abonnement Unibet Coolblue
pi_184137873
Happy new year all.. Vraagje: Bij een wettelijke opzegtermijn van 1 maand voor een tijdelijk dienst verband moet je voor de 1e van de maand opzeggen. Als je bijvoorbeeld op 1 maart opzegd moet je tot 30 april werken. Maar als je op 28 februari opzegd moet je tot maar tot 31 maart werken.
Maar wat als je op 31 december om 21:00 opzegd via email, maar je leidinggevende leest die past op 3 januari? Eindigt je dienstverband dan alsnog op 31 januari omdat je de email op 31 december hebt verzonden? Of pas eind februari omdat je leidinggevende die email later pas zag?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 januari 2019 @ 11:31:51 #2
408813 crew  trein2000
pi_184138094
Moment van ontvangst in bepalend
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184138097
Het gaat om de opzegging (ontvangst), niet om het moment van lezen. In hoeverre in je tijdelijke overeenkomst wellicht nog specifieke andere voorwaarden staan kan ik natuurlijk niet inschatten.

Persoonlijk vind ik het wel opmerkelijk als dingen alleen via de mail gaan en niet persoonlijk gezegd kunnen worden. Als werkgever zou ik dan zelfs de maand niet afwachten, maar wanneer het kan met wederzijds goedvinden direct een punt er achter zetten. Zoveel verwacht ik dan toch niet meer van de mensen.
pi_184138173
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:32 schreef snabbi het volgende:
Het gaat om de opzegging (ontvangst), niet om het moment van lezen. In hoeverre in je tijdelijke overeenkomst wellicht nog specifieke andere voorwaarden staan kan ik natuurlijk niet inschatten.

Persoonlijk vind ik het wel opmerkelijk als dingen alleen via de mail gaan en niet persoonlijk gezegd kunnen worden. Als werkgever zou ik dan zelfs de maand niet afwachten, maar wanneer het kan met wederzijds goedvinden direct een punt er achter zetten. Zoveel verwacht ik dan toch niet meer van de mensen.
Nee ze willen me echt aan de opzegtermijm houden. Ik had al gevraagd of ik per direct weg mocht. Ik doe mijn werk gewoon goed en zal het tot de laatste dag goed blijven doen. Bedankt voor je antwoord :)
pi_184138184
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:31 schreef trein2000 het volgende:
Moment van ontvangst in bepalend
Dank je wel.
pi_184138574
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:31 schreef trein2000 het volgende:
Moment van ontvangst in bepalend
En nu is de vraag aan TS of hij dat moment kan bewijzen. Als werkgever TS kennelijk wil behouden...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184138651
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:10 schreef baskick het volgende:

[..]

En nu is de vraag aan TS of hij dat moment kan bewijzen. Als werkgever TS kennelijk wil behouden...
En de vraag of er wel een opzegtermijn is. Dit is niet zomaar vanzelfsprekend bij een tijdelijk contract.
pi_184138739
Het moment van ontvangst is leidend. Of het netjes is, is een tweede vraag...
Bij een e-mail moet er een ontvangstbewijs zijn die jij hebt. Een automatische ontvangstantwoord is ook voldoende.

Succes met je laatste maand koffiedrinken, internet browsen en social media op het werk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184138755
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:32 schreef snabbi het volgende:
Als werkgever zou ik dan zelfs de maand niet afwachten, maar wanneer het kan met wederzijds goedvinden direct een punt er achter zetten. Zoveel verwacht ik dan toch niet meer van de mensen.
dat zou ik zelf ook doen, maar dat gebeurt amper.

Ik heb al die keren dat ik een maand moest uitzingen gewoon koffie gedronken, anderen van hun werk gfehouden met onzin praatjes, social media, en internet surfen. Ik ben er ook nooti op aangesproken, want dat heeft toch geen zin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184138803
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:10 schreef baskick het volgende:

[..]

En nu is de vraag aan TS of hij dat moment kan bewijzen. Als werkgever TS kennelijk wil behouden...
Lijkt me niet zo moeiljk. Screenshot van het ontvangstbewijs of verzonden emails..
pi_184138830
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:28 schreef brianroy het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo moeiljk. Screenshot van het ontvangstbewijs of verzonden emails..
screenshot verzonden emails is niet genoeg. Er moet bewijs zijn dat de email is aangekomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184138873
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

screenshot verzonden emails is niet genoeg. Er moet bewijs zijn dat de email is aangekomen.
Krijg je dadelijk hotel Californië taferelen en ontvangen ze zogenaamd nooit je email en moet je er blijven werken voor de rest van je leven. :D
pi_184138884
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Krijg je dadelijk hotel Californië taferelen en ontvangen ze zogenaamd nooit je email en moet je er blijven werken voor de rest van je leven. :D
nee hoor, nergens voor nodig.
Je kan gewoon je ontslag brief aanbieden persoonlijk. Zo heb ik het altijd gedaan, en dan de tijd uitzingen. Die tijd vond ik altijd het ergste.... Je verveelt je de tering en je moet iedereen elke keer hetzelfde vehaal vertellen waarom je weggaat en niks negatiefs zeggen over het bedrijf. Tenzij je een mongool bent, dan zeik je iedereen af.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184139386
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:15 schreef djh77 het volgende:

[..]

En de vraag of er wel een opzegtermijn is. Dit is niet zomaar vanzelfsprekend bij een tijdelijk contract.
True, maar dan nam ik op basis van post #4 aan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:28 schreef brianroy het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo moeiljk. Screenshot van het ontvangstbewijs of verzonden emails..
Als je een ontvangstbevestiging hebt, is dat voldoende. Verzonden items, it's all in the name, zegt niets over de ontvangst.

[ Bericht 31% gewijzigd door baskick op 01-01-2019 13:20:18 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')