Een aanleiding om dit topic te openen heb ik niet. Het is meer reclame voor deze band. Voor de mensen die er werkelijk nog nooit van gehoord hebben: Het is een combinatie tussen Led Zeppelin, The Doors, Pearl Jam, Nine Inch Nails en heel misschien wat Tool.
Discografie:
Splendor Solis 1993
The Edges of Twilight 1995
Alhambra EP 1996
Transmission 1997
TRIPtych 1999
Tangents 2000 [best of]
The Interzone Mantras 2001
en nu is het wachten op de eerste reactie
quote:ben ik niet met je eens. Transmission klinkt heel anders als Edges of Twilight al is het alleen al door de industriele invloeden van NIN.
Op donderdag 2 januari 2003 21:00 schreef LeukIsAnders het volgende:
Latere CD's waren meer van het zelfde, en
hebben nooit meer het niveau van Splendor Solis
kunnen evenaren...
Mijn favoriete albums: Egdes of Twilight en Interzone mantras
Nummers:
White Water Siren
Save me
Sister Awake
Must must
Temptation
Heaven coming Down
Walk with me
Soulbreaking
Ook een aanrader voor al die pearl jam fans die na en VS er geen heil meer in zagen. Interzone mantras is minstens zo gepassioneerd als de muziek van Pearl jam tentijde van die twee albums. Hte geeft je gewoon een goed gevoel. punt:9~
Als je bekijkt welke acts overal genomineerd zijn en dat vergelijkt met de muziek van the Tea Party dan vraag ik me af waarom deze band eigenlijk alleenzo groot is in Canada. Deze band is zwaar onderschat
quote:Valt mee, zo duur waren ze niet in de Effenaar (eind 2001).
Op zaterdag 15 maart 2003 16:58 schreef mcanic het volgende:
jajajjaja Tea Party is mijn band! Zwaar onderschat...
Ik ben benieuwd of en wanneer ze de cd uitbrengen van het concert dat ze vorig jaar gaven met een orkest... In ieder geval zijn ze druk met een nieuw album, dat zal dit jaar uitkomen...
Nu alleen hopen dat ze nog een keer komen touren in Nederland... schijnt nogal een dure aangelegenheid te zijn...
Discovery Channel Canada schijnt die tour met orkest uit te zenden. Ik hoop op een livecd eigenlijk. Live zijn ze gewoon zo goed!
quote:aha.. vandaar... met orkest zullen ze wel niet komen...
Op zaterdag 15 maart 2003 17:21 schreef mcanic het volgende:
o nee bedoel ook niet dat de kaarten duur zijn... het schijnt nogal duur te zijn voor de band zelf, om hier naartoe te komen en een tour te doen...
ik ben destijds in Zwolle geweest in Hedon, kaartje kostte geloof ik iets van 20 euro... dus dat viel wel mee!
quote:Hm ik vind Interzone Mantras juist heel organisch klinken. Hoor ook haast geen industrial invloeden. Transmission en Triptych zijn wel typisch. Maar mij maakt het niet zo uit. Zolang het maar geen herhaling is.
Op zaterdag 15 maart 2003 17:29 schreef mcanic het volgende:
neh denk het ook niet... ;')
ik ben benieuwd hoe het nieuwe album zal gaan klinken... ik hoop wat minder industrial (als transmission en interzone), maar wat meer oriental (edges)... doe meer lekker veel oosters! Na interzone mogen ze de akoestische gitaar ook wel weer eens uit de kast halen...
quote:stoer, ga ik zeker wel weer kopen!
Op woensdag 18 juni 2003 15:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
the Seven Circle, waarschijnlijk de naam van de nieuwe cd, komt komende winter uit. Daarna komen ze (volgend jaar rond deze tijd) weer naar Europa.
gewoon stoner invloedenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 16:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[afbeelding]
Op www.teaparty.com kun je de nieuwe single Writing´s On The Wall beluisteren![]()
Wat wil je met een band die volgens de 'serieuze' critici niet origineel klinkt. Nee die wachten nog altijd op een volgende Pavement, Pixies of Dinosaur Jr.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
echt lovende recensies krijgt ie volgens mij niet
da's allemaal import, bij sounds zeiden ze dat het ook een tijd duurde voordat de vorige in europa uitkwam....quote:Op donderdag 11 november 2004 22:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die cd ik volgens mij niet fatsoenlijk in Europa uitgebracht. Onder de 22 euro heb ik em nog niet gezien. En voor dat geldt koop ik liever 3 midprice cd's.
hij is idd pas nu uitgebracht in europa... moest wel zeggen dat ik hem vreselijk tegen vond vallen.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Seven Circles is cd van de maand in Aardschok. Ruim een jaar na de release van de cdEn ik dacht dat wij van FOK! al aan de late kant waren destijds (februari). Ik geloof dat InsideOut de cd eindelijk goed over Europa heeft verspreid.
Zonde om hen nooit meer live te kunnen zien.quote:Jeff Martin on The Tea Party break up By KAREN BLISS -- For JAM! Music
Singer-guitarist Jeff Martin quit his rock band The Tea Party because he felt its "artistic destiny had been fulfilled" after 15 years together. He is now living in "self-imposed exile" in Ireland with his wife and young son, making plans to record a solo album, tentatively titled "Exile And The Kingdom."
"One thing I don't want this interview to become about is the internal politics of the band," says Martin on his cell phone from southwest Cork. "This situation has been known for a while and my contemplation of this decision has been known for a while and so, if you're getting anything else from anyone else, well, they're just playing dumb."
jeetje dat had ik nou niet echt verwacht, dacht dat is echt zo'n band die 100 jaar bij elkaar blijftquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Slecht nieuws: de band is uit elkaar:
[..]
Zonde om hen nooit meer live te kunnen zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |