abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183903880
Heb net via onze Chinese vrienden en 'hoogwaardige' achteruitrijcamera gekocht. Deze werkt via wifi waardoor het kabel trekken door de auto minimaal kan zijn. Nu dacht ik dit wel even snel aan te sluiten maar valt toch tegen... Ik had verwacht de stroomkabels wel ergens bij te kunnen drukken maar dat werkt niet.
Na even googlen zou ik volgens mij een aftakklem moeten gebruiken icm kabelschoentjes. Klopt dat?
Zo ja, ik wil ze eigenlijk uit praktische overwegingen op mijn kenteken verlichting aansluiten. Is dat een probleem?
Wat voor klem en schoentjes heb ik dan nodig?
Moet ik de 3e kabel perse aansluiten?

Onderstaand nog even een foto ter verduidelijking.

pi_183904219
lijkt me duidelijk toch? de labels zeggen wat je op welke kabel moet bijvoegen :')
pi_183905246
Zoeen heb ik ook, als je de gele niet aansluit heeft ie niet door dat ie uit moet zenden, maar werkt waarschijnlijk nog wel als je zelf de app opstart
pi_183905250
Een aftakkkem, zo’n blauwe kabelmoordenaar, gebruik je alleen als je storing wilt op de bestaande kabels.

Beter strip je een stukje kabel, soldeer je daar die draad van je kamera omheen en plak je hem dicht met tape.

ACC is geschakeld +
Geel je achteruitrijlicht
Zwart massa

Je zou eens op je ruitenwisser kunnen meten voor een schakelde +

[ Bericht 10% gewijzigd door Fer op 22-12-2018 21:28:34 ]
.
pi_183905452
Ok, zo'n aftakklem is dus geen aanrader. Om het überhaupt af te takken van de kentekenverlichting is geen probleem?
pi_183905475
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:28 schreef zozozozo het volgende:
Ok, zo'n aftakklem is dus geen aanrader. Om het überhaupt af te takken van de kentekenverlichting is geen probleem?
Brand deze dan altijd bij jou, zodra je je motor start? Meestal alleen met de achterlichten.
.
pi_183905491
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:22 schreef Maegrim het volgende:
Zoeen heb ik ook, als je de gele niet aansluit heeft ie niet door dat ie uit moet zenden, maar werkt waarschijnlijk nog wel als je zelf de app opstart
Is het dan zo dat wanneer je hem wel aansluit die dan automatisch de app opent?
pi_183905572
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:28 schreef zozozozo het volgende:
Je wilt toch dat die camera aangaat als je achteruit gaat en niet als je verlichting aan gaat?
pi_183905854
Ik ging er vanuit dat ik altijd handmatig de app moest openen. Maar als Maegrim mag geloven gaat dit automatisch zodra er stroom op komt te staan. Dan is het niet logisch idd om het op de kentekenverlichting aan te sluiten.

Nu ben ik een complete leek op dit vlak maar ik ga er vanuit dat er richting het achteruitrijlicht een 'plus' en een 'min' lopen waar ik in mijn geval de rode en zwarte op aansluit. Maar waar sluit ik de gele dan op aan? Alvast sorry voor het geval dit echt een onnozele vraag is :+
pi_183906129
Waarom zou daar een plus lopen? Ik zou daar niet vanuit gaan.
.
pi_183906469
8)7 ben het spoor nu bijster...
pi_183906737
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:29 schreef zozozozo het volgende:

[..]

Is het dan zo dat wanneer je hem wel aansluit die dan automatisch de app opent?
Yup. Zo heb ik em op m'n 12 volt aansluiting in de kofferbak en op het achterlicht, via wifi op m'n Nexus 7

Okee ff voor de duidelijkheid: de rode en zwarte kan je prima op de + en - van je kenteken verlichting aansluiten. Zelf heb ik de 12 volt accessoire aansluiting gepakt omdat bij de verlichting de computer gaat zeuren dat er een lampje stuk is.
De gele sluit je aan op je achteruitlicht zodat de camera snapt wanneer je achteruit rijd
pi_183907156
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:14 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Yup. Zo heb ik em op m'n 12 volt aansluiting in de kofferbak en op het achterlicht, via wifi op m'n Nexus 7

[ afbeelding ]

Okee ff voor de duidelijkheid: de rode en zwarte kan je prima op de + en - van je kenteken verlichting aansluiten. Zelf heb ik de 12 volt accessoire aansluiting gepakt omdat bij de verlichting de computer gaat zeuren dat er een lampje stuk is.
De gele sluit je aan op je achteruitlicht zodat de camera snapt wanneer je achteruit rijd
Tnx! Zal eens even zoeken of dit bij de kentekenverlichting van mijn auto niet tot problemen zal leiden
pi_183909485
Nou ja nu ik je posts beter lees moet ik opmerken dat ik op die tablet de app automatisch laat starten met Tasker. Met de auto in achteruit komt dan het camerabeeld op de voorgrond. Kleine nuance ;)
pi_183912678
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:27 schreef zozozozo het volgende:

[..]

Tnx! Zal eens even zoeken of dit bij de kentekenverlichting van mijn auto niet tot problemen zal leiden
De rode zou ik op een draad zetten waar altijd 12V op staat met contact aan, als je die via je kentekenplaatverlichting laat gaan werkt de camera alleen maar als je je verlichting aan hebt.
Waar overigens niks mis mee is om te doen, kan geen kwaad om standaard met verlichting aan te rijden.
Maar zorg er iig voor dat de rode op een GESCHAKELDE draad komt, als hij continue stroom pakt dus ook bij contact uit zul je ooit een keer een vervelende verrassing krijgen als je de auto wil starten.

Geel is in dit geval de schakeldraad dus aansluiten op het achteruitrijlicht lijkt mij het meest logisch.
pi_183913140
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:46 schreef Maegrim het volgende:
Nou ja nu ik je posts beter lees moet ik opmerken dat ik op die tablet de app automatisch laat starten met Tasker. Met de auto in achteruit komt dan het camerabeeld op de voorgrond. Kleine nuance ;)
Ok,ik ken deze app niet en heb zojuist even een beetje ingelezen. Maar kun je aangeven wat en hoe je het hebt ingesteld?
pi_183915326
Om te cintroleren dat de camera goed werkt wil ik eigenlijk eerst even een 12v stekker er aan zetten. Volstaat het dan om alleen de rode en zwarte aan te sluiten of moet ik ook nog iets met de gele?
pi_183917043
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 08:23 schreef zozozozo het volgende:

[..]

Ok,ik ken deze app niet en heb zojuist even een beetje ingelezen. Maar kun je aangeven wat en hoe je het hebt ingesteld?
nee, dat wordt veel te uitgebreid. ook geen idee wat voor camera je hebt gekocht, wat voor apparaat je het beeld op wil zien, etc

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 11:26 schreef zozozozo het volgende:
Om te cintroleren dat de camera goed werkt wil ik eigenlijk eerst even een 12v stekker er aan zetten. Volstaat het dan om alleen de rode en zwarte aan te sluiten of moet ik ook nog iets met de gele?
wat denk je van aansluiten? met een losse accu is het prima te testen
  zondag 23 december 2018 @ 13:06:22 #19
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_183917092
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 11:26 schreef zozozozo het volgende:
stroom en startsignaal voor je camera lijkt mij wel dus

Geel en rood samenvoegen zou moeten werken
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_183923843
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 13:06 schreef lipje het volgende:

[..]

stroom en startsignaal voor je camera lijkt mij wel dus

Geel en rood samenvoegen zou moeten werken
Dank je, dat wou ik even weten!
pi_183929949
Wat voor auto heb je? Als je een auto hebt met canbus kun je niet zomaar verbruikers er bij aan knopen anders krijg je vage storingen.
pi_183930456
Het is toch niet zo lastig om een gemiddelde auto zonder camera en parkeersensoren te parkeren? Fileparkeren en alles gaat hier al jaren schadevrij..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183930807
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 22:00 schreef Patroon het volgende:
Het is toch niet zo lastig om een gemiddelde auto zonder camera en parkeersensoren te parkeren? Fileparkeren en alles gaat hier al jaren schadevrij..
Heb jij ergens gelezen dat dat de reden is?
pi_183930882
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 22:11 schreef zozozozo het volgende:

[..]

Heb jij ergens gelezen dat dat de reden is?
Neem aan dat een achteruitrij camera daarvoor bedoeld is. Maar ik hoor graag de reden, wellicht is het super handig daarvoor.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183931121
Ik zal er niet te veel over uitweiden maar het is iets medisch.
Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo dat als je ergens ook zonder kan je het ook niet hoeft aan te schaffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')