quote:Fenominale speler! Krijgt te vaak te veel kritiek.
Kluivert verreweg Spanjes trefzekerste spits
Barcelona is naarstig op zoek naar een echte goalgetter om de aanval te versterken, maar de Catalanen hebben wel de meest trefzekere spits uit de Spaanse competitie in de gelederen. Patrick Kluivert mag zich kronen tot el Pichichi van 2002.Kluivert liet de concurrentie uit de Primera División ver achter zich. De nummer 9 van Barcelona scoorde in het kalenderjaar 2002 21 keer. Roy Makaay (Deportivo La Coruña) en Darko Kovacevic (Real Sociedad) volgen met 17 doelpunten op ruime afstand.
De overmacht van Kluivert is opvallend aangezien de Nederlandse international vaak een gebrek aan trefzekerheid wordt verweten. Bovendien speelde hij vorig seizoen vrijwel altijd als veredelde nummer 10, net achter de spits. De cijfers en het regelmatige briljante spel van Kluivert bewijzen het ongelijk van zijn critici.
Bron: www.viplanet.nl
[Doc edit 2: beste topic opener, als je deze wending van je topic minder vind, laat het weten dan kan ik het ook wel sluiten en kan je verder posten in het eerder genoemde Kluivert topic]
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 02-01-2003 22:26]
Het cynisme geldt zijn gedrag buiten het veld
quote:Hij krijgt naar mijn idee toch regelmatig kritiek. Met name in Barcelona, maar goed wie krijgt daar geen kritiek? zeker als het ff niet mee zit breekt de hel daar los.
Op donderdag 2 januari 2003 18:04 schreef SCH het volgende:
Zoveel kritiek krijgt hij toch niet????
Volgens mij zijn de kenners het wel eens over zijn uitzonderlijke kwaliteiten.Het cynisme geldt zijn gedrag buiten het veld
Maar ik bedoel idd ook de kritiek op Kluivert buiten het veld om, waardoor zijn prestaties vaak vergeten worden. Is hij nou trouwens ook al Nederlands topscorer aller tijden? of moet hij nog een doelpunt daarvoor maken?
En ik zie Kluivert er nog al veel missen, dus trefzeker? Niet echt. Maar hij creëert wel veel kansen, en dat is zeker zijn kwaliteit.
Nu nog wat trefzekerder (dus meer kansen afmaken) en hij is echt de nr1 spits ter wereld.
--edit--
Ik heb dit jaar niet veel van Kluivert gezien, maar wel een interview waarin ie dit zelf ook aangaf
"Kluivert is een moordenaar"
Ik weet niet of het wel zo'n lieverdje is.
quote:Dat zeker. Is Kezman een trefzekere spits?
Op donderdag 2 januari 2003 18:09 schreef Ajaxno1 het volgende:
IMO wordt trefzekerheid afgemeten op het verschil tussen je doelkansen en je goals.
Ik heb dit jaar niet veel van Kluivert gezien, maar wel een interview waarin ie dit zelf ook aangaf
Hij heeft er wel al 18 inliggen, maar had er aan kansen die hij gehad heeft al makkelijk 25 in kunnen leggen.
quote:Dit vind ik zo'n afgezaagd argument. Ook al geeft hij het zelf aan. Misschien is dit idee hem in de loop der tijd wel aangepraat. Want hij scoort ook weer kansen die andere spitsen nooit zouden verzilveren.
Op donderdag 2 januari 2003 18:09 schreef Ajaxno1 het volgende:
IMO wordt trefzekerheid afgemeten op het verschil tussen je doelkansen en je goals.En ik zie Kluivert er nog al veel missen, dus trefzeker? Niet echt. Maar hij creëert wel veel kansen, en dat is zeker zijn kwaliteit.
Nu nog wat trefzekerder (dus meer kansen afmaken) en hij is echt de nr1 spits ter wereld.
--edit--
Het lijkt misschien dat hij zo geweldig veel kansen mist, omdat hij er altijd staat (net als Kezman). Dat is gewoon een kwaliteit. En dan mag je er best een paar zeer opzichtig missen Hij heeft gewoon net dat beetje meer kansen dan andere spitsen en dat heeft ie geheel aan zijn eigen kwaliteiten te danken. De kwaliteit van het afronden compenseert hij door de kwaliteit van het op de juiste plaats lopen. Daarnaast creeërt hij ook nog enorm veel kansen voor andere spelers.
Hoeveel spitsen kunnen trouwens voetballend zo veel als Kluivert? Dat zijn er weinig.
quote:Als je van al je kansen de helt maar maakt, dan ben imo niet trefzeker.
Op donderdag 2 januari 2003 18:21 schreef JesusThePimp het volgende:[..]
Dit vind ik zo'n afgezaagd argument. Ook al geeft hij het zelf aan. Misschien is dit idee hem in de loop der tijd wel aangepraat. Want hij scoort ook weer kansen die andere spitsen nooit zouden verzilveren.
Het lijkt misschien dat hij zo geweldig veel kansen mist, omdat hij er altijd staat (net als Kezman). Dat is gewoon een kwaliteit. En dan mag je er best een paar zeer opzichtig missen Hij heeft gewoon net dat beetje meer kansen dan andere spitsen en dat heeft ie geheel aan zijn eigen kwaliteiten te danken. De kwaliteit van het afronden compenseert hij door de kwaliteit van het op de juiste plaats lopen. Daarnaast creeërt hij ook nog enorm veel kansen voor andere spelers.
Hoeveel spitsen kunnen trouwens voetballend zo veel als Kluivert? Dat zijn er weinig.
Dan is bijv een Jari Litmanen, een Zlatan (dit jaar) en een Roy Makaay veeel trefzekerder
quote:Waar haal je het lef vandaan om Zlatan in dit rijtje te noemen. Hij heeft er in de competitie 4 inliggen en goed in Europees verband 5. Niet echt indrukwekkend mijns inziens. Het verschil zit hem bij ons in de interpretatie van trefzeker, want ik kijk naar het aantal doelpunten en jij naar het aantal verzilverde kansen.
Op donderdag 2 januari 2003 18:27 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Als je van al je kansen de helt maar maakt, dan ben imo niet trefzeker.
Dan is bijv een Jari Litmanen, een Zlatan (dit jaar) en een Roy Makaay veeel trefzekerder
quote:Ik heb Zlatan dit seizoen toch echt bijna alle kansen die ie krijgt (vooral in de CL) zien afmaken.
Op donderdag 2 januari 2003 18:33 schreef JesusThePimp het volgende:[..]
Waar haal je het lef vandaan om Zlatan in dit rijtje te noemen. Hij heeft er in de competitie 4 inliggen en goed in Europees verband 5. Niet echt indrukwekkend mijns inziens. Het verschil zit hem bij ons in de interpretatie van trefzeker, want ik kijk naar het aantal doelpunten en jij naar het aantal verzilverde kansen.
En een echte wereldspits maakt bijna elke echte kans die ie krijgt af, en dat Kluivert niet altijd.
Sterker nog als Kluivert echt trefzeker was, dan hadden we WEL meegedaan aan het WK en hadden wel WEL in de finale van Euro 2000 gestaan.
Niet om te flamen, echt niet, maar bv Kezman en v Hooydonk zijn prima spitsen, maar echt voetballen kunnen ze niet. Daarom zou ik van die 3 echt 100% het liefst Kluivert hebben als we er een mochten/moesten kiezen bij Ajax.
En hij scoort in een van de zwaarste competities heel veel doelpunten, dus dat is echt wel knap hoor.
Ik wil hem wel terug.....
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 18:38 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Ik heb Zlatan dit seizoen toch echt bijna alle kansen die ie krijgt (vooral in de CL) zien afmaken.
quote:Mischien wel, voor een wat minder Ajax-bril
Op donderdag 2 januari 2003 18:46 schreef CAZZO het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
tijd voor de opticiën
Maar als je naar de CL kijkt, maakt Zlatan daar z'n kansjes toch echt wel af.
quote:5 doelpunten in de CL is niet slecht. Maar ik heb toch wel degelijk kansen zien missen.
Op donderdag 2 januari 2003 18:38 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Ik heb Zlatan dit seizoen toch echt bijna alle kansen die ie krijgt (vooral in de CL) zien afmaken.
En in de Nederlandse competitie maakt Zlatan er al helemaal een sport van om kansen te missen. Zie bijvoorbeeld de wedstrijd tegen PSV. Hij speelde niet slecht die wedstrijd, maar mistte veel kansen.
Ik vind het trouwens een beetje zwak om het niet kwalificeren van het Nederlands elftal af te schuiven op de kansmisserij van Kluivert.
Kluivert is overigens een uitmuntende voetballer.
Hij scoort misschien niet "zoveel" als andere spitsen, misschien komt het omdat hij niet meer op die positie wordt opgesteld ???
quote:Maar ik vind dat hij nog altijd te weinig haalt uit zijn enorme kwaliteiten. Hij is nu al een fantastische speler, maar hij is in staat om de stap naar de absolute top van de top te maken. En daarbij denk ik dus aan het niveau Van Basten....
Op donderdag 2 januari 2003 20:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je niet tegen kritiek kunt moet je ook niet voor Barça gaan spelen.Kluivert is overigens een uitmuntende voetballer.
Crespo (wel bekend in Amsterdam dacht ik zo )
Vieri
Inzaghi
Chevtsjenko of hoe je dat ook schrijven mag.
Helaas.
quote:Denk ook wel dat hij nog meer kan dan hij nu laat zien, maar Barça draait momenteel gewoon kut, als heel het team wat beter gaat spelen dan zal Kluivert ook een nog hoger niveau halen denk ik.
Op donderdag 2 januari 2003 22:26 schreef ultra het volgende:[..]
Maar ik vind dat hij nog altijd te weinig haalt uit zijn enorme kwaliteiten. Hij is nu al een fantastische speler, maar hij is in staat om de stap naar de absolute top van de top te maken. En daarbij denk ik dus aan het niveau Van Basten....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |