abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:29:34 #1
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184159242
Ik hulp nodig. Sinds kort organiseer twee kleinschalige muziekevenementen.

#1 Lokatie. Samen met een kleine lokale theater organiseer een kleine evenement waar bezoekers een klein bedragje voor de toegang betalen. Ik hou na afloop de ticketgeld over via een gageverklaring. Theater verdient via de drankjes. Daarmee betaal ik de fb promoties en een kleine onkostenvergoeding voor de artiesten. Bij de laatste twee hield ik wat geld over.

#2 Lokatie. Ik organiseer in een lokale buurthuis een kleine evenement. Ik organiseer zelfs alles, zet tickets online, apparatuur hang posters op, fb promoties. Daarvoor heb ik mij ingeschreven bij de KvK. Vooral omdat als je een pinapparaat wilt hebben een KvK nummer nodig hebt.

Ik werk zelf fulltime in loondienst. Met een bovenmodaal salaris waardoor in de hoogste schijf valt. Hierboven is gewoon een uit de hand gelopen hobby van mij. Ik verwacht niet dat ik rijk ervan ga worden. Sterker nog: het heeft mij tot nu geld gekost (door nummer 2, apparatuur kopen).

Ik vroeg mij af: kan ik die gageverklaring onder mijn eenmanszaak laten vallen als ik minder kosten hebt dan opbrengsten? De evenementen onder #1 en #2 zijn precies hetzelfde. Want zo ver ik het lees valt het normaal onder de inkomstenbelastingen onder o.a. overige inkomsten, dus hoogste schijf. Maar onder eenmanszaak dan ik de zelfstandigenaftrek maximaal eruit halen (gok ik?).

Ik weet trouwens niet of facebookpromoties onder kosten van de gageverklaring kunnen vallen. Het is naar mening wel essentieel om bezoekers aan te trekken dus de evenement te runnen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')