abonnement Unibet Coolblue
pi_183961998
Ik ben helemaal nieuw op FOK, dus sorry als ik iets verkeerd doe haha
Ik ben begonnen met fotografie en heb de nikon d3500 gekocht. Inmiddels lukt het me om de sluitertijd en het diafragma(?) aan te passen. Ik doe dit in de M mode. Geen idee of het zo hoort, denk het wel
Nou heb ik in het menu de ISO al op 200 gezet, maar toch verandert hij hem zelf in die mode. Hij doet het automatisch, want als ik op mijn verlichte scherm richt gaat ie wel naar 200, maar als ik op iets donkers richt niet. Kan iemand me helpen? Hij doet hem namelijk zo hoog, dat ik vrij veel ruis heb, hoe doe ik dat in godsnaam met avondfotografie
Alvast bedankt!
en merry christmas
pi_183962386
He? 3500? Is dat weer de opvolger van de 3400? Zo, wat gaat dat snel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183962470
Wat je moet doen is op M zetten dus, dat is goed, dan druk je knopje menu in, de tweede optie is ISO sensitivity settings, ok indrukken. Staat waarschijnlijk op automatic. Pijltje naar rechts indrukken en dan verschijnt de hele lijst voor je neus. Kun je kiezen. Succes.
Auto iSO sensitivity control, die staat in het ISO menu moet op OFF.

De 3500, 3400 en 3300 zijn technisch hetzelfde. De 3500 is compacter en bij de 3400 hebben ze sensorontstoffer weggehaald, de schooiers. Ik heb de 3300. Ik maak veel gebruik van de automaat, maar erger me eraan als dat ding plotseling allemaal dingen gaat doen waar ik geen trek in heb.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sigaartje op 25-12-2018 16:03:52 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183963276
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 15:49 schreef Sigaartje het volgende:
Wat je moet doen is op M zetten dus, dat is goed, dan druk je knopje menu in, de tweede optie is ISO sensitivity settings, ok indrukken. Staat waarschijnlijk op automatic. Pijltje naar rechts indrukken en dan verschijnt de hele lijst voor je neus. Kun je kiezen. Succes.
Auto iSO sensitivity control, die staat in het ISO menu moet op OFF.

De 3500, 3400 en 3300 zijn technisch hetzelfde. De 3500 is compacter en bij de 3400 hebben ze sensorontstoffer weggehaald, de schooiers. Ik heb de 3300. Ik maak veel gebruik van de automaat, maar erger me eraan als dat ding plotseling allemaal dingen gaat doen waar ik geen trek in heb.
Ah je hebt geen idee hoe dankbaar ik je ben nu! Nu kan het echte oefenen gaan beginnen :) had steeds veel ruis haha
pi_183963375
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 16:45 schreef Lolitaphotography het volgende:

[..]

Ah je hebt geen idee hoe dankbaar ik je ben nu! Nu kan het echte oefenen gaan beginnen :) had steeds veel ruis haha
Handig is als je er even een boek bij koopt, dat ding heeft zoveel functies, toeters en bellen dat ik soms door de bomen het bos niet zie.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183963918
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 16:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Handig is als je er even een boek bij koopt, dat ding heeft zoveel functies, toeters en bellen dat ik soms door de bomen het bos niet zie.
Wat voor boek bedoel je?
pi_183964329
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 17:33 schreef Lolitaphotography het volgende:

[..]

Wat voor boek bedoel je?
Ik heb bijvoorbeeld D3300 for Dummies. Ik ben een beginner. Ik had bijvoorbeeld nog nooit van witbalans gehoord. Verder staan er veel tips in hoe je moet omgaan met instellingen bij diverse situaties.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_186241210
Ik ga me waarschijnlijk ook de D3500 halen.
Dus ik zocht op YouTube naar reviews, en kwam deze tutorial tegen.

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')