abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14611996
quote:
Op donderdag 13 november 2003 17:50 schreef Leshy het volgende:
Jammer voor Van Nistelrooy, het is een aardige gast, maar in het Nederlands elftal heeft hij tot nu toe nul komma niks opgeleverd, dus ik zie geen enkele reden waarom hij ineens de basisspits zou moeten zijn. Makaay heeft gezien zijn recente spel en invalbeurten in Oranje een stuk meer indruk gemaakt dan The Diving Dutchman.
Als je VI-lezer bent, zul je gelezen hebben hoeveel volledige interlands Van Nistelrooij onder Advocaat heeft mogen spelen Daarbij heeft Kluivert altijd het vertrouwen van de bondscoach aan zijn zijde gehad. Gezien Barcelona nu en tegenstander Schotland heeft Nederland meer aan VantheMan zaterdagmiddag. Ben je ook twee verdedigers uit de 'wall' kwijt.

Beide spitsen zijn niet vergelijkbaar. Ik prefereer eerder Van Nistelrooij, tenminste als ie op z'n benen blijft staan.

pi_14612081
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:31 schreef Qi het volgende:
Kluivert is een onmiskenbaar goede voetballer, maar hij laat al een aantal jaar niets tot weinig zien, zowel in Oranje als bij Barcelona. Sinds het EK2000 heeft hij eigenlijk niet meer gepresteerd als voorheen.
hij was in het kalendaar 2002 wel de meest scorende nederlandse spits, dus meer dan van nistelrooy en makaay.
en hij heeft idd sinds EK2000 niet veel meer gepresteerd (hoewel hij wel zijn doelpuntjes in oranje meepikte) maar heel oranje heeft niks gepresteerd.
pi_14612280
quote:
Op donderdag 13 november 2003 18:58 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

hij was in het kalendaar 2002 wel de meest scorende nederlandse spits, dus meer dan van nistelrooy en makaay.
en hij heeft idd sinds EK2000 niet veel meer gepresteerd (hoewel hij wel zijn doelpuntjes in oranje meepikte) maar heel oranje heeft niks gepresteerd.

Niet zo vreemd, Advocaat heeft Kluivert geen enkele keer laten vallen, i.t.t. de andere spitsen, die keer op keer werden gewisseld of vervangen.
pi_14612850
quote:
Op donderdag 13 november 2003 18:26 schreef Qi het volgende:
Ruud van Nistelrooy doelsaldo: 0,41 goal per wedstrijd.
Patrick Kluivert doelsaldo: 0,55 goal per wedstrijd.
0,14 goal per wedstrijd vind ik toch een redelijk verschil hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_14612934
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:25 schreef methodmich het volgende:

[..]

Niet als je beseft dat Ruud van Nistelrooy vrijwel nooit hele wedstrijden speelt i.t.t. Kluivert die vrijwel nooit niet een hele wedstrijd speelt. Ik ben er van overtuigd dat Van Nistelrooy's doelsaldo per minuut gespeeld hoger ligt; sterker nog, het zou mij verbazen als dat niet zo is.
pi_14613835
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:25 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ach, als je de positieve invloed van Ruud op de rest van het team in percentages uitdrukt, dan is het peanuts
pi_14614024
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:27 schreef Qi het volgende:

[..]

Niet als je beseft dat Ruud van Nistelrooy vrijwel nooit hele wedstrijden speelt i.t.t. Kluivert die vrijwel nooit niet een hele wedstrijd speelt. Ik ben er van overtuigd dat Van Nistelrooy's doelsaldo per minuut gespeeld hoger ligt; sterker nog, het zou mij verbazen als dat niet zo is.

Ook al omdat Ruud minder caps heeft. Naar minuten was Boukhari vorig jaar topschutter van Ajax... Zegt genoeg.

Overigens opteer ik zaterdag voor beiden.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_14614820
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:03 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ook al omdat Ruud minder caps heeft.

Maar als je in doelpunten gemaakt per aantal gespeelde minuten rekent maakt het aantal caps niet uit.
quote:
Naar minuten was Boukhari vorig jaar topschutter van Ajax... Zegt genoeg.
Om Van Nistelrooy nou met Boukhari te vergelijken, dat gaat mij iets te ver
quote:
Overigens opteer ik zaterdag voor beiden.
Waarom dat zo? Het is nog geen een keer goed gegaan met die twee, waarom zou dat in deze cruciale wedstrijd tegen de Schotten wel het geval zijn?
  donderdag 13 november 2003 @ 21:16:23 #84
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_14616101
quote:
Ik ben er van overtuigd dat Van Nistelrooy's doelsaldo per minuut gespeeld hoger ligt; sterker nog, het zou mij verbazen als dat niet zo is.
1. Elke keer als Van Nistelrooy speelt mag hij dat doen als diepste spits itt Kluivert.
2. Tegen welke aansprekende tegenstander heeft Van Nistelrooy een belangrijk doelpunt gemaakt?
3. Hoe staat Van Nistelrooy qua assists tov Kluivert?
4. Volgens die redenatie zou Boukhari dus Ajax' beste spits geweest zijn.
pi_14616878
quote:
Op donderdag 13 november 2003 21:16 schreef Leshy het volgende:

[..]

1. Elke keer als Van Nistelrooy speelt mag hij dat doen als diepste spits itt Kluivert.

Kluivert heeft het grootste gedeelte van zijn speeltijd in Oranje als diepe spits gespeeld. Als we beide spelers dus vergelijken op het gebied doelpunten gescoord per gespeelde minuut is het dus niet zo van belang dat Kluivert nu als schaduw spits/aanvallende middenvelder speelt.
quote:
2. Tegen welke aansprekende tegenstander heeft Van Nistelrooy een belangrijk doelpunt gemaakt?
Paar keer tegen Duitsland en één keertje tegen Engeland & Tsjechië. Maarja, dit doet niet eens terzake, als je niet vaak in het veld staat heb je natuurlijk ook minder mogelijkheden om tegen aansprekende tegenstanders te scoren, logisch.
quote:
3. Hoe staat Van Nistelrooy qua assists tov Kluivert?
Als we het over aantal assists per gespeelde minuut hebben dan staat Kluivert ongetwijfeld voor. Als we het over het aantal doelpunten gescoord per gespeelde minuut hebben dan ben ik er weer van overtuigd dat Van Nistelrooy voor staat.
quote:
4. Volgens die redenatie zou Boukhari dus Ajax' beste spits geweest zijn.
Ja, maar dat is dus een onzin vergelijking. Boukhari is een middelmatige voetballer die nog niets heeft laten zien in zijn carriere, en Van Nistelrooy is uitgeroepen tot beste spits van Europa, player of the year in Engeland, Champions League topscorer, Premier League topscorer, enz. De vergelijking met Boukhari gaat dus nogal mank.
pi_14617110
Kluivert -- 5529 min. -- 40 goals -- 1 goal per 138 min.
Nistelrooy -- 1596 min. -- 11 goals -- 1 goal per 145 min.

http://www.voetbalstats.nl/

quote:

[..]

Van Nistelrooij speelde gemiddeld 60 minuten per interland, Kluivert gemiddeld 75 minuten. Dat scheelt nog niet eens zo heel veel.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 13-11-2003 22:06]

Trouwste user 2022 donderdag 13 november 2003 @ 22:09:17 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_14617465
quote:
Op donderdag 13 november 2003 21:55 schreef Kozzmic het volgende:

Van Nistelrooij speelde gemiddeld 60 minuten per interland, Kluivert gemiddeld 75 minuten. Dat scheelt nog niet eens zo heel veel.

Omdat Kluiver op z'n 18de al debuteerde en van Nistelrode een paar jaartjes later. Een jonge speler speelt in het begin nooit hele wedstrijden.

Kluivert heeft nu eenmaal veel meer talent.

Dat zal ie zaterdag weer eens laten zien.

Zoals zo vaak.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_14617506
quote:

Hmm, verbaast me echt, ik had zelf echt het gevoel dat Van Nistelrooy hiermee voor zou staan. Ontloopt elkaar niet veel trouwens.

Wat wel leuk is, en wat aan de hand van die site aangetoond kan worden, is dat Van Nistelrooy niet echt een kans krijgt om zich te bewijzen. Speelt gemiddeld 59 minuten per wedstrijd en Kluivert maar liefst 76 minuten per wedstrijd. Advocaat moet hem dus gewoon eens vertrouwen geven door hem een paar wedstrijden 90 minuten lang te laten staan. Ferguson zet Ruud ook niet meteen op de bank als het een wedstrijdje niet loopt.

pi_14617597
quote:

[..]

Het is 59 tegen 76, niet 60 tegen 75. En dat Kluivert gemiddeld 17 minuten per wedstrijd langer in het veld staat vind ik wel degelijk een significant verschil i.t.t. de doelpunten per minuut vergelijking, 138 tegen 145 minuten, wat maar 1 doelpunt verschilt per 12,8 wedstrijden gespeeld.
  donderdag 13 november 2003 @ 22:23:00 #90
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_14617791
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:11 schreef Qi het volgende:
Advocaat moet hem dus gewoon eens vertrouwen geven door hem een paar wedstrijden 90 minuten lang te laten staan.
Mja. Of gewoon een van de andere spitsen opstellen die wel gewoon scoren, assists geven en meevoetballen.
pi_14617958
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:23 schreef Leshy het volgende:

[..]

Mja. Of gewoon een van de andere spitsen opstellen die wel gewoon scoren, assists geven en meevoetballen.

Maar daarom gaf ik ook al eerder aan dat Makaay de beste papieren heeft om te starten. En na Makaay heeft Van Nistelrooy de beste papieren. Daarna komt Kluivert pas.
  donderdag 13 november 2003 @ 22:36:06 #92
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_14618146
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:29 schreef Qi het volgende:
Maar daarom gaf ik ook al eerder aan dat Makaay de beste papieren heeft om te starten. En na Makaay heeft Van Nistelrooy de beste papieren. Daarna komt Kluivert pas.
Ik zie persoonlijk vooralsnog geen reden om van Kluivert af te stappen. Als nationale topscorer die op het moment in vorm (b)lijkt te zijn en eerder een prima wedstrijd heeft gespeeld samen met v.d. Vaart voorin, zie ik geen reden om hem ineens te verruilen voor iemand anders.

Alhoewel Makaay betere papieren heeft dan Van Nistelrooy, geldt dat ook hij zich eerst moet bewijzen. Kluivert is imo gewoon de spits van het Nederlands Elftal. Vooralsnog heeft in elk geval Van Nistelrooy mij nog geen enkele keer kunnen overtuigen waarom dat zou moeten veranderen, en daar heeft hij toch ruim 1500 minuten voor gehad. Makaay heeft in dat opzicht idd nog niet genoeg gespeeld, maar daar ga je hem niet voor een EK-kwalificatie in de basis voor zetten. Als invaller en in oefenwedstrijden moet hij die kans zeker krijgen.

pi_14618322
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:15 schreef Qi het volgende:

[..]

Het is 59 tegen 76, niet 60 tegen 75. En dat Kluivert gemiddeld 17 minuten per wedstrijd langer in het veld staat vind ik wel degelijk een significant verschil i.t.t. de doelpunten per minuut vergelijking, 138 tegen 145 minuten, wat maar 1 doelpunt verschilt per 12,8 wedstrijden gespeeld.

En dan nog even het aantal assists meerekenen.
Helaas kan ik daar geen stats van vinden.

Maar het moet toch zelfs een blinde duidelijk zijn dat Kluivert een veel completere en talentvollere speler is dan Van Nistelrooij. Kluivert voetbalt mee, Kluivert kan doorslaggevende acties maken, Kluivert stelt anderen in staat om te scoren. En volgens mij is Kluivert gretig genoeg om zaterdag en woensdag het verschil te maken.

En dan hoop ik toch dat in de oefenwedstrijden richting de EK Kluivert en Van Nistelrooij een aantal malen de kans krijgen om samen te spelen. Met Van Bommel en Van der Vaart erachter moet het toch mogelijk zijn een veel hoger rendement uit zo'n duo te halen.

pi_14618416
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:41 schreef Kozzmic het volgende:

Maar het moet toch zelfs een blinde duidelijk zijn dat Kluivert een veel completere en talentvollere speler is dan Van Nistelrooij.

Waarom zouden blinden geen verstand van voetbal hebben?
Ik denk dat jij een beetje verblind bent door je liefde voor Patje, ik misschien door mijn liefde voor Ruudje maar je weet net zo goed als ik dat er geen objectieve criteria zijn om de betere voetballer aan te wijzen. Het is maar waar je op let, het is maar wat je smaak is. Dus laten we niet doen alsof daar een soort wet van te maken is.

Mij boeit het niet wie er speelt. Ik hoop gewoon dat we naar Portugal gaan.

donderdag 13 november 2003 @ 22:46:46 #95
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_14618459
Als Kluivert nou eens niet de hele tijd mislukte passes geeft. En ook dat half vallen en over schieten doet ie ook veel te vaak.
Dat irriteert gewoon.
Net zoals Seedorf die altijd wel een paar keer een solo rush maakt maar dan altijd! over (of naast) schiet.
Maar eerlijk is eerlijk RvN heeft ook nog weinig laten zien in Oranje waarschijnlijk komen er te weinig lange ballen ofzo.

Daarom ben ik ook voor iets compleet anders; Allebei op bank!
Hasselbaink en Maakay of evt. van Hooijdonk.

One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  Trouwste user 2022 donderdag 13 november 2003 @ 22:48:00 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_14618501
In de jaren 70 had je 2 duitse middenvelders van wereldnivo.

Netzer en Overath.

Konden niet in één elftal.

Het werd dus Overath. Netzer was meer een clubspeler.

Dit kun je ook betrekken op Kluivert en van Nistelrode. Met van Nistelrode in de rol van Netzer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_14618545
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:48 schreef tong80 het volgende:
Dit kun je ook betrekken op Kluivert en van Nistelrode. Met van Nistelrode in de rol van Netzer.
Wederom Ajaxgelul -
pi_14618590
hoewel ik denk dat van nistelrooij meer talent heeft....minder sterallures heeft.....ga ik toch voor kluivert....hij is niet voor niets topscorer aller tijden...

heb geen hoge pet van m op....maar van nistelrooij scoort nooit voor oranje, en kluivert juist wel....daar gaat t toch om

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  Trouwste user 2022 donderdag 13 november 2003 @ 22:52:42 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_14618629
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Wederom Ajaxgelul -

Wat heeft Ajax hier mee te maken ?

FC den Bosch ligt me ook na aan het hart.

pi_14618643
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:48 schreef tong80 het volgende:
In de jaren 70 had je 2 duitse middenvelders van wereldnivo.

Netzer en Overath.

Konden niet in één elftal.

Het werd dus Overath. Netzer was meer een clubspeler.

- niveau
- meer een clubspeler? wat een gelul
- van nistelrode? probeer je net zo dom te doen als Van Hanegem is

je gaat hard achteruit Tong74

[Dit bericht is gewijzigd door TheWilliedockSaints op 13-11-2003 23:02]

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')