abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183855489
Dag fokkers,

Een tijd geleden heb ik mij ingeschreven bij een nieuwe tandarts. Op basis van reviews kwam ik bij een tandartspraktijk uit die mij goed leek.

Even over mijn tandarts verleden: hiervoor heb ik mijn hele leven bij dezelfde tandarts gezeten. Daar had ik zo heel af een toe een gaatje dat gevuld moest worden. Verder geen gekke dingen.

Nu kwam ik op een eerste afspraak bij mijn nieuwe tandarts. Ze kwam vrij professioneel over en maakt gebruik van modernere technieken die ik bij mijn vorige tandarts nooit aan bod heb zien komen. Sterker nog, mijn gaatjes werden voorheen gevuld zonder verdoving.

Zoals gewoonlijk kwam ik daar voor een eerste kennismaking en controle. Tijdens deze controle kwam er toch een lijst aan behandelingen uit haar mond. Jawel, ik kreeg een kostenbegroting mee van ¤750,- aan behandelingen. Hier schrok ik nogal van. Ik heb last van erosie waardoor er groefjes in mijn kiezen zijn ontstaan en waar wat bederving in zit maar wat nog geen gaatjes zijn. Grotendeels van deze behandelingen zouden volgens haar zijn om gaatjes te voorkomen. Oftewel mijn vorige tandarts pakte mijn kiezen pas aan als het een gaatje was worden. Een ontzettend contrast dus. Daarnaast heb ik ook twee gaatjes. Daarvan begrijp ik dat ze aanpakt moeten worden.

Het komt er op neer dat ik nu even niet meer weet of ik akkoord moet gaan met deze behandelingen. Het moet niet zo zijn dat ze op deze manier gemakkelijk geld kunnen aftroggelen. Ondertussen heb ik 1 deel laten doen (3 kiezen). Het ziet er verder netjes uit. Maar moet ik hiermee doorgaan? Voor ik het weet heb ik geen 'originele' kiezen meer. Ik vind het vooral lastig omdat dit iets is waar ik totaal geen verstand van heb en ik het dus maar op vertrouwen moet doen.

Heeft iemand advies voor mij of soortgelijke ervaringen?

Ik kan eventueel foto's plaatsen als dat voor een beter beeld zorgt.
pi_183855669
Second opinion bij andere tandarts laten uitvoeren.
pi_183855712
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Second opinion bij andere tandarts laten uitvoeren.
Goed advies. Als dat gemakkelijk kan wil ik dat proberen.
pi_183855800
¤750? Dat is fooi man :P
Ik heb een behandelplan bij mijn nieuwe tandarts liggen van ruim ¤3.000 :X

Ik had erg veel gedoe met het gebit en ben toen eens reviews gaan lezen over mijn toenmalige tandarts en kwam meerdere reviews tegen van lui die dezelfde problemen hadden als ik. Ik ben daarop naar een ander gegaan, die heeft nieuwe foto's gemaakt en me laten zien dat wortelkanaalbehandelingen niet goed zijn uitgevoerd, dat een kies niet goed gevuld was (zat nog een gat onder) etc.
Dat alles zonder die ander letterlijk af te branden moet ik zeggen. Dat vond ik wel nwtjes van hem. Gewoon de feiten benoemen.
Ondertussen zijn er alweer 2 stukken vulling afgebroken die door ee vorige tandarts zijn geplaatst :')
A mind with a heart of it's own
pi_183855833
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:15 schreef DrMarten het volgende:

Ik had erg veel gedoe met het gebit en ben toen eens reviews gaan lezen over mijn toenmalige tandarts en kwam meerdere reviews tegen van lui die dezelfde problemen hadden als ik. Ik ben daarop naar een ander gegaan, die heeft nieuwe foto's gemaakt en me laten zien dat wortelkanaalbehandelingen niet goed zijn uitgevoerd, dat een kies niet goed gevuld was (zat nog een gat onder) etc.
Dat alles zonder die ander letterlijk af te branden moet ik zeggen. Dat vond ik wel nwtjes van hem. Gewoon de feiten benoemen.
Ondertussen zijn er alweer 2 stukken vulling afgebroken die door ee vorige tandarts zijn geplaatst :')
3000? Krijg je daar een gelijk een stel gouden tanden bij ofzo? Wat een geld...
pi_183855947
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

3x wortelkanaalbehandeling, vullingen, verdovingen, andere meuk en 3 kronen. Dan gaat het hard
A mind with a heart of it's own
pi_183855991
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:22 schreef DrMarten het volgende:

[..]

3x wortelkanaalbehandeling, vullingen, verdovingen, andere meuk en 3 kronen. Dan gaat het hard
3 kronen... Auwtch ja.
  Forum Admin donderdag 20 december 2018 @ 15:32:52 #8
35723 crew  GGMM
pi_183856168
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:15 schreef DrMarten het volgende:
Misschien moet je eens gaan poetsen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 20 december 2018 @ 15:36:04 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183856232
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:32 schreef GGMM het volgende:

[..]

Misschien moet je eens gaan poetsen.
Ja? Goed poetsen voorkomt ontstoken wortelkanalen?
The love you take is equal to the love you make.
  Forum Admin donderdag 20 december 2018 @ 15:58:10 #10
35723 crew  GGMM
pi_183856759
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Stelling: als je gaatjes hebt moet je a. niet zo ranzig eten en b. gewoon je tanden poetsen.

Man man man is het nou echt zo lastig.
Eens.

Mensen zeggen vaak "oh ik heb een zwak gebit", maar daar geloof ik niet zo in. Dat zijn vaak mensen die niet flossen en stokeren. "Ja, maar ik poets toch?"

Nee, dat is niet genoeg. :) Nooit ergens last van hier. _O_
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_183857031
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

3000 is nog niks...
Mijn tandarts zei 8000 voor een paar nep tanden
pi_183858220
Ik weet tegenwoordig wel beter inderdaad. In die 20 jaar heeft mijn vorige tandarts me geen enkel advies gegeven. Nu poets ik twee keer per dag, flos ik een keer per dag en spoel ik mijn mond altijd na het eten van yoghurt, fruit etc.

Er zit wel degelijk verschil in speeksel waardoor de een sneller last kan krijgen van tandbederf dan de ander. Mijn vriend bijvoorbeeld houd zijn gebit veel minder goed bij en heeft nog nooit wat gehad.
  donderdag 20 december 2018 @ 17:19:27 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183858349
Heb je inmiddels al info gevonden over een second opinion? Is een vaste prijs voor en moet wel in overleg met je huidige tandarts, omdat de second opinion tandarts gegevens moet kunnen inzien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183858607
En kijk even naar een aanvullende tandartsverzekering, je kunt voor 31 december nog aanpassen voor komend jaar..
dag
pi_183858619
report betreffende deze post:

quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:19 schreef Lienekien het volgende:
Heb je inmiddels al info gevonden over een second opinion? Is een vaste prijs voor en moet wel in overleg met je huidige tandarts, omdat de second opinion tandarts gegevens moet kunnen inzien.
Ja, ik heb al wat onderzoek gedaan. Ik zie dat je ook doorverwezen kan worden naar een collega. Dat is in veel gevallen kosteloos. Ik denk dat ik mijn eigen tandartspraktijk morgen ga bellen om hier het een en ander over te vragen.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:34 schreef Peter het volgende:
En kijk even naar een aanvullende tandartsverzekering, je kunt voor 31 december nog aanpassen voor komend jaar..
Klopt, was ik ook al van plan.
pi_183860648
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:58 schreef GGMM het volgende:

[..]

Eens.

Mensen zeggen vaak "oh ik heb een zwak gebit", maar daar geloof ik niet zo in. Dat zijn vaak mensen die niet flossen en stokeren. "Ja, maar ik poets toch?"

Nee, dat is niet genoeg. :) Nooit ergens last van hier. _O_
Rot lekker op.
  Forum Admin donderdag 20 december 2018 @ 20:27:09 #17
35723 crew  GGMM
pi_183861467
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:43 schreef Antaris het volgende:

[..]

Rot lekker op.
Goed argument.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:13 schreef LaSmee het volgende:
Ik weet tegenwoordig wel beter inderdaad. In die 20 jaar heeft mijn vorige tandarts me geen enkel advies gegeven. Nu poets ik twee keer per dag, flos ik een keer per dag en spoel ik mijn mond altijd na het eten van yoghurt, fruit etc.

Er zit wel degelijk verschil in speeksel waardoor de een sneller last kan krijgen van tandbederf dan de ander. Mijn vriend bijvoorbeeld houd zijn gebit veel minder goed bij en heeft nog nooit wat gehad.
_O_

Goed bezig :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_183870574
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:27 schreef GGMM het volgende:

[..]

Goed argument.

[..]

_O_

Goed bezig :)
Vond ik ook ;)

Ik poets me helemaal scheel en flos er wat op los, maar telkens heb ik weer nieuwe gaatjes en een hoop ellende. Terwijl ik behoorlijk gezond eet en zeer matig suikers binnenkrijg. Wel een beetje overdreven natuurlijk maar je begrijpt mijn punt.

Mijn pa heeft ook een slecht, vroeger was het bij de tandarts zeker niet zo high tec als nu, maar dit heb ik absoluut van mijn pa geërfd.
pi_183870656
Bij de meest uitgebreide tandartsverzekeringen krijg je een vragenlijst en word je niet zomaar geaccepteerd, ik heb de vragenlijst gezien van Zilveren Kruis *** en de verzekering kon niet afgesloten worden omdat er in dit geval ooit in het (verre)verleden minimaal 2 wortelkanaalbehandelingen waren geweest.
pi_183870883
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de meest uitgebreide tandartsverzekeringen krijg je een vragenlijst en word je niet zomaar geaccepteerd, ik heb de vragenlijst gezien van Zilveren Kruis *** en de verzekering kon niet afgesloten worden omdat er in dit geval ooit in het (verre)verleden minimaal 2 wortelkanaalbehandelingen waren geweest.
Echt belachelijk is dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')