abonnement Unibet Coolblue
pi_184086508
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:50 schreef Tailless het volgende:

[..]

europa werkt alles wel met kanaal 13 maar inderdaad auto is bij geen kennis altijd beter. Helaas stelt ziggo standaard dingen in op manueel.
Hoe kom je bij dat laatste? Zelf ook al jaren bij Ziggo, alles is juist op auto ingesteld.

Ik heb uiteindelijk zelf dingen moeten aanpassen, zoals het splitsen van de kanalen en dergelijke.
Zodat het niet automatisch gaat wisselen bij het minste geringste van bijv. 2.4 en 5ghz.

Ook van die dingen die veelal voor ellende veroorzaakt als je dat soort dingen niet weet.
pi_184086745
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2018 13:42 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Maar het beste kun je de kanaalkeuze gewoon op "auto" zetten, dan kiest je router gewoon zelf het beste kanaal. Wat op dit moment een rustig kanaal is, kan over een uurtje als de buren netflix aanzetten namelijk heel anders zijn.
Wel even opletten wanneer/hoe vaak je access point besluit opnieuw een kanaal te kiezen, mijn (nota bene voor small business bedoelde) UniFi access point doet dit alleen bij het opstarten. Dus als de buren een uur later hetzelfde kanaal vol dicht trekken blijft ie er mooi op staan, die feature is dus vrij waardeloos zo :')
pi_184090692
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hoe kom je bij dat laatste? Zelf ook al jaren bij Ziggo, alles is juist op auto ingesteld.

Ik heb uiteindelijk zelf dingen moeten aanpassen, zoals het splitsen van de kanalen en dergelijke.
Zodat het niet automatisch gaat wisselen bij het minste geringste van bijv. 2.4 en 5ghz.

Ook van die dingen die veelal voor ellende veroorzaakt als je dat soort dingen niet weet.
heb jij een monteur voor de deur gehad?
pi_184091218
Veel ellende kan je oplossen door een herstart van de router, bij m'n oude router had ik er een tijdschakelklok tussen gezet. 's nachts een kwartier uit.
pi_184091223
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 16:58 schreef Tailless het volgende:

[..]

heb jij een monteur voor de deur gehad?
Nee, is altijd zo geweest.
Als ik een nieuwe modem/router ontvang (via post bedoel ik dan) check ik altijd eerst de instellingen.

Heeft nooit, sowieso van geen enkele provider, op handmatig gestaan.
pi_184191001
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 17:18 schreef Oledanmaarweer het volgende:
Veel ellende kan je oplossen door een herstart van de router, bij m'n oude router had ik er een tijdschakelklok tussen gezet. 's nachts een kwartier uit.
Bij de meeste moderne apparatuur kun je dat in de setup regelen. Al heeft het niet altijd veel nut naar mijn mening.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_184191242
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:16 schreef Henno het volgende:

Wel even opletten wanneer/hoe vaak je access point besluit opnieuw een kanaal te kiezen, mijn (nota bene voor small business bedoelde) UniFi access point doet dit alleen bij het opstarten.
Sinds controller versie 5.9.29 en firmware 3.9.54.9373 is dat een beetje verbeterd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')