abonnement Unibet Coolblue
pi_184166837
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_184166928
NJ wat heb jij / hebben jullie veel pech achter elkaar zeg. Hopelijk draait dit snel bij :{
pi_184166936
Welpje en ik hebben de eerste opvangdag overleefd! Hij had volgens de GO goed geslapen, drinken uit de fles ging niet supersoepel (hebben we ook te weinig geoefend o|O ) maar lukte wel. Ze raadde aan morgen een shirt van mij mee te geven voor de geur. Hij ging nu een halve dag, morgen een hele (voor onze doen dan, tot half 4), ben benieuwd hoe dat zal gaan. Was vandaag wel heel blij toen ik hem weer kon knuffelen. O+

Wel typisch, ik was bij thuiskomst nog even in bed gekropen maar werd wakker met een nachtmerrie waarin ik me extreem verslapen had en vier uur te laat was om hem op te halen. :')
pi_184167171
Luna, fijn dat Welpje het goed deed!

Verder las ik nog over eerste werkdagen en trotse papa’s die veel foto’s doorsturen en een kapotte telefoon bij NJ (balen!).

Mars is wat onrustig. Ik kan er de vinger niet helemaal opleggen waar het door komt.
Doet ineens korte hazenslaapjes overdag (4 keer een half uurtje) wat ik helemaal prima vind overigens maar ook ‘s nachts zit er veel onrust in zijn lijfje. Hij huilt even op, wringt wat en valt dan weer in slaap met wat hulp van mij.
Overdag wil hij zijn groente en fruit niet, gelukkig drinkt hij wel goed. Al zijn het steeds kleine beetjes.
Verder is hij wel vrolijk, speelt volop, maar lijkt wat sneller te jammeren. Geen koorts, geen andere gekke dingen.
Konden ze maar praten hè?!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 21:55:50 #5
74056 crew  ToT
pi_184169190
Mini-ToT heeft de afgelopen dagen weer een ontwikkelingssprongetje gehad (3,5 maand oud). Hij was behoorlijk uit zijn hum maar vandaag ineens kijkt hij VEEL helderder uit zijn ogen als ooit tevoren, hij kijkt je echt aan en volgt je met zijn ogen en lacht nog weer veel meer dan eerst.
Maakt niet uit wat voor gekke geluidjes je maakt of wat voor gebaren je maakt: alles is leuk voor hem! :D
Die pretoogjes knijpen samen als er een grote lach op zijn mondje verschijnt, hij gilt het soms echt uit en slaat met zijn armpjes en beentjes om zich heen van de opwinding! :D *O* O+
Vooral dierengeluidjes vindt hij geweldig, met name kukelekuuuuu en rrrrrrrrroekoeoeoeoe! :D
  donderdag 3 januari 2019 @ 09:47:16 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184175799
Is het geen tandje malteser?

Dat klinkt tof Tot!

Ik heb een vraag: prul meldt zich ongeveer elke 3,5 tot 4 uur voor een voeding. Prima. Daarna houden we steeds aan 'verschonen als het nodig is, even spelen op het kleed en dan in de kinderwagen om te slapen '. Dat laatste lukt bijna nooit, ze gaat meestal huilen na een paar minuten en is dan niet te troosten zonder op te pakken. Zodra ik dat doe, valt ze in slaap. Soms echt binnen een minuut. Wegleggen lukt dan echter niet, ze is dan binnen een paar minuten weer wakker.

En dan zit ik dus de hele dag met een baby op de arm. Niet erg, ware het niet dat mijn man vanmiddag buiten de deur gaat werken en ik dus moet koken enzo willen we voor half acht eten. Dus als er iemand tips heeft voor hoe ik dit kan oefenen?

Daarnaast slaapt prul best oke in haar cosleeper....maar alleen na de voeding van +- 01:00. Daarvoor proberen we het met een slaapritueeltje (eventueel in bad, slaapzak aan, voeden, licht dimmen, in bedje leggen, een hoofdstuk of twee 'het geheim van toermalijn' en een slaapliedje) maar dat lukt nooit. Ook niet als ik haar probeer in te laten slapen bij mij en dan weg probeer te leggen. Resultaat: ik lig na de voeding van 21:00 uur alleen in bed en prul beneden bij m'n man op de arm. Na de nachtvoeding slaapt ze wel, maar dat duurt vaak wel een uur. Vervolgens eet ze rond 5 uur weer en slaapt ze vervolgens tot 10:00...

Is het te vroeg om daar iets aan te kunnen doen? Het zou fijn zijn als we een keer met z'n allen naar bed kunnen voor 1 uur 's nachts.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184176026
Hier lukte dat ook nooit Tink. Kees sliep overdag alleen op ons of in de draagdoek. Vanaf een maand of 3 kon hij het ineens vanzelf wel en ging het steeds beter. Ik deed dus alles met de draagdoek als ik iets wilde en kookte daarmee ook dus (geen uitgebreide dingen en voorzichtig uiteraard).
pi_184176101
Tink; en in de draagdoek/draagzak? Ik heb veel in de keuken gestaan met baby in draagdoek, dan had ik tenminste m'n handen vrij. Dan kon ik al alles snijden e.d. en hoefde het enkel nog in de pan/oven en klaar. En soms kon dat pas als vriend weer thuis was van het werk zodat ik de baby bij hem kon leggen en dan kon ik eten iig afmaken. Het wanhopig wegleggen heb ik toen opgegeven... Overigens lukt dat ons nu wel al weer (valt in slaap in box of wipstoel).
Ook inbakeren overdag heeft een tijdje geholpen.
Wipstoel is hier momenteel een groot succes. Hij grijpt nu echt naar speeltjes en probeert die wanhopig in z'n mond te stoppen :D ook dat geeft me soms even een half uurtje om een wasje op te hangen ofzo ;)

Verder geen slaaptips helaas.... Tijn slaapt hier hartstikke goed na z'n avondritueel namelijk (al vanaf dat ie 3 weken was...) :@ :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184177119
Ah ToT wat lief! En leuk om te lezen O+

NJ nou ja wat een pech en gedoe zo in 2019. Hopelijk is het voor de rest van het jaar klaar voor jullie. Nu gewoon lekker genieten van Spookje!

Tink, ik kan ook alleen als tip eraan toegeven en er van genieten geven. Juul sliep overdag op zich wel in haar wiegje maar lang niet altijd en 's avonds wilde ze alleen op mij slapen. Dat was ineens over bij 14 weken.

En die kleine grote Juul wordt nog steeds elke nacht 1 keer wakker. Vannacht om 04:45, dan ligt ze te kletsen. Speen erin en ze slaapt weer verder. Op zich niet zo raar want ze slaapt dan al vanaf 19:15.
En ze eet momenteel als een bootwerker, 's ochtends fruithap en rond 17:00 groentehap. Je moet heeeeel snel zijn met hapjes anders wordt ze boos. En gewoon nog steeds 5 flessen, al drinkt ze er 3 niet helemaal leeg meer.
En dat ze daardoor grooooot wordt, kan je zien in de spoiler. Op naar de wandelwageninzet (waarvan de zonneklep kapot is, zagen we gisteren)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb me zojuist ingeschreven bij een sportschool :D Jaja, ik ga ervoor. Ik wil er 15 kilo afhebben. 2x per week sporten, 4x per week fietsen naar mijn werk (20 km op en neer) en wat meer op het eten letten, moeten daarvoor zorgen. Dieten doe ik niet aan. Ik heb ook geen streefdatum, ik wil wel een leuk leven houden (ja daar is eten een belangrijk onderdeel van)
pi_184177288

Wanneer je baby klaar is voor een speeldate en je dan de fout maakt om eerst nog even te ontbijten. Kunnen we weer omkleden. :( 😂

Even een vraagje.
Heeft iemand van jullie een kat? Gaat dat goed met de baby? :)
Protège moi de mes désirs.
pi_184177589
Wat een megaschattig pakje Exode O+

De draagdoek/zak is hier ook vaak de oplossing voor nog iets gedaan krijgen met een plakbaby. En anders thuisbezorgd :P

Duman, wij hebben een kat, al voordat de oudste kwam. Dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Toen peuter geboren werd moest hij daar eerst weinig van weten en was gewoon veel in een andere kamer de eerste maanden. Nu bij Welpje leek hij er meer aan gewend en hebben we eigenlijk weinig verandering gemerkt. Maar het is dan ook al een oudje (15 jaar) die conflicten liever uit de weg gaat.
  donderdag 3 januari 2019 @ 12:23:26 #12
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184178266
Wij waren met oud & nieuw bij vrienden met een poes van bijna 1,5 :') die de baby maar al te graag wou aanvallen. De oudere poes was wel lief :D

Zelf hebben we een levende stofzuiger (hond) :7 wel handig rondom de kinderstoel.
pi_184178466
Hangt enorm van het karakter van de kat af. Die van ons is ook heel makkelijk en gaat confrontaties uit de weg, dus die doet Jip vooralsnog nooit kwaad. Als hij haar vacht te stevig vast houdt dan loopt ze gewoon weg zodra ze de kans krijgt :D maar vrienden van ons hebben een kat, die durf ik zelf niet eens te aaien :') binnen 10 seconden ligt je arm open.
pi_184178537
Wij hebben 2 katten, toen B werd geboren waren het nog binnenkatten. Ze hadden een eigen kamer op zolder. Ze lieten zich na de geboorte van B alleen nog zien na 19:00 als B op bed lag. 1 van de 2 is aardig bijgetrokken, sterker nog, B is zijn favoriete object in ons huis. De andere kat ontloopt hem nog steeds.
Inmiddels zijn het buitenkatten overigens en maken weinig mee van Juul. Ze zijn amper meer in huis te vinden.

Ondanks dat ze B vreselijk vonden, hebben ze nooit agressie of zo getoond. Zelfs niet als B een staart te pakken kreeg. We lieten ze echter nooit alleen met hem.

Vergis je niet in de hoeveelheid haren. Nu ze amper meer binnenkomen, merken we pas hoe ontzettend veel haren zij overal achterlieten. Ook op plekken waar ze nooit kwamen.

Ze zijn inmiddels een jaar of 12 en mijn vrouw had ze het liefst niet meer gehad. Nu het buitenkatten zijn, vindt ze het prima. Moet wel zeggen dat wij aparte katten hebben, ze zijn met 4 maanden van straat gehaald en wij hebben ze geadopteerd toen ze 6 maanden waren. Ze gedragen zich als het op eten aankomt nog steeds als 2 hongerige zwerfkatten.

Nu Juul hapjes krijgt is de poepluier steeds een verrassing, vandaag was het erwten/peren poep, wel heel fijn dat het wat vaster is en ze niet volledig onder zit. (Hier kan ik dit soort poeppraat kwijt)

Aure, hoe gaat het nu met Jip en met jou? Kan je een beetje bijtanken nu?
pi_184178914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:22 schreef exode het volgende:
NJ nou ja wat een pech en gedoe zo in 2019. Hopelijk is het voor de rest van het jaar klaar voor jullie. Nu gewoon lekker genieten van Spookje!

En die kleine grote Juul wordt nog steeds elke nacht 1 keer wakker. Vannacht om 04:45, dan ligt ze te kletsen. Speen erin en ze slaapt weer verder. Op zich niet zo raar want ze slaapt dan al vanaf 19:15.
En ze eet momenteel als een bootwerker, 's ochtends fruithap en rond 17:00 groentehap. Je moet heeeeel snel zijn met hapjes anders wordt ze boos. En gewoon nog steeds 5 flessen, al drinkt ze er 3 niet helemaal leeg meer.
En dat ze daardoor grooooot wordt, kan je zien in de spoiler. Op naar de wandelwageninzet (waarvan de zonneklep kapot is, zagen we gisteren)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb me zojuist ingeschreven bij een sportschool :D Jaja, ik ga ervoor. Ik wil er 15 kilo afhebben. 2x per week sporten, 4x per week fietsen naar mijn werk (20 km op en neer) en wat meer op het eten letten, moeten daarvoor zorgen. Dieten doe ik niet aan. Ik heb ook geen streefdatum, ik wil wel een leuk leven houden (ja daar is eten een belangrijk onderdeel van)
Leuke foto's!

Wij gaan deze week met de eerste hapjes beginnen. Ben heel benieuwd haha. Ze krijgt nu al een dikke kop, dus wie weet als ze dan nog meer eet...

Woah, succes met sporten dan! Mooi doel! :o

quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even een vraagje.
Heeft iemand van jullie een kat? Gaat dat goed met de baby? :)
Wij hadden twee katten, een zou nu bijna 5 jaar oud zijn, de ander is nu 3,5 - 4 jaar oud. Zijn allebei katten van een opvang, als kitten gevonden op straat en opgevangen bij een gezin, verzorgd en vervolgens kregen wij ze met 10-12 weken oud. (Afhankelijk of er een moeder poes bij was)

De kat die er nu niet meer is was super stress gevoelig, was nooit goed gegaan met onze kleine. De huidige poes cijfert zichzelf iets meer weg, maar gaat gewoon goed met de baby. De poes is dominant naar honden (maar doet ze niks), is hooguit wat speels af en toe naar ons, maar zou nooit zomaar uithalen o.i.d. Naar ons Spookje is ze geïnteresseerd (na de geboorte zat ze 24/7 in dezelfde kamer naar de baby te kijken). Nu de baby meer beweegt vindt ze het maar raar. Blijft ze een beetje uit de buurt. Ze zoekt ons op als de baby slaapt. :9 Af en toe liggen ze naast elkaar in bed als Spookje maar stilletjes is. *;

--

--

Onze update trouwens na ~ 2 weken nieuwe medicijnen. Het gaat zoveel beter.... We horen uiteraard af en toe het buikje nog wel, maar het 'opkomen' van de melk wat we continu hoorden gaat zoveel beter.. Ook het hikken is veel en veel minder. Ze huilt veel minder. Uiteraard af en toe wel huiluurtjes, maar dan ook echt een uurtje i.p.v. de hele middag/avond.

Ik begrijp nu wat mensen bedoelen als ze het hebben over 'een heel andere baby'.
  donderdag 3 januari 2019 @ 14:12:22 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184180164
Pfft, ik weet het even niet meer hoor. Net bij het cb gaan wegen en ze is daar 90 gr lichter dan vorige week op dezelfde weegschaal. Toen had ze weliswaar net gegeten en vandaag niet, maar toch: het is ook 35 gram lichter dan bij de kinderarts maandag en daar was het wegen ook voor de voeding...

Lactatiekundige adviseert om haar vaker te voeden en dus af te stappen van 'voeden op verzoek'. Ik ga maandag maar weer wegen, maar ben zwaar aan het overwegen om te stoppen met de borstvoeding. Als prul er toch niet van groeit, waar doe ik dan al die moeite voor?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184180566
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 14:12 schreef Tink89 het volgende:
Pfft, ik weet het even niet meer hoor. Net bij het cb gaan wegen en ze is daar 90 gr lichter dan vorige week op dezelfde weegschaal. Toen had ze weliswaar net gegeten en vandaag niet, maar toch: het is ook 35 gram lichter dan bij de kinderarts maandag en daar was het wegen ook voor de voeding...

Lactatiekundige adviseert om haar vaker te voeden en dus af te stappen van 'voeden op verzoek'. Ik ga maandag maar weer wegen, maar ben zwaar aan het overwegen om te stoppen met de borstvoeding. Als prul er toch niet van groeit, waar doe ik dan al die moeite voor?
Ze krijgt nu elke 3,5 - 4 uur voeding toch? Dat zou normaal gesproken toch genoeg moeten zijn..

Drinkt ze wel voldoende als ze aan de borst drinkt? Is natuurlijk wel slecht/moeilijk te controleren. Wij kregen hier toen het advies te gaan kolven zodat we beter konden monitoren hoeveel ze daadwerkelijk dronk..

Anders zou je eventueel ook nog kunnen vragen of ze zouden kunnen controleren of je borstvoeding voldoende voedingsstoffen bevat..

Lastig hé. ;( Kijken welke moeite je er nog in kan en wil steken.. Goed over nadenken en niet alleen nu beslissing met de ergernis/emotie, maar goed over praten..
pi_184180612
Een combi is ook niet slecht hè Tink :*
Over het slapen, Li slaapt ‘s avonds beneden bij ons, boven is ze binnen 20 min weer wakker. Als we naar bed gaan nemen we haar mee, krijgt ze een schone luier, pyjama en slaapzak. Daar wordt ze natuurlijk wakker van en dan leg ik haar nog even aan de borst dus eigenlijk op mijn verzoek. Dan gaat ze daarna ook gewoon weer slapen. Zou zoiets bij jullie ook werken?
Het koken vind ik ook lastig..verder gaat ze in de draagdoek als ik bezig ben, maar tijdens het koken vind ik het eng.. Soms gaan mijn jongens met haar spelen tijdens het eten, maarja daar heb je natuurlijk nog niet veel aan ;)

Wij hadden altijd een kat in huis, maar ze had het echt lastig met de kinderen. Ze was gewoon bang voor ze (en de kinderen deden echt niets). Toen ik zwanger werd van Li kreeg ze weer continue blaasontstekingen (dat had ze bij mijn jongens ook) en kregen we een aanbod voor een nieuw huisje voor haar. Wel even lastig maar beter voor haar :)

NJ, wat fijn dat het zoveel beter gaat!
Goede voornemens exode!
Aure, zijn jullie al een beetje bijgekomen?

Hier valt verder weinig te melden! Behalve dan dat ze maandag en dinsdag naar de opvang moet ;(
En dat ze maat 56 niet meer past ;(
En dat ze sinds 3 dagen een speeluurtje heeft van 3.00-6.00... maar dat ligt gewoon aan haar sprongetje toch :@ ;)
pi_184180710
Loj, onze dochters waren toch bijna even oud? Van augustus 2018?

Wij zijn hier de maat 62 al aan het opruimen/uitzoeken. Wat klein valt moet al weg en wat groot valt kan nog (net). De eerste maatjes 68 liggen hier al voor het grijpen. :X Hoop dat ze in 68 wat langer blijft zitten.
pi_184180736
Wij eten trouwens sinds de geboorte van de kleine ook pas 20:30:21:00. Verschrikkelijk voor ons ritme en gezondheid, maar het komt er gewoonweg steeds niet eerder van.. Hiervoor heeft ze vaak haar huiluurtje/onrustige tijd, de fles .. Daarbij werk ik vaak tot ~ 19 uur, ben dan tegen 20u pas weer fris en fruitig, dus beginnen geregeld pas na 20u aan het koken. oO<
pi_184181147
31 augustus ;) maar ongeveer even oud dus...
Maar wow, al richting 68 :o

En ik had gisteren nog verlate kraamvisite en kijk dan deze foto’s O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 januari 2019 @ 15:33:50 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184181664
NJ: ze krijgt nu inderdaad elke 3,5-4 uur, ze krijgt eigenlijk altijd 6 voedingen per etmaal. In theorie is dat genoeg voor een baby van 6 weken, maar ze weegt maar 3550 gram, dus een voeding extra is misschien geen gek idee.

Ik denk dat ze genoeg drinkt, maar meten is inderdaad lastig. Soms drinkt ze wel wat onrustig, vooral als ze kramp heeft. Maar al met al komt ze wel tevreden van de borst, volgens mij.

Elke voeding kolven is - oh, wat voel ik me schuldig als ik dit typ - geen optie. Dan ben ik elke ronde een uur bezig met alleen voeden en ik denk niet dat ik dat trek. Ik vind het nu al zwaar en ben door de pop-poli doorverwezen naar een psycholoog voor emdr ivm mijn verleden, zwangerschap en de bevalling.

Ik vind borstvoeding belangrijk voor de geborgenheid en hechting enzo die live voeden met zich meebrengt en kan er ook echt van genieten, maar tegelijkertijd ben ik nog nooit ergens zo onzeker over geweest. Bovendien vind ik bv (na zes weken tenminste) niet meer per se nodig voor de voeding zelf. Tuurlijk is het het allerbeste voor prul, maar zelfs de lactatiekundige zegt dat er niet zoiets is als slechte voeding en dat het ook belangrijk is dat ik nog kan genieten.

Conclusie: ik weet het ook niet meer... Ga iig nog beter op m'n techniek letten, (na)kolven als het kan, zodat we iig van een of twee voedingen per dag weten dat ze genoeg binnenkrijgt en ik één voeding kan overslaan en maandag maar weer wegen. En dan hakken we dan een knoop door. Want zo blijven modderen met haar gewicht is geen optie, dat kan nooit goed voor d'r zijn.

Ik heb btw haar gewicht even op de who-curve gezet;

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184182007
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:09 schreef Loj het volgende:
31 augustus ;) maar ongeveer even oud dus...
Maar wow, al richting 68 :o

En ik had gisteren nog verlate kraamvisite en kijk dan deze foto’s O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terwijl ik onze dame niet eens zo groot vind. :9 Mooie foto's zeg, wauw! Cute!

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:33 schreef Tink89 het volgende:
NJ: ze krijgt nu inderdaad elke 3,5-4 uur, ze krijgt eigenlijk altijd 6 voedingen per etmaal. In theorie is dat genoeg voor een baby van 6 weken, maar ze weegt maar 3550 gram, dus een voeding extra is misschien geen gek idee.

Ik denk dat ze genoeg drinkt, maar meten is inderdaad lastig. Soms drinkt ze wel wat onrustig, vooral als ze kramp heeft. Maar al met al komt ze wel tevreden van de borst, volgens mij.

Elke voeding kolven is - oh, wat voel ik me schuldig als ik dit typ - geen optie. Dan ben ik elke ronde een uur bezig met alleen voeden en ik denk niet dat ik dat trek. Ik vind het nu al zwaar en ben door de pop-poli doorverwezen naar een psycholoog voor emdr ivm mijn verleden, zwangerschap en de bevalling.

Ik vind borstvoeding belangrijk voor de geborgenheid en hechting enzo die live voeden met zich meebrengt en kan er ook echt van genieten, maar tegelijkertijd ben ik nog nooit ergens zo onzeker over geweest. Bovendien vind ik bv (na zes weken tenminste) niet meer per se nodig voor de voeding zelf. Tuurlijk is het het allerbeste voor prul, maar zelfs de lactatiekundige zegt dat er niet zoiets is als slechte voeding en dat het ook belangrijk is dat ik nog kan genieten.

Conclusie: ik weet het ook niet meer... Ga iig nog beter op m'n techniek letten, (na)kolven als het kan, zodat we iig van een of twee voedingen per dag weten dat ze genoeg binnenkrijgt en ik één voeding kan overslaan en maandag maar weer wegen. En dan hakken we dan een knoop door. Want zo blijven modderen met haar gewicht is geen optie, dat kan nooit goed voor d'r zijn.

Ik heb btw haar gewicht even op de who-curve gezet;

[ afbeelding ]
In theorie zou ze het er prima op moeten doen inderdaad.. Maar ja, je weet nooit precies hoeveel ze drinkt natuurlijk, hoeveel het bevat.. Dat is weer lastige aan de borstvoeding natuurlijk. Ze weegt nu dus ongeveer evenveel als bij de geboorte?

Wees vooral gewoon heel eerlijk naar jezelf toe. Iedereen kan roepen dat borstvoeding het allerbeste is, dat het je kind zo onwijs beschermt.. Maar op 1) staat een gelukkige moeder. (en vader uiteraard). Als jij niet lekker in je vel zit, als het jou tegenstaat of wat dan ook dan werkt het niet..

Wij zijn bezig gegaan met kolven en het was het simpelweg niet voor ons. Twee borsten tegelijk lukte bijna niet, dus was al snel eerst links, dan rechts (of andersom), 15-20 minuten per borst. Dan de kolf schoonmaken, met het voeden de melk warm maken, alles schoonmaken.. We hoorden fantastische verhalen van mensen voor wie het ideaal werkte om te kolven of een paar keer per dag te kolven buiten het voeden om zodat 's nachts de man ook af en toe de voeding kon doen. Maar als het niet werkt, werkt het niet hé..

Nadat wij de knoop doorhakten en de bv uit de koelkast opmaakten heeft m'n vrouw 3 dagen gehuild. Gewoon omdat het voelde als falen, juist door de 'borstvoedingsmafia' zoals het wel eens genoemd wordt. Als jij samen met een lactatiedeskundige gekeken hebt valt je niets te verwijten toch? Je hebt je prul dan al 6 weken prachtige voeding kunnen geven. Misschien kun je het combineren, misschien niet en werkt kv onwijs goed.

Overleg gewoon goed met de lactatiedeskundige, eventueel met psycholoog en/of huisarts. Het belangrijkst is dat jij en je dochter goed in je vel steken, of dat nu met bv of kv is maakt dan in die zin niet uit..
pi_184182027
Moet wel eerlijk zeggen dat mijn vrouw toen borstontsteking kreeg en dat, dat vooral het laatste zetje was toch maar te stoppen. En de strijd omdat het aanleggen niet wilde en kolven en het idee dat het steeds niet genoeg was.. Die ontsteking was toen de druppel zeg maar.
pi_184182031
En Tink, ik ben geen lactatiedeskundige, maar waarom zou een combinatie van kv en bv geen optie zijn?
Heb je niet de stress of ze wel genoeg binnen krijgt (je weet hoeveel aan kv ze krijgt) maar je hoeft toch niet de bv meteen te stoppen.. Want ik lees (denk ik) dat jij en prul er wel van genieten :*

Ik zit nu op ‘s ochtends en ‘s avonds (en evt ‘s nachts) bv en overdag 3 of 4 flessen (hoe het een beetje uitkomt). Ik weet dus zeker dat ze genoeg krijgt op een dag :)

En kolven geen optie snap ik echt helemaal hoor.. bij Ow heb ik dat 8 weken fulltime gedaan, nog nooit zo ongelukkig geweest als toen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')