abonnement Unibet Coolblue
pi_184026387
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:44 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tja... daar ga ik geen mening op baseren
Het gaat uiteindelijk om een chauffeur die even iets vertraging heeft opgelopen. Verder is er niet meer dan "van horen zeggen van" en wat fantasie van de reporter of chauffeur over wat er met een chauffeur zou zijn gebeurd. Echt broddelwerk wat m.i. meer als stemmingmakerij bedoelt is dan als daadwerkelijk verslag van gebeurtenissen
heb al 10tallen van deze reacties van beroepschauffeurs en gewone autorijders gelezen, maar nee, het is allemaal stemmingmakerij. Die lieve gele hesjesdragers, die niets beters te doen hebben dan onschuldige medeburgers het te blokkeren, zijn echt schatjes.
In Belgie is het kleine groep vooral Walen die protesteren en uitgekotst worden door grootste deel van rest van het land.
  vrijdag 28 december 2018 @ 11:59:24 #227
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184026521
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:53 schreef JJ76 het volgende:

[..]

[..]

heb al 10tallen van deze reacties van beroepschauffeurs en gewone autorijders gelezen, maar nee, het is allemaal stemmingmakerij. Die lieve gele hesjesdragers, die niets beters te doen hebben dan onschuldige medeburgers het te blokkeren, zijn echt schatjes.
In Belgie is het kleine groep vooral Walen die protesteren en uitgekotst worden door grootste deel van rest van het land.
Dit artikel was iig broddelwerk. Dat jij genoeg informatie hebt vergaard om je mening op te baseren is mooi. Ik heb dat (nog) niet
pi_184026547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dit artikel was iig broddelwerk. Dat jij genoeg informatie hebt vergaard om je mening op te baseren is mooi. Ik heb dat (nog) niet
broddelwerk? een verslag van een chauffeur is ongeloofwaardig omdat hij aangeeft wat al meer gehoord is. Tuig dat wegen blokkeert en schelt en sloopt als anderen er op reageren. Tuurlijk jij haalt je informatie bij de juiste bronnen en alles anders is fakenieuws
  vrijdag 28 december 2018 @ 12:08:29 #229
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184026671
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 12:01 schreef JJ76 het volgende:

[..]

broddelwerk? een verslag van een chauffeur is ongeloofwaardig omdat hij aangeeft wat al meer gehoord is. Tuig dat wegen blokkeert en schelt en sloopt als anderen er op reageren. Tuurlijk jij haalt je informatie bij de juiste bronnen en alles anders is fakenieuws
Lees het artikel eens goed. Er wordt gesproken over iets wat de chauffeurs via via ter oren is gekomen. Even later staat de vrachtwagen, waar ze via via over gehoord hebben, ineens te branden er wordt er iets geïnsinueert over het lot van de chaffeur wat verder nergens op gebaseerd is.
Als je als verslaggever zoiets inlevert voor het plaatselijke suffertje krijg je het teruggestuurd met een rode streep er door heen
pi_184026768
Het is een verslag van een chauffeur waarin hij probeert zijn gevoel, angst en machteloosheid van het moment te beschrijven. Logisch toch dat er angst ontstaat door verhalen die ze van anderen te horen krijgen, waar of niet waar dat weet op zo'n moment niemand.

Is dat een mooi geschreven verhaal waarmee hij een literaire award gaat krijgen? nee natuurlijk niet.

----
Waar staat jou enige waarheid nieuws nu precies. Waarom hou je dat voor jezelf en mogen wij niet meelezen. Waarom moet je de enige alwetende zijn?
  vrijdag 28 december 2018 @ 12:26:48 #231
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184026996
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 12:14 schreef JJ76 het volgende:
Het is een verslag van een chauffeur waarin hij probeert zijn gevoel, angst en machteloosheid van het moment te beschrijven. Logisch toch dat er angst ontstaat door verhalen die ze van anderen te horen krijgen, waar of niet waar dat weet op zo'n moment niemand.

Is dat een mooi geschreven verhaal waarmee hij een literaire award gaat krijgen? nee natuurlijk niet.

----
Waar staat jou enige waarheid nieuws nu precies. Waarom hou je dat voor jezelf en mogen wij niet meelezen. Waarom moet je de enige alwetende zijn?
Mijn enige reactie is tot dusver geweest dat ik respect heb voor de Fransen. Dat die nog steeds actie voeren is toch geen twijfel over of moet ik dat bij zo'n reactie gaan bewijzen? :')
De actievoerders verliezen niet mijn respect door een zeer discutabel stukje van boer Piet uit Hoensbroek in de Limburger Zeitung. Zelf geef je nu ook je twijfel aan dus waarom ineens dat fanatisme om mij het wel voor zoete koek te laten slikken?

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 28-12-2018 12:35:58 ]
pi_184027253
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 12:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mijn enige reactie is tot dusver geweest dat ik respect heb voor de Fransen. Dat die nog steeds actie voeren is toch geen twijfel over of moet ik dat bij zo'n reactie gaan bewijzen? :')
De actievoerders verliezen niet mijn respect door een zeer discutabel stukje van boer Piet uit Hoensbroek in de Limburger Zeitung. Zelf geef je nu ook je twijfel aan dus waarom ineens dat fanatisme?
tuurlijk respect; auto's van onschuldigen in de fik steken, winkels plunderen, wegen blokkeren zodat aleen onschuldigen er hinder van hebben. Zo voer je actie, zo behaal je het respect en steun van het gehele volk.
  vrijdag 28 december 2018 @ 12:40:10 #233
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184027311
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 12:37 schreef JJ76 het volgende:

[..]

tuurlijk respect; auto's van onschuldigen in de fik steken, winkels plunderen, wegen blokkeren zodat aleen onschuldigen er hinder van hebben. Zo voer je actie, zo behaal je het respect en steun van het gehele volk.
Zie mijn reactie van gisteren om 15:24
pi_184027952
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 12:40 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zie mijn reactie van gisteren om 15:24
dat is het juist, het protest is veranderd, de goede intenties van de groep in het begin is overgenomen door raddraaiers en sensatiezoekers. Ook het doel van de protesten is niet meer zelfde als in begin, uhhh wat is het doel eigenlijk?
  vrijdag 28 december 2018 @ 13:13:36 #235
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184027997
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:11 schreef JJ76 het volgende:

[..]

dat is het juist, het protest is veranderd, de goede intenties van de groep in het begin is overgenomen door raddraaiers en sensatiezoekers. Ook het doel van de protesten is niet meer zelfde als in begin, uhhh wat is het doel eigenlijk?
Uiting geven aan de groeiende ontevredenheid
  vrijdag 28 december 2018 @ 13:33:16 #236
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184028474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Uiting geven aan de groeiende ontevredenheid
Maar dat is niet echt iets nieuws natuurlijk. Er zijn de laatste 50 jaar behoorlijk wat grote demonstraties en rellen geweest, ook in Nederland.

Ik heb niet het idee dat de gele hesjes nu met iets nieuws komen wat wel blijft plakken. Maar misschien ben ik cynisch geworden. Ik dacht dat Occupy en de wij zijn de 99% beweging ook wat zou veranderen. En dat was nog wel gericht specifiek tegen banken en de elite. Maar ook dat verwaterde snel.

En het probleem blijf natuurlijk; men wil verandering maar dat mag geen pijn doen in de portomonee. Nou, ik denk dat dat niet kan. Echte grote veranderingen zullen waarschijnlijk pas komen bij grootschalige automatisering + AI.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184056452
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 12:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mijn enige reactie is tot dusver geweest dat ik respect heb voor de Fransen.
Waarom eigenlijk?

Beetje schreeuwen, beetje dingen mollen. En dat allemaal omdat je tegen democratie bent.
Conscience do cost.
pi_184056643
*O*
pi_184058050
Zo zo, in Nederland ook een klein beetje actie.

https://www.telegraaf.nl/(...)gele-hesjes-den-haag
pi_184058213
Toch moet ik ook wel hier aan denken bij de gele hesjes.

Uit 2001;
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184058471
En de eerste traangasgranaten zijn gegooid.
pi_184058504
De fabrikant van die elektrische stepjes doet ook wel goede zaken dankzij deze rellen volgens mij. Elke week sneuvelen er wel een aantal.
pi_184058814
LPLdirect twitterde op zaterdag 29-12-2018 om 13:37:26 🔴🇫🇷 ALERTE INFO - La manifestation commence à dégénérer à #Rouen, où des centaines de #giletsjaunes défilent. Des poubelles ont été arrachées, des caméras détruites, et la porte de la Banque de France est en train de brûler. #acteVII #Acte7 https://t.co/XMAdgLIuKR reageer retweet
(video in tweet)

Vertaling via twitter:

🔴🇫🇷 Alert info-het evenement begint te escaleren #Rouen, waar honderden scrollen #giletsjaunes. Vuilnisbakken werden opgelicht, camera's vernietigd, en de Bank van Frankrijk de deur brandt. #acteVII #Acte7
pi_184059196
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2018 13:29 schreef Infection het volgende:
Zo zo, in Nederland ook een klein beetje actie.

https://www.telegraaf.nl/(...)gele-hesjes-den-haag
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat er hier zoveel bij elkaar zouden komen. 2019 het jaar van de hesjes?
pi_184059232
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 14:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat er hier zoveel bij elkaar zouden komen. 2019 het jaar van de hesjes?
Moet goed komen. In 2019 gaan de Nederlanders zien hoe ze voor de zoveelste keer bedonderd worden met zogenaamde hogere lonen en dergelijke, terwijl ze er in werkelijkheid alleen maar op achteruit gaan. Dat gaat zorgen voor meer boze burgers en hopelijk het einde van het tijdperk Rutte.
pi_184059257
Toch nog wel aardig wat volk op de been vandaag in Parijs. De sfeer zit er ook goed in.
pi_184059298
Politie komt even met een rotgang eraan racen om vervolgens uit te stappen en met traangas te gooien. :D
pi_184059330
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2018 14:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Moet goed komen. In 2019 gaan de Nederlanders zien hoe ze voor de zoveelste keer bedonderd worden met zogenaamde hogere lonen en dergelijke, terwijl ze er in werkelijkheid alleen maar op achteruit gaan. Dat gaat zorgen voor meer boze burgers en hopelijk het einde van het tijdperk Rutte.
Ja, de vooruitzichten zijn prima wat dat betreft, genoeg om je boos over te maken komend jaar :).
pi_184059641


Ze zijn in de val gelopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')