abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 januari 2019 @ 21:41:57 #26
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184189824
Awh, TS heel veel sterkte!

En ik zou vooral denken aan alle nadelen van het hebben van een kind!

Ze kosten veel geld, tijd, energie. Ze moeten vroeg naar bed.. school brengen. Weinig tijd voor jezelf. Je moet het echt heel goed plannen om tijd voor jezelf te maken en niet zomaar wanneer je wilt neerploffen op de bank.

Nu kan je dat lekker wel.. en knutselen en lekker alle tijd voor jezelf nemen.
Denk daaraan.. daar zijn veel ouders ook erg jaloers op. Ook al geven ze dat niet zo heel graag toe.
  donderdag 3 januari 2019 @ 23:23:29 #27
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_184191974
Weet je zeker dat je in de huidige maatschappij überhaupt kinderen wilt dan?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:08:24 #28
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_184199165
Weet je zeker dat je onvruchtbaar bent? Je kan het altijd gewoon proberen en dan heb je in ieder geval een poging gewaagd.
pi_184199240
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:08 schreef Mishu het volgende:
Weet je zeker dat je onvruchtbaar bent? Je kan het altijd gewoon proberen en dan heb je in ieder geval een poging gewaagd.
_O- _O- _O-

Slechtste R&P advies van 2019. Nu al
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:15:01 #30
47102 Elvi
miemkwien
pi_184199282
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:12 schreef Allures het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Slechtste R&P advies van 2019. Nu al
Stel je voor dat dit advies wordt opgevolgt en het lukt. Dan gaan we echt een rollercoaster van een 2019 beleven op fok.
pi_184199284
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:12 schreef Allures het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Slechtste R&P advies van 2019. Nu al
Een vriendin van mij is ook jaren geleden onvruchtbaar verklaard. Zij en haar vriend hebben dus in al die jaren ook nooit beschermde seks gehad, want ja, als je onvruchtbaar bent dan hoef je daar dus geen rekening mee te houden.

Bleek ze zwanger te zijn.
pi_184199362
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:15 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Een vriendin van mij is ook jaren geleden onvruchtbaar verklaard. Zij en haar vriend hebben dus in al die jaren ook nooit beschermde seks gehad, want ja, als je onvruchtbaar bent dan hoef je daar dus geen rekening mee te houden.

Bleek ze zwanger te zijn.
niet met het oog op de vruchtbaarheid maar als er iemand geen kind moet krijgen is het TS
Die dit topic alleen opent voor de aandacht en de complimenten over hoe goed ze het doet
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:20:12 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184199400
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:15 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Een vriendin van mij is ook jaren geleden onvruchtbaar verklaard. Zij en haar vriend hebben dus in al die jaren ook nooit beschermde seks gehad, want ja, als je onvruchtbaar bent dan hoef je daar dus geen rekening mee te houden.

Bleek ze zwanger te zijn.
Rationeel wil TS geen kinderen, omdat dat dramatisch zal aflopen. Emotioneel wil ze wel kinderen.
Dat is het probleem hier.

Ik durf niet eens te adviseren "neem een hamster" omdat het voor die hamster ook heel slecht af kan lopen .
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:20:51 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184199413
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:08 schreef Mishu het volgende:
Weet je zeker dat je onvruchtbaar bent? Je kan het altijd gewoon proberen en dan heb je in ieder geval een poging gewaagd.
Lees je niet ofzo?
TS is ongeschikt voor het ouderschap, dat weet ze en dat erkent ze, dat maakt haar verdriet niet minder echt.
En dan ga jij haar adviseren maar gewoon proberen zwanger te worden.
Stel dat dat lukt, wie gaat dan voor dat kind zorgen?

TS, sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184199419
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 01:17 schreef E-Dubble het volgende:
Ik vind het al bijzonder knap dat je toegeeft dat kinderen nemen geen verantwoorde beslissing is ipv wel en dan later erachter komen dat het helemaal niet kan.
En ik vind het bijzonder knap dat je je desondanks niet groot en stoer houdt, maar dat je die wensgevoelens toelaat en erom kan janken. Sterkte TS, moeilijk om zo'n verlies te accepteren.
Somebody that I used to know
pi_184199439
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:18 schreef Allures het volgende:

[..]

niet met het oog op de vruchtbaarheid maar als er iemand geen kind moet krijgen is het TS
Die dit topic alleen opent voor de aandacht en de complimenten over hoe goed ze het doet
Ja oké op die manier.

En ondanks dat ze het topic wellicht om die reden opent, complimenten zijn haar wat mij betreft van harte gegunt. Voor mannen is het hebben van een kinderwens anders dan voor een vrouw denk ik. Veel minder heftig, emotioneel, hormonaal. En als je om die reden dan besluit om geen kinderen te nemen, dan verdien je best wel wat positieve aandacht imo. Hetzij via een speciaal daarvoor geopend topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 14:31:32 ]
pi_184199452
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Rationeel wil TS geen kinderen, omdat dat dramatisch zal aflopen. Emotioneel wil ze wel kinderen.
Dat is het probleem hier.

Ik durf niet eens te adviseren "neem een hamster" omdat het voor die hamster ook heel slecht af kan lopen .
Ja sorry, het was voor mij nog steeds niet duidelijk of ze nou echt onvruchtbaar was of niet. Ik dacht van niet namelijk
pi_184199493
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:41 schreef -Phineas- het volgende:
Awh, TS heel veel sterkte!

En ik zou vooral denken aan alle nadelen van het hebben van een kind!

Ze kosten veel geld, tijd, energie. Ze moeten vroeg naar bed.. school brengen. Weinig tijd voor jezelf. Je moet het echt heel goed plannen om tijd voor jezelf te maken en niet zomaar wanneer je wilt neerploffen op de bank.

Nu kan je dat lekker wel.. en knutselen en lekker alle tijd voor jezelf nemen.
Denk daaraan.. daar zijn veel ouders ook erg jaloers op. Ook al geven ze dat niet zo heel graag toe.
Die nadelen vallen allemaal weg als je een kinderwens hebt denk ik.
Tap tap tap
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:25:35 #39
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184199505
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat je voor jezelf moet afsluiten dat kinderen een optie zou zijn geweest. Dat is het niet, om twee redenen, namelijk allereerst je onvermogen om voor een kind te zorgen en daarbij je problemen of zelfs de onmogelijkheid om een kind te krijgen.

En dan neem je afscheid van de invulling van die kinderwens. En dat is simpelweg een rouwproces, zoals je ook doorloopt als je afscheid hebt moeten nemen van een dierbare. Daar mag je best verdrietig over zijn, en boos, en alle emoties die daarbij kunnen komen kijken. En dat kan best tijd kosten, dat proces. Dat rond je niet even in een avondje af. En dat is ook niet erg.
Goede post.
pi_184199534
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:22 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ja oké op die manier.

En ondanks dat ze het topic wellicht om die reden opent, complimenten zijn haar wat mij betreft van harte gegunt. Voor ons is het hebben van een kinderwens anders dan voor een vrouw denk ik. Veel minder heftig, emotioneel, hormonaal. En als je om die reden dan besluit om geen kinderen te nemen, dan verdien je best wel wat positieve aandacht imo. Hetzij via een speciaal daarvoor geopend topic.
he wat
Tap tap tap
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:27:35 #41
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184199548
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 23:23 schreef PzKpfw het volgende:
Weet je zeker dat je in de huidige maatschappij überhaupt kinderen wilt dan?
De wens om kinderen te willen is in den beginne toch een emotionele. Ratio komt daarna pas kijken maar die wens is er al wel.
pi_184199575
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

he wat
Voor “ons mannen”, ik communiceerde naar een andere user die voor zover ik weet ook man is.
pi_184199597
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:28 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Voor “ons mannen”, ik communiceerde naar een andere user die voor zover ik weet ook man is.
Allures is geen man.
Tap tap tap
pi_184199614
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Allures is geen man.
In dat geval pas ik even mijn post aan :P

Sorry allures :@

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 14:31:04 ]
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:33:13 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184199682
Anders, maar toch ook wel herkenbaar.
Heb een inmiddels volwassen zoon, heb eigenlijk ook echt geen behoefte aan weer een kleintje. Het gezin is compleet en dat is prima, bevalt echt goed en ik wil ook niet anders.
Maar ik ben over de 40 heen en de tijd dat ik niet meer vruchtbaar zal zijn gloort om de hoek.

En hoe stom en irrationeel het ook is, het maakt dat er soms heel eventjes zo'n stemmetje in mijn hoofd zit. Dat ik nooit meer een leven in me zal voelen, nooit meer voor het eerst in die grote blauwe baby ogen zal kijken en dat gevoel erbij zal hebben. Nooit meer een kleintje van mezelf zal hebben.

Het is maar soms en gelukkig nooit lang. Maar toch, het is er nu wel, terwijl het er niet was toen de mogelijkheid er nog wel was.
Kan me dus prima voorstellen dat iemand die onvruchtbaar is op jongere leeftijd dat zelfs sterker voelt, ondanks weten dat het beter is. Ondanks weten dat het goed is zo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184199734
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:41 schreef -Phineas- het volgende:
Awh, TS heel veel sterkte!

En ik zou vooral denken aan alle nadelen van het hebben van een kind!

Ze kosten veel geld, tijd, energie. Ze moeten vroeg naar bed.. school brengen. Weinig tijd voor jezelf. Je moet het echt heel goed plannen om tijd voor jezelf te maken en niet zomaar wanneer je wilt neerploffen op de bank.

Nu kan je dat lekker wel.. en knutselen en lekker alle tijd voor jezelf nemen.
Denk daaraan.. daar zijn veel ouders ook erg jaloers op. Ook al geven ze dat niet zo heel graag toe.
Pff, ik hoop niet dat jij al je vriend(inn)en zo 'moed inpraat'. Je miskent/bagatelliseert daarmee nogal haar gevoelens. (dit doen mensen ook wel eens bij singles. Diep gemis aan een partner en dan horen dat er ook voordelen aan alleen zijn zitten :{w 't zal best, maar dat neemt niet weg dat alleen zijn (of geen kinderen zullen krijgen) pijn doet).
Somebody that I used to know
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:40:38 #47
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184199796
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 00:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel :*

En omdat ik meerdere aandoeningen heb (psychiatrisch) is het gewoon op zijn zachts gezegd onverantwoord om kinderen te nemen. Zoals hierboven gezegd is, ik kan amper voor mezelf zorgen.
Prima dat je dit zo goed inziet. Heel vervelend maar je hebt in ieder geval wel zelfkennis! Daar zouden heel wat (toekomstige) ouders baat bij hebben.

In deze situatie lijkt mij het ook veel beter om geen kinderen te krijgen. Heel verstandig besluit, ondanks dat je gevoel misschien iets anders zegt

Onvruchtbaarheid wil natuurlijk niet zeggen dat je geen kinderen kan opvoeden. Of dat verstandig is in deze situatie heb jezelf al beantwoord
"Hoka Hey!"
pi_184202342
Hey lieve mensen, straks reageer ik uitgebreid. Heel erg bedankt voor de steun
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:52:53 #49
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184202465
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hey lieve mensen, straks reageer ik uitgebreid. Heel erg bedankt voor de steun
Steun kun je altijd krijgen :)

Ga je dit topic aanhouden om af en toe te ventileren?
pi_184203079
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:52 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Steun kun je altijd krijgen :)

Ga je dit topic aanhouden om af en toe te ventileren?
Desondanks ben ik er wel erg dankbaar voor...

Ik denk dat ik wel af en toe kom ventileren... In mijn omgeving speelt dit nu heel erg veel en het is gewoon af en toe een beetje lastig
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')