abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:53:44 #1
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_184147434
Wij wilden als team iets leuks organiseren voor FOT en dat is gelukt! En wel in de vorm van een maandelijkse fotowedstrijd. Iedereen is welkom om mee te doen! Nodig vrienden en familie gerust uit :+ Hieronder lees je over het proces, de regels, de prijzen en andere handige informatie.



Hoe gaat het in zijn werk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thema
Het thema van de maand januari is: nieuw!

Wat zijn de regels?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De prijzen
Elke maand is er een prijs voor de nummer 1. We doen ons best om iedere maand iets origineels aan te bieden maar het kan gebeuren dat sommige prijzen af en toe terugkeren.

In januari maak je kans op: Een halfjaarabonnement op CHIP FOTO MAGAZINE


Dé bron van inspiratie en advies voor de hedendaagse fotograaf. Geniet en leer van praktische tips, portfolio’s en mooie, grote voorbeeldfoto’s. Leer over fotobewerking, de mogelijkheden van je camera of ga aan de slag met nieuwe fotoprojecten. Daarnaast lees je betrouwbare reviews van nieuwe camera’s, objectieven en accessoires om je fotografie naar een hoger niveau te tillen. Meer weten? Neem een kijkje op de website van Chip Foto Magazine en bekijk hier de preview van het laatste nummer.

Het e-mailadres van de winnaar geven wij door aan Chip Foto Magazine en zij nemen verder contact op.

Tot slot
We wensen jullie heel veel plezier bij het fotograferen en het stemmen. Heb je vragen, dan zijn wij (FOT mods) bereikbaar via DM/PM. We helpen je graag verder!

We willen hier een groot succes van maken en dat lukt niet zonder jullie! Bedankt dus voor de deelname en het meedenken *O*

AlwaysHappy & -Miauw-

[ Bericht 0% gewijzigd door AlwaysHappy op 01-01-2019 22:48:19 ]
With the stars as her umbrella
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:03:24 #2
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184147768
We zijn benieuwd naar alle inzendingen *O* . Laat het vooral weten als er vragen zijn ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184150331
Leuk om te volgen en eventueel mee te doen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 januari 2019 @ 22:20:04 #4
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_184150375
Misschien een idee om in de regels vrij helder te stellen wat er aan nabewerking wél en eventueel níet mag.

In een inmiddels redelijk grijs verleden zijn er al hele fotocompetities hier vakkundig om zeep geholpen omdat de discussies over wat nou wél en niet zou mogen en wat nou wel en niet nabewerken was het begrip 'oeverloos' een compleet nieuwe inhoud wisten te geven.
destijds modde ik zelf de boel hier en de littekens van die wedstrijddiscussies jeuken nog wel eens als er zwaar weer op komst is

Advies: Maak de meest eenvoudige afspraak over en sta gewoon letterlijk alles toe zolang het product helemaal van de auteur zelf is. Wie goed photoshopt verdient daar immers ook erkenning voor.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 1 januari 2019 @ 22:46:19 #5
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184151183
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 22:20 schreef Ouwesok het volgende:
Misschien een idee om in de regels vrij helder te stellen wat er aan nabewerking wél en eventueel níet mag.

In een inmiddels redelijk grijs verleden zijn er al hele fotocompetities hier vakkundig om zeep geholpen omdat de discussies over wat nou wél en niet zou mogen en wat nou wel en niet nabewerken was het begrip 'oeverloos' een compleet nieuwe inhoud wisten te geven.
destijds modde ik zelf de boel hier en de littekens van die wedstrijddiscussies jeuken nog wel eens als er zwaar weer op komst is

Advies: Maak de meest eenvoudige afspraak over en sta gewoon letterlijk alles toe zolang het product helemaal van de auteur zelf is. Wie goed photoshopt verdient daar immers ook erkenning voor.
Bedankt voor het advies! We zijn het er mee eens dat bewerken gewoon mag. Zolang het product inderdaad helemaal van de deelnemer is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184156064
Leuk!

Ik ga hier proberen aan mee te doen, maar zal wel gewoon een telefoonfoto worden zonder al te beste compilatie en weet ik veel wat voor termen nog meer :@
pi_184156759
Ik ga een foto van mijn nieuwe Fok! account maken
  woensdag 2 januari 2019 @ 11:04:48 #8
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_184156812
Moet de foto ook in de desbetreffende maand geschoten zijn?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 2 januari 2019 @ 11:59:00 #9
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184157795
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:04 schreef ATuin-hek het volgende:
Moet de foto ook in de desbetreffende maand geschoten zijn?
Liefst wel, maar we beseffen dat niet iedereen elke maand de tijd heeft om te fotograferen, dus een wat oudere foto mag ook. Zolang hij maar binnen het thema past (en door jou gemaakt is) :)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:56 schreef Driepink het volgende:
Leuk!

Ik ga hier proberen aan mee te doen, maar zal wel gewoon een telefoonfoto worden zonder al te beste compilatie en weet ik veel wat voor termen nog meer :@
^O^ Ook met telefoons kunnen prachtige foto's genomen worden!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:06:14 #10
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_184157905
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Liefst wel, maar we beseffen dat niet iedereen elke maand de tijd heeft om te fotograferen, dus een wat oudere foto mag ook. Zolang hij maar binnen het thema past (en door jou gemaakt is) :)

[..]

^O^ Ook met telefoons kunnen prachtige foto's genomen worden!
Prima ^O^
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_184157960
leuk idee ^O^
Do what you love, love what you do!
pi_184158692
Leuk! Hier ga ik even overnadenken!
pi_184158901
Oh is het er weer *O* Was leuk altijd. Heb er iets van 4 fotos op canvas aan over gehouden :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:51:58 #14
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_184159741
Even ter TVP :P

Ga hier zeker even aan (proberen) te denken.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_184160750
Leuk ^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:53:27 #16
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184161070
Klinkt erg leuk! Ik hou de thema's en de prijzen even in de gaten :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184161353
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

^O^ Ook met telefoons kunnen prachtige foto's genomen worden!
Dat snap ik, maar ik heb 0 verstand van allerlei moeilijke termen en instellingen of wat dan ook :+ Voor mij is het gewoon: richten, staat ie scherp?, ziet het er leuk uit op het scherm?, foto
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:09:56 #18
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184161416
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:06 schreef Driepink het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik heb 0 verstand van allerlei moeilijke termen en instellingen of wat dan ook :+ Voor mij is het gewoon: richten, staat ie scherp?, ziet het er leuk uit op het scherm?, foto
Dat begreep ik hoor :D zeg alleen maar dat dat ook helemaal niet nodig is verder. Alleen maar leuk dat je mee doet!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184161423
Vind alleen wel jammer dat je ook oude foto`s mag gebruiken. Dit maakt het veel te makkelijk voor de echt goede fotografen op fok om te winnen.

Er zijn een aantal echt goede fotografen in het FOT topic te vinden. En als je die de kans geeft om oude foto`s in te sturen dan is de kans vrij groot dat ze ooit wel een foto genomen hebben die echt mooi is die in het thema past.

Als je alleen foto`s van de maand waar in de wedstrijd is mag gebruiken moeten ze tenministe er nog moeite voordoen. Ipv even in hun archief kijken en die opsturen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_184161470
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:10 schreef over_hedge het volgende:
Vind alleen wel jammer dat je ook oude foto`s mag gebruiken. Dit maakt het veel te makkelijk voor de echt goede fotografen op fok om te winnen.

Er zijn een aantal echt goede fotografen in het FOT topic te vinden. En als je die de kans geeft om oude foto`s in te sturen dan is de kans vrij groot dat ze ooit wel een foto genomen hebben die echt mooi is die in het thema past.

Als je alleen foto`s van de maand waar in de wedstrijd is mag gebruiken moeten ze tenministe er nog moeite voordoen. Ipv even in hun archief kijken en die opsturen.
Uiteindelijk worden de fotos anoniem gepost, en wordt de mooiste gekozen door de users.

Dus misschien heeft iemand wel (ik dus) een betere foto gemaakt met zijn telefoon en vind iedereen die mooier.. want over smaak valt niet te twisten :P
pi_184161565
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:12 schreef Driepink het volgende:

[..]

Uiteindelijk worden de fotos anoniem gepost, en wordt de mooiste gekozen door de users.

Dus misschien heeft iemand wel (ik dus) een betere foto gemaakt met zijn telefoon en vind iedereen die mooier.. want over smaak valt niet te twisten :P
Ja dat snap ik. Toch is de kans dat 1 van deze fotografen wint een heel stuk groter dan andere users. En juist omdat je ook oude foto`s mag gebruiken.

Ik vind het zelf prima hoor. Maar maakt het gewoon wat minder eerlijk voor de rest.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:36:52 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184161880
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:10 schreef over_hedge het volgende:
Vind alleen wel jammer dat je ook oude foto`s mag gebruiken. Dit maakt het veel te makkelijk voor de echt goede fotografen op fok om te winnen.

Er zijn een aantal echt goede fotografen in het FOT topic te vinden. En als je die de kans geeft om oude foto`s in te sturen dan is de kans vrij groot dat ze ooit wel een foto genomen hebben die echt mooi is die in het thema past.

Als je alleen foto`s van de maand waar in de wedstrijd is mag gebruiken moeten ze tenministe er nog moeite voordoen. Ipv even in hun archief kijken en die opsturen.
Het valt sowieso niet echt makkelijk te controleren of een foto gister gemaakt is, of dat het een foto uit 2008 betreft bij wijze van spreken. Niet iedereen schiet op een DSLR, niet iedereen bewaart een RAW file met datum/tijd en al.

En tegelijkertijd stellen we ook mensen teleur als we wél enkel foto's toelaten die diezelfde maand zijn geschoten. Er is voor beide kanten wat te zeggen.

Verder ook wel eens met Driepink. Niet iedereen heeft dezelfde smaak. Vaak zat dat ik foto's van professionals minder vind dan foto's die genomen zijn met een mobiel (door mensen met weinig kennis van fotografie). En ja, die groep heeft meer ervaring, maar dat zou niet anders zijn als ze enkel foto's in mogen sturen die in de betreffende maand zijn gemaakt.

Ik snap je punt dat ze er dan tenminste op uit moeten, maar lang niet iedereen heeft die tijd natuurlijk. En de mensen met minder ervaring hebben op zich hetzelfde voordeel he. Ook die kunnen de beste foto die ze ooit gemaakt hebben kiezen om in te sturen. En als beide groepen dat doen zul je precies hetzelfde verschil hebben.

Verder feedback over de wedstrijd het liefst neerleggen in FB, zodat het hier weer voornamelijk kan gaan draaien om deze maand/de wedstrijd zelf O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184162100
Leuk! :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  One tough cookie woensdag 2 januari 2019 @ 18:49:58 #24
169210 liesje1979
pi_184165159
Leuk, ik ga zeker proberen mee te doen!
pi_184181494
Leuk initiatief!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')