abonnement Unibet Coolblue
pi_184148840
Het jaarlijkse vergelijkpartijtje mag weer beginnen. Wat valt op dit jaar, waar twijfel je over en wat deel je graag?
Misschien dat we elkaar weer kunnen helpen voor aankomend jaar. :)

De OP is nu grotendeels geüpdatet voor 2019, voor nieuwe berichten die in deze OP moeten graag even een TR zetten bij de bewuste post zodat een mod ze in de OP kan zetten.


Linkjes:
Vergelijking van specifieke vergoedingen
Info van Rijksoverheid
Medicijnkosten

Bekende vergelijkingssites (links direct naar vergelijkpagina)
Independer
Zorgkiezer
PriceWise
hoyhoy
Geld
Poliswijzer
Zorgpremiekorting
Zorgwatch

quote:
Wat verandert er in het basispakket van de zorgverzekering in 2019?
Vanaf 1 januari 2019 wordt de basisverzekering uitgebreid. De hoogte van het eigen risico blijft ¤ 385.

Vanaf 1 januari 2019 wordt het basispakket uitgebreid met de volgende vergoedingen:

Gecombineerde leefstijl interventie (GLI)
Vergoeding van de Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI). Huisartsen kunnen mensen met een matig gezondheidsrisico door overgewicht doorverwijzen. De GLI richt zich op het verwerven en behouden van een gezonde leefstijl. Er wordt tegelijkertijd gewerkt aan gezonder eten, meer bewegen en aan een blijvende aanpassing van het gedrag op deze terreinen. Een GLI-programma duurt 2 jaar en kent een behandelfase en een onderhoudsfase.

Zittend ziekenvervoer
De vergoeding van zittend ziekenvervoer wordt ruimer. Hierdoor kunnen patiënten gebruik maken van vervoer (niet ambulance) van en naar consulten, onderzoek en controles, als deze samenhangen met de behandeling. In 2018 wordt alleen het vervoer vergoed als de patiënt een behandeling moet ondergaan.

Oefentherapie bij COPD
Vanaf 1 januari 2019 wordt oefentherapie bij COPD vergoed vanaf de eerste behandeling. Nu moeten patiënten de eerste 21 behandelingen nog zelf betalen. Wel komt er een maximum op het aantal behandelingen dat vergoed wordt. In het eerste behandeljaar zijn dit er maximaal 70. In de jaren daarna is het aantal behandelingen afhankelijk van de ernst van de COPD.

Paracetamol, vitaminen en mineralen uit het basispakket
Vanaf 1 januari 2019 worden paracetamol, vitaminen en mineralen die ook zonder recept bij de apotheek of drogist te verkrijgen zijn niet langer vergoed uit het basispakket.

Hoogte verplicht eigen risico
Het verplicht eigen risico in 2019 blijft ¤ 385.
bron: https://www.rijksoverheid(...)gen-basispakket-2019



quote:
Goedkoopste basisverzekering, hoogste eigen risico (beperkte ziekenhuiskeuze)
ZieZo Selectief van Zilveren Kruis
Met jaarbetaling per jaar 940,21, omgerekend per maand 78,35 euro.
Betaal je per maand, dan is het 79,95 euro.

Goedkoopste basisverzekering, hoogste eigen risico (vrije ziekenhuiskeuze)
AnderZorg
Met jaarbetaling per jaar 976,08, omgerekend per maand 81,34 euro.
Betaal je per maand, dan is het 83,00 euro.

Goedkoopste basisverzekering, laagste eigen risico (beperkte ziekenhuiskeuze)
Zekur.nl

98,50 euro per maand.

Goedkoopste basisverzekering, laagste eigen risico (vrije ziekenhuiskeuze)
BESURE of Promovendum
107,25 euro per maand.
Als je het hele jaar in één keer afrekent is AnderZorg echter goedkoper, 105,84 euro per maand.
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:32 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

PMA (label van Menzis) is iets goedkoper, ¤106,25 per maand. Als het goed is hebben die een contract met dezelfde ziekenhuizen als Menzis (en dus ook Anderzorg).
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:05 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Wel netjes erbij zetten: “na verrekening PMA-bonus”, zo staat het namelijk ook op de website (oma.info) zelf! :) Je betaalt maandelijks 109 euro met 385 ER, en krijgt aan het eind van het jaar (zelf aanvragen tussen 1 nov-31 dec) de bonus van ¤33 teruggestort. Je kan ook in plaats van het geldbedrag kiezen voor een product, voor mij dit jaar de onderstaande messenset 8-)
Ik ben al twee jaar tevreden klant en blijf ook komend jaar hierbij, blijft voor mij het relatief goedkoopste met de beste voorwaarden!

pi_184148873
Voor het geval het nog nodig is voor mensen die nadenken over een aanvullende verzekering. Die kun je nog in januari afsluiten of wijzigen bij je zorgverzekering.
pi_184149067
Nog even mijn laatste vraag en gegeven antwoord:

Vraag:

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:59 schreef Lingue het volgende:
Ik zie dat morgen de automatische incasso van mijn vorige zorgverzekering wordt afgeschreven. Maar ik ben gisteren overgestapt naar een nieuwe.

Mag ik de machtiging via de bank intrekken omdat er geen overeenkomst meer is per 1 jan 2019?

Als ik het ze nu laat afschrijven dan zullen ze aangeven dat het binnen 2 weken wordt teruggeboekt. Maar het gaat om een bedrag van 1700 euro waar ze eigenlijk geen recht op hebben.Maar heb natuurlijk ook geen zin in gezeik...
Antwoord:

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:07 schreef zoem het volgende:
Je kunt de machtiging intrekken, maar dan moet je zeker weten dat

1) de nieuwe ZV je geaccepteerd heeft
2) de oude ZV je premie niet al teruggestort heeft

Ik had hierom bewust de oude ZV alvast op maandbetaling gezet, zodat het bedrag niet te groot is.
reactie:

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:32 schreef Lingue het volgende:

[..]

Nr2 is zeker niet het geval en had sowieso jaarbetaling.

Nr1 heb de aanmeldbevestiging ontvangen.

Slim om terug te zetten. Ga ik voor volgend jaar ook maar doen. Dan is idd het bedrag niet te groot.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 1 januari 2019 @ 21:41:32 #4
176766 crew  zoem
zoemt
pi_184149085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:34 schreef Lingue het volgende:
Voor het geval het nog nodig is voor mensen die nadenken over een aanvullende verzekering. Die kun je nog in januari afsluiten of wijzigen bij je zorgverzekering.
Klopt, maar daar kunnen voorwaarden aan verbonden zijn zoals administratiekosten en een wachttijd.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:47:02 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184149249
Ben overgestapt naar CZ puur voor de collectiviteitskorting.

Ik moet 1308 euro betalen voor basis + aanvullend jongeren. (Goede tandartsverzekering, 450 euro per jaar)
Er staat dat ik voor de tandarts 100% vergoed krijg voor controles, maar is dat inclusief de behandelingen die worden gedaan tijdens de controle?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 1 januari 2019 @ 21:59:35 #6
176766 crew  zoem
zoemt
pi_184149654
Naar mijn weten exclusief. Elke behandeling is namelijk een aparte code. Als je independer gebruikt kun je dat mooi uitgespecificeerd zien.
pi_184151101
Volgena mij is dat idd exclusief. Dus puur de code voor controle is 100% en de rest zal onder de 75/80% vergoeding vallen.

Ik had bij mijn vorige verzekering een budget van ¤500e die ik zeg maar aan 15 codes ofzo kon besteden. Helaas doet Menzis (nieuwe verzekering) daar niet aan.

Ik moet zeggen dat al die verzekeringen net allemaal iets anders zijn. En dat daardoor vergelijken ook weer lastiger is.

Zijn er mensen die de basis en aanvullende verzekering bij losse partijen hebben afgesloten? Want dat is theoretisch toch ook mogelijk?
pi_184161734
Nog even een vraag van mij herhalen uit het oude topic:

quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2018 20:12 schreef Postbus100 het volgende:
Ook even een vraagje. Ik heb voor volgend jaar een restitutieverzekering nodig ivm contractvrije SGGZ. Ik dacht: dan zijn er geen voorwaarden. Maar die zijn er wel. Wat houden al deze voetnoten in?

