abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 december 2018 @ 20:20:00 #51
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184097290
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Er is helemaal niets mis met je partner verrassen. Dat beweer ik dan ook niet. Wat ik wél apart vind is dat TS aangeeft niks te willen voor Kerst, en dan ergens in de zomer iets heeft laten vallen over die switch en dan daarna teleurgesteld is dat zij die hint niet heeft opgepikt en dus ook die Switch niet gekocht heeft.

Maar volgens mij is dat het issue hier niet. Het issue hier is de financiële situatie niet (genoeg) onder controle is, eventueel in combinatie met de onderlinge communicatie tussen TS en zijn vriendin.

Nogmaals, er is niets mis met je partner verrassen, maar ik vind het wel apart dat je specifiek aangeeft met Kerst niets te willen, en daarna teleurgesteld zijn omdat zij niet die ene hint ergens in de zomer heeft opgepikt.
Ik kan die teleurstelling wel begrijpen, helemaal als je nooit wat krijgt van je partner of nooit de kans krijgt om iets leuks te halen. TS zegt dat hij maanden niks leuks heeft kunnen doen. Zij wel. Dan snap ik de teleurstelling...dat ze wederom enkel aan haarzelf denkt. Hun financiele situatie lijkt me vrij oke gezien hij aangeeft dat ze goed zitten en een aardige rekening hebben. Wij hebben jaren terug ook niet altijd even ruim gezeten, maar als ik wist dat m'n partner iets wou dan zorgde ik er elk jaar voor dat hij in ieder geval datgene zou krijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 20:31:42 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184097963
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2018 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik kan die teleurstelling wel begrijpen, helemaal als je nooit wat krijgt van je partner of nooit de kans krijgt om iets leuks te halen. TS zegt dat hij maanden niks leuks heeft kunnen doen. Zij wel. Dan snap ik de teleurstelling...dat ze wederom enkel aan haarzelf denkt. Hun financiele situatie lijkt me vrij oke gezien hij aangeeft dat ze goed zitten en een aardige rekening hebben. Wij hebben jaren terug ook niet altijd even ruim gezeten, maar als ik wist dat m'n partner iets wou dan zorgde ik er elk jaar voor dat hij in ieder geval datgene zou krijgen.
Dan hebben we daar een iets andere mening over. Als ik zeg dat ik niks wil voor Kerst, dan meen ik dat absoluut 100%. Dus, er is dus ook geen teleurstelling bij mij als mijn vrouw dan vervolgens niks koopt, want immers, ik heb dat zelf gezegd.

Nee, dat bedoel ik niet met financiële situatie. Ja, er is 'genoeg geld'. Dat zal zo zijn, maar hij heeft geen geld overgeboekt naar zijn 'eigen' potje, en zij heeft van dat gezamenlijke potje schijnbaar geld uitgegeven zonder dat daadwerkelijk te overleggen, dus het gaat mis. Dat is wat ik bedoel met 'financiele situatie niet onder controle hebben'.

Als je over dit soort dingen afspraken gaat maken, dan moet je zorgen dat die afspraken kristalhelder zijn. Hier lijkt dat niet het geval te zijn. Daarnaast speelt er een issue dat de vriendin van TS denkt zich dingen te kunnen permitteren die ze vervolgens TS wil 'verbieden'. Dan gaat daar ook wat mis, want ik laat me niet vertellen, door niemand niet en dus ook niet door mijn vrouw, wat ik met mijn eigen geld wel of niet mag doen.

Sure, er zijn dingen waar je over kunt (en moet) praten, en dan ga je lekker om tafel zitten en dan heb je het daar gewoon over, maar gewoon gezegd krijgen 'mag niet' (of een variant daarop) en vervolgens is het gesprek klaar, terwijl het hier dan niet gaat over ONS potje maar over MIJN potje, ja, dan hebben alsnog een gesprekje te pakken, maar van een hele andere orde.

Al met al zie ik hier dus wel een aantal dingen waarvan ik zou zeggen dat ze niet helemaal goed gaan. En dat is dan nog even los van het feit dat vriendin van TS blijkbaar 'hun' geld heeft uitgegeven waarvan op zijn minst een deel 'voor TS' was, alleen heeft hij dat nooit overgeboekt naar zijn eigen potje.

Dat is niet iets groots, niks onoverkomelijks, maar blijkbaar zit TS daar zo mee dat dit topic er is, dus ik zou zeggen dat het hoog tijd is om daar eens over met elkaar om tafel te gaan zitten, waarbij het 1e onderwerp dan niet is 'ik ben teleurgesteld dat je me niks hebt gekocht, in het bijzonder een Switch terwijl ik zelf expliciet heb aangegeven niks te willen'.

Maar das gewoon niet meer dan mijn mening :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 30 december 2018 @ 20:48:17 #53
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184098789
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan hebben we daar een iets andere mening over. Als ik zeg dat ik niks wil voor Kerst, dan meen ik dat absoluut 100%. Dus, er is dus ook geen teleurstelling bij mij als mijn vrouw dan vervolgens niks koopt, want immers, ik heb dat zelf gezegd.

Nee, dat bedoel ik niet met financiële situatie. Ja, er is 'genoeg geld'. Dat zal zo zijn, maar hij heeft geen geld overgeboekt naar zijn 'eigen' potje, en zij heeft van dat gezamenlijke potje schijnbaar geld uitgegeven zonder dat daadwerkelijk te overleggen, dus het gaat mis. Dat is wat ik bedoel met 'financiele situatie niet onder controle hebben'.

Als je over dit soort dingen afspraken gaat maken, dan moet je zorgen dat die afspraken kristalhelder zijn. Hier lijkt dat niet het geval te zijn. Daarnaast speelt er een issue dat de vriendin van TS denkt zich dingen te kunnen permitteren die ze vervolgens TS wil 'verbieden'. Dan gaat daar ook wat mis, want ik laat me niet vertellen, door niemand niet en dus ook niet door mijn vrouw, wat ik met mijn eigen geld wel of niet mag doen.

Sure, er zijn dingen waar je over kunt (en moet) praten, en dan ga je lekker om tafel zitten en dan heb je het daar gewoon over, maar gewoon gezegd krijgen 'mag niet' (of een variant daarop) en vervolgens is het gesprek klaar, terwijl het hier dan niet gaat over ONS potje maar over MIJN potje, ja, dan hebben alsnog een gesprekje te pakken, maar van een hele andere orde.

Al met al zie ik hier dus wel een aantal dingen waarvan ik zou zeggen dat ze niet helemaal goed gaan. En dat is dan nog even los van het feit dat vriendin van TS blijkbaar 'hun' geld heeft uitgegeven waarvan op zijn minst een deel 'voor TS' was, alleen heeft hij dat nooit overgeboekt naar zijn eigen potje.

Dat is niet iets groots, niks onoverkomelijks, maar blijkbaar zit TS daar zo mee dat dit topic er is, dus ik zou zeggen dat het hoog tijd is om daar eens over met elkaar om tafel te gaan zitten, waarbij het 1e onderwerp dan niet is 'ik ben teleurgesteld dat je me niks hebt gekocht, in het bijzonder een Switch terwijl ik zelf expliciet heb aangegeven niks te willen'.

Maar das gewoon niet meer dan mijn mening :)
Dat is dan ook niet wat ik zeg he :D

Benoemde vrij duidelijk (volgens mij) dat hun communicatie niet goed loopt als hij nooit wat voor zichzelf mag halen en zij dat wel mag. Dat dat hun voornaamste probleem is.

Maar het gevalletje van de Switch is daar wel een gevolg van. TS mag niks, terwijl zij wel aan haarzelf denkt, dus dan snap ik het wel dat dit kan aanvoelen als een druppel zeg maar. Dat ze geen moment bij hem stilstaat en dat het haar blijkbaar weinig kan schelen om TS blij te maken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 21:02:24 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184099477
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2018 20:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet wat ik zeg he :D

Benoemde vrij duidelijk (volgens mij) dat hun communicatie niet goed loopt als hij nooit wat voor zichzelf mag halen en zij dat wel mag. Dat dat hun voornaamste probleem is.

Maar het gevalletje van de Switch is daar wel een gevolg van. TS mag niks, terwijl zij wel aan haarzelf denkt, dus dan snap ik het wel dat dit kan aanvoelen als een druppel zeg maar. Dat ze geen moment bij hem stilstaat en dat het haar blijkbaar weinig kan schelen om TS blij te maken.
Dan moet TS vooral daar het gesprek over aan gaan, het deel wat hem toekomt ook daadwerkelijk overboeken en even wat meer ruggengraat kweken en haar vertellen dat vanaf nu de dingen even anders gaan zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 30 december 2018 @ 21:08:01 #55
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184099732
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan moet TS vooral daar het gesprek over aan gaan, het deel wat hem toekomt ook daadwerkelijk overboeken en even wat meer ruggengraat kweken en haar vertellen dat vanaf nu de dingen even anders gaan zijn.
Dan zijn we het eens ja ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 21:12:02 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184099927
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan zijn we het eens ja ^O^
Maar ik denk zomaar dat dat niet gaat gebeuren. Dit is 1 van de redenen dat wij geen gezamenlijke rekening hebben. Krijg je dit soort gezeik nooit. Gelukkig heeft zij dezelfde instelling :P
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 30 december 2018 @ 22:34:25 #57
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184104080
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar ik denk zomaar dat dat niet gaat gebeuren. Dit is 1 van de redenen dat wij geen gezamenlijke rekening hebben. Krijg je dit soort gezeik nooit. Gelukkig heeft zij dezelfde instelling :P
Zie zelf niet in waarom een koppel geen gezamenlijke rekening kan hebben bij onderling respect en vertrouwen, maar als dat niet er niet is (bij een van de twee, of bij allebei) dan is het inderdaad geen goed idee. Vind het alleen maar fijn en overzichtelijk eigenlijk. Zowel m'n man als ik hebben geen individuele rekening. We overleggen gewoon en gunnen elkaar erg veel, en dan gaat het gewoon goed.

Niet dat ik wil impliceren dat jij en je vrouw geen onderling respect/vertrouwen hebben hoor, je kan het natuurlijk ook doen omdat je dat gewoon fijner vind, helemaal top! Doelde meer op situaties als die van TS/in het algemeen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 22:51:02 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184104951
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2018 22:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zie zelf niet in waarom een koppel geen gezamenlijke rekening kan hebben bij onderling respect en vertrouwen, maar als dat niet er niet is (bij een van de twee, of bij allebei) dan is het inderdaad geen goed idee. Vind het alleen maar fijn en overzichtelijk eigenlijk. Zowel m'n man als ik hebben geen individuele rekening. We overleggen gewoon en gunnen elkaar erg veel, en dan gaat het gewoon goed.

Niet dat ik wil impliceren dat jij en je vrouw geen onderling respect/vertrouwen hebben hoor, je kan het natuurlijk ook doen omdat je dat gewoon fijner vind, helemaal top! Doelde meer op situaties als die van TS/in het algemeen.
Dat kan wel zeker. Maar ze kan ook gewoon mijn pas pakken mocht ze die willen. Heeft ze nog nooit gedaan, maar als ze wil, kan het. Maar wij hebben die hele financiële situatie denk ik wat anders dan 'normaal' geregeld. Gaat al jaren goed en we komen beiden niets te kort, maar we hebben dan ook geen situatues waarbij de een de ander dingen wil verbieden ofzo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184130077
Goed overlegd en de switch gekocht niks aan de hand dus. :s)
pi_184144498
"Geen nieuwe gameconsole mogen kope"

Gewoon een tweedehands kopen, opgelost. :7
pi_184176455
Dit is de reden dat je een eigen rekening hebt en een gezamenlijke rekening: je legt naar rato geld in op de gezamenlijke rekening om de kosten te dekken, de rest is voor jou om uit te geven en te sparen. Heb je een gezamenlijk spaar doel dan leg je daar weer naar rato op een aparte rekening in. Opgelost, geen gezeik.
pi_184176548
Switch(en) van vriendin. Als jij graag wil gamen dan ga jij lekker gamen jongen.
  donderdag 3 januari 2019 @ 11:01:17 #63
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184176750
MarianMan ==> MarianMietje
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  donderdag 3 januari 2019 @ 11:08:14 #64
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184176871
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 19:46 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat redelijk normaal, wij geven elkaar ook elke maand zakgeld op de eigen rekening of paypall.
Maar als we echt iets willen en het kan is dat (boven de 100e met overleg) meestal geen probleem.
Nee hoor, zo normaal vind ik dat niet. We hebben een gezamenlijke rekening waarvan de vaste lasten en boodschappen betaald worden en waar we elke maand geld naar over maken, maar voor de rest hebben we ons eigen geld.
Don't let my username fool you...
pi_184176952
quote:
10s.gif Op maandag 31 december 2018 20:10 schreef ManianMan het volgende:
Goed overlegd en de switch gekocht niks aan de hand dus. :s)
Kijk kijk kijk, je kan het wel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')