abonnement Unibet Coolblue
pi_184082615
De TT is ietwat voorbarig. We zijn namelijk pas een aantal weken geleden tot het besluit gekomen om nieuw te gaan bouwen.

We gaan niet voor projectbouw maar willen alles in eigen beheer gaan doen.

Ons huidige huis verwachten we snel kwijt te zijn dus dit houden we zo lang mogelijk aan.

We zijn ons nu vooral aan het oriënteren op grond en de kosten voor het bouwen. Ons budget hebben we redelijk vaststaan. Het budget is ¤500k welke we zelfstandig kunnen ophoesten zonder tussenkomst van een bank. Mocht het nodig zijn om ons droomhuis te kunnen bouwen is een hypotheek geen probleem, we kunnen tot ¤750k hypotheek krijgen op basis van 1 inkomen, dat willen we echter niet.

We wonen momenteel in het zuiden van Nederland maar willen bouwen net over de grens in België. Vooral omdat er hier in de buurt (in NL) geen goede bouwgronden te koop staan.

We weten wat we willen:
1: vrijstaand
2: minimaal 250m2 woonruimte
3: volledige onderkeldering
4: Luxe afwerking

Ook hebben we qua zowel exterieur als interieur onze wensen wel duidelijk voor onszelf.

Iemand ervaring met dit soort projecten?

¤500k voor minimaal 250m2 hoort mij wat krapjes aan. Echter als je ziet wat er in België te koop staat voor rond de 5 ton en dit afzet tegen de m2 prijs lijkt het wel te lukken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2018 11:48:46 ]
pi_184082904
Wil je perse nieuw bouwen? Of zou je ook een bestaande woning die aan deze eissen voldoet willen verbouwen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184083031
Gaaf!

Als je de grond ook in dat budget nog moet aanschaffen klinkt het als onhaalbaar voor mij, maar ik weet niet goed wat de grond daar doet.

In België is onderkelderen veel normaler dan bij ons heb ik begrepen dus een Belgische aannemer ligt dan voor de hand.

Verder denk ik dat het belangrijk is vooraf goed na te denken wat voor jullie "luxe afwerking" inhoudt.

Als je dan de basis duidelijk hebt is het allemaal best haalbaar, zij het dat je wel in een periode zit waarin aannemers werk zat hebben en dus de hoofdprijs vragen.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 30 december 2018 @ 12:04:29 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184083146
Een half miljoen zo op kunnen hoesten, dat is wel een mooi vertrekpunt _O_

Ik heb alleen ervaring met projectbouw en dat is me niet goed bevallen, met name omdat het nooit als 'thuis' heeft gevoeld. Om doe reden zou ik zelf nooit meer aan nieuwbouw beginnen ;) maar ik volg graag.

Ik zou niet zo vasthouden aan 250m woonruimte als je uiteindelijk met 200-225m wel binnen het budget kan blijven. Maar dat zijn natuurlijk hele persoonlijke afwegingen. Waar ga je al die ruimte voor gebruiken? Wil je in de bebouwde kom of juist achteraf?

Ik heb wel ervaring met België en ik vind het een geweldig land om in te wonen.
Resistance is futile.
pi_184083164
750k hypotheek op 1 inkomen , 5 ton eigen geld.... lekker bezig :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_184083389
Thanks voor de reacties tot dusver ^O^

Ik wil hier geen pats topic van maken, maar gezien het onderwerp is een budget wel erg relevant natuurlijk.
Laten we budget vanaf nu maar achterwege :P

Tenzij het natuurlijk van toepassing gaat zijn.

De ruimte hebben we in principe niet nodig (2 volwassen en 1 kind), maar we vinden het erg prettig om het te hebben, zeker nu we het zelf kunnen inrichten. We willen een relax ruimte met sauna, whirlpool etc. Ik wil een grote berging/garage, we willen beide een hobby kamer....dan ben je al een flink end op weg!

Ook aan bestaande bouw hebben we gedacht (zo hebben we ons huidige huis totaal verbouwd en zijn eigenlijk alleen de buitenmuren nog hetzelfde) maar gaat dat zoveel goedkoper uitpakken?
We sluiten het (nog) niet volledig uit.
  zondag 30 december 2018 @ 12:25:15 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184083662
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 12:14 schreef J.Caesar het volgende:
Thanks voor de reacties tot dusver ^O^

Ik wil hier geen pats topic van maken, maar gezien het onderwerp is een budget wel erg relevant natuurlijk.
Laten we budget vanaf nu maar achterwege :P

Tenzij het natuurlijk van toepassing gaat zijn.

De ruimte hebben we in principe niet nodig (2 volwassen en 1 kind), maar we vinden het erg prettig om het te hebben, zeker nu we het zelf kunnen inrichten. We willen een relax ruimte met sauna, whirlpool etc. Ik wil een grote berging/garage, we willen beide een hobby kamer....dan ben je al een flink end op weg!

Ook aan bestaande bouw hebben we gedacht (zo hebben we ons huidige huis totaal verbouwd en zijn eigenlijk alleen de buitenmuren nog hetzelfde) maar gaat dat zoveel goedkoper uitpakken?
We sluiten het (nog) niet volledig uit.
Ik vind je geen patser ;) , gewoon blij voor een medefokker!

Relaxruimte:
Hou rekening met krachtstroom voor je sauna! En ik persoonlijk zou dan ook een zwembadje voor banen trekken overwegen in de kelder ;) , je zult zien dat je er dan echt meerdere malen per week gebruik van gaat maken.

Groot huis = grote kosten. Ik zou warmtepompen en zonnepanelen overwegen, bij nieuwbouw kan dat doorgaans heel mooi geïntegreerd worden. Verder is het met zo'n huis wel handig dat je niet een minuut moet lopen als je de lamp in je hobbykamer aan hebt laten staan ;) . Check Philips Hue verlichting, dat heb ik zelf naar volledige tevredenheid. Ook handig ivm je lampen in huis kunnen bedienen als je er niet bent. Het geeft prachtig licht. Ons elektra gebruik ligt zo'n 40% lager dan een gemiddeld huishouden, want LED. Wij combineren het met Innr om de kosten te drukken.
Resistance is futile.
pi_184083913
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 12:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind je geen patser ;) , gewoon blij voor een medefokker!

Relaxruimte:
Hou rekening met krachtstroom voor je sauna! En ik persoonlijk zou dan ook een zwembadje voor banen trekken overwegen in de kelder ;) , je zult zien dat je er dan echt meerdere malen per week gebruik van gaat maken.

Groot huis = grote kosten. Ik zou warmtepompen en zonnepanelen overwegen, bij nieuwbouw kan dat doorgaans heel mooi geïntegreerd worden. Verder is het met zo'n huis wel handig dat je niet een minuut moet lopen als je de lamp in je hobbykamer aan hebt laten staan ;) . Check Philips Hue verlichting, dat heb ik zelf naar volledige tevredenheid. Ook handig ivm je lampen in huis kunnen bedienen als je er niet bent. Het geeft prachtig licht. Ons elektra gebruik ligt zo'n 40% lager dan een gemiddeld huishouden, want LED. Wij combineren het met Innr om de kosten te drukken.
^O^
Ja zwembad... :D dat loopt al heel snel in de papieren!
Er staan wel wat huizen te koop waar dit al allemaal gerealiseerd is, maar dan dient er nog een volledige make-over gedaan te worden :D

En of je onder de streep dan goedkoper uit bent?
In ons huidige huis hebben we ook voor +~ ¤150k verbouwd (maar wel met keuken en badkamer erbij).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2018 12:33:15 ]
  zondag 30 december 2018 @ 12:57:36 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184084657
Ik denk dat de kosten van een zwembad aanleggen best wel meevallen, maar het verwarmen van zo'n ding gaat wel in de papieren lopen. Ik vermoed dat er inmiddels manieren zijn waarop je die warmte weer kunt hergebruiken, zeker met nieuwbouw.

Qua luxe afwerking is het natuurlijk wel het summum. De ene helft van de kelder als relaxruimte, de andere helft voor je mannendingen.
Resistance is futile.
pi_184214987
Inmiddels ingeschreven bij een aantal makelaar kantoren in zowel België als Nederland.

We zijn op zoek naar een stuk grond is specifieke wijken/buurten. Het kan dus even duren alvorens er iets gevonden wordt. Daarom houden we ook als optie open om een 'krot' te kopen op een goede locatie en dit volledig te laten slopen, of een minder erg 'krot' te verbouwen.
pi_184215711
In welke regio zoek je? Ik weet misschien wel een woning.
Volledig onderkelderd, perceel van 1800 m2, vergunning voor zwemvijver, paardenstallen enz..
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184216607
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 10:56 schreef valentijn101 het volgende:
In welke regio zoek je? Ik weet misschien wel een woning.
Volledig onderkelderd, perceel van 1800 m2, vergunning voor zwemvijver, paardenstallen enz..
Lanaken, Neerharen.

In of nabij de 'Goudkust'/rondom Zangersheide.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2019 12:08:41 ]
pi_184222201
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 12:08 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Lanaken, Neerharen.

In of nabij de 'Goudkust'/rondom Zangersheide.
Dan zou lanklaar best iets voor jullie zijn denk ik. (is gemeente Dilsen-Stokkem) Het huis ligt aan het einde van een doodlopende straat en vanuit de tuin loop je zo het bos in, ideaal voor kinderen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184222546
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:09 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dan zou lanklaar best iets voor jullie zijn denk ik. (is gemeente Dilsen-Stokkem) Het huis ligt aan het einde van een doodlopende straat en vanuit de tuin loop je zo het bos in, ideaal voor kinderen.
Dilsen is wel wat uit de richting. Heb je een link?
pi_184222765
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:25 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Dilsen is wel wat uit de richting. Heb je een link?
Ze hebben nog geen makelaar (scheelt weer in de kosten) maar als je wil kan ik wel zorgen voor wat foto’s en foto’s van de bouwtekeningen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184222834
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:34 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ze hebben nog geen makelaar (scheelt weer in de kosten) maar als je wil kan ik wel zorgen voor wat foto’s en foto’s van de bouwtekeningen.
Dat mag altijd! DM?
Wat is de woonoppervlakte en de prijs?

Met andere woorden; moet het gesloopt worden of is het een recente woning?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2019 18:38:09 ]
pi_184222939
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:37 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Dat mag altijd! DM?
Wat is de woonoppervlakte en de prijs?

Met andere woorden; moet het gesloopt worden of is het een recente woning?
Bouwjaar 1987 geloof ik en het woonoppervlak is zonder kelder 250 met kelder 410 ongeveer. Het is geen slooppand maar de badkamer mag vernieuwd worden. Ze hebben recent de benedenverdieping en vide gestuukt en van led verlichting voorzien. Er is een (uitgeschakelde) koelcel in de keuken en in de kelder is een sterkstoom aansluiting en grondwaterpomp.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184222973
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:43 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Bouwjaar 1987 geloof ik en het woonoppervlak is zonder kelder 250 met kelder 410 ongeveer. Het is geen slooppand maar de badkamer mag vernieuwd worden. Ze hebben recent de benedenverdieping en vide gestuukt en van led verlichting voorzien. Er is een (uitgeschakelde) koelcel in de keuken en in de kelder is een sterkstoom aansluiting en grondwaterpomp.
En de vraagprijs?

Het klinkt niet helemaal naar waar we op zoek zijn zo op het eerste gezicht.
pi_184223014
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:45 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

En de vraagprijs?

Het klinkt niet helemaal naar waar we op zoek zijn zo op het eerste gezicht.
Volgens mij rond de ¤360.000,-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184223146
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:47 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Volgens mij rond de ¤360.000,-
Als je me wat foto's via DM zou kunnen sturen ^O^
pi_184223275
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:53 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Als je me wat foto's via DM zou kunnen sturen ^O^
Gedaan :)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184223300
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:59 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Gedaan :)
^O^
pi_184223697
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 12:14 schreef J.Caesar het volgende:
Thanks voor de reacties tot dusver ^O^

Ik wil hier geen pats topic van maken,
Maar je meld wel even dat je een half miljoen hebt en 750k kan lenen op 1 inkomen. :+

Desalniettemin ga ik t volgen, ben benieuwd:)
pi_184224469
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:22 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Maar je meld wel even dat je een half miljoen hebt en 750k kan lenen op 1 inkomen. :+

Desalniettemin ga ik t volgen, ben benieuwd:)
Nouja, zoals je hierboven ziet zijn er soms mensen die op basis van het topic tips hebben. Dan is een budget toevoegend aan het onderwerp ;).
pi_184779576
Inmiddels een paar gesprekken gehad met een catalogus bouwer.

Gevoel is erg positief, en de prijs heel redelijk. 1600m3 woonhuis (zonder garage etc) voor ¤500.000 casco, afgerond. Afwerkingsniveau hebben we gezien en is hoog.

Nu nog grond -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')