Oud nieuws:quote:Bijna 1.400 aanhoudingen in Frankrijk op dag vol protest van 'Gele Hesjes'
Bijna 1.400 'Gele Hesjes' zijn zaterdag verspreid over Frankrijk aangehouden bij protesten tegen de regering. Ongeveer zestig mensen raakten gewond, onder wie drie veiligheidsfunctionarissen.
De meeste arrestaties vonden plaats in Parijs, ruim zeshonderd mensen zitten nog vast in de hoofdstad. De situatie is onder controle, zei minister Christophe Castaner van Binnenlandse Zaken begin van de avond, hoewel het in enkele steden in het land nog onrustig bleef.
Volgens premier Edouard Philippe komt president Macron komende week met nieuwe maatregelen om de "nationale eenheid" te herstellen.
Ook in onder meer Bordeaux en in Toulouse kwam het tot confrontaties tussen de betogers en de politie. In Parijs zijn opnieuw winkels geplunderd. Er werd met stenen gegooid, barricades werden opgeworpen, snelwegen geblokkeerd en auto's in brand gestoken.
Volgens de politie lokken vooral extreem-rechts, extreem-links en anarchisten rellen uit. Mensen betogen onder meer tegen de slechte economische omstandigheden en tegen de regering van president Macron.
Onvrede breder verspreid
Aanvankelijk gingen de 'Gele Hesjes' enkele weken geleden de straat op om te protesteren tegen de geplande belastingverhogingen op brandstof. Deze week besloot de regering van president Emmanuel Macron die maatregel op te schorten.
De onvrede bleek ondertussen breder verspreid. De protesten van dit weekend richten zich dan ook niet alleen meer op de prijzen van de brandstof, maar zijn uitgegroeid tot grotere protesten uit ontevredenheid over het beleid van de regering van Macron.
https://www.nu.nl/buitenl(...)van-gele-hesjes.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Liepen ze verkeerd?quote:
Dan had je 3 weken terug moeten kijkenquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:19 schreef Blueheeler het volgende:
Ik vind de sfeer ook grimmiger dan de afgelopen weken, maar dat kan aan mij liggen.
Toen heb ik alleen de laatste uren gezien.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dan had je 3 weken terug moeten kijken
quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:20 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Toen heb ik alleen de laatste uren gezien.
Toen begon het direct al met rellenquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:20 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Toen heb ik alleen de laatste uren gezien.
Ze liepen er wel naar toe ja. Maar ja, die hebben ze overal wel, in elke grote stad, maar laat wel zien wat er mis is.quote:
1792quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:38 schreef StephanL het volgende:
Parijs is wel grootZo te zien aan alle gebouwen ging het een paar eeuwen beter met Parijs.
Geweldadig jaartjequote:
quote:Bestorming van de Tuileriën: een grote groep Parijzenaars valt het koninklijk paleis, de Tuilerieën, aan. Onder de Zwitserse garde vallen vele doden.
*paar duizendquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:44 schreef StephanL het volgende:
Als dit alles is, valt het mij wel tegen, paar honderd man maar
de demonstranten ook danquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:25 schreef wodca het volgende:
Nog even en de politie doet gewoon mee. Al die zaterdagen werken en overuren. Misschien een ideetje om ook op zondag te betogen. Zitten ze helemaal op hun tandvlees 😜
Je verkijkt je er snel op hoorquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:45 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dan staan ze zeker verspreid of we zien alleen de achterkant.
gewoon regelen op sociale media. De ene week de ene groep. De andere week de andere. Ook kan je van te voren afspreken of je gewoon aanwezig moet zijn of effectief op de strategische plaatsen moet staan. De politie kan niet van te voren weten waar de vonk overspringt. Parijs is groot.quote:
Wow dat is nog een teringeind lopenquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:53 schreef StephanL het volgende:
ze lopen dus bij Les halles.
https://www.google.nl/map(...)osApMQ8gEwC3oECAYQCA
"Klein"stukje nog tot Champs-Élysées,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |