weer niet de meerwaarde, tenzij je er gelijk een tweepersoonsdouche van maakt. Maar het draait er vooral om hoe lang je daar nog van plan bent te wonen wat de moeite waard is, ook qua verkoopmogelijkheden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184184031
Het betreft een hoekwoning met garage met 4 slaapkamers. Maar ik woon er maar alleen.
Mocht ik het verkopen zou dat best wel eens een gezin kunnen zijn. Maar de vorige bewoners hadden geen kinderen, en mijn buren hebben ook geen kinderen. Dus ook daar kun je geen peil op trekken. Enkel dus je eigen plan.

Waar nu het bad staat kan ik een mooie ruime douche maken. 2 mtr breed, 1 meter diep.

Ik wil wel een ruime douche, maar niet perse een open inloop douche. Is altijd kil en spettert veel water op de vloer. Dus met glazen wand en deur erin.

Wat leidingwerk betreft kan ik dus grotendeels de afvoer en dergelijke gebruiken van het bad voor de douche.

Er is eigenlijk nog maar 1 andere reden om het bad te behouden, en dat is mijn zus die reuma heeft. Heeft zelf geen bad en als ze die had zou ze er wekelijks ingaan. Toen ik dit huis kocht dacht ze regelmatig bij mij in bad te gaan, echter in 2 jaar heeft ze dat maar 1 keer gedaan.

Maar wellicht als ze ouder wordt, en de reuma toeneemt.

Maar verder zou ik het bad er het liefst uitslopen.
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:32:57 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184184087
Bad eruit slopen en een ruime inloopdouche maken met een enorme douchekop en liefst ook sproeiers aan de zijkant, genot puur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184184088
Het ligt er ook aan wie het huis gaat kopen. Ik ben 2 meter, ik heb nog nooit fatsoenlijk in een bad kunnen liggen, met uitzondering van het zwembad :')_!

Maak de badkamer zoals jij het wilt. Jij woont en leeft er. Haal er 100% voldoening uit door een naar jouw smaak mooie en functionele badkamer voor een prijs die jij realistisch vindt. That's it. Wie er later in gaat wonen moet er mee doen wat 'ie wilt.
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:48:07 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184184405
Met kinderen is een ligbad fijn. In ons vorige huis ging ik er om de week in, de kinderen bijna elke avond. Nu hebben we helaas geen bad, bij de eerstvolgende badkamerverbouwing gaan we die wel plaatsen.
Maar het is jouw huis, jouw woonwensen, jouw badkamer... als jij geen bad wil, zou ik het niet doen, tenzij je denkt dat je het in de toekomst wel gaat gebruiken (of een partner en/of gezin anticipeert) ;).
KuikenGuppy
pi_184185501
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:52 schreef Glider76 het volgende:

Maar in hoeverre zou een ligbad vandaag de dag een meerwaarde zijn voor je huis? Ik persoonlijk geef er dus niks om, maar mijn zus bv. gaat wel graag in bad en ziet dat dus wel als een grote meerwaarde.
Hier heb je je antwoord al... Als ik jou was zou ik de toekomstige kopers van je huis opsporen en vragen of zij een bad een meerwaarde vinden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184185580
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vrouwen bepalen welk huis gekocht wordt, mannen hebben het laatste woord, “ja schatje”
:D
pi_184186019
Wat moet je anders met al die m2?
pi_184190453
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vrouwen bepalen welk huis gekocht wordt, mannen hebben het laatste woord, “ja schatje”
Ik zou nooit een huis zonder bad kopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184194294
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:29 schreef Glider76 het volgende:

Ik wil wel een ruime douche, maar niet perse een open inloop douche. Is altijd kil en spettert veel water op de vloer. Dus met glazen wand en deur erin.

Slim!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184194611
een badkamer is maximaal 10 jaar na aanbouw een verkoop argument. dus als je er langer dan 10 jaar gaat wonen doen wat jij wilt.

als je zus het nu vaak zou gebruiken dan zou ik het overwegen.

ik zelf ga trouwens ook weinig in bad. de kinderen 3x per week.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 09:52:15 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184194959
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:09 schreef LXIV het volgende:
Vrouwen willen altijd per se een ligbad, maar het wordt nooit gebruikt.
Ik lig nu lekker te fokken in bad. Dus je statement is niet correct. Er zijn veel mensen die gek zijn op een bad.
Resistance is futile.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 10:02:15 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184195103
Wij gaan wel weer voor een bad als we de badkamer gaan verbouwen. In eerste instantie omdat we allebei gek zijn op een bad, en we hebben 2 tieners die bij hun moeder geen bad hebben dus hier willen ze standaard weken. Sterker nog, wij maken de badkamer groter zodat we er een vrijstaand bad in kwijt kunnen.

In tweede instantie levert dat een ruime gezinswoning op met 4 slaapkamers, waarvan 2 echt grote kamers. 1 van die kamers heeft een ensuite en inloopkast. De andere 3 (logeer)kamers delen de grote badkamer. Voor een gezin met grote kinderen is dat een optimale setup. Een gezin met kleine kinderen kan er perfect mee uit de voeten, want er is een bad en dat is met kleine kinderen ideaal.
Resistance is futile.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 10:09:49 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184195224
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou nooit een huis zonder bad kopen.
Ook niet als de badkamer al wel de aansluitingen en de ruimte heeft, of al 20 jaar oud is?
Hoe vaak lig je in bad?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 10:14:45 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184195292
Flinke inloopdouche en een jacuzzi buiten om te badderen.
And so is the past
  vrijdag 4 januari 2019 @ 10:18:53 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184195360
Ik zou zeggen, als je in een gezinswijk woont, dan is een bad wel waardevermeerderend.
Resistance is futile.
pi_184195428
Het is sterk afhankelijk van de persoonlijke voorkeuren, dat blijkt ook uit de reacties. Wij hebben twee badkamers in huis, waarvan eentje met bad en eentje met alleen een douche.

Het bad gebruiken we bijna dagelijks voor onze kleine kids. Daarvoor werd het alleen gebruikt door mijn vriendin, ik heb er in de negen jaar dat we er wonen misschien 4 keer ingezeten.... Maw; als je er nog even blijft wonen gewoon doen wat je zelf prettig vindt. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')