Beperkingen
(1) Pas op: Niet wettelijk erkende beperking: Uitsluitend 1 traject BGGZ per jaar ongeacht diverse diagnoses
(2) Pas op: Niet wettelijk erkende beperking: Traject chronisch in BGGZ niet toegestaan voor individuele vrijgevestigden!
(3) Pas op: Niet wettelijk erkende beperking: In BGGZ: Verplichting aanwezigheid van onderzoeksinstrument van Huisarts bij verwijzing!
(4) Pas op: Niet wettelijk erkende beperking: Geen medebehandeling toegestaan in BGGZ en SGGZ
(5) Pas op: Niet wettelijk erkende beperking: Machtiging vooraf aanvragen bij instelling die niet gecontracteerd is
(6) Pas op: Niet wettelijk erkende beperking: Behandeling (DBC) tot maximaal 6000 minuten
(7) Pas op: Niet wettelijk erkende beperking: Psychoanalytische psychotherapie machtiging vooraf aanvragen
(8) Pas op: Niet wettelijk erkende beperking: Machtiging vooraf aanvragen in SGGZ bij verslaving bij niet gecontracterde zorgaanbieder
(9) Pas op: Niet wettelijk erkende beperking: Geen 100% vergoeding in SGGZ bij verslaving

Van:
https://docs.google.com/v(...)Psycholoog.pdf&hl=en

Bijvoorbeeld (4): wat wordt verstaan onder medebehandeling?
Of (6): hoe weet ik of 6000 minuten realistisch is?
En (7): wat is dat precies? Hoe weet ik of ik dat heb/krijg? Vormt het krijgen van zo'n machtiging nog een probleem (mits dat natuurlijk van toepassing is)?

Ik zat zelf te denken aan Nationale Nederlanden (=Delta Loyd?) ivm flinke collectiviteitskorting van ING maar kom ik dan niet ergens in de problemen? Waar moet ik dan rekening mee houden?
Somebody that I used to know
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 2 januari 2019 @ 16:40:18 #9
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184163011
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 22:43 schreef Lingue het volgende:
Volgena mij is dat idd exclusief. Dus puur de code voor controle is 100% en de rest zal onder de 75/80% vergoeding vallen.

Ik had bij mijn vorige verzekering een budget van ¤500e die ik zeg maar aan 15 codes ofzo kon besteden. Helaas doet Menzis (nieuwe verzekering) daar niet aan.

Ik moet zeggen dat al die verzekeringen net allemaal iets anders zijn. En dat daardoor vergelijken ook weer lastiger is.

Zijn er mensen die de basis en aanvullende verzekering bij losse partijen hebben afgesloten? Want dat is theoretisch toch ook mogelijk?
Theoretisch mogelijk maar zou het je niet aanraden. Levert vaak meer gedoe, fouten en administratie op dan je er voordeel uithaalt. Maar goed, is maar net of dat er tegen opweegt voor je. Ik raad het je in elk geval niet aan.

Bij Menzis worden alle tandartscodes (muv ortho of bleken) voor 80% vergoed tot een zelfgekozen max.

Fijn trouwens dat ik je heb kunnen helpen met de PMA/Menzis tip :D.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 2 januari 2019 @ 16:54:20 #10
176766 crew  zoem
zoemt
pi_184163206
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:40 schreef ChipsZak. het volgende:
Bij Menzis worden alle tandartscodes (muv ortho of bleken) voor 80% vergoed tot een zelfgekozen max.
Oh ik wist niet dat je bij Menzis zelf je bedrag kon kiezen. Klinkt interessant.

Ik vind de tandartsverzekeringen wel altijd erg duur. De premie voor dekking van 250E tandartskosten is bij veel verzekeraars ~150 euro/jaar. Dus je verzekert je dan effectief voor 100E. Tenzij je zeker weet kosten te gaan maken bij de tandarts vind ik zo'n verzekering bij een gemiddeld goed gebit wel zonde van het geld.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 2 januari 2019 @ 16:58:01 #11
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184163256
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:54 schreef zoem het volgende:

[..]

Oh ik wist niet dat je bij Menzis zelf je bedrag kon kiezen. Klinkt interessant.

Ik vind de tandartsverzekeringen wel altijd erg duur. De premie voor dekking van 250E tandartskosten is bij veel verzekeraars ~150 euro/jaar. Dus je verzekert je dan effectief voor 100E. Tenzij je zeker weet kosten te gaan maken bij de tandarts vind ik zo'n verzekering bij een gemiddeld goed gebit wel zonde van het geld.
Ik verwoord het verkeerd: het is wel 250, 500 of 750. Mijn excuus. Ik bedoelde dat je kiest uit een van die drie er vanuitgaande dat dat duidelijk was, :@.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 2 januari 2019 @ 16:59:54 #12
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184163288
Tandartsverzekering heb ik zelf trouwens niet. Mn gebit is goed en net wat je zegt; de premie weegt er vaak te weinig tegenop. Zeker als de vergoeding ook nog 80% is.

Ook al zou ik ineens 300¤ aan TA kosten hebben dan heb ik dat er wel uit door al die jaren zonder TA verzekering. Een controle kost toch maar ~ 22¤
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